Záhadné chování vlečky Lol

prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 13.09.2008 do 22.09.2008, založil/a Jakub M.
řadit dle data
11:56:53
22.09.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: Tak seprojed se spolujezdcem jesi se to bude chovat stejne... Precijen kdyz ma skodovka tunu tak metrak navic je znat...
11:47:33
22.09.2008
Jakub M.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
hehe v mem případě to taky budou dva :-D:-d
10:52:19
22.09.2008
Labros
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No náhodou to není až tak od věci, zkusit dát na místo spolujezdce pytel cementu (v mém případě by to byly dva 1 )
10:51:25
22.09.2008
Labros
-> Jakub M.: to je něco, co asi nevyplývá z konstrukce, spíš z nějaký chyby při montáži, a na tu můžeš přijít jen ty.
10:51:20
22.09.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: Takova debilni otazka, ale kolik vazis? 40
10:28:22
22.09.2008
Jakub M.
-> Labros:
jo, to ho jsem si vědom... ale základní problém je v tom, že to auto se chová nestejně.. tedy, i kdyby nastalo, to co říkáš a jako, že se tak s velkou pravděpodobností děje, tak z jekého důvodu je to auto takhle moc přetáčivé na jednu stanu? (pozn, tlumiče už jsou vyměněny, a stále se děje stejný problém)
09:38:27
22.09.2008
Labros
-> Jakub M.: No a s tím "propružením" se mění i sbíhavost, kolo co je výš, se stává "rozbíhavějším" , tys změnil tu sbíhavost v základní poloze, ale tím jsi zvětšil tu změnu sbíhavosti při změně propružení k horšímu. Takže jsi zhoršil přetáčivost. To je můj názor.
18:02:01
19.09.2008
Jakub M.
-> Tuner#2:
no vim co myslíš.. ještě jsem to dobehl přeměřit a ta tvoje nereálnost byla oprávněná.. ve skutečnosti jde o 3mm materiál, který ve výsledku vytvoří cca 2° takže je fakt, že je tam potřeba poněkud více.. jde vpodstatě o to, že tímhle podložením .. z obou stran, nikoliv z jedné, dojde k jakoby pootočení kolem osy hřídele náboje kola a tím i díky tomu, že samotné rameno, k této hřídeli je v určitém ůhlu nastane změna polohy vůči ramenu podélnému a tím změna odklonu. Vpodstatě je to myšleno tak, že i tahle konstrukce nápravy - podobně jako kyvka mění s propružením geometrii (sice o mnohem méně, ale mění) a ty díky tomuto podložení jaksi simuluješ ono propružení a nastavuješ díky tomu, v poloze základního zatížení pro nastavování geometrie, odklony.
17:36:56
19.09.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jakub M.: Takže z předu na obě strany tenhle klín a máš o 3° větší Áčka? Je to zajímavé, ale zdá se mě to až nereálné, navíc si to dost dobře nedokážu představit, ale dle mě by to spíš fungovalo, pokud by jsi to podložil buď v levo nebo v pravo, ale ne takhle z předu, zezadu jestli mě rozumíš.
17:14:36
19.09.2008
Jakub M.
-> Tuner#2:
no samozřejmě, že si hneš s geometrií, v tomhle případě stačí 1,5mm podložka navíc a získáš rozdíl až 3° na odklonu kola, tak jak je to nakreslené, tak dochází ke zvětšování negativního odklonu od nuly. To jak píšeš že to měl Petr.. je moc dobrej nápad - díky za radu 4 takže takhle něja jsem ladil odklony.. tak trochu jsem se o těch odklonech radil s Dolákem a Trinerem (bohužel jediní soutěžáci, kteří jezdili 130L/A a mám s nimi nějaký kontakt, ale sami si už toho moc nepamatujou.. takže informace jakž takž...
17:07:25
19.09.2008
Labros
-> Jakub M.: Bylo by to to první, co bych vyndal, pokud bych měl problémy jako máš ty.
17:06:23
19.09.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jakub M.: Jak už jsem psal, neříkám, že to tak nemůže v omezeném rozsahu fungovat, ale přijde mě to jako blbost. petr s měl třeba na svém autě krásně štelovatelný odklon posunem uchycení na příčce. To je lepší, když cpeš plech mezi spoj, tak si můžeš hnout i s geometrií.
16:59:27
19.09.2008
Jakub M.
-> Tuner#2:
hooodně ťoreticky
zvětšit Záhadné chování vlečky Lol - obrázek od Jakub M. vložen 19.09.2008 16:59:27
16:34:09
19.09.2008
Jakub M.
-> Tuner#2:
upřímně řečeno, kdyby to byla blbost, tak by to asi v motorportu nedělali... ale dobře...
16:26:19
19.09.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jakub M.: Tak ano teoreticky jde takhle měnit i odklon, když tam dáš místo origo gumy plát vysoký třeba 1cm, tak bude šikmé raneno víc nahoře, dojde nepatrně ke snížení a tím změně odklonu, ale je blbost dávat do spoje, který má být co nejpevnější a stabilní nějaké podložítka.
16:22:07
19.09.2008
Jakub M.
-> Tuner#2:
-> Labros:
ne ne.. trošku si nerozumíme.. asi jsem to špatně popsal... skutečně jde o změnu odklonu.. záklon je u rejdového čepu a patří zamozřejmě na přední nápravu.. pokusím se vytvořít nějakou názornější grafikuk, která to přiblíží bez náročného vysvětlování
16:07:10
19.09.2008
Labros
Tak mně je ten záklon u zadního kola taky utajenej.
16:00:34
19.09.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jakub M. 17.09.08 21:47:36: Navíc tady píšeš změnil jsem odklon vzadu. Ten se změní jen délkou pružin a nebo uchycením šikmého buď podložením příčky a nebo "delšíma ušima" eventuelně štelováním jeho uchycení dle LR.
15:53:48
19.09.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jakub M.: Neplést odklon a záklon. Měnit záklon u kola které nezatáčí? Navíc ten plech to stejně stáhneš šroubem a nemůže to být snad bůbec znát.
15:48:12
19.09.2008
havlik
-> Jakub M.: Asi budu působit jako houska ale k čemu je dobrej změněnej záklon?
15:48:10
19.09.2008
Jakub M.
-> Eidy:
jj pokusím se to sem postupně psát.. a sám jsem zvědav co to ve výsledku bude..
15:45:57
19.09.2008
Jakub M.
-> Tuner#2:
jedoduše podkládáš šikmý rameno ve spoji s podélným.. když ho podložíš zepředu ve směru jízdy (odpovídajícím klínkem - nejlépe nerez plech) vytváříš pozitivní odklon od základní hodnoty, když zezadu, vytváříš negativ... Vzhledem k tomu, že když to složíš, tak máš odklon 0°
12:04:13
19.09.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jakub M.: Jak jsi nastavil 1° negativ vzadu?
06:35:29
19.09.2008
Eidy
Respektuju znalosti a zkušenosti petra s ale v tomhle případě se mi to zdá divný. Zvláště s ohledem na projev při brzdění. Já tipuju na na špatný pružiny. Ať už předek nebo zadek. Každopádně chci znát postup prací a výsledek.
21:53:10
17.09.2008
Jakub M.
-> Jakub M.:
kecy.. je to 2,5mm ve ° by to byl asi pěknej mazec 3
21:47:36
17.09.2008
Jakub M.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
dneska přenastavená... po dolaďování odklonů.. nastavil jsem 1° negativ vzadu... s přední nápravou jsem nehejbal a sbíhavost je te´d 2,5° pořád to samé... ale ještě jsem nesáhl na ty slumiče.. přestože žádnej problém s jízdou na rovném úseku po hrbolatém povrchu není.. kolo nekmitá, na pneumatice nejsou plošky...
21:39:14
17.09.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: No me by zajimalo jak si na tom s tou sbihavosti pac ja ji nemam dokonalou a nic to nedela 9
21:23:00
17.09.2008
Jakub M.
nikdo nic? kromě petrovy připomínky ke sbíhavosti?
22:46:57
13.09.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: Prvni svar po dlouhy necinnosti je napikacu no. Ale potreboval bych uz tu samostmivaci kuklu, s ni je to v poho, varim rutilkama, obyc trafo podotykam 5
22:40:01
13.09.2008
Jakub M.
-> Matthes z TechWebu (musim zas něco vymyslet): to jo.. ja dycky umim svařet až když už je to svařene :-D:-D
21:54:42
13.09.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Matthes z TechWebu (musim zas něco vymyslet): Spis teda slepeny no, sem este neumel moc varit 40
21:54:16
13.09.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jakub M.: Ja mam soutyci svarene... 6
21:18:16
13.09.2008
Jakub M.
-> Matthes z TechWebu (musim zas něco vymyslet):
no myslim, že doma jí nastavíš taky dobře.. tyhle hodnoty co jsem sem napsal, jsou dosažený se škodováckejma origo měřidlama na eMky... (ty všelijaký hejblátka jak máš v Andrtovi a všude možně ještě 3 )
21:13:36
13.09.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
Ja mam sbihavost rozhasenou zatim o 2mm pac sem to este nenechal udelat na laseru... ale chova se to normalne, gumy taky ok 6
21:03:54
13.09.2008
Jakub M.
-> petr s:
dobře, přeměřím.. ale tak jak je nastavená nestačí?
20:54:34
13.09.2008
petr s
sbíhavost
19:52:40
13.09.2008
Jakub M.
Tak, a je to tu zas.. ale prosím, jen sběhlíky 4 v obrou uhlovek o fundovanou radu

V Gardesu mám komplet zrenovovanou vlečku, nastavená gemetrie: odklony 0° +/- 0,25°, sbíhavost 2mm, samozřejmá je souosost. Jde o kombinaci Gardováckých šikmých ramen, eMkové příčky převodovky - samozřejmě, že podelná ramena jsou naistalována tak jako na eMkové uhlovce (abych dimenzoval rozdíl uchycení šikmých ramen eMko/Garde příčka). Tlumiče zánovní (nekontrolované!). Pružiny originál Garde, nové. Náboje nehází, kola vyvážena. Silentbloky podélných ramen = 99% stav, taktéž silenbloky šikmých. Přední náprava má odklony 0,5° negativních taktéž +/- 0,25°, řízení je souosé, sbíhavost 1mm (předběžné nastavnení - jen aby tam "něco bylo") Osy obou náprav jsou si navzájem rovnoběžné a svírají úhel 90° s podélnou osou karoserie

Přes tohle všechno, je auto přetáčivé v pravotočivé zatáčce a levá zadní polonáprava se podnáší a to takovým způsobem, že když přibrzdím, tak pravé přední kolo "zaflekuje" 9 . Naopak do levotočivé zatáčky se auto chová zcela neutrálně, předvídavě, tak jako sériová vlečka.. Otázka zní: je možné, že takovéto problémy způsobí vadný tlumič? (jsou po repasi, ale nedělal jsem jí já, takhle jsem je koupil, jsou to tlumiče do Rapida (ne Garde)) - jde mi vlastně jen o potvrzení mé vlastní teorie o špatném tlumiči... případně cokoliv jiného...
Extreme Tyres