-> minno:
Já pravda tolik převodovek neznám, ale znám asi 4 4q a 3-4 5q, z toho je jeden ticho. 4q jsem takhle kvičet neslyšel. To, že auta řaděj všelijak, maj různý specifika nebo různě řvou stálý převody apod., na to jsem si už zvyknul, ale tohle kvičení se záhadně objevuje podle mého pozorování jen u 5q.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
2306 po cca 40tkm
-> palinator 28.11.19 12:51:04: To šľapanie do plynu a 3x štart/zdoch
No tomuto to teda ale piští fest. Som ešte nepočul. A to som zopár 5q v mojom aute už mal.
Ono každú prevodovku počuť takto za státia na neutrál ako sa tie hriadele otáčajú a kolieska v nezábere trochu hrkocú, to je normálne. Ale tomuto to piští.

No tomuto to teda ale piští fest. Som ešte nepočul. A to som zopár 5q v mojom aute už mal.
Ono každú prevodovku počuť takto za státia na neutrál ako sa tie hriadele otáčajú a kolieska v nezábere trochu hrkocú, to je normálne. Ale tomuto to piští.
-> palinator: O tom som teda ešte nepočul. 5q má iné len ložisko na hnanej (spodnej) hriadeli medzi 4. a 5. stupňom, 4q tam má myslím dvojradové guličkové a 5q dvojradové kuželíkové ( eshop.auto-star.cz/Lozisk
o-PLC-65-4-prevodovka-5-S-
120-d3640.htm ).
Hučať to môže snáď len pri zlom vymedzení.
No a potom sú ešte 4q do 84, ktoré majú aj na hnacom hriadeli guličkové ložiská, kdežto po 1984 (4q aj 5q) už majú všetky kuželíkové.
Hučať to môže snáď len pri zlom vymedzení.
No a potom sú ešte 4q do 84, ktoré majú aj na hnacom hriadeli guličkové ložiská, kdežto po 1984 (4q aj 5q) už majú všetky kuželíkové.
-> minno:
Není to z mý hlavy, mělo by jít o ložisko, který je u 4q kuličkový a u 5q kuželíkový. Ale nevim, tomu domečku plnýmu koleček doteď nerozumim.
Je to kvičení, který začne hned jak se začnou hřídele točit a je jedno jestli v tahu nebo ne. U 4q jsem to nikdy nepozoroval. U 5q snad u všech.
Není to z mý hlavy, mělo by jít o ložisko, který je u 4q kuličkový a u 5q kuželíkový. Ale nevim, tomu domečku plnýmu koleček doteď nerozumim.
Je to kvičení, který začne hned jak se začnou hřídele točit a je jedno jestli v tahu nebo ne. U 4q jsem to nikdy nepozoroval. U 5q snad u všech.
-> palinator 28.11.19 09:25:11: Ktoré ložisko v prevodovke je hlučné snáď v každom 5q?
-> Bukaj 28.11.19 08:48:57: To s tou nečinností klidně podepíšu, ale to platí pro jakýkoliv mazaný pohyblivý části mi přijde.
-> Bukaj:
Hekra je jen přebal Mogulu?
E: jinak já mám na 120 snad všechna ložiska furt původní, vč. vodní pumpy, altíku, atd. A hlučný je akorát ložisko v převodovce jako snad v každým 5q.
Hekra je jen přebal Mogulu?
E: jinak já mám na 120 snad všechna ložiska furt původní, vč. vodní pumpy, altíku, atd. A hlučný je akorát ložisko v převodovce jako snad v každým 5q.
Na 130LPG jsem měnil ložiska zadní nápravy někdy na přelomu 2012-13 a vazelíny jsem tam dal "kýbl"...
...od té doby najeto cca 180 tisíc a stále o nich nevím. Ložiska ZKL a tuk Hekra LV2-3.
Oproti tomu na Å jsem ložiska dělal o dva roky dříve a dodnes na nich je najeto něco mezi 40-50 tisíci a už jedno hučí...
Dle mého názoru škodí ložiskům nečinnost
...od té doby najeto cca 180 tisíc a stále o nich nevím. Ložiska ZKL a tuk Hekra LV2-3.
Oproti tomu na Å jsem ložiska dělal o dva roky dříve a dodnes na nich je najeto něco mezi 40-50 tisíci a už jedno hučí...
Dle mého názoru škodí ložiskům nečinnost

-> minno: Na parádu. Mockrát děkuju

-> k.jarek: Stačí. Hlavne sa s tým pohrať, popreklápať, pootáčať...
Zrovna tu řeším výměnu 2306, můžete mi prosím poradit? Říkáte, že ložisko sa nemá namazat až moc. Jaké je tedy správné množství? Stačí to takto?
-> minno 26.11.19 09:45:12: myslel jsem označení a výrobce co patří na přední nápravu
Letos to mám v plánu celé obměnit preventivně.

-> dragon_cb_cz: No, to bolo zrejme ložisko zo starých zásob, preto vyschnuté... si myslím.
-> minno 26.11.19 10:04:20: Tím se taky uklidňuju, když do náby na kole nacpu "co se vejde"
Ale tam je ještě sekundární důvod to, že krytí toho ložiska je jen plechová prachovka a v zimě dostává konstantní přísun slané vody...

-> minno 26.11.19 10:06:48: Jako že byl vyschlý tuk z výroby? Jo, zkontrolovat klidně (speciálně když je to ložisko ze "starých zásob"), ale pokud tam je tuk čerstvý, tak bych to zase zaklapnul a neřešil.
-> dragon_cb_cz 26.11.19 09:57:43: Zapúzdrené ložisko je lepšie vždy skontrolovať, aby to nedopadlo takto: skoda-virt.cz/cz/.../1928
54-alternator-hrkoce-co-s-
tym?gotopost=3...
-> dragon_cb_cz 26.11.19 09:56:22: Áno je to tak, ale to sú staré hriechy :-) Navyše pri otvorenom ložisku to myslím ničomu nevadí, prebytočný tuk sa vytlačí von...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.11.19 22:20:10: Viz -> dragon_cb_cz 26.11.19 09:56:22: , spousta lidí má pocit, že když není ložisko úplně plné vazelíny, že je namazané málo, ale není to tak. Osobně bych do zapouzdřeného ložiska nehrabal pokud není zvláštní důvod, každopádně jak už bylo napsáno - víčko jde vyloupnout.
-> minno 26.11.19 09:39:57: Já bych skoro řekl, že to ložisko ve stavu 2011 je skoro přemazané, ale sám na to moc nemám odhad a taky vždy raději dávám více než méně. Ale byl jsem opakovaně poučen, že přilišné množství vazelíny není ku prospěchu věci.
-> Tuner#2: Vpredu myslíš na vlečke?
Na vlečke aktuálne ložiská Craft 2306 2RS (Craft je výrobca z Litvy: www.craft-bearings.com/ ), tuk som nechal originál z farbriky, aktuálne na nich mám pomaly 40 tkm a OK.
Na prednej náprave klasika ZKL/ZVL a myslím NH2 vazelína (dával som to tam v 2007 a furt to drží).
Na vlečke aktuálne ložiská Craft 2306 2RS (Craft je výrobca z Litvy: www.craft-bearings.com/ ), tuk som nechal originál z farbriky, aktuálne na nich mám pomaly 40 tkm a OK.
Na prednej náprave klasika ZKL/ZVL a myslím NH2 vazelína (dával som to tam v 2007 a furt to drží).
-> Syny: Zas tie guličky sa tak moc nederú, aby to tak černalo :)
Vpredu mám ložiská a tuk v nich cca 160 tkm a tuk ma stále normálnu prirodzenú farbu.
Guferá (guma) idú v prípade vlečky dá sa povedať celý čas nasucho (aj keď pri skladaní to namažeš - to dlho nevydrží), majú len funkciu prachovky. Brit (ostrý) by si po demontáži už len márne hľadal.
Vpredu mám ložiská a tuk v nich cca 160 tkm a tuk ma stále normálnu prirodzenú farbu.
Guferá (guma) idú v prípade vlečky dá sa povedať celý čas nasucho (aj keď pri skladaní to namažeš - to dlho nevydrží), majú len funkciu prachovky. Brit (ostrý) by si po demontáži už len márne hľadal.
-> minno: Cerne nemusi byt z gufera, ale z kovoveho oteru vznikajiciho opotrebenim loziska.
-> minno 25.11.19 23:03:53: Ok, díky a v předu jezdíš co za ložisko + tuk?
-> Tuner#2: Trubku ramena potrieť tukom, nech to nehrdzavie... Ale nevypĺňať to celé 10 kilami vazelíny :-)
Ty máš na tom málo najazdené, síce ostrejšie nasadenie, ale kilometrov málo, to musí držať...
Ja som menil otvorené ZKL 2306 po 90 tkm, mazivo som dával zelený Castrol LMX a pri rozborke to bolo čierne a hnusné, z čoho asi...
Ty máš na tom málo najazdené, síce ostrejšie nasadenie, ale kilometrov málo, to musí držať...
Ja som menil otvorené ZKL 2306 po 90 tkm, mazivo som dával zelený Castrol LMX a pri rozborke to bolo čierne a hnusné, z čoho asi...
-> darklord 25.11.19 22:33:35: a to necháte pak celou tu trubku vevnitř suchou? Já jsem to tak nějak rozumně vymazal a funguje to po celou dobu. Jak říkám, rozborka ukáže, ale to mazivo od Mobil1 je hodně kvalitní.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.11.19 22:20:10: 2RS loziska uz byvaju naplnene tukom, nemusis nikam nic tlacit... kazdopadne tie kryty sa daju aj sundat keby si mal pocit ze musis jebat do niecoho co funguje
A ještě jeden dotaz co patří dopředu do náboje (knihu jsem nechal v garáži a už se mě tam dnes nechce)? Dělá ho vůbec SKF?
-> minno 25.11.19 22:12:05: To jako fakt? A jak tam natlačíš tu vazelínu? Já jsem schválně zvědavý co nejdu, ale běhá to pořád krásně.
-> Tuner#2: Určite by som dal obidve ložiská krytované (2RS). Bez krytovania ide do ložísk gumový prach z oteru gufera (ktoré sa prirodzene bez olejovej náplne derie) a tým sa znehodnocuje mazivo a klesá životnosť ložiska.
Budu letos dávat hřídele od Kalmara a tak chci i nové ložiska.
Opět bude SKF (ty současné pořád běží krásně), ale chci se ujistit že objednávám věci správně?
2 x 2306
2 x 6205 (tady mě nabízela zapouzdřené a řešila nějakou třídu 3) - jaké tam je ideální?
2 x gufero 35 x 52 x 8mm
2 x gufero 42 x 56 x 7mm
2 x O kroužek 75 x 3mm
1 x mazivo Mobil 1 XHP - tenkrát doporučeno a asi funguje
Děkuji, nemám po ruce noty.
Opět bude SKF (ty současné pořád běží krásně), ale chci se ujistit že objednávám věci správně?
2 x 2306
2 x 6205 (tady mě nabízela zapouzdřené a řešila nějakou třídu 3) - jaké tam je ideální?
2 x gufero 35 x 52 x 8mm
2 x gufero 42 x 56 x 7mm
2 x O kroužek 75 x 3mm
1 x mazivo Mobil 1 XHP - tenkrát doporučeno a asi funguje
Děkuji, nemám po ruce noty.
-> MiroJ:






-> minno:
kedykolvek, len este musim odstranit rezonanciu rychlostnej paky, aby bolo pocut prevodovku 


-> MiroJ: budem ti to musieť niekedy skontrolovať jazdou :)
-> minno: naco potom riesit hluk lozisk, ked ich i tak prehlusi prevodovka ? 

-> MOLSO:




-> MOLSO: ale šak svokru nevozí, či?
-> minno: alebo hluk spolucestujucich 

-> MiroJ: no len či u teba hluk od ložísk nebude prehlušovať náhodou hluk od prevodovky :)
-> minno: od mojho posledneho prispevku tu vo vlakne nabehanych 10000km, stale drzia ...
Zatim drzi.... po cca 40tkm :-)
Čo tak obnoviť toto vlákno? Nejaké nové skúsenosti? Nemenil niekto znova 2306 ložiská? Koľko km vydržali? Neskúšal už niekto tie nové druhy ložísk, o ktorých sa sem diskutovalo?
-> DuriQ: dejž to pánbůh
Gryzly: potes pan buh...
-> Pilot 105: Pochybuju,že by to melo byt hlučnejší než předek,....
-> minno: 21306 dobré, ale bude hlučnější. Já bych zůstal u 2306, chce to dodržet základní pravidla při montáži ložisek, kvalitní mazivo a náboj neutahovat na hulváta, ale momenťákem.;)
-> MiroJ: ajajajaaaaaj




-> Vrba: tak som na to prisiel preco nepocujem loziska lebo pocujem prevodovku viac 
