skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
A znovu olej
17:23:58
07.03.2008
07.03.2008

petr s
-> Bery: Ale to nejsou oleje které byli před 25 lety
17:02:36
07.03.2008
07.03.2008

Bery
-> petr s: favo,oleje z kolínského korama a točim 450000-bez GO-ale roli nehraje jen olej...
08:52:31
06.03.2008
06.03.2008

Jozka
-> Pilot 105: Podepisuju.. Na dlouhých tratích 200 tisíc běžně s mogulem do GO - až do prasknutí misky pod karburátorem..

02:14:38
05.03.2008
05.03.2008

Syny
-> Pilot 105:




02:11:22
05.03.2008
05.03.2008

Pilot 105
-> petr s: Tak to bych netvrdil, že s Mogulem vydrží motor 100 tkm, já najezdil cca 250 tkm na Super Mogulu a u otce v práci na 10ti Škodovkách na každé přes 200 tkm bez GO motoru, všechny na Mogulu. Kdyby lidi radši měnili často svíčky, vzduch. filtr, rozvody a měli motor seřízený, než utráceli za Castrol, to přidá na životnosti podstatně víc.
21:37:36
04.03.2008
04.03.2008

petr s
-> Syny: Bez go ale ten picup jezdil dlouhé trasy asi 300 km denně a potom začala jít voda do oleje tak se dal nový motor
21:36:24
04.03.2008
04.03.2008

Mr.Lumpy
-> petr s: to ale ke konci mělo stejnej výkon jako ficht po smrti ne? 

21:34:18
04.03.2008
04.03.2008

Syny
-> petr s: bez GO jo? Tak to bych ho chtel videt
To bylo neco takovyho ne? http://www.youtube.com/wa
tch?v=yy-9h1mbrH0

21:31:18
04.03.2008
04.03.2008

petr s
-> Mr.Lumpy 04.03.08 21:28:54: Tak fávo znám i takové které najelo 970 000 na castrol
21:28:54
04.03.2008
04.03.2008

Mr.Lumpy
-> petr s: jenže ty motory se dělaly z méňe kvalitních materiálů. 120 měla životnost těch 150 a favo už přes 200
21:23:21
04.03.2008
04.03.2008

petr s
-> Syny 04.03.08 18:50:17: Ale za éry škodovek motor vydržel do 100-120000 km pak se dělala generálka
21:21:32
04.03.2008
04.03.2008

Mr.Lumpy
-> Syny: taky si myslim 

18:50:17
04.03.2008
04.03.2008

Syny
-> petr s: Proc myslis ze s mogulem se nenajede 200 000? Kdyz vemes v potaz jaky oleje byly za ery skodovek a to ze uz ted maj povetsinou nalitano 160 000km, tak myslim ze mogul by to zvladnul... Proc by mel bejt o tolik horsi nez ostatni? Vzdyt ho pouziva hooodne lidi...
18:43:27
04.03.2008
04.03.2008

Mr.Lumpy
-> petr s: takže mě to může bejt fuk, za rok sem najel max. 12000 km a nepočítám že mi škodná vydrží deset let
18:22:08
04.03.2008
04.03.2008

Labros
-> Tuner#2: Ne, normálka GL-4, to varování před GL-5 už tady probíhá pravidelně několikátý rok. Jasně že to nemuselo být olejem, ale řadím s citem a odešly fakt nějak moc rychle.
18:14:47
04.03.2008
04.03.2008

Tuzemák
a když mi v tý převodovce zakuká, tak to bude tim, že sem to přepísk já, nebo že byla načatá. Koupim za 500 jinou a ne ty samý peníze vrážet jen do oleje, no ne?
18:11:26
04.03.2008
04.03.2008

Tuzemák
-> Mr.Lumpy:No jo, pro normální provoz, ale já to asi budu trochu honit.
18:04:34
04.03.2008
04.03.2008

petr s
-> Mr.Lumpy 04.03.08 17:59:00: Ale životnost motoru s tím olejem je u 120 kolem 200 000 km což s mogulem nenajedeš
17:59:00
04.03.2008
04.03.2008

Mr.Lumpy
-> Tuner#2: já neříkal že je horší... ale mogul je levnější a podle mě dostatečně kvalitní pro normální provoz, když se koukneš že polovina škodovek jezdí skoro bez oleje v převodovce. Podle mě není castrol až o tolik kvalitnější ale je tam asi poměrně velký příplatek za značku. Říkám teda svůj názor, dyžtak sem hoďte nějaký testy a já ho rád změním 

17:54:22
04.03.2008
04.03.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mr.Lumpy: Já jezdím Castrol přes 3 roky - Castrol jsou jedny z nejlepších olejů, dle mě měl jen blbou specifikaci, ale rozhodně nemůže Castrol být horší než Mogul.
17:54:00
04.03.2008
04.03.2008

Tuzemák
-> Tuner#2: sem se rozhod, naleju tam pp80/90 a je vymalováno, to by taky člověk pořád jen nad něčim dumal a nejezdil o)))
17:51:05
04.03.2008
04.03.2008

Mr.Lumpy
-> Tuzemák: někde tady psal King že tam dal castrol a obíral zuby takže dal zpět mogula... ta převodovka je pro něj stavěná 

17:36:09
04.03.2008
04.03.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tuzemák: Na poslední otázku si budeš muset odpovědět sám. Ve mě značka Mogul nevzbuzuje důvěru, ale prý je to přežitek a blbý předsudek a dneska jsou všechny oleje dobré a některé jsou ještě lepší tak jak to napsal někde Čech 

17:30:39
04.03.2008
04.03.2008

Tuzemák
Zrovna koukám na oleje.cz:
Oleje dělíme na jednorozsahové a vícerozsahové. Příkladem jednorozsahového oleje je olej s označením SAE 80W (splňuje nároky pouze jedné viskózní třídy 80W), příkladem vícerozsahového oleje je olej s označením SAE 80W/90 (splňuje nároky viskozitní třídy 80W i viskozitní třídy 90).
Hm, takže pro mě bude asi optimální ten 80/90.
Jo a má cenu tam lejt něco lepčího než Mogul?
Oleje dělíme na jednorozsahové a vícerozsahové. Příkladem jednorozsahového oleje je olej s označením SAE 80W (splňuje nároky pouze jedné viskózní třídy 80W), příkladem vícerozsahového oleje je olej s označením SAE 80W/90 (splňuje nároky viskozitní třídy 80W i viskozitní třídy 90).
Hm, takže pro mě bude asi optimální ten 80/90.
Jo a má cenu tam lejt něco lepčího než Mogul?
17:14:11
04.03.2008
04.03.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
17:12:54
04.03.2008
04.03.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Dotaz byl na letní provoz a tam je 90tka lepší. Na celoroční je lepší 80tka a to že odešli synchrony nemuselo být olejem. neměl jsi špatnou specifikaci? Některá vyložené synchronům nedělá dobře a psal to tady kdysi Pilot, kterou vůbec nepoužívat.
17:09:44
04.03.2008
04.03.2008

Labros
-> Tuner#2: Fakt? Já když měl PP90 tak nejen že byla za mrazu šíleně ztuhlá (měl jsem ji tam přes ladovskou zimu) a ještě mi pak na jaře odešly synchrony.
17:07:47
04.03.2008
04.03.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
Jak jsem dostal radu na www.oleje.cz tak na léto ideálně 75W-90. já tam mám samotnou PP90 od Castrolu a je trošku tužší než se zahřeje a le řadím bez problému i za studena.
P.S. Ještě tam musí být napsáno specifikace GL-4 nebo GL-4plus, nikoli GL-5 - ta není vhodná.
P.S. Ještě tam musí být napsáno specifikace GL-4 nebo GL-4plus, nikoli GL-5 - ta není vhodná.
17:01:12
04.03.2008
04.03.2008

Tuzemák
Haleluja, mam pětikvaltovou mokrou převodovku, ve slušném stavu, nehučí, neteče, rosí jen sporadicky. Co tam nalejt, PP 80 nebo 90? Poslední dobou se prodává i PP 80-90. Je mi jasný, že když se zeptam prodejce, nebude vůbec nic vědět. Jezdím jen v létě, poraďte.