skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
new kolecka
22:57:57
15.04.2008
15.04.2008

matoo
v akom stadiu su tie stredy? nevie niekto?
17:29:50
15.01.2008
15.01.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> Kloggie: Já jsem to taky nemyslel zle.A nic nemám proti nikomu kdo tady píše.
17:03:48
15.01.2008
15.01.2008

Kloggie
-> Bedřich: Tak to sem to špatně napsal - myslel jsem to obecně, a nick tam byl jakože to píšu tobě, aby to nebylo jako výkřik do tmy, proti tobě nic nemám!!

16:23:35
15.01.2008
15.01.2008

Ing. Duso
-> Syny: Jo pre cisty hlinik jo :D
-> Bedřich: Ano mas pravdu.. cisty hlinik je prd.. lenze neviem navolit iny hlinik ako cisty.. resp je tam este jeden.. typ ale to nevim co je.. asi budem vol.it alternativu.. mekku ocel..
-> Bedřich: Ano mas pravdu.. cisty hlinik je prd.. lenze neviem navolit iny hlinik ako cisty.. resp je tam este jeden.. typ ale to nevim co je.. asi budem vol.it alternativu.. mekku ocel..
15:41:59
15.01.2008
15.01.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> Kloggie: Tak jediného člověka kterého jsem si tady opovážil kritizovat je Blackburn a to není výrobce kol .A i tak si myslím ,že to "kritika" nebyla a stejně zůstala bez odezvy tak proč to dále rozmazávat a já to za kritiku v žádném případě nepovažuju a nemyslel jsem to tak.Jen jsem se zeptal on odpověděl já to zpochybnil nic jiného v tom nebylo.Navíc kdyby měl pádné argumnety tak to nenechá vyšumět.A řekne co si o tom myslí.
-> Duso: Hliník jako čistý kov se na takové věci vůbec nepoužívá (to samozřejmě víš)...Jsem ti posílal ty fotky a je tam vidět jaký je použitý materiál.A vzhledem k tomu, že silumin (né hliník) má pevnost okolo 150-200MPa (v závislosti na doplňkových prvcích obsažených ve slitině) si myslím, že by to kolo vybrželo už proto, že třeba elektron je o dost níž s pevnostíma charakteristika a všichni víte, že kola z elektronu se jezdily.
-> Blackburn: Sofware na takové věci je.ale jak mi vysvětlíš, že kola se kdysi dělaly i bez sofwaru?
for All:Tak mne teď napadlo, když jsou ty kola až tak moc pevné jak tady všichni tvrdíte jak mi vysvětlíte takový případ že u závodních aut při rally když jede kolo s gumou tak vydrží neskutečné věci třeba i sedmimetrové skoky a nevím jaké díry.a už jste určitě všichni viděli jak vypadá kolo když guma odejde...zůstanou jenom paprsky.vždyť je tam úplně stejné namáhání.....
-> Duso: Hliník jako čistý kov se na takové věci vůbec nepoužívá (to samozřejmě víš)...Jsem ti posílal ty fotky a je tam vidět jaký je použitý materiál.A vzhledem k tomu, že silumin (né hliník) má pevnost okolo 150-200MPa (v závislosti na doplňkových prvcích obsažených ve slitině) si myslím, že by to kolo vybrželo už proto, že třeba elektron je o dost níž s pevnostíma charakteristika a všichni víte, že kola z elektronu se jezdily.
-> Blackburn: Sofware na takové věci je.ale jak mi vysvětlíš, že kola se kdysi dělaly i bez sofwaru?
for All:Tak mne teď napadlo, když jsou ty kola až tak moc pevné jak tady všichni tvrdíte jak mi vysvětlíte takový případ že u závodních aut při rally když jede kolo s gumou tak vydrží neskutečné věci třeba i sedmimetrové skoky a nevím jaké díry.a už jste určitě všichni viděli jak vypadá kolo když guma odejde...zůstanou jenom paprsky.vždyť je tam úplně stejné namáhání.....
15:04:39
15.01.2008
15.01.2008

Syny
-> Duso: Tyvoe ale 100Nm je prd...
14:59:00
15.01.2008
15.01.2008

Ing. Duso
-> DuriQ: no z ocely by to asi vydrzalo neskusal som.. ale zas vyrabat z ocely ??? :D sak to auto by vazilo dvojnasobok :D
-> Blackburn: no aj to sa da nasimulovat ked zataca koleso.. ja mozem tak rozmiestnint posobenie sil.. ale neviem ake velke sily posobia na koleso ked zataca :)
-> Blackburn: no aj to sa da nasimulovat ked zataca koleso.. ja mozem tak rozmiestnint posobenie sil.. ale neviem ake velke sily posobia na koleso ked zataca :)
14:42:28
15.01.2008
15.01.2008

Blackburn
Duso 15.01.08 14:13:16 napsal:
No tak som robil pevnostnu analyzu mojich Delitok urobenych v PC :) program Inventor
DEFORMACE .. delal jsem to na oko.. bez relevantnych rozmerov .. a je vidno ze pri zatizeni krutiacim momentom 100 Nm by to kolo nevydrzalo :) odpadl by rafek .. viz obrazek..
PEKNA PRACE,JE TO ALE PROPOČET NA IDEALNI STAV,ŽÁDNÉ RÁZY,KOLO V PŘÍMÉM SMĚRU
KDYŽ KOLO ZATOČÍ TAK SE PŮSOBENÍ SIL ZMĚNÍ A KOLO JE NAMÁHÁNO JINAK.
NA TAKOVÝ PROPOČET ASI NIKDO NEMÁ SOFTWARE
No tak som robil pevnostnu analyzu mojich Delitok urobenych v PC :) program Inventor
DEFORMACE .. delal jsem to na oko.. bez relevantnych rozmerov .. a je vidno ze pri zatizeni krutiacim momentom 100 Nm by to kolo nevydrzalo :) odpadl by rafek .. viz obrazek..
PEKNA PRACE,JE TO ALE PROPOČET NA IDEALNI STAV,ŽÁDNÉ RÁZY,KOLO V PŘÍMÉM SMĚRU
KDYŽ KOLO ZATOČÍ TAK SE PŮSOBENÍ SIL ZMĚNÍ A KOLO JE NAMÁHÁNO JINAK.
NA TAKOVÝ PROPOČET ASI NIKDO NEMÁ SOFTWARE
14:23:14
15.01.2008
15.01.2008

DuriQ
Duso: a keby si to spravil z ocely
?

14:13:16
15.01.2008
15.01.2008

Ing. Duso
No tak som robil pevnostnu analyzu mojich Delitok urobenych v PC :) program Inventor
DEFORMACE .. delal jsem to na oko.. bez relevantnych rozmerov .. a je vidno ze pri zatizeni krutiacim momentom 100 Nm by to kolo nevydrzalo :) odpadl by rafek .. viz obrazek..
DEFORMACE .. delal jsem to na oko.. bez relevantnych rozmerov .. a je vidno ze pri zatizeni krutiacim momentom 100 Nm by to kolo nevydrzalo :) odpadl by rafek .. viz obrazek..
13:49:10
15.01.2008
15.01.2008

Kloggie
-> Bedřich: No tak ale vidim, že tu jsou i lidi z oboru, tak by mohli napsat, hele máš to špatně, udělej to tak a tak, bude to lepší/bezpečnější. Ale to ne, nic neřek, tak budem kritizovat. Jsme přece skupina lidí se stejnýmy zájmy, tak bysme si mohli taky občas pomáhat, nebo ne?
13:46:18
15.01.2008
15.01.2008

Ing. Duso
-> Bedřich: no nevim., ale ja uz delam propocty na stredy kol co jsem delal ja.. v inventoru.. vis si tam nadefinovat silu.. tlak krutiaci moment a pod.. a krasne ti vyznaci kde a ako mas najvac namahane.. samozrejme material hlinik ;) vic.. bude v TEME: ARC Disk ..neskor
13:04:25
15.01.2008
15.01.2008

DuriQ
Bedřich: ked to bude nadimenzovane bez pneumatiky tak s pneumatikou no problem 

07:32:17
15.01.2008
15.01.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> Duso: Jenom, aby ten přepočet nebyl drahší než celé to kolo.já teda do těchto věcí nevidím, ale jak by se třeba dalo nadefinovat utlumení nárazu pneumatikou?
-> Kloggie: Nepožádal o to.A navíc je to jeho projekt jak s mínusy tak s plusy.tím myslím s problémy ve výrobě i s případným ziskem.
-> Kloggie: Nepožádal o to.A navíc je to jeho projekt jak s mínusy tak s plusy.tím myslím s problémy ve výrobě i s případným ziskem.
20:38:36
14.01.2008
14.01.2008

Kloggie
Hm, dobrý no a že byste mu třeba napsali a nabídli pomoc nebo informace co kolik stojí, to ne co?
10:52:53
14.01.2008
14.01.2008

Ing. Duso
-> Saky: suhlasim stebou ! :) to nieje len tak nieco vyrobit :).. a na tu bezpecnost by som tiez daval vecsi doraz.. ked nic ine.. tak aspon to nakreslit v CATII alebo nejakom softe co vykresluje aj namahanie.. akou silou bude namahany a ako sa to prejavy na disku.. Nieco ako na obrazku..
22:42:02
13.01.2008
13.01.2008

Saky
no ja si myslim az zjisti cenu modelu pripadne formy nebo jak to bude lit, pripocita cenu vyroby.. pozjistuje zajem ze ho to prejde..
17:25:19
11.01.2008
11.01.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> Blackburn: Ale to je přece namáháni hřídele na které je kolo nasazené a né kola.
15:57:47
11.01.2008
11.01.2008

Max
-> Blackburn: myslim že převádět otočku kola na zatěžovací cyklus neni uplně to pravý
15:47:22
11.01.2008
11.01.2008

Blackburn
Bedřich 11.01.08 11:33:01 napsal:
-> Blackburn: Na kterém místě je kolo namáhano cyklicky?A myslím že psal o odlévání ne o celoobrábění.
ŘEKL BYCH ŽE JEDNA OTOČKA KOLA BY ŠLA POČÍTAT JAKO CYKL.
-> Blackburn: Na kterém místě je kolo namáhano cyklicky?A myslím že psal o odlévání ne o celoobrábění.
ŘEKL BYCH ŽE JEDNA OTOČKA KOLA BY ŠLA POČÍTAT JAKO CYKL.
11:33:01
11.01.2008
11.01.2008

Bedřich - zrušená registrace
-> Blackburn: Na kterém místě je kolo namáhano cyklicky?A myslím že psal o odlévání ne o celoobrábění.
10:43:05
11.01.2008
11.01.2008

Blackburn
hmm,pokud tam nedělá pevnostní kontrolu tak bych zůstal jen u návrhu.Dělám konstruktera v jedne firme tak se docela orientuji v této problematice.Pokud použije jiný material než u těch kol které měl jako předlohu tak ta odměřená šíře paprsku je mu na nic.Stejně litaky jsou bud odlévané (pak frézováné popř soustružené) nebo kované.Celoobráběné?!? obráběním se poruší vntřní struktura materialu a dosti se sníží jeho pevnost.
09:59:34
10.01.2008
10.01.2008

aDAm
-> Blackburn: vzhledem k tomu ze se jedna jen o navrh bych rek ze moc testu to mit udelano nebude ;)
09:29:33
10.01.2008
10.01.2008

Blackburn
no nevím,moc bych těm středům nevěřil.
a) pevnost materialu
b)byla tam provedena nějaká kontrola-statická pevnost,dynamická pevnost,unávové namáhání?
docela bych měl strach.
a) pevnost materialu
b)byla tam provedena nějaká kontrola-statická pevnost,dynamická pevnost,unávové namáhání?
docela bych měl strach.
21:01:14
09.01.2008
09.01.2008

Milan 136
-> Pavel P@nkáč: Aha....Uvidíme no nevypadá to špatně...
20:53:23
09.01.2008
09.01.2008

Pavel P@nkáč
-> Milan 136: nebo o tom "mluvil" nevim jak dosel daleko nakonec...
20:50:06
09.01.2008
09.01.2008

Pavel P@nkáč
-> Milan 136: je a uz vyrabel nebo zkousel vyrabet delitka..
19:13:03
09.01.2008
09.01.2008

Milan 136
není to ten Wlad tady z virtu co má to RS rozdělaný v plniči??
18:36:48
09.01.2008
09.01.2008

usama - zrušená registrace
O je to je zas nějakej jak píše aceboss výkřik do tmy.Ono je hezké něco vy myslet ale taky aby to bylo bezpečné.To co tam je na fotce no to nevím.At se poradí z někým kdo vtom má kapku zkušenost než šlapne vedle.

11:17:12
09.01.2008
09.01.2008

aceboss
No každopádně zajimavý jen mě zajimá jak to dopadne aby to nebyl zase jen takovej výkřik do tmy
Ale každopádně jim fandím


11:12:40
09.01.2008
09.01.2008

gim
nevim jestli to sem uz nikdo nehodil, vic si prectete tam. www.skoda110r.cz/forum.ph
p?thread=518...