skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyzná se někdo v trolejbusech?
12:03:09
14.02.2009
14.02.2009

Pilot 105
-> Luky.: Ano
22:13:53
13.02.2009
13.02.2009

p.b.
Ty výhybky u mráčku jsou samočiný, v trolejbusu je taková krabička, kde se navolí číslo linky a kurz(s) a výhybky se automaticky přestavujou (teda měly by .)) Dodavatel téhle taškařice je firma Elektroline. S dieselagregátama to tu už bylo uvedeno na pravou míru. Opravdu se jedná o motory na naftu, který pohání synchronní generátor s PM, jenž dodává šťávu místo troleje. Žádnou další převodovku tam nehledejte .)
15:10:02
13.02.2009
13.02.2009

Luky
-> Pilot 105: Kde? U mrakodrapu na kruháči?
12:55:22
13.02.2009
13.02.2009

Pilot 105
-> Luky.: Tak další trolej je na světě, jsem zvědavý jak se jim do toho budou motat tykadla.:)
15:22:41
11.02.2009
11.02.2009

Pilot 105
-> Luky.: Ono kdoví jak to dopadne, ta další trolej má stát snad půl mega.
Teď jsem se bavil s kamarádem a ta elektronika prý umí idetifikovat trolejbus, tzn. výhybky na kruháči si navolí ráno když jede z vozovny po dané trase a pak už mu to celý den přehazuje samo, pak mění mauálně trasu zase až když jede do vozovny. Proto musí být v daném směru na kruháku sám, jinak to ta elektronika prý špatně vyhodnocuje.
Jinak pokud se chceš dozvědět o trolejbusech víc, případně o nich podiskutovat, tak můžeš zde. www.k-report.net/diskuse/ .../2484.html
Teď jsem se bavil s kamarádem a ta elektronika prý umí idetifikovat trolejbus, tzn. výhybky na kruháči si navolí ráno když jede z vozovny po dané trase a pak už mu to celý den přehazuje samo, pak mění mauálně trasu zase až když jede do vozovny. Proto musí být v daném směru na kruháku sám, jinak to ta elektronika prý špatně vyhodnocuje.
Jinak pokud se chceš dozvědět o trolejbusech víc, případně o nich podiskutovat, tak můžeš zde. www.k-report.net/diskuse/ .../2484.html

10:53:55
11.02.2009
11.02.2009

Luky
-> Pilot 105: Přesně kuli tomu kruháku jsem to začal řešit, taky jsem to o těch druhých drátech slyšel 

23:26:18
10.02.2009
10.02.2009

OndraKrupi
-> Pilot 105: tak to je hustý. já jak studuju v Brně tak trajfy taky sleduju, ale jako že by měli nějaký přihlášení to asi ne. přijede, přehodí si na svoutrasu, a jede dál, další jede hned za ním, s tím že asi 5 vteřin počka, až zhasne tabulka ukazující zvolenou trasu toho před nim. jo a když je bez proudu tak to pípne:-)
22:38:47
10.02.2009
10.02.2009

Pilot 105
-> OndraKrupi: Uvidíme, jak to tam dopadne, ale kamarád co jezdí trolejbusem si to tam nemůže vynachválit.:) Dneska dělá největší zdržení ta řídící elektronika, v podstatě když trolejbus vjíždí na kruhák navolí si dálkovým ovládáním trasu (trolejbus se \"přihlásí\" na kruhák) a další může vjet až když kruhák opustí (\"odhlásí se\").
Výhybky se automaticky vrací to nejfrekventovanějšího směru, je to tam prostě zapeklité, pořádně jsem nepochopil jak to vlastně funkuje, nebo jak by to mělo fungovat, podle toho co jsem pochytil je to stále ve fázi ladění.
Výhybky se automaticky vrací to nejfrekventovanějšího směru, je to tam prostě zapeklité, pořádně jsem nepochopil jak to vlastně funkuje, nebo jak by to mělo fungovat, podle toho co jsem pochytil je to stále ve fázi ladění.
22:21:25
10.02.2009
10.02.2009

OndraKrupi
-> Pilot 105: no tam to bude zajímavý. když se tam sekne ve špičce tak pujde přehazovat pruty na slepo a pak zas Z5 takže zdržení bude ještě větčí:-D to zas bude nervů
21:41:10
10.02.2009
10.02.2009

gim
v pardubkach meli na vyroci pujcenej tlacnej vozejk za trolejbus s odstredivou spojkou, aspon tak to tam tvrdili, a kdyz sem v tom jel tak se zvuk elektro motoru vubec neozyval.
Jinak byla doba kdy v pardubicich byla konecna pro trolejbusy na louce, kde byly natazeny draty, pro tamnejsi slunecni, asi az po roce tam nahazeli panely a mnohem pozdeji vyasfaltovali
Jinak byla doba kdy v pardubicich byla konecna pro trolejbusy na louce, kde byly natazeny draty, pro tamnejsi slunecni, asi az po roce tam nahazeli panely a mnohem pozdeji vyasfaltovali
21:33:01
10.02.2009
10.02.2009

David29
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): 

19:09:53
10.02.2009
10.02.2009

Hurdis
Bobesh 10.02.09 13:50:45 napsal:
→ Syny: Ano,pokud je v troleji pomocnej motor,nefunguje
jako přímá pohonná jednotka ale jakožto agregát el. energie. V HK jezdil
i exemplář s přívěsným vozíkem,kde se tento agregát vozil. Ale myslím
že vznětovej,ne zážeh,ruku do ohně ale nedávám.
JJ trolejbus s polní kuchyní,
. Pak ho nahradila modernější vyfikundace se spalovacím motorem a samonasazujícími se trolejemi. Všechno kvůli dvěma stanicím ke konečné, kam nevedly dráty. Ani nevím jestli to ještě dneska funguje. Hromadnou dopravu už jsem nepoužil léta.
→ Syny: Ano,pokud je v troleji pomocnej motor,nefunguje
jako přímá pohonná jednotka ale jakožto agregát el. energie. V HK jezdil
i exemplář s přívěsným vozíkem,kde se tento agregát vozil. Ale myslím
že vznětovej,ne zážeh,ruku do ohně ale nedávám.
JJ trolejbus s polní kuchyní,

17:25:57
10.02.2009
10.02.2009

Pilot 105
Nwkt 10.02.09 13:54:33 napsal: trolejbusy.plzenskam
hd.net/
Škoda 24 Tr Irisbus – bude dodáváno s trakční výzbrojí, dieselovým motorem a akumulátorovou baterií na kratší dojezd
Kamarádovo stránky, trolejbusama je postiženej.:)
Škoda 24 Tr Irisbus – bude dodáváno s trakční výzbrojí, dieselovým motorem a akumulátorovou baterií na kratší dojezd
Kamarádovo stránky, trolejbusama je postiženej.:)
17:22:22
10.02.2009
10.02.2009

Pilot 105
-> Syny: Tak to máš špatné informace ve všech trolejbusech v Plzni jezdí nafta buď 50 nebo 100 kW od f. Kirsch. 50 kW je v Soudkobusech (21TR) v novějších 24kách je 100 kW, dokonce jestli pamatuješ jezdil v Plzni Boston a tam byl diesel sand 250 kW. Jinak co se týče bezproudí tak to je teď v Plzni hodně aktuální kvůli kruháku u mraku, budou tam dělat ještě jednu slepou trolej.;)
16:53:19
10.02.2009
10.02.2009

Bobesh
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Nechá se,v nouzi nejvyšší

16:47:48
10.02.2009
10.02.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Martin2705: Tak v BA som pocul aj pripad, ze kolegovi ktory ostal "na suchu" pomohol dalsi trolejbus jemnym postrcenim o naraznik :-)
16:45:30
10.02.2009
10.02.2009

Martin2705
tzv. bezproudí je dlouhé cca 35 cm. U nás v Budějovicích nejsou žádně pomocné motory, takže zústane-li tam nějakej koumes stát, tak je třeba ho popotáhnout tahačem tarta, protože drážní vozidla se oficiálně nesmí tlačit lidskou silou. Co třeba mnozí nevědí, tak že přes křižovatky se musí projíždět bez plynu a s vypnutým topením, protože jinak dojde k výpadku celé měnírny
16:23:27
10.02.2009
10.02.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> D29 - Pěknej debil: be be be be, ja som mal prvdu 

16:16:26
10.02.2009
10.02.2009

Bobesh
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 10.02.09 15:41:16 napsal:
→ Syny: Klbova karosa ma motor aj pohon vzadu, ale napriklad
stare kbove ikarusy mali motor v strede a pohanana bola stredna naprava, vzadu
mali len jednoduchu montaz a riadenu napravuPán má recht.
→ Syny: Klbova karosa ma motor aj pohon vzadu, ale napriklad
stare kbove ikarusy mali motor v strede a pohanana bola stredna naprava, vzadu
mali len jednoduchu montaz a riadenu napravuPán má recht.
15:49:27
10.02.2009
10.02.2009

David29
H-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Hm, já taky 

15:47:14
10.02.2009
10.02.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
15:42:32
10.02.2009
10.02.2009

David29
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Co já sem slyšel, tak Ikarusy měli motor vzadu a náhon na zadek... ale třeba bylo víc typů
15:41:16
10.02.2009
10.02.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Syny: Klbova karosa ma motor aj pohon vzadu, ale napriklad stare kbove ikarusy mali motor v strede a pohanana bola stredna naprava, vzadu mali len jednoduchu montaz a riadenu napravu
14:35:08
10.02.2009
10.02.2009

Syny
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Tak to sem ani nevedel :) Ale ten Tr14 ma podle me jen tu posledni a ne stredni... Jen mi to prijde zvlastni, ze se delaj nahodny na posledni, ale je to asi tim, ze busy maj vzadu motory, tak aby to netahli az k prostredni naprave...
14:28:22
10.02.2009
10.02.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Syny: Tak Skoda 15 Tr - 2 hnane napravy, kazda samostatny trakcny motor s vykonom 120kW
www.dpmk.sk/content/.../9 9
www.dpmk.sk/content/.../9 9
14:17:25
10.02.2009
10.02.2009

Syny
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Tak ja vim, ze autobusy maj hanyn posledni napravy, ale nevidim duvod proc by to trolejbus nemel mit taky tak?
14:15:54
10.02.2009
10.02.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Syny: Ja som bol v tom, ze pri klbovych je pohanana stredna aj zadna naprava.... a prave preto je kbovy trolejbus schopny v zime zvladat zasnezenu cestu lepsie ako klbova karosa, ktora ma hnanu len poslednu napravu... ak trepem, opravte ma pls.
14:11:59
10.02.2009
10.02.2009

Syny
-> Luky.: Prave ze vozejku :) Takze posledni :) Proto se to obcas u starejch "zlomi" ve spoji autobus-vozejk...
14:10:49
10.02.2009
10.02.2009

Luky
-> Bobesh: Jj, vim že mrvejch, jen mě šlo o to kolik. Takže to tedy nejsou metry, jen centimetry. Nu tak jo. Takže tam neni žádná baterka a je tedy vždy nutné to řešit tak jak jsi popsal, jo? Jo a když tak mluvíš o kloubáku - je hnaná náprava busu nebo vagónku? 

14:00:41
10.02.2009
10.02.2009

Syny
-> Nwkt: Tak bud se dela vic verzi, nebo mam proste mylnou informaci :) Oboji je mozny, ale fakt mi to neprislo jako diesel :)
13:56:37
10.02.2009
10.02.2009

COL
-> Syny: potrebujes predevsim vykon, ev ucinnost (zalezi na ucelu). Konstrukci generatoru muzes prizpusobit spalovacimu motoru, co mas (nebo opacne :o) ), takze je teoreticky jedno, zda benzin ci nafta.
13:55:25
10.02.2009
10.02.2009

Nwkt
Škoda 25 Tr Irisbus - V zadním motorovém prostoru může být na přání zákazníka umístěn napájecí zdroj pomocného pojezdu trolejbusu (dieselgenerátor nebo trakční akumulátorová baterie)
13:54:33
10.02.2009
10.02.2009

Nwkt
trolejbusy.plzenskamhd.ne
t/
Škoda 24 Tr Irisbus - bude dodáváno s trakční výzbrojí, dieselovým motorem a akumulátorovou baterií na kratší dojezd
Škoda 24 Tr Irisbus - bude dodáváno s trakční výzbrojí, dieselovým motorem a akumulátorovou baterií na kratší dojezd
13:54:33
10.02.2009
10.02.2009

Bobesh
-> Luky.: na křížení je pár centimetrů v každý lajně "mrtvejch",jina
k vys byl na každým křížení ve zkratu. Jinak pokud se občas zadaří,nezbyde,než skočit na vedlejší lajnu,pokud je po ruce. Když není,nastupuje hrubá síla,tlačej lidi nebo druhej vůz. Celkem sranda,když se ti v zimě na sněhu při smyku zlomí kloubák a zarazíš to akorát v mrtvým bodu.
13:52:13
10.02.2009
10.02.2009

Syny
-> Bobesh: No logicky vzato - potrebuejs otacky aby to vyrobilo elektrinu a ne tocivej moment, takze ja bych tem zazehum i veril... Navic kdyz to kolem me projede, tak bych nerekl, ze to je zvuk dieslu...
13:50:45
10.02.2009
10.02.2009

Bobesh
-> Syny: Ano,pokud je v troleji pomocnej motor,nefunguje jako přímá pohonná jednotka ale jakožto agregát el. energie. V HK jezdil i exemplář s přívěsným vozíkem,kde se tento agregát vozil. Ale myslím že vznětovej,ne zážeh,ruku do ohně ale nedávám.
13:38:56
10.02.2009
10.02.2009

Syny
-> Risan: Copa ja vim typy, ale ty co tady po Plzni jezdi maj udajne benzinovy 13ti stovky... Mekanik od trolejbusu nejsem, ale bavil sem se o tom s jednim chlapikem... A je fakt, ze kdyz ten tolejbus jede bez troleji, tak ten motor ma dost vysoky otacky - coz by naftak jaksi nedaval... Jak rika Luky - pohani to generator, ne kola... kola pohani elektromotor, kterymu tvori energii ten benzinovej...
Alespon v tomhle do ted ziju :)
Alespon v tomhle do ted ziju :)
13:31:53
10.02.2009
10.02.2009

Risan
Který přesně trolejbus má ten benzínový motor?
12:43:12
10.02.2009
10.02.2009

Syny
-> vhml: Jj, bavil sem se o tom s jednim chlapikem, kterej s tim ma co docineni...
Kraval to je, ptotoze ten motor to ma vytocenej do otacek a prave proto tam je benzinak...
Ty vyhybky nevim jestli jsou pod proudem nebo ne, ale to krizeni nebo napojovani jinejch troleji tka tam sou ty kousicky bez proudy kratoucky...
Kraval to je, ptotoze ten motor to ma vytocenej do otacek a prave proto tam je benzinak...
Ty vyhybky nevim jestli jsou pod proudem nebo ne, ale to krizeni nebo napojovani jinejch troleji tka tam sou ty kousicky bez proudy kratoucky...
12:31:17
10.02.2009
10.02.2009

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> Luky.: Kolegovi Durimu sa tusim stalo, ze trolejbus zastal na krizeni s elektrickovou tratou.... a koniec.... potlacili ho kusok a bolo zase dobre :-) Ked sa tu ukaze, hadam doda detaily
12:17:32
10.02.2009
10.02.2009

vhml
-> Syny: Fakt v benzínu? Vžďyt je to vždycky krával jak liazka před smrtí. Teda aspoň u těch starej.
12:14:01
10.02.2009
10.02.2009

Luky
Fakt takhle krátký? Když si představím jak dlouhá je ta výhybka, ta má minimálně metr. Leda by teda nějaké části v její délce byly pod proudem. A těm 1300 ccm bych klidně věřil, ono to přeci nepohání převody a kola ale jen generátor
12:11:26
10.02.2009
10.02.2009

Syny
-> Luky.:
Ty mista bez proudu jsou na vsech mistech krizeni, vyhybek a nebo napojeni jinejch troleji... jsou to kousicky tak v radech cm... A ty dieslelekticke verze by ses divil, ale nejsou to diesly, nybrz benziny :) A dokonce sem nekde slysel ze odprevodovany 13ti stovky
Coz se mi zda jako haluz, ale vic sem to nezkoumal :)


11:50:28
10.02.2009
10.02.2009

Luky
Další hezké téma na úterní poledne
Tuhle jsem sledoval jak trolejbusy přejíždí křížení drátů kde není proud. Prostě setrvačností. Co se ale stane když tam zastaví? Musí ho lidi tlačit, případně čeká až ho někde postrčí, nebo existuje nějaké řešení jak se ten kousek posunout? Neřeším dieselelektrické verze, tam je to jasný. Umí to třeba popojet na baterii? A jak jsou tak dlouhý ty místa bez proudu? Metr? Dva?

Tuhle jsem sledoval jak trolejbusy přejíždí křížení drátů kde není proud. Prostě setrvačností. Co se ale stane když tam zastaví? Musí ho lidi tlačit, případně čeká až ho někde postrčí, nebo existuje nějaké řešení jak se ten kousek posunout? Neřeším dieselelektrické verze, tam je to jasný. Umí to třeba popojet na baterii? A jak jsou tak dlouhý ty místa bez proudu? Metr? Dva?