skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda - Liaz história
prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 27.03.2009 do 28.10.2010, založil/a Tomas120Ls
20:12:27
28.10.2010
28.10.2010

Ladasss
Omlouvám se,není to na ČT24,ale na ČT4.
17:26:50
28.10.2010
28.10.2010

Ladasss
Hoši,tak dneska dávali na ČT24 zajímavej dokument o LIAZkách na Dakaru.Koho by to zajímalo a kdo to neviděl,tak zítra ve 14:20 to opakují.Nebo to najdete v archivu ČT24.Je tam trochu archivu o prvním startu na rally až po Lízu Martina Macíka.
Pak dejte vědět,jak se vám to líbilo.


22:45:22
29.03.2009
29.03.2009

Kaprof-Pisařík
-> pinokio110: twe tak snad je logicka obměna vozovyho parku
akorat že tater jezdi i po 40 a vice letech vic než dost po stavbach 


21:36:21
29.03.2009
29.03.2009

pinokio110
-> aceboss: ubejbaj fest,zeták má svoje T815,jezděj většinou balenou,a na stavbě dálnic atd. už čím dál víc berou pracovní stroje-ty Volva,Liebhery a takový.
21:25:03
29.03.2009
29.03.2009

aceboss
-> pinokio110: No když to vemu jen ze svého třeba v Brně když se dělali Černovické terasy 85% aut byly Tatry a z toho 60% T 148 a třeba ted u mě dělaj silnici E50 hlavní tah Brno-Uherské Hradiště a to samé 8xT815,14xT148 a 4xScanie8x8,práce provadí Skanska + Silnice a Dálnice.Je jasné že těchto aut ubýva a jsou nahrazeny modernějšími vozy,ale díky jejich nizké pořizovací ceně a snadné údržbě věřím,že ještě dlouho jezdit budou.
21:23:55
29.03.2009
29.03.2009

red.bill
-> pinokio110: tady toho jezdí ještě relativně dost, když teda vynechám nový betonpumpy, jinak co se týká mixů a sklopek tech tater jezdí ještě dost, je pravda že ubívají ale to budou jednou ubívat i ty nový auta. mě spíš fancinuje co to všechno snese za zacházení si myslim že to nový auta nevydržej a provoz 20 a víc let je podle mě nereálnej
21:09:13
29.03.2009
29.03.2009

pinokio110
-> red.bill: dostat nový auto,to byla událost,taky jsem měl radost když mi zgenerálkovali Matesa,jinak T815 měli životnost 3-4roky a šup do GO.Vozil se síran amonný-nakládka lodí,vykládka soli.Sul není tak agresivní,ale ten síran je kurva,za tu dobu kabiny i korby totál v háji.Kolik potkáváš dneska Tater?Většinou končej bez čísel někde na stavbě na bagrovačkách,na dožití,kousky v dobrym technickym stavu už vidíš málokdy.
21:02:11
29.03.2009
29.03.2009

Esso
Jak už tady řeklo moc lidi každý to auto je stavěné na něco jiného. V3S lehká s malou nosností ale projede naprosto všude.Tatra je dříč uveze moc a ještě za ní můžeš táhnout velký vlek ,ale na dlouhé trasy po silnicích myslím nevyhovující auto je prostě pomalá.Liaz nevím s čím jel Rapid135 ale to musela být troska pokud by jí předjel s Tatrou.Lízina neuveze tolik (i proto jako tahač byla brzda provozu)ale jako sólo nebo s normálním vlekem je jistě rychlejší.Takže prostě nesrovnatelná auta u kterých se nedá říct které je lepší,každé je nejlepší ve své kategorii.Ale jinak já sem Liazák 

20:42:30
29.03.2009
29.03.2009

red.bill
-> Rapid135 - doktor: nenaštval, v pohodě. já sem třeba tatru neřídil vůbev lízu jen v autoškole, a s v3s sem asi 4 roky lítal o senážích. třeba tatra a líza mě lákají na ježdění ty nový auta mě noc neoslovují stejně jako traktory bavý mě jezdit se zetorem od 30 po 160 ale do novýho mě to moc netáhne
20:37:28
29.03.2009
29.03.2009

red.bill
-> pinokio110: to máš sice pravdu a vem si kolik těch aut bylo skutečně nových z těch co jezdilo nebo někam přišlo?? dřív se totiž mraky aut repasovalo viz. v3s valníky překopnutý na sklopky atd. takže tady bude ten největší zádrhel pak taky kdo s tim autem jezdil a to platilo dřív jako dnes. ale ty bereš silniční dopravu řekni mi čim nahradíš tatry a v3s ať už v lese, ve stavebnictví, v zemědělství atd
20:33:39
29.03.2009
29.03.2009

Rapid135
Panove mozna ze mate i pravdu ze to tak porovnat uplne nejde.ja se jen dycky necham unest bo su telem i dusi Tatrovák tudis vidim jen to jako nejlepsi.Je pravda ze kazdy z techto aut bylo planovany pro neco jinyho.Pokud sem nekoho nastval tak se omlouvam
20:26:18
29.03.2009
29.03.2009

pinokio110
-> red.bill: V dnešním provozu jsou Tatry a Liány brzdy provozu.V 3S maj už jen lesáci,prostě na ten nejhorší provoz.Tatru s Lízou většinou jen soukromníček,který nechce nebo si nemuže dovolit něco novýho.V 90roce,když jsme začli jezdit ven,tak hned stálý kšeft do Dánska.Ani nebudu psát co,ale mraky dílu a nářadí sebou,aby jsme dojeli.V sobotu návrat,přes víkend poladit a v pondělí znova.Lízy byly koupený z ČSAD,každá najeto min. pul milionu a víc.Ted se vrátíš v PÁ nebo SO,zamkneš a domu,v pondělí tukneš a jedeš-za daleko nižší provozní náklady,v pohodlí a čistej,bez věčně připravenajch montérek.
19:59:05
29.03.2009
29.03.2009

red.bill
-> pinokio110: proč myslíš že na štěstí?? mi řekni čím nahradíš tatru nebo v3s?? o liazce se mluvit nedá ta je nahrazená dávno... proč spousty stavebních firem má tatry a v3s?? že by neměli finance neni ten pravej důvod spíš je to relativně jednoduchou konstrukcí, údržbou, obsluhou a kopec věcí si na tom uděláš sám když budeš mít prostor, nejlíp jeřáb a pak běžný nářadí což u nových aut si většinou odkázaný na servis
18:56:38
29.03.2009
29.03.2009

pinokio110
-> aceboss: naštěstí už toho nejezdí tolik

18:35:27
29.03.2009
29.03.2009

aceboss
-> red.bill: Přesně tak
Nejde obecně srovnávat značku Tatra,Liaz,Praga každá z těchto značek vyráběla auta určená pro určité potřeby trhu i specifikace např.armády,navíc doba i její možnosti se měnili.
Dnes je situace jiná,ale i přesto zastupují tyto značky významnou roli na dnešním provozu.
Nejde obecně srovnávat značku Tatra,Liaz,Praga každá z těchto značek vyráběla auta určená pro určité potřeby trhu i specifikace např.armády,navíc doba i její možnosti se měnili.

16:31:19
29.03.2009
29.03.2009

red.bill
-> Rapid135 - doktor: a jinak k tomu vleku v3s má na závěs povolenej jen 5,5t protože to nebylo vůbec určený a stavěný jako těžký tahač nehledě na to že v době vzniku ani takový vleky nebyly, zas v3s vznikla jako valník a štábák, sklopka je podle mě odvozená až dodatečně a taky strašně málo aut je jako sklopka z fabriky, hodně se jich stavělo z valníků
16:24:02
29.03.2009
29.03.2009

red.bill
-> Rapid135 - doktor: v3s a tarta podle tebe srovnávat nejde ale liazka a tatra jo?? vždyť to jsou zrovna tak úplně jiný auta... a k tomu srovnání ta jedna náprava vzadu dělá strašně moc, vim to když nám na v3s rupla jedna poloosa vzadu(myslim že na poslední nápravě) to jelo bez předku jen po silnici
15:37:58
29.03.2009
29.03.2009

aceboss
-> Rapid135 - doktor: No když nevidíš ani jeden důvod tak bych se podíval jen na jednu za základních specifikací Liazu a to byly tahače.Kapitola sama o sobě srovnej si počet tahačů Liaz a Tatra na našich silnicich
A jakej Ti vyijde vyýsledek a proč Ti vyjde?


22:48:50
28.03.2009
28.03.2009

Rapid135
-> ALL: nechtel sem tu vyvolat hadky dohady ci spekulace.jen sem zatim nenasel jedinej duvod co by me presvedcil ze je LIAZ lepsi nez Tatra.nepocitam Dakar-specialy,jde me hlavne o seriovy auta.s Lizou me nechal znamej svezt a ze by to na me udelalo dojem se zas tak rict neda.jednalo se o LIAZ 4x4 S3.i na silnici pri horsim povrchu vozovky sem se citil jak naklepanej rizek.pulky nejsou na predvolbu coz je blby (na druhe strane neni zas problem radit bez pulek coz u nesynchronni T815 s horsi prevodovkou je docela zasadni problem).na skladce kde sem se svou byvalou T815 S3 jezdil bez predku nebo uzaverek sem stal bez predku po par desitkach metrech,proste se to zaclo sudlat.nehlede na to na Liazku clovek hodi par tun a uz je plna.Na solo nebo i v souprave na silnici sem byl stejne rychlejsi s T815.uznavam ze na akceleraci je Liazka jakozto preplnovanej motor zivejsi oproti atmosfere V10.ale v kopcich nebo stoupanich sem se dycky drzel daleko lip.me osobne prijde Liza o chlup tissi nez T815 ale co se pohodli tyce tak T815 vitezi.
jak tu nekdo psal jestli ma Tatra Terrno vetsi pruchodnost terenem oproti V3S tak souhlasim ze ne.ale zkuste nekdo dat za V3S 16tun tezkej vlek.rad bych se dival co s tim udela na silnici a nedejboze v terenu. pokud chcete srovnavat V3S a Tatru tak ste malinko mimo mysleni.kolik vazi Tatra? kolik vazi V3S? kdyz uz chce nekdo srovnat V3S a Tatrou tak at si to porovna s T805 coz je rovnocenny rekl bych.
samozrejme kazdy auto ma svoje prednosti,klady a zapory
jak tu nekdo psal jestli ma Tatra Terrno vetsi pruchodnost terenem oproti V3S tak souhlasim ze ne.ale zkuste nekdo dat za V3S 16tun tezkej vlek.rad bych se dival co s tim udela na silnici a nedejboze v terenu. pokud chcete srovnavat V3S a Tatru tak ste malinko mimo mysleni.kolik vazi Tatra? kolik vazi V3S? kdyz uz chce nekdo srovnat V3S a Tatrou tak at si to porovna s T805 coz je rovnocenny rekl bych.
samozrejme kazdy auto ma svoje prednosti,klady a zapory
22:27:46
28.03.2009
28.03.2009

Kaprof-Pisařík
-> Tomas120Ls:




22:11:58
28.03.2009
28.03.2009

Tomas120Ls
-> Kaprof-echt Gottwald: jj oka men
ved ja nic 




21:42:15
28.03.2009
28.03.2009

aceboss
-> Jožynek : Ano tak nějak jsem to myslel.
Tatra je(byla) konstruovná jako středně težké,težké nakladní automobilu do terénu(težkého terénu).Zatím co Liaz byl spíše středně lehký,střední nákdlaní automobil pro přepravu nákladu po silnici či zpevněném terénu.Zejnéma jako tahače,valníky,komunální nástavby a 3strané sklápěče atd...
A když už tady někdo zmínil značku Praga tak je nutné si uvědomit v jakých letech např. Praga V3S byla konstruovnáná.Ted nechci kecal ale jednou jsem se díval na nějaký cizí dokumet o nákladních automobilech z armád různého světa a tak bylo řečeno že Praga V3S je do současné doby (cca 2 roky zpět co jsem to sledoval) NEPŘEKONANÁ v průchodnosti terénu.
A docela mě povila i jedna věc a to když naše armáda s nima jela do Afgánistánu a amici se jim smáli co to mají za babičky
,ale když došla např. písečná bouře a po jejím zkončení byla V3S-ka nachystaná a nastartovaná do hodiny a jejich stroje nejeli celý den kvuli písku v motoru.Tak potom nevěřili i tomu co to auto dokáže v terénu a jak je jednoduché jak na ovládání tak hlavně údržbu. Sice je pravda,že na rovinkách či pěkně cestě V3S strácí na nové auta,ale v terénu si troufnu říci pokud v ní sedí schopný řidič vše hravě dožene.
Měl jsem možnost vidět a porovnat V3S a novýma Tatrama co ted armáda koupí jako náhradu.Při vojenských zkouškách tady u nás ve Vyškově a na otázku má nová Tatara stejnou průchodnost jako V3S se mi dostalo otázky zdaleka ne.A když jsem slyšel věci týkající se udržby tak škoda slov.Sice nové auta jsou pěkné,rychle ale té elektriky a dílů co se můžou pokazit je příliš. Oni ty staré auta mají i ted něco do sebe

Tatra je(byla) konstruovná jako středně težké,težké nakladní automobilu do terénu(težkého terénu).Zatím co Liaz byl spíše středně lehký,střední nákdlaní automobil pro přepravu nákladu po silnici či zpevněném terénu.Zejnéma jako tahače,valníky,komunální nástavby a 3strané sklápěče atd...
A když už tady někdo zmínil značku Praga tak je nutné si uvědomit v jakých letech např. Praga V3S byla konstruovnáná.Ted nechci kecal ale jednou jsem se díval na nějaký cizí dokumet o nákladních automobilech z armád různého světa a tak bylo řečeno že Praga V3S je do současné doby (cca 2 roky zpět co jsem to sledoval) NEPŘEKONANÁ v průchodnosti terénu.
A docela mě povila i jedna věc a to když naše armáda s nima jela do Afgánistánu a amici se jim smáli co to mají za babičky

Měl jsem možnost vidět a porovnat V3S a novýma Tatrama co ted armáda koupí jako náhradu.Při vojenských zkouškách tady u nás ve Vyškově a na otázku má nová Tatara stejnou průchodnost jako V3S se mi dostalo otázky zdaleka ne.A když jsem slyšel věci týkající se udržby tak škoda slov.Sice nové auta jsou pěkné,rychle ale té elektriky a dílů co se můžou pokazit je příliš. Oni ty staré auta mají i ted něco do sebe

20:55:43
28.03.2009
28.03.2009

Kaprof-Pisařík
-> Tomas120Ls: ježiš ja to nak nehci rešit
zas to hrotite tradičně- ja to napsal spiš kuli tomu že ste na ni zapomněli





20:54:28
28.03.2009
28.03.2009

Tomas120Ls
20:53:26
28.03.2009
28.03.2009

Kaprof-Pisařík
-> red.bill: jasny 

20:44:34
28.03.2009
28.03.2009

red.bill
-> Kaprof-echt Gottwald: tak s v3s je sranda jezdit ale jen s prázdnou a po rovině, když se naloží a už to je o ničem tam chybý o trochu silnější motor a půlky pak by to bylo úplně jiný ježdění
19:51:15
28.03.2009
28.03.2009

Kaprof-Pisařík
-> suri: jj to jsou mašinky
zrovna dneska sem s5 viděl po delši době


19:49:41
28.03.2009
28.03.2009

suri
-> Kaprof-echt Gottwald: a S5T najlepšia na cesty
19:23:47
28.03.2009
28.03.2009

Jožynek
-> Kaprof-echt Gottwald: 

19:08:51
28.03.2009
28.03.2009

Kaprof-Pisařík
co zas řešite za blbosti nejlepši je prostě Praga V3s




18:59:53
28.03.2009
28.03.2009

Jožynek
Nemyslím si, ze by sa vôbec mal porovnávať LIAZ a TATRA medzi sebou.....tak ako napisal...-> aceboss: TATRA je do terénu, a LIAZ skôr na cestnú diaľkovú dopravu...asi tak...
18:56:35
28.03.2009
28.03.2009

Baghira
-> Rapid135 - doktor: Je sice pravda, že dakarský speciály byli upravovaný, ale na konci osmdesátejch let se dvakrát na dakaru stalo, že dostali Liazy nařízení zbrzdit a nechat vyhrát Tatrováky, jelikož Tatra se silněji podílela na exportu a bylo potřeba ji zviditelňovat víc než Liazky. Takže Liazy zase o tolik horší nebyli.
16:02:23
28.03.2009
28.03.2009

red.bill
-> Rapid135 - doktor: tak ono tatra je stavěná především do terénu, liazka spíš na silniční provoz, podvozkově jsou to úplně jiný auta tak srovnáva to moc nejde, jediný co by šlo srovnávat když vynecháme nový tatrovácký podvozky 4x4 je ta maďarská liazka 6x6
14:09:32
28.03.2009
28.03.2009

aceboss
-> Rapid135 - doktor: Když už jsi toto nakousnul tak by mě taky zajimalo proč máš takový názor.
Ale úvodel by chtělo říci že vozy Liaz a Tatra jsou dost diametrálně rozdílné a jejich konstrukce byla podrobena jejich užitelnosti a použitelnosti k účelům ke kterém byly přizpůsobeny.Viz planovnání (ekonomiky,výroby atd.... za tehdejšího režimu)Bylo řečeno ty budeš vyrábět auta pro tento a tento učel a ty zase pro tento a tento.Tak byla vyřenšena i situace,aby jsi výrobci nekonkorovali či nezdvojovali výrobu jednoho stroje od dvou různých značek.
Ale úvodel by chtělo říci že vozy Liaz a Tatra jsou dost diametrálně rozdílné a jejich konstrukce byla podrobena jejich užitelnosti a použitelnosti k účelům ke kterém byly přizpůsobeny.Viz planovnání (ekonomiky,výroby atd.... za tehdejšího režimu)Bylo řečeno ty budeš vyrábět auta pro tento a tento učel a ty zase pro tento a tento.Tak byla vyřenšena i situace,aby jsi výrobci nekonkorovali či nezdvojovali výrobu jednoho stroje od dvou různých značek.

08:54:10
28.03.2009
28.03.2009

Tomas120Ls
-> Rapid135 - doktor: preco ? tak urcite nemali taku "prechodnost" ako tatra ale videl si tie posledne kusky ? tie su pekne teda boli 

00:17:10
28.03.2009
28.03.2009

Rapid135
panove mozna je to mimo tema ale dycky sem rikal ze LIAZ se nemuze ani postavit autum znacky Tatra. priznivci Liazky me asi odsoudi ci ukamenuji ale ja si za svym tvrzenim stojim
20:56:29
27.03.2009
27.03.2009

Tomas120Ls
-> Jožynek : ako budov je tam vela.. a tom areal je od drebovyroby , srotoviska, sklad piva, bola tam aj skola... ale pofotim a budes vidiet 

20:46:45
27.03.2009
27.03.2009

Jožynek
-> Tomas120Ls: njn, aj by ma to zaujimalo, co zostalo....
20:43:45
27.03.2009
27.03.2009

Tomas120Ls
-> Jožynek : dik :) hmm mylsis toho zavodu ? no mozem mozno aj zatra ak bude cas.. lebo musim na ibize oblozenie pozret.. ale myslim ze to vyda 

20:36:20
27.03.2009
27.03.2009

Jožynek
20:34:06
27.03.2009
27.03.2009

Jožynek
-> Tomas120Ls: co tak spravit foto?
20:33:01
27.03.2009
27.03.2009

Tomas120Ls
-> Jožynek : hej mno musim pohladat. skoda ze "padol" tento zavod mam LIAZ nedaleko od domu a ked to vidim ako to vsetko rozpredavaju cely areal..

20:30:58
27.03.2009
27.03.2009

Jožynek
-> Tomas120Ls: jj pekne video, som tu daval, niekedy aj rozpisanu historiu...

20:28:39
27.03.2009
27.03.2009

Tomas120Ls