Problém s odklonem

prohledat
47 příspěvků (zobrazeno 1 až 47) od 01.02.2008 do 13.02.2008, založil/a Pater
řadit dle data
13:48:29
13.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pater: Díry v podlaze na souosot musí být přesné, pokud tam to místo teda někdo nevyvařoval. Pokud je tam nemáš díky vaření, tak jedině nějakou pořádnou geometrii aby tě to tam udělali. A s těma lemama souhlas. Při pár cm tam pak poznáš i mm4
13:31:44
13.02.2008
petr s
-> Pater: Úchyty na kastli v zadu nejsou stejné musíš jedině na laser pokud nemáš zachované díry na geometrii
13:26:39
13.02.2008
Pater
Tuner#2 11.02.08 22:14:28 napsal:
-> gabo00000: Odklon měníš u vlečky jen výměnou pružin a nebo změnou jejích úchytů.4

Asi si se blbě vyjádřil, ale potvrzuju to, že když budou úchyty podélných na 100% přesně navařené, budeš mít stejně dlouhá podélná ramena a v kostce s tím hýbneš tak, že budou levá a i pravá nastejno, tak tím pádem máš i souosot dobře, ale tohle je ideální příklad ne vždy reálný.


... reálný je teda to, že úchyty podelných ramen nejsou 100% a pak kdo zaručí že ty díry v podlaze jsou přesný. Z čeho tedy vycházet, napadá jen ta leserová stolice na který by se to dalo všechno srovnat.

Já mám největší problém s tím zadkem, odklon se dá naladit pružinama, s tou souosostí to je horší. lemy jsme dělali na osu auta, ale pak sjme si uvedomil že u takovýho auta ta ose muže byt taky všelijaká.

když bych to dělal znovu tak tam dám nápravy a kolam všechno to vyrovnám a pak budu dělat blatníky na to, protože když je kolo od lemu par mm tak je vidět uplně všechno a ne jak v serii že jsou kola utopený v blatníkách a pomalu by se tam stratil 5 cm rozdíl.

10
22:27:45
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: 157 jj uz je to aj namna dost...tym odklonom som myslel zbiehavost4 21
22:14:28
11.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo00000: Odklon měníš u vlečky jen výměnou pružin a nebo změnou jejích úchytů.4

Asi si se blbě vyjádřil, ale potvrzuju to, že když budou úchyty podélných na 100% přesně navařené, budeš mít stejně dlouhá podélná ramena a v kostce s tím hýbneš tak, že budou levá a i pravá nastejno, tak tím pádem máš i souosot dobře, ale tohle je ideální příklad ne vždy reálný.
22:05:01
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: 3 3 sorry...tu je rposte podstata v tom ze suost by sla nastavit spolu z odklonem len vtedy ked su uchytenia pozdlznych ramien v karoserii v osi..coz nemusi byt a preto by sa mala suosost nastavovat zvlast..tak je?6
22:02:33
11.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo00000: Ježiš, to chceš po mě takhle večer abych přemýšlel jak jsi to myslel? 40 Prostě to je tak, jak jsem to slovně popsal a tyhle případy můžou nastat.
21:46:52
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
nemoze sa mi nic podarit na prvy krat do riti8 10
zvětšit Problém s odklonem - obrázek od gabo000000 - zrušená registrace vložen 11.02.2008 21:46:52
21:44:43
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
chujovo nakreslene3 dpc
21:44:02
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> petr s: stava sa4
21:43:06
11.02.2008
petr s
-> gabo00000: Podívej se na některé škodovky a jede to jako krab
21:42:51
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
takze U1 a U2 su uchytenia v karoserii ..modre ciary su medze pokial sa da maximalne posunut kocka ..ked dlzka L1 = L2 dosiahneme rovnaku zbiehavost a teda aj rovnaku suosost...jedine vtedy by nebola rovnaka suosost keby sa dlzka X1 nerovnalaX2 alebo keby neboli body U1 a U2 v jednej osi1 strasne prekomplikovane ale takto si to predstavujem6 6
zvětšit Problém s odklonem - obrázek od gabo000000 - zrušená registrace vložen 11.02.2008 21:42:51
21:41:38
11.02.2008
petr s
-> gabo00000: Nemusíš nic kreslit vem si kolik jde posunout kostka
21:40:52
11.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo00000: Předpokládejme že máš stejně dlouhé a úchyty v kasli taky souměrně. Pak pokud šoupneš spoj šikmého s podélným, tak může nastat varianta:

1. Levá i pravá jsou nadoraz v předu - moc velká sbíhavost - špatně

2. Levá i pravá je zhruba uprostřed nastavovacích možností - sbíhavost je OK

3. Levá i pravá je nadoraz vzadu a tím je nastavena rozbíhavost - špatně

4. Levá je nadoraz v předu a pravá nadoraz vzadu, sbíhavost je z hlediska stupňů OK, ale souosot je špatně, protože celá náprava jede "doprava"

P.S. Majkl by mohl vyprávět4
21:28:53
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: no to môze byt ale iba kebyze su pozdlzne ramena inej dlzky..co neopredpokladam ale skôr je mozne ze ulozenim v karoserii..skuim to nacrtnut4
21:16:25
11.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> petr s: Tak to nevím, známý ke kterému jezdím má laserovou stolici, ale souosost jsme dělali tím přípravkem. Možná nějaká novější to už dokáže.4
21:00:24
11.02.2008
petr s
-> Tuner#2: Ale laser ti dokáže tu souosost změřit
20:58:33
11.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo00000: Ne nenastaví. Sbíhavost se udělá laserem a předepsanou úroveň, ale jedno zadní kolo může být posunuté až v předu a druhé až vzadu a tím sice bude sbíhavost OK, ale souosot ne. Zkus si to nakreslit, jak to jde posouvat na tom podélném rameni a pochopíš, že sbíhavost a souosost jsou jiné věci.
18:55:59
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
OT:
-> Tuner#2: ked nastavia v zadu zbiehavost tym sa nastavy aj suosost nie?
18:54:32
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: jj uz sa mi na to suri mrkol..no ja trubku na ever nemam10
18:52:13
11.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> gabo00000: Je to za tím rantlem venkovního plechu práhu tuším za tou trubkou na hever - koukni do Andrta, tam je to nakreslené.
18:38:35
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Tuner#2: smiem sa spytat ze kde je ta diera v podlahe podla ktorej sa nastavuje suosost v zadu?
18:37:00
11.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pater: Tu podložku co jsem dával odkaz pro jiříka tam mám, neb jedna pružina byla o pár mm jiná a je opravdu pod pružinou, ale to je kvůli tomu, že by bylo auto nahnuté k jedné straně. To s geometrií nemá nic společného.4
18:32:42
11.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pater: Tak to hledali dobře, ale pokud se na to vysrali jak píšeš, tak souosost můžeš mít blbě a tím pádem se nemáš čeho chytit. V předu se dělá sbíhavost (na tyčích řízení matka a kulák) a odklon (mírně excentrem, když chceš hodně negativ, tak pak podložkama pod kozlíky. V sérii je tam většinou 3mm, já mám 7mm a to je maximum co tam jde bez úpravy kozlíku a to jsem nechtěl)

Souosost se ale dělá na tu díru v podlaze a na střed zadního kola. Je na to přípravek a je to popsaný i v andrtovi. Můžeš si to udělat i doma a pak až v servise budou dělat zadek, tak musí posunout s levým i pravým kolem ve spoji přesně stejně.

Pokud udělali jen sbíhavost v předu a pak i vzadu, tak sice sbíhavost je OK, ale auto může dělat 4 stopy a bude zrádné v zatáčkách. Na to bacha všude tohle ochcáva*í aby si usnadnili práci. Ve finále pak můžeš mít ty lemy navařené dobře, jen máš špatnou geometrii. Navíc dělat geometrii na odstrojeném autě je stejně jen orientační, neb se to po zatížení stejně změní - hlavně odklony jak vzadu, tak v předu.4
18:16:48
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Pater: a v zadu odklon ovplyvnuje este aj zbiehavost a rozbiehavost..ked sa kola rozbiehaju mas Acka4
18:16:03
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Pater: v zadu dlzkou pruziny4
18:13:37
11.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Pater: odklon v predu nastavujes excentrm ale zaklad su podlozky pod kozlikmi...mali by stacit 3mm4
17:54:01
11.02.2008
Pater
-> petr s: no nejspíš dýlkou pružiny, ne136
22:11:45
10.02.2008
petr s
-> Pater 10.02.08 21:43:44: Tak se dělá odklon
21:43:44
10.02.2008
Pater
no na geo se docela zhrozil když jsem s tím přijel... tak mi srovnali přední nápravu, jestli to dobře chápu tak tu souosost aby byla kolmo na osu auta) no a zadek se snažili taky srovnat. ale chytali se nějakých bodu na podlaze a to jsme jim říkal že nebude asi přesný no a jinak nevěděli... a ani mi víc dělat nechtěli když jsem řekl že to musím ještě snížit, což už tak zhruba mám. Tvrdil mi že budu muset ještě vyndat přední nápravu a dat podložky k těm kozlíkým k hornímu ramenu, tak je všechno prej zbitečný.

a ve předu podložky nemám. jestli tomu rozumím dobře tak se dává nad pružunu nebo kampak?
13:22:47
06.02.2008
DuriQ
Tuner#2: tak to bol asi na dakej divnej geometrii 3
22:30:06
04.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik : Nerezovou od TUNERa :o) skoda-virt.cz/cz/.../3045 2
22:21:23
04.02.2008
Jirik - zrušená registrace
-> Tuner#2: Jakou podložku máš na předku, smím-li se zeptati ?
21:17:21
04.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Na geometrii byl, ale máš pravdu, že to dle fotky tak vypadá.

-> Pater: Je otázka kdo tu geometrii dělal a zda napřed udělal souosost. Pokud ne, tak šup s tím znova na geo a možná ani nebudeš předělávat lemy!4
15:34:51
03.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> DuriQ: tak ja to z fotiek vôbecnevidim ale je fakt ze to môze byt aj geometriou...v kazdom pripade prvo by som odmera pruziny takto ako to ma6
15:10:38
03.02.2008
DuriQ
Pater: inac podla fotiek mi pride ze ZP kolo ma vacsiu rozchadzavost (opak zbiehavosti) ako ZL skus to kolo posunut blizsie k prednemu a uvidis ako ti to sadlo potom... predpokladam ze geometriu si este nerobil...
16:39:28
02.02.2008
Pater
-> Tuner#2:
-> gabo00000:
... tak jo díky moc za uklidnění, myslel sjem že to bude větsí problém
18:49:18
01.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pater: Tak to teď fakt neřeš, nechá se to řešit pružinou, ale až bude auto komplet. Já mám taky v předu podložku na jedné straně, neb to bylo ke straně. Teď bych to rozhodně neřešil stejně jako Klásek, ten to vyřešil až pak podložením, když věděl o kolik a bylo to zatížené.
18:43:43
01.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Pater: ja by som to skusil odmerat aj pri zatazeni.t.ak ako to teraz mas..takto zistis najskôr co a ako 4
18:42:25
01.02.2008
Pater
jo jinak ta lemi by měli bytstejný, v mezích moznosti, dělali se oba naráz
18:40:27
01.02.2008
Pater
no pružiny jsou skoro nový, mužu je zkusit zneřit (nejspíš v nezatíženým stavu) jinak mám auto prázdní, jen karoserie a nápravy.

ještě jsem si vzpoměl na to že kdaž Klásek delal auto tak měl podobný problém
15:07:02
01.02.2008
DuriQ
Pater: mas tam uz nalozeny aj motor lebo podla fotiek co mas pri aute nee... daj tam motor prevodovku a nadrz a potom spekuluj resp. to niecim zavaz aby to aspon sedelo rozlozenim vahy ako motor, prevca a zbytok... uvidis ako si to sadne... ked si to nesadne tak potom omerat pruziny kasnu a pod... tak isto ked spravis zbiehavost tak sa to trochu upravi : ) s napravamy je boj ja to dobre poznam : ))
13:33:05
01.02.2008
gabo000000 - zrušená registrace
-> Pater: ja by som tak ako to je pomeral dlzku pruzin4
13:23:43
01.02.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
Co vidím, tak pokud máš dobře/stejně navařené lemy, tak levá strana je níž, takže logicky dělá větší odklon než pravá. Může to být nestejně dlouhou pružinou, nebo špatně sedí v domku, nebo je levá strana víc unavená, ale bývá to naopak. Pravé šikmé bývá víc ohnuté. O podélných nepíšu, neb ty máš nový a vystužený, dle fotek u auta.4
10:51:33
01.02.2008
Pater
10:50:21
01.02.2008
Pater
10:49:18
01.02.2008
Pater
mám problém s odklonem a s mezerou nezi lemi na zadních kolech. puvodně jsem tam měl donečky ze 120 a chtěl jsme ti dat níž tak jsem dal domečky ze 130 a níž to sice šlo ale takle nestejnomětně a navíc je levá strana nechutně vyvrácená, dik moc za rady.
Extreme Tyres