zinok?

prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 04.03.2008 do 28.03.2008, založil/a minno
řadit dle data
08:14:20
28.03.2008
Jozka
-> Labros: No to nejsou.. Všude kde to jde (mám-li požadovaný rozměr), dávám A2-70 dle ASTM..5.
10:21:49
07.03.2008
Labros
-> Pilot 105: Pro laika docela zajímavá informace. Takže třeba i pozink šrouby nejsou nějak všespásný. Co mám pozink šrouby třeba v podélných ramenech, tak hlavy taky nevypadají nic moc, doufám, že závity uvnitř jsou zdravý jak řípa. Co jsem vyndaval nějaké šrouby z druhého auta, co má natočeno 200tkm, tak třeba pozinkovanej šroub držící brzdič byl po vyndání jak novej, i když podle hlavy tak nevypadal.
10:05:39
07.03.2008
Jozka
-> Pilot 105: Díky.. Já byl zmatenej z toho, že "fachman od kádí" říkal bílému výsledku jejich galvanického snažení zinkování ("to moc nevydrží" - měl pravdu) a žlutému chromátování..
12:19:10
06.03.2008
Pilot 105
-> Jozka: Nejsem z oboru..
Výslednou barvu zinku určuje síla chromátu na povrchu zinku (obsah Cr6+), v rozmezí od 0,1 (bílý - modrý) do zhruba 1 mikronu (černý - olivový). Rozdíl v životnosti mezi žlutým chromátem a černým, nebo olivovým je zhruba trojnásobná.
12:12:24
06.03.2008
Pilot 105
-> minno: Slanému prostředí špatně odolává jakákoliv povrchový úprava, voda zinku nevadí, běžná životnost na dešti je u závěsného žárového zinku (neplést s žárovým nástřikem = šopování, nevytvoří se na povrchu kovu slitina zinku a železa) min. 25 let., mluvím o holém zinku bez další povrchové úpravy.
09:19:30
06.03.2008
minno
celkom ma prekvapuje info ze klasicke zinkovanie az take dokonale a hrdzou neprekonatelne nie je. Cize tym, ktori si pozinkovane casti repasovnych naprav nechavaju bez dalsich povrchovych uprav farbou, im to tak ci tak zacne po par zimach hrdzaviet10
08:39:41
06.03.2008
Jozka
-> Pilot 105: Zdá se, žes z oboru.. Daly by se nějak stručně nastínit rozdíly, nic vědeckýho- žlutej zinek, bílej zinek, chromátování.. ? Měl jsem sice těch PÚ kdysi semestr, ale..
-> minno: děsně to šidí, lumpové někteří..
01:07:49
06.03.2008
Pilot 105
-> Labros: Přesně jak píše Tuner#2, pokud zinek nenalakuješ, tak ho sůl během chvíle "sežere", proto některé galvanovny nabízejí i uzavření zinkovaných dílů spec. bezbarvým lakem, je to velmi slabá vrstva nanášená ponorem, ale stačí na to aby zdvojnásobila životnost zinku.
20:56:15
05.03.2008
Fén
-> Bedřich: A naštěstí se to dá pájet i MIG/MAG svářečkou, takže se už tak často neprojevuje zinková horečka. :o)
18:28:49
05.03.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Labros: Ale pozinkovené károsérie se ani nesvařujou.Vím že Škodovky mají střechy(nevím jesli více částí karoserie) pájené to samé BMW pájení a lepení.Jsou na to speciální horké pájky které zinek nespálí a automobilky už spojujou pozinkované plechy.
17:02:40
05.03.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: A ty auta snad nemají lak? To je důvod proč to nerezne. A pokud ho někde škrábneš, tak obyč plech máš jak lišku za 3 dni na dešti, kdežto pozink kasle třeba 2 - 3 roky vydrží na škríblém místě, ale pak to začně hnít taky.
16:59:28
05.03.2008
Labros
Mně se ale zdá, že pozinkovaný auta v 90% případů nereznou, tak to musí mít nějaký účinek i proti soli, protože z čeho by pak rezla ta ostatní?
16:51:07
05.03.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 05.03.08 08:13:36: Konečně Ti to došlo :o)) ale jinak jako kluci, zinek neodolává moc dobře soli a navíc záleží na jeho vrstvě.4
12:35:14
05.03.2008
gabo000000 - zrušená registrace
ja uz z mandarinkou na sneh nikdy nevydem4
12:01:46
05.03.2008
MOLSO
-> gabo00000: je sice pravda že po blazneni na snehu je ta naprava cela od ladu ale pozri si napravu napr ked ideš niekam v daždi... máš ju celú mokrú ... máš to skoro za jedno .... jediny rozdiel čo bol tak bolo to búchanie zadnej nápravy po tom šantení - asi nejaka hruda snehu sa zmenila na lad a pri perovani to buchalo .... po odmaku prestalo

Osobne by som bol za to, aby sa v zime nesolilo a aby sa zase predávali zimné gumy ako OR7 a podobne .... soľ je svina najvačšia a radšej ísť po 10 cm snehu ako v slanej bačorine ...
09:52:50
05.03.2008
minno
-> gabo00000: ako vravim, pokial je to cisty sneh tak ten nicomu neuskodi, potom je druha vec zima a mrazy, tie skodia vzdy.
09:32:08
05.03.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> minno: nevilel si 120MOLSovu napravu po saleni sa na snehu...mne to pripada brutal... ja by som z novou napravou na sneh nesiel:)
09:27:17
05.03.2008
minno
-> gabo00000: sneh tomu neuskodi, a ja na snehu nesaliem, sneh je len voda v tuhom skupenstve, co je vlastne este lepsie ako voda samotna, keby v zime nesolili, tak je to krasa....takto staci raz po soli prejst a je vymalovane10
09:16:18
05.03.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> minno: jj aj tie tvoje salenia sa v snehu...ja som si kôli tomu kupil ine auto aby som potom neznicil toto4
08:13:36
05.03.2008
minno
ja som sa už rozhodol, jazdeniu v zime už bude koniec :) raz prejdeš po nasolenej ceste, a celá tvoja práca počas leta je jak se lidově říka v řiti....10
01:34:50
05.03.2008
Pilot 105
-> minno: Další problém je, že zinek je dobrá antikorozní ochrana proti vodě ne soli. Kdyby se nesolilo, tak Ti ten zinek vydží 10 let. Samozřejmě na síle povlaku, případně na použitém chromátu, nebo závěrečným uzavření lakem také záleží. Jinak síla povlaku je jak píše Saky cca 10 mikronů, někdy lze po dohodě s galvankou zvýšit třeba na dvojnásobek.
00:14:04
05.03.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Saky: pravda! ja som sa tychdo 2vyrobnych hadiciek len dotkol klucom a uz sa to zrypalo8
00:06:52
05.03.2008
Saky
-> gabo00000: no ono galvanickej pozink je zavislej na delce ponoru a kdyz si vezmes ze co mikron Zn/dm2 to nejaky ten halir bezne se Zinkuje na nejakejch 10-15mikronu sila tak kdyz das polovicku mas polovicni naklady.. a ze se ojebava dnes uplne vsechno na to sme si uz zvykly..
00:04:30
05.03.2008
minno
no neviem neviem, ja už ničomu neverím, pokiaľ to človek nenapatlá kilom farby tak to trt vydrží10
00:01:25
05.03.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> minno: je viac druhov zinkov ale toto by mal byt normalny zlty zinok...ja co som mal zinok na capoch ramien tak bol tak tenky ze presvvitalo zelezo :D..som dal pisstovy aby dal este raz pozinkovat...podla mna uz dnesne moderne technologie na tolko setria ze zinkuje sa ne stotiny mikrometrov3
23:58:19
04.03.2008
minno
-> gabo00000: jak nekvalitny? poznas viac druhov zinkov? ja nie, bud to zinok je, alebo nie je. Potom uz jedine zle naneseny alebo nie cisty zinok.
23:56:54
04.03.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> minno: je to nekvalitny zinok ale je to zinok
23:55:47
04.03.2008
minno
zinok a zinkovanie sa pokiaľ dobre viem používa ako skoro dokonalá ochrana proti korózio.
Kto bol za ten zinok, ako mi vysvetláte totok? Je to tá istá koncovka dnes po 3 zimách, tá fotka dole je z roku 2005.
zvětšit zinok? - obrázek od minno vložen 04.03.2008 23:55:47
23:52:13
04.03.2008
Pavel P..
nejsou... z vraku co jsem rozebíral byly přesně takový a jedna co byla zamaštěná byla po otření krásná žlutá a ta na podběhu zrezlá..
23:51:05
04.03.2008
Syny
Tak ja mam jiny tyjo... Ja mam jeste origo... Tak to je pozinkovany asi mas...
zvětšit zinok? - obrázek od Syny vložen 04.03.2008 23:51:05
23:46:00
04.03.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> minno: jasne ze su
23:45:30
04.03.2008
minno
co si myslite ostatni? som zvedavy na vas nazor, potom vam sem dam este jednu fotku.
23:43:49
04.03.2008
pistaa
-> minno: ANO
23:38:26
04.03.2008
minno
co myslite, su tieto koncovky pozinkovane?
zvětšit zinok? - obrázek od minno vložen 04.03.2008 23:38:26
Extreme Tyres