Brzdy S120 - uvahy

prohledat
50 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 15.05.2008 do 19.05.2008, založil/a minno
řadit dle data
17:47:06
19.05.2008
haso
no precital som asi 80% diskusie...

mne sa tiez zda ze keby mi dakto vosiel do cesty tak na tych MP4 sa asi zabijem...
vid. malokarpatak a spanilka kde som isiel fotit v protismere vratil sa k sebe a mal rychlost cca +20km/h nez ostatny, ten vpredu pribrzdil, dalsi tiez, ja som dupol, predok do zeme a flek8 a tak ubrzdil som to ale v istom okamihu som sa az bal ze ci to stihnem => ale poucil som sa, aj v BA uz jazdim s odstupom a podobnu situaciu nezazivam...4

a planujem to spravit nekedy tak ze do zadu hodim 22prasatka nech sa to trosku zmeni ten pomer pred/zad a na ten dlhsi chod pedalu si zvyknem...
17:30:00
19.05.2008
Labros
-> Eidy: ok, bez kontextu to nedávalo smysl
16:24:08
19.05.2008
Eidy
reagoval jsem na tohle:
Labros 15.05.08 09:44:35 napsal: -> vhml: ale má to i druhou stranu, o kolik se zmenší průměr kola, o tolik se zmenší moment na brzdu, ale o tolik se i zvýší rychlost otáčení kola a dřív se brzdy přehřejou (při stejným tlaku na pedál.)
16:12:49
19.05.2008
Labros
Eidy 19.05.08 16:06:49 napsal: -> Labros: Vykonaná práce je v obou případech stejná, o tom žádná a pokud zastavím za stejný čas tak i výkon je stejný. Z toho plyne, že i vyrobené teplo je stejné. O kratším čase jsem nemluvil. Jinak pokud chci zastavit rychleji tak pak máš pravdu, ale to je jiné téma.
promiň, ale o čem je asi tohle téma 3 a vlastně všechna témata o brzdách 3 jinak celé to vlastně vzniklo jako reakce na příspěvek vhml z 15.05.08 09:37:54
16:06:49
19.05.2008
Eidy
-> Labros: Vykonaná práce je v obou případech stejná, o tom žádná a pokud zastavím za stejný čas tak i výkon je stejný. Z toho plyne, že i vyrobené teplo je stejné. O kratším čase jsem nemluvil. Jinak pokud chci zastavit rychleji tak pak máš pravdu, ale to je jiné téma.
15:11:32
19.05.2008
Labros
-> Eidy: Ne, potřebuješ stejnou energii. Pokud chceš zabrzdit za kratší dobu, tak potřebuješ vyšší výkon, a tím pádem musíš odvádět větší tepelný výkon. Takže brzda, která se stíhala chladit, se najednou třeba chladit nestíhá. Neříkám, že se to stane jen při namontování menšího kola, ale prostě se na to nesmí zapomenout - chci víc brzdit, musím víc chladit.
23:11:10
16.05.2008
Eidy
-> vhml: ne a ne a ne. Zkrátka na stejnou věc potřebuješ stejný brzdný výkon a hotovo. Za tím si pevně stojím. Je to jednoduchý zákon zachování energie.
17:56:14
16.05.2008
COL
-> Gryzly: to urcite jo, ale kdyz to zadupnes tak toho moc neuchladi, rychlost otaceni rychle klesa a cele to trva jen kratce... takze jestli se toci o 10% rychleji asi nebude delat dramaticky rozdil mezi vetsimi a mensimi koly (navic mensi kolo stejne konstrukce muze mit horsi ventilaci). Bylo by zajimave to zmerit.... Neco jineho by ovsem mohlo byt dlouhe tahle brzdeni, treba z kopce,
17:24:12
16.05.2008
Gryzly
-> COL: trochu OT: Ale u chlazených kotoučů by se to mělo s vyššíma otáčkam víc chladit, ne?
16:58:29
16.05.2008
COL
-> vhml: Ovsem energie, ktera se musi v brzdach spalit je stejna. Kam se tedy podeje? To teplo by melo byt stejne a pokud bude stejna brzda, bude stejna i teplota, leda by se to rychleji chladilo, pro coz asi neni duvod...
16:00:25
16.05.2008
vhml
-> Eidy: Nemáš pravdu Eidy, takhle by to fungovalo kdyby teplota na vstupu do třmenu byla stále stejná, jenže ona se neustále zvyšuje a jak se zvyšuje tak se s vyššími otáčkami zvyšuje ještě víc :-) až jsem z těch výšek zamotal...
15:35:57
16.05.2008
Eidy
-> Labros: Brzdy se díky menším kolům nepřehřejou dřív než s velkým kolem. Ano točí se rychleji nicméně k zastavení z 100km/h na 0 potřebuješ určitý výkon brzd (stále stejný), který se přemění na teplo. Bez ohledu na velikost kol (v ideálním případě). Sice každá část kotouče proběhne vícekrát třmenem, ale o to více krát je na vzduchu takže...4
12:48:52
16.05.2008
Labros
-> minno: co takhle Continental Premiucontact
12:42:31
16.05.2008
minno
-> Milos: hm, ked ja mam pocit ze s vyberom gum je to vzdy tazke, uvidim co si raz niekedy teda vyberiem.
12:18:14
16.05.2008
Milos
-> minno: tak, myslim si ze slabo, ale to je mozno akurat nedoladenym cicikom pod hlavnym valcom, proste chod pedalu je dlho akoby nic, makky a potom to brzdi v pohode, pri konci uz aj flekuje
ma to akurat vyhodu v toms ze viem davkovat brzdnu silu vo vacsom rozsahu, podla mna lespie ako ked ti pri posune pedalu na 1cm zacne flekovat koleso.
tie gumy, konkretne MP12,14,15 su s prepacenim na picu, na mokre hlavne, smyka sa to jak dive, jazdil som s nimi aj na felde 1,3 1,6, na fabke a aj na rapide.
na dedko styl mozno stacia, horsie su ked potrebujes zabrzdit hned, trebars aj zo 40km rychlosti, asi tak
12:12:52
16.05.2008
TTomas
Jinak omluva vsem ..pisu to rychle a po sobe to nectu..ted jsem to precetl a fuj..smikat..no nic ted uz to neopravim. Tak prominte.4
12:08:58
16.05.2008
TTomas
-> COL: Asi jsi to spatne cetl nebo ja to spatne pisu. Zadni kola se blkovala az pri meznim brzdeni a ani tak to nikam netahlo ani nic podobneho.Nejspis se blokovala soucasne s tema prednima. Kalsicka neduha skodovek pri prudkem brzdeni je zakleknuti(moc brzdi predek) a pak se auto neda ridit nemluve o tom, ze mas mnohem delsi brzdnou drahu a na mokru je to i o hubu. A na fleku mluvim o tom, ze kdyz jsem jel na prazdne dalnici 130+ a kamarad rikal tady jsem meli odbocit, tak jsem na to dupnul a v pohode odbocil. Proste to brzdilo pravdu dobre. Nikdy jsem se s takto brzdici seriovou skodovkou nesetkal.
23:58:22
15.05.2008
minno
-> Milos: ty mas tiez 175/70 pokial sa nemylim a MP12 ako ja? ako ti to brzdi?
23:39:14
15.05.2008
COL
-> TTomas:
"stala na fleku".... to zalezi na puvodni rychlosti.... situace, kdy se zablokuji nejdriv zadni kola je uplne na h* (i na skoduli), protoze jsou z auta neovladatelny sane a aby tomu tak nebylo, musis povolit a nevyuzijes brzdny potencial predni napravy, ktery je vyssi. Tzn. takovy auto ma nejkratsi brzdnou drahu pri zachovani ovladatelnosti horsi.
22:55:25
15.05.2008
Milos
-> minno: ja som si ta pomyslil s kukom, on ma tusim prichystane gumy v tomto rozmere4
22:40:39
15.05.2008
minno
-> Milos: tak to netuším, to je len taká vízia, zatiaľ pre mňa ďaleká budúcnosť....
22:31:23
15.05.2008
TTomas
Jo vetsi prasata jsem taky na zadku vozil. Taky mam tu nejlepsi zkusenost s manualnim stavem na bubnech ne s tim modernim samostavem. Dobre jsem si to nastavil a mel vzadu sirsi pneu. Pri lehkem az normalnim brzdeni to brzdilo pekne zadnej naznak smiku...kdyz se na to hamtlo tak to blokovalo zadni kola a stala na fleku. Jen mne vzdycky predjel bilej kour od pneumatik. Jeste dodam, ze to bylo bez posilovace.
22:24:05
15.05.2008
Milos
minno 15.05.08 12:16:45 napsal: -> Rooney: jj keď porobím ostatné veci na aute tak to prezujem na 175/70...znacka-typ ?
12:28:25
15.05.2008
Labros
Já mám na šade nepříliš kvalitní 175/70 a včera jsem se s nima málem nabořil.
Moje blbost, docela jsem pospíchal a jedu za nějakou Toyotou a na semaforu nám skáče oranžová. Vypadalo to, že to oba projedeme, ale najednou on začal brzdit. Já šel na mokru samozřejmě do fleku, on to naštěstí slyšel (anebo flekoval taky 1) a zastavil až za semaforem v půlce křižovatky. Jinak bych skončil v něm...
12:16:45
15.05.2008
minno
-> Rooney: jj keď porobím ostatné veci na aute tak to prezujem na 175/70...
12:04:55
15.05.2008
Pavel P..
-> Labros: jj na OR34 nebyl problem bloknout přední kola 3 tos viděl sám1
na těch brilantiskách už ani prd3 ale brzdí to líp
12:04:16
15.05.2008
Rooney - zrušená registrace
Předtím sem tam mělo Rosava, a ty byly bloknute skoro pořád8 , stačilo trochu víc šlápnout na brzdu a už to šlajfovalo.
12:02:46
15.05.2008
Rooney - zrušená registrace
-> minno: Ja ted koupil Pirellky P3000 165/70 R13, a nato že mi zatím brzdí jen předek, tak to brzdí slušně, ještě se mi ani neblokli kola.
Takže něco na té kvalitě gum určitě bude, jak říká Labros.4
11:47:14
15.05.2008
minno
-> Labros: už sa na tom pracuje :) ale pôjde to tam až rovno s celou repasnutou nápravou.
11:44:16
15.05.2008
Milos
kua zase sa mi to neodoslalo, uz sa mi to nechce vypisovat cele 2krat
11:26:39
15.05.2008
Labros
-> minno: a jestli máš pocit, že ti flekuje předek když by neměl, tak potřebuješ lepší gumy..
11:22:43
15.05.2008
Labros
minno 15.05.08 09:59:47 napsal: -> Labros: našťastie som zohnal nové originál bubny :)
Tak co řešit? 5 Nahoď je (s novými paknami) a uvidíš..
11:01:20
15.05.2008
Pavel P..
-> Rooney: sežeň jetý ale aby šli přetočit a použitelnou mez.. tu najdeš někde v knížce. taky budu muset nechat přetočit bubny
10:40:57
15.05.2008
minno
aké by mali byť asi hodnoty brzdného účinku namerané na valci (napr. pri STK)?

Mne pri poslednej STK 12/2006 bolo namerané toto:
predok 1,8 1,5
zadok 1,0 0,8
kN
(dúfam, že sa v tých hodnotách nemýlim, včera som to pozeral)
10:36:15
15.05.2008
Rooney - zrušená registrace
-> Pavel P.: no je to možné, ale matroše je na něm ještě dost, ale v takovém případě budu muset koupit nové bubny co?8
10:34:41
15.05.2008
Pavel P..
-> Rooney: a neni ten buben líznutej moc?
10:32:45
15.05.2008
Rooney - zrušená registrace
ja si ted nechaval liznout bubny protože byli křivé, po nahoznení, zadek vůbec nebrzdí ani ručku když dorvu, tak to nezabrzdí.
Čím bych tohle moh vyřešit?
Obložení je v poho, jinak ty brzdy mají něco zasebou ale chodí v pohodě, ale prostě nebrzbí
10:14:40
15.05.2008
vhml
-> minno: dal bych do zadu 22mm prasátka aby sis zlepšil brždění zadku a dál bych to hledal v gumách, od 165/80 nemůžeš čekat nějaké funkční výkony...
10:10:17
15.05.2008
minno
ako je vhodné rozkladať brzdné sily vzhľadom na koncepciu auta? zadohrabová škodovka s ťažkým zadkom a ľahkým predkom má vpredu (2p brzdy) mini brzdové platničky a vzadu extra veľké bubny a predok je aj tak prebrzdený.
Nové predohraby majú zas vpredu pomerne väčšie platničky a vzadu zas maličké bubny... Z čoho mi vychádza, že hnaná (ťahšia časť) auta by mala byť brzdená viac.
10:02:46
15.05.2008
minno
skôr ma hnevá že keď potrebujem razantnejšie zabrzdiť (niečo mi vojde do cesty), dupnem na brzdu a som v šmyku... a ledva to už potom stíham dobrzdiť.
Keď si idem v pohodke, brzdí to fakt pekne, a dá sa konečne brzdiť normálne aj vo vyššej rýchlosti nad 100 kmh/h....
09:59:47
15.05.2008
minno
-> Labros: našťastie som zohnal nové originál bubny :)
09:58:05
15.05.2008
minno
pneu mám 165/80 R13 Matador MP12, predok znížený na 260 mm pružinách....

Na starých predných brzdách (stav všelijaký, hlavne zatuhnuté niektoré piestiky v brzdičoch) to flekovalo neskoršie, skôr pri väčšom zohriatí bŕzd to flekovalo už aj pri jemnom pribrzďovaní. Teraz predok zrejme brzdí dilnejšie, preto aj fle nastupuje skôr.
09:57:56
15.05.2008
Labros
-> minno: nový bubny můžu vřele doporučit, člověk je překvapenej, jakej je to rozdíl třeba i na ručce. Ale slyšel jsem, že ty bubny co se prodávají, nejsou nic moc a jsou křivý už z výroby (nevím, naštěstí mám starý dobrý líznutý na soustruhu)
09:57:43
15.05.2008
p.b.
-> minno: Já to měl vlastně stejně jako ty, na předku komplet nový 4písty, na zadek nešáhnuto, ale funkční. Předek flekoval skoro hned, ikdyž jsem se snažil brzdit citlivě...
09:53:25
15.05.2008
vhml
-> Labros: to je druhá stránka věci...
09:44:35
15.05.2008
Labros
-> vhml: ale má to i druhou stranu, o kolik se zmenší průměr kola, o tolik se zmenší moment na brzdu, ale o tolik se i zvýší rychlost otáčení kola a dřív se brzdy přehřejou (při stejným tlaku na pedál.)
09:37:54
15.05.2008
vhml
Hodně taky můžou udělat pneumatiky. Když dám závodní 175/50 13 tak to brzdí úplně skvěle, jelikož je to lepší směs a jak jsou malý tak na mě působí menší moment. Nazul jsem Brilanty 185/60 14 a málem jsem si rozbil hubu, brzdilo to o hodně míň protože na brzdu působil větší moment a když to začao brzdit tak to zaflekovalo kvůli špatný směsi gum....
09:36:48
15.05.2008
Gryzly
Já myslím že jo. pokud brzdí míň, tak při určitým sešlápnutí nebrzdí tolik a když chceš zabrzdit víc, tak se přední už bloknou, protože jsou vlastně přetížený ty brzdy, brzdí větší část hmotnosti.
09:33:08
15.05.2008
Labros
-> minno: Ano s tlustším bubnem (menším vnitřním průměrem) se paradoxně zlepší brzdný účinek, díky změně pákových poměru na pakně.
09:25:59
15.05.2008
minno
Včera večer sme tak s kukom debatili o brzdách, trochu som o tom rozmýšľal a zaujímali by ma vaše názory.
Ako má brzdiť sériovka s 2p vpredu a bubnami vzadu všetko v eňo-ňuňo stave?

Ja mám teraz komplet nový predok - kotúče Ferodo, platničky originál azbestové, brzdiče repasované - nové piestiky, gumičky...
Zadné brzdy sú staré, ale mechanicky v dobrom stave, pakny bohvie aké, ale obloženie dostatočne hrubé, bubny sú v pohode.

No, a brzdí to myslím pekne, auto pri brzdení neťahá do strany, účinnosť je dobrá...

Akurát podľa mňa príliš skoro nastupuje flek.... Proste treba na to myslieť, lebo silnejšie zatlačím na pedál a predok flekuje....

Myslíte že je to tým, že staré zadné brzdy brzdia slabšie? Zlepší sa to (oddiali sa nástup šmyku) keď dám zadok tiež new (nové bubny, pakny, prasatá...)?
Extreme Tyres