Zadni uhlova naprava- kola do A

prohledat
47 příspěvků (zobrazeno 1 až 47) od 07.06.2008 do 17.06.2008, založil/a Mach
řadit dle data
20:44:11
17.06.2008
ondie
-> Jakub M.: jen pro info...obě verze maj průměr drátu 12mm...takže byly fakt unavený.
17:19:05
12.06.2008
mb136gl
Túto problematiku by mohol niekto zhrnúť dokopy a dať do článkov
17:14:51
12.06.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Saky: To je fakt ... a pak se zadre uplne a mas z toho motokaru 40
14:40:15
12.06.2008
Saky
-> ondie: jak jsi prisel na teorii ze tlumic starim tvrdne?
11:07:51
12.06.2008
ondie
no...zkusim přeměřim...
-> Jakub M.: ...myslim,že tvůj případ,je asi o trošku něčem jiném....Sachs je řekl bych přecejen trošku jiná liga :-) ...Auto za prvních deset let,co bylo v německu najelo 104 000km,tak se ty tlumiče asi měnily tam a jak říkáte hledala se tamní alternativa..což byl (podle mě i relativně levný) Monroe...jejich charakteristiku neznám..nevim jestli byly tvrdší schválně,nebo už stářím (tlumič čím je starší,tak se přeci stává trvdším ne? ..než se úplně vyjebe 3 ) ..ale radost to nebyla..teď (4xAteso)je to jakoby měkčí,pohodlnější..a sedí to furt stejně.

-> Pavel P.: hmmm...o tom sem neslyšel...možná by to tak mělo být,kdo to ale kdy dělal ? 1 ..montáž lpg byla v roce 2004 a pružiny byly očividně starší...
09:30:22
12.06.2008
Jakub M.
-> Pavel P.:
taky netuším.. proto píšu ať si změří průměr drátu těch pružin. Jinak je asi jasné, že v raichu asi těžko sehnal někdo naš PALy nebo atesa atp...
08:55:01
12.06.2008
Pavel P..
-> Jakub M.: no tlumiče Monroe neni žádná výhra ono v raichu asi nic jinýho k sehnání nebylo.... někde bylo psaný že na 120ku když se dávalo LPG tak měnily pružiny za tvrdší, ale nevim co je na tom pravdy tak jestli to u rapida nebude stejný.
00:47:04
12.06.2008
Jakub M.
-> ondie: hej!!! stop.. volná délka o 2,5 menší... takhle unavený neni možný aby byly.. moje pružiny z garde jsou po 25ti letech o 5mm kratší než novej Garde originál!!! o 2,5cm je to schválně... a tlumiče Monroe .. to něčim smrdí.. řekl bych, že na to autě někdo ladil podovzek!... zkus ještě poměřit tloušťku drátu, ze kterého jsou navinuty.... tátovy SACHSy jsou o 6cm kratší na volnou délku a drát mají a 1,5mm slinější...
23:46:04
11.06.2008
ondie
Jen teda ještě uvažuju,když vidim,jak ten přetíženej zadek těm pružinám ubližuje,že bych tam ještě fouk ty mezizávitový gumy....ale bojim,aby se charakteristika pružiny nezměnila do kozy..
23:34:46
11.06.2008
ondie
-> Syny: je mi jasno...tak bláhový já nebýt 3
23:18:18
11.06.2008
ondie
pravá strana hotová..levá původní...
zvětšit Zadni uhlova naprava- kola do A - obrázek od ondie vložen 11.06.2008 23:18:18
20:36:38
11.06.2008
Mach
jo asi tam jsou tlumice ze 120,to na ty Acka nema vliv,ze??
16:53:00
11.06.2008
Pavel P..
taky mám áčka na 130ce, protože mám ohnutý ramena, ale pružiny budou OK, vzadu nikdo nejezdil...
15:46:00
11.06.2008
Syny
-> ondie: ale jo pruziny te acka udelaj taky, ale acka v ramci vypruzeni napravy. Kdezto klasicky Acka zpusobeny zkroucenim ramene te pruziny neporesi...
14:23:43
11.06.2008
ondie
-> Jakub M.: jo a našel sem tam nějaký divný modrý tlumiče Monroe...vpředu i vzadu 9 ..ty němci :-)
14:21:15
11.06.2008
ondie
Tak sem si nahodil nový zadní pružiny a tlumiče...
Volná délka těch 20letých (z toho posledních 5let nesly bombu) pružin po vyndání byla o 2.5cm nižší než volná délka nových(440mm)....celkem dost rozdíl...
Dost se to ozdravilo a stojí to moc pěkně,rovně a konečně to vypadá zdravě.
Takže třeba mě od áček pomohly vyloženě nový pružiny,ale je to do jistý míry tim,že zbytek vlečkových komponentů mám v cajku..
Večer dám nějaký fotky...před a po..
14:12:13
11.06.2008
ondie
-> Rider skoda: tak snadný,jak říkáš to bohužel neni..
20:25:51
10.06.2008
Jakub M.
-> Syny:
přesně tak to bylo myšleno 4
19:40:58
10.06.2008
Syny
-> Pavel P.: navarenim vyztuhy udelas uzavrenej provil - coz je jednoznacne lepsi.
-> ondie: Unavena pruzina se pod stejnou zatezi zmackne vic a bude mit i kratsi velnou dylku bez zateze - ale mozna jen o kousek. Unaveny pruziny bys poznal tak ze zadek bude proste noz nez u lidi co tam maj pruziny novy...
-> Jakub M.: Ta ohnuta pricka by se teoreticky u vlecky mohal stat tim ze se krouti podelny ramena a tim padem pusobi moment i na sikmy ktery na konce (uchyceni na pricce) pusobi silou XY dolu -> mohla by se trochu prohnout... Ale 15mm to je teda sila 9
19:14:58
10.06.2008
Mach
tak vam ekuju,v nejblizsi dobe vymenim ty silenty.a uvidime.. Ja si myslim ze vetsi pravdepodobnost je ze to bude tema silentblokama.
17:56:41
10.06.2008
Rider skoda
ondie -> u vlecky acka delaji jen ty silentbolky ramen a ohnuta podelan ramena.Nikdy pruziny.Protoze u vlecky se pri propruzeni nememi rozchod kol jako tomu tak je u kyvky(u te to pruzinami v klidu byt muze)Ale u vlecky nikoli
22:47:46
07.06.2008
Fén
-> Jakub M.: Ale byla by stále svěží, jako vypraná v perwolu.
22:44:05
07.06.2008
Jakub M.
-> David29 - Mirek Dušín :D:
by pak uhlofka vážila jak půl šádes 3 3
22:38:16
07.06.2008
David29
-> Jakub M.: Pro sichr 3
22:33:20
07.06.2008
Jakub M.
-> David29 - Mirek Dušín :D:
nechtěl bys tam místo toho podélnýho ramene dát rovnou ocelovej výkovek? 3 3
22:32:43
07.06.2008
Jakub M.
-> ondie:
asi tak.. proto jsme na to tak koukali3
22:19:35
07.06.2008
ondie
-> David29 - Mirek Dušín :D: nebo ocelový pruty po celý dýlce...kdyby náhodou 3
22:18:40
07.06.2008
ondie
-> Jakub M.: ..no je to dost divný...mě přijde,že by se dřív začaly bortit na příčce ty oka,ve kterejch drží šikmý rameno než aby to bořilo celou příčku... (leda že by se s tim jezdilo 20let denně v 5lidech a plynem každej den do práce 1 )

Anebo prostě výrobní zmetek mimo toleranci.
22:14:57
07.06.2008
David29
-> Pavel P.: Nad timhle sem už taky přemejšlel..a co tam pro sichr přivařit ty originální výztuhy? 1
22:09:08
07.06.2008
Pavel P..
-> Jakub M.: jj já právě viděl několik aut s těma origo výztuhama který áčka neměli ale zase plno co měli výztuhy a meli áčka taky slušný... a právě ty vařený výztuhy se mi zdaj pevnější.
-> ondie: taky právě víc věřim těm L/A, zdaj se mi víc účinný protože jsou navařený v místě kde se ty hrany ramena prohybaj dovnitř kdežto ta origo výztuha by se v týhle poloze taky mohla čase prohnout..
22:02:23
07.06.2008
Jakub M.
-> Pavel P.:
jinak souhlas s Ondiem 4
22:01:07
07.06.2008
Jakub M.
-> ondie:
jo, jsou asi tři typy, ale na rozměry by to nemělo mít žádnej vliv. takhle prohnutá byla právě tátova příčka... no.. skončilo to lisem a narovnáním (ta nová je tu na rapida) a shodou náhod byly obě stejného typu.. tzn. ty poslední co máš ty na rapidu a táta v GLce... samozřejmě, že se váha auta opírá do domků pružn, kam jinam... ale do příčky a do silentbloků podélnejch ramen se opírá síla, která nutí uhlovku Áčkovatět...
22:00:26
07.06.2008
ondie
-> Pavel P.: Tak těma L/Ačkovejma docílíš jednoznačně pevnějšího a torzně nezkrutitelnějšího ramene (i když osobně mi přijdou krátký a až to budu dělat,tak to protáhnu až co nejvíc k buchtě...ale já sem zas megaloman co radši všechno předimenzuje) ..ty U výztuhy sou takový jakoby jednoduchý,nenáročný a originální řešení...
Ono když se o to člověk nějak stará,nenechá to shnít a nejezdí 20let na jedný geometrii...tak bohatě vydrží i úplně obyčejný rameno (v normálním provozu)
21:55:55
07.06.2008
Jakub M.
-> Pavel P.:
no ty původní držej na tátový 135GL už 20let... viz ID a to k tomu přidej, že volná délka přužin SACHS je o 60mm menší než u originálu a Ačka to nemá
-> mb136gl:
ne to je proto, že ta guma ti nedovolí pořádně utáhnout šikmé rameno k podélnému... všichni tu vyvařují ramena dle LA ale výkresy pro vozy škoda pro soutěže a závody - návrhy na úpravy podvozku -> odtud právě pochází ty výztuhy ramen. Ale také je tam popsáno X dalších vylepšní uhlové vlečné nápravy. mmch včetně těch linoleových vložek.
21:53:59
07.06.2008
mb136gl
-> ondie: dík4
21:53:09
07.06.2008
ondie
-> mb136gl: ..sou to takový gumový mrchy,co strčíš mezi závity a ono to defakto omezuje properování (přitvrzuje)...fotku nemám...prodával to tu člověk s ickem "Wiky"
21:51:07
07.06.2008
ondie
-> Jakub M.: no je pravda,že to tak hrozný nejni...a stav vlečky a komponentů je dobrej..
Ten plyn je mrcha těžká a váží přímo na to místo.
Nový pružiny dám,schválně je porovnám s těma staršíma..a uvidí se..

S tou příčkou je to dost zajímavý...pořád si nějak myslim,že hlavní váha auta tlačí hlavně do domků pružin a uložení buchet podélnejch ramen...
Porovnával si stejnej druh těch příček ? ..z hlavy vim o min. 3typech...i když by to nemělo mít vliv.
21:49:19
07.06.2008
Pavel P..
když tu vedete debatu o áčkách na vlečenici.. co by jste doporučily za výztuhy na podélný ram.? původní tovární výztuhy tvaru U které se přišroubí skrz rameno šroubem na geometrii nebo běžný L/A výztuhy který se vařej na ramena?
21:44:15
07.06.2008
mb136gl
Jakub M. 07.06.08 21:40:24 napsal: -> Mach: mezi podélné a šikmé rameno nedávat gumy ale pevné (=na pohled ne-prórézní) lino

preto, lebo sa gumy unavia a potom tam akokeby ani žiadne neboli???
21:40:24
07.06.2008
Jakub M.
-> Mach: jak velká Áčka? víc než jsem napsal níže? pokud ano.. tak rozebrat, vyměnit podelná ramena, mezi podélné a šikmé rameno nedávat gumy ale pevné (=na pohled ne-prórézní) lino, zkontrolovat příčku, vyztužit domky silenbloků podélných ramen, vyztužit podelná a šikmá ramena dle LA a pokud to složíš dobře, tak o Ačka mít 100% nebude 4
21:37:09
07.06.2008
Jakub M.
-> ondie:
asi to bude komplikované a matoucí... ale už jsem se setkal i s víc prohnutou příčkou převodovky 9 při porovnání s novou byla o 15mm víc prohnutá... respektive její konce byly o 15mm výše než u nikdy nepoužitého kusu... no a k tomu malikatému "áčkovatění" zkus si změřit odklon kol.. pokud tam nebude víc jak 1° tak to neřeš, dej tam nový pružiny a jezdi dál, ten jeden stupeň mají snad všechny vlečky co doma máme, i tátova 135ka - a tam je taky orig nevyztužená jako máš ty 4
21:19:48
07.06.2008
mb136gl
ondie 07.06.08 20:57:32 napsal:
respektive můžou mi pomoct takovýty přitvrzovací mezizávitový gumy ??


Mohol by si mi to bližšie vysvetliť?? Dajú sa kúpiť?? Ako to vyzerá?? Máš foto??
20:57:32
07.06.2008
ondie
Trošičku přeorientuju problém..mám na autě vlečku,v poměrně slušným stavu silentbloků,ramen i uložení..
Malinkato to áčkovatí,sice neznatelně,ale chci to mít naprosto rovně.....v autě je totiž těžká LPG bomba...což bych v tomhle případě možná i viděl právě na ty unavený pružiny..
Mám připravený nový...jen sem sám zvědav jestli to něco udělá...
Otázka: .."unavená pružina" bude po vyndání svojí volnou délkou kratší než nová ? ..nebo bude stejně dlouhá a je unavená tím,že je únavou měkkčí a pod zátěží se více propéruje ??

..respektive můžou mi pomoct takovýty přitvrzovací mezizávitový gumy ?? teď myslim na nový pružině,aby váhou bomby tak netrpěla..

Díky za názory vlečkoidních plynařů.
19:43:04
07.06.2008
Mach
TO: Matthes z TechWebu: dik za radu,zkusim ty silentbloky,a pak se uvidi jak to bude
19:28:12
07.06.2008
Matthes, záškodník z TechWebu
Unavene pruziny ne. Jedna se o problem se silentblokama co drzi podelna ramena v karoserii a spoje ramen - ohnute podelne popripade :)
19:16:04
07.06.2008
Mach
Prosim vsechny o pomoc.. mam na 130 Acka a potreboval bych poradit cim to muze byt.. Slysel sem ze duvodem mohou byt unavene pruziny.. Muze to zpusobit jeste neco jineho??
Extreme Tyres