odklony vs ovladatelnost

prohledat
43 příspěvků (zobrazeno 1 až 43) od 08.01.2008 do 10.01.2008, založil/a DuriQ
řadit dle data
13:48:44
10.01.2008
DuriQ
Eidy: inac ta geometria by mala byt uzko spata prave s tym co si vymenoval "tlumiče, pružiny, stabilizátory, kinematika, pneumatiky atd." aby auto krasne sedelo na ceste a bolo dobre ovladatelne 4 to je to caro ktore sa snazim dosiahnut 4
13:43:55
10.01.2008
DuriQ
Eidy: mno keby by mi to legislativa dovolovala tak si dovezem staru 911 z vonku v tom case ked som kupval auto tak to nasa legislativa nedovolovala, ale az teraz nam zmenili legislativu a az teraz si ho mozem doviest a postavit na znacky, to bol moj destky sen ako auto pre zabavu 1 a jedninne co bolo koncepcne podobne na trhnu bola Rka a Rapo (vykono moc daleko, ale podvozkovo asi najlepsie v svojej triede) : ) tak ked splatim hypo a nezmenia legislativu tak si splnim sen 1 teda staci dorobit geosku a supnut uz len motor s prevcou z porschaka a nemusim kupovat porsche 3
13:25:54
10.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 10.01.08 13:03:48: Moc krásná slova, přesně tak to cítím i já a i tak jsem srovnával Focuse - cestovat s tím autem dlouhé štreky a nebo do práce ano, ale požitek a radost z jízdy vypadá úplně jinak.4
13:03:48
10.01.2008
Eidy
Je fakt, že geometrie je důležitá, ale taky to není všechno. Ještě jsou tu ve hře tlumiče, pružiny, stabilizátory, kinematika, pneumatiky atd. Ale pokud zůstaneme jenom u geometrie, tak já si myslím, že kolama "do štaflí" (rozumně) se nedá nic zkazit.
Chápu jak to myslí Saky. On povídá pořád o celkovém dojmu. Upřímně, já bych taky nechtěl škodovkou denně jezdit těch 100km co jezdím do práce. Na to mám passata. Ale to o čem tu mluvíme my ostatní je použití škodky na zábavu, jako koníček a na svezení. Třeba že se to někomu bude zdát divný, tak zatím jsem nejel v autě, který by se vyrovnalo jízdními výkony Kóče (aspoň teda subjektivně). Maj třeba silnější motor nebo brzdy, ale celkový dojem čistě ze svezení je mnohem slabší. A to nemluvím o čase na jedno kolo, ale o komunikaci mezi autem a řidičem, o pocitech souznění s vozem. Třeba Porsche 924 je asi rychlejší než Kóča, ale je to trochu nuda. Teda pro mě. A kdyby si to tu četl majitel 924 tak bude tvrdit opak a že mě kdykoliv pojede. Třeba jo, ale proto on má 924 a já eRko a nikoliv naopak.
-> DuriQ: takže kola do štaflí, pustit auto k zemi a nic nezkazíš.
23:00:57
09.01.2008
DuriQ
saky: ty furt porovnavas neporovnatelne... mno poniektory z nas maju tie hracky nie na benze jazdenie ale na spas... co sa tyka konfortu tak o tom radsej fakt pomlcim co sa mojej lestenky tyce... ale malo ktora predokolka alebo stvorkolka (podla trate) si dovoli na slalome to co RSa LRa alebo nieco pod. koncepcie.... 1 ani porsche neni moc pohodlne na jazdenie.... 4
18:25:07
09.01.2008
Saky
no ja spis vidim problem v tom ze 99pct skodovek takovejch jakejch si popsal proste je.. jako ja netvrdim ze ma skodovka spatny jizdni vlastnosti.. jenze porovnavat to s vysledky rally je pro 99pct lidi taky celkem k nicemu..ono ja neberu jizdni vlastnosti jen treba to jak rychle dokazu projet zatacku.. uznavam ze ji klidne muzu projet treba i se skodovkou rychleji.. (ale neverim ze seriovou) ale beru to jak tako celkove a celkovej pocit se proste neda srovnat.. kdyz si vezmu ze treba okresku mydlim 150 a se skodovkou bych chcip na hluk.. a to je taky cast hodnoceni.. proste spis nez jizdni vlastnosti pocit z jizdy bych to mohl napsat.. nicmene to uz nema s tematema absolutne nic spoelcneho...
17:57:21
09.01.2008
DuriQ
Saky: omg ale nebudem tu snad porovnavat neporovnatelne... 4 a viem, ze mam moznost skusat tie hodnoty aj sam, ale zas nemam doma somarika ktory mi kazdu 1/2 nabobkuje liter na geometriu a zase gemetriu tiez nemam... casom bude, ale to je zatial daleko 1 zial tato tema sa bude viest len v subiektivach ale ak mas nieco konkretne a vedecky podlozene 40 tak sa podel 1
Bedřich: sak ok to nevie nikto ci to bude dobre a ani eidy to zrejme nevie ci mu to bude vyhovovat 1 ale takymto sposobom by som sa daleko nedostal...
14:52:54
09.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Saky: On je totiž problém, že spousta těch co nadávají na jízdní vlastnosti škodovky jela v Mku, který mělo ještě maticové řízení na gumách OR6 v lepším případě OR 34 a porovnávají to s tím Focusem. Koukni na výsledky jaký jezdí v rally nebo vrchy jak nadělují předohrabům pokud mají srovnatelný motor, alespoň výkonově.
14:51:42
09.01.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Saky: Máš samozřejmě pravdu a měl jsi taky pravdu v tom že by Duriq prostě měl zkoušet.Vzorce pro takové věci nejsou a nikde není napsané, že to co psal Eidy bude Duriqovi sedět.Třeba to bude úplně špatně.
-> DuriQ: Než začneš rozebírat auto zkus třeba jenom poladit ty tlaky.Nahustit to na nějakou stejnou hodnotu projet ať se vzduch zahřeje a za tepla odfoukávat.Pokud ti to nebude vyhovovat tak trochu odfouknout.Možná to nezpůsobí vůbec nic a bude to ještě horší, ale třeba taky ne a ušetříš si hodiny práce.
14:38:20
09.01.2008
Saky
-> Bedřich: jako jo to mas samozrejme pravdu.. jenze ridic rekne ze se to chova nejak pak se to prenastavi a stejnej ridic na stejne trati vyzkousi a naladi se to tak aby mu to vyhovovalo to je logicky.. ale predstav si situaci obdobnou tomuto ze jeden rekne je to pretacivy.. tak to nekdo prenastavi pojede dalsi ridic ten zase rekne neco atd.. to je podle me nelogicky.. ale to je fuk... -> Tuner#2: no vidis tvuj subjektivni pocit je treba uplne jiny nez muj.. ja bych si treba skodovku s kterou sem najel mnoho neodvazil treba konkretne s tim fokusem ktereho mam ted srovnat ani ve snu.. tobe skodovka vyhovuje vic, ja ti to neberu proc ne.. ale krasne je videt ten rozdil subjektivnich nazoru a kdyz bude mit ctenar nase dva nazory tak se v podstate nemuze rozhodnout ktere auto jestli skodovka nebo fokus je lepsi-)
11:10:51
09.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bedřich: JJ je to tak. V dobách Schumachera měli ve stáji dvě různá auta a Schumacher měl rád auto přetáčivé, kdežto Barichelo by s takový autem nezajel a naopak.

Každému sedí věčo víc a např. když tu Saky píše o tom, že kdo je soudný a jezdí Focusem, tak že usoudí, že škodovka je špatná, to je blbost. Já jezdím přes 10 let se škodovkama různých kvalit a jezdil jsem i s Focusem, Vectrou a nikdy mě ty auta s předkem vůbec nic co se jízdního prožitku neřekli. Ano auto je to pohodlné, když jsme jeli do Prahy do Imaxu po dálnici, ale když jsem jel k nám od přítelkyně po okresce cca. 15km co mám najeté se žlutkou, tak Focus je nechutně přeposilovaný, z řízení nemáš vůbec žádný pocit a kontrolu nad autem, brzdový pedál je tak měkký, jako když šlapeš do hov*a a mě takové auto teda rozhodně z hlediska jizdy neuspokojí. Jezdit s tím do práce jo, ale netvrdil bych, že škodovka má špatné jízdní vlastnosti. Proč asi Niky porážel i kitové Feliny s 1,6tkama, proč na rally prohání RSa i dvoulitry? Dle mě škodovka pokud je dobře udělaná na pořádných kolech a gumách je z hlediska jízdních vlastností dobré auto.
07:58:15
09.01.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> Saky: subjektivní názory lidí na podvozek budou vždycky špatné.Ale prosím tě vysvětli mi jednu věc...když jsem byl poprvé na závodech tam mi jeden pán říkal mluv s jezdcem co ta kára dělá a první jeho otázky byly tak co jak se to chová klouže,lepí,vyjíždí,nevzj íždí,stojí?a začal z něj tahat co nejvíce informací.A od nás od smrtelníků je pravda nějaké pocitové dojmy ze škodovek to je asi trošku k smíchu, ale v tom "velkém" světě se stejně nikam jinam zezačátku nedostaneš....musíš znát pocit toho kdo s tím jede a pak hodnotit podle stopek.Ale zezačátku se vždy začíná s jeho subjektivním pocitem.Ale to teď debatujeme trošku o jiném problému než je název tohoto fora.
07:40:06
09.01.2008
Saky
jinak jina vec by byla kdyby jsi se kazdym autem (s jinym nastavenim) svezl a udelal si na to vlastni nazor to bych jeste bral ale proste subjektivni nazory lidi jsou takove divne.. clovek kterej bude mit skodovku jako hracku a na normalni jezdeni neco novejsiho prumerneho. (treba oktavka, focus, astra atd) a bude soudnej a porovna to s tim druhym autem tak bude rikat ze je to o nicem.. zas na druhou stranu clovek co jezdil jen a jen skodovkama ti rekne ze je to super a proste z toho nejde udelat nejakej zaver.. ale to je jen muj nazor. samozrejme je asi lepsi mit nejaky hodnoty od nekoho nez nemit nic..
07:36:37
09.01.2008
Saky
-> DuriQ: no ty mas nastesti tu vyhodu ze narozdil od pocasi kdy muze nastat milion jevu tak u nastaveni odklonu seriove napravy muze nastat v podstate jen par hodnot.. a neverim tomu ze jde enkdo nejak silene do extremu abys mel nejakou hodnotu ktera by vybocila.. jako smele do toho.. ja jen rikam ze mas nejlepsi vyzkouset sam...
00:35:42
09.01.2008
DuriQ
Saky: ani ne... len vies oni vychadzaju asi triolionov matematickych prepoctov ja mam az 3 podobne udaje... ten triolion je obrazne 4
00:19:14
09.01.2008
Saky
-> DuriQ: no jenze s tim predpovedi pocasi je to vetsinou tak ze predpovedi mas hodne kazda je jina a ve skutecnosti je stejne jinak-))
00:10:32
09.01.2008
DuriQ
Saky: viem s coho mam vychdzat ale neviem ako sa dopracovat k hodnotam... ono zas keby som mal doma geometriu tak pohoda np : ) nakolko ten predok ladis podla zadku teda mal by sa ze :P tak to nemas v domacich podmienkach ani ako prepocitat... lebo to je tak trochu iny vzorec :P
inac vies ako sa predpoveda pocasie ze ? mno tak ja mam podobny priklad teorie ze cim viac odpovedi sa mi stretne v blizkom kruhu... tym smerom sa mozem skusit uberat :P
Bedřich & Eidy: mno tymto smerom som sa chcel pravdu povediac ubrat, ze na predku nastavim taky odklon ako je na zadnej naprave. Je mi jasne, ze nizko profilace nemaju tu vlastnost ako balony, ze ked sa prejde cez kolaje tak ta guma tam cosika spravi... ale pri tom nizkom profile je to ako vlacik :P osobne som tiez zvazoval odklony na zadku naposledy merane boli 2°78' - 1°40' predok 1° - 1° aj ked to neni videt... mnuze tak vyhodim prednu napravu a hybaj do toho 3
21:25:59
08.01.2008
Eidy
jo a teď mě to v kolejích trochu tahá, ale asi stejně jako se sériovou geometrií. Kolik mam ET kol nevím, rozměr pneu 185/55 R14
21:24:26
08.01.2008
Eidy
hmm, no tak já mám zvětšený záklon svisláku o cca 2°, áčka vpředu necelý stupeň, vzadu naprosto zanedbatelná áčka (jak furt odlehčuju). Co se týká jízdních vlastností, tak rozhodně nejvíc přidají právě negativní odklony. Zvětšný záklon taky není k zahození. Vnějšímu kolu "áčko" zvětšuje a vnitřnímu zmenšuje. To je velká výhoda. Hlavně když se driftuje (třeba na okruhu) tak to má tendenci dělat automaticky kontra. Přemejšlím, že v létě zvětším áčka co to půjde, resp. ideální se mi jeví 2-3° příklony všech kol.
21:16:09
08.01.2008
Saky
jinak ja ybch Ti spis doporucil zkouset ruzne nastaveni a udelat si vlastni nazor co je lepsi.. ono ptat se lidi co maji je sice pekny, ale jak tak znam skodovkare tak 99pct z nich nevi co je geometrie, odklon zaklon atd.. natoz jakou geometrii maji nastavenou .. a 99pct skodovek ma stejne co kolo to jine hodnoty atd.. a dalsi vec je ze kdyz posadis do stejneho auta X ridicu tak budes mit stejne X nazoru a ty budes mit dalsi uplne jinej..
21:11:35
08.01.2008
Bedřich - zrušená registrace
-> DuriQ: Osa x by měla být vodorovná,a tím nakláněním jsem myslet to, že to není napevno a přece jen se to třeba i nepartně naklání.a to ti zvyšuje srovnání.Teď nevím jesli ti to někdo néhodou už neřekl ale myslím si, že ten "auto pilot" je velkým odklonem vzadu.Protože když najedeš na nerovnst ve směru jízdy tak tíha auta se ti najednou rozloží na přední ose podle toho jaký máš odklon a na zadní ose podle toho jaký máš odklon vzadu a protože máš vzadu odklon velký a zadní osa je více zatížená než přední kvúli motoru tak tě zadní část stáhne.(samozřejmě vše je tlumené gumama ale jako zjednodušený model by to snad šlo)
Povrch jsem myslel tak, že čím vyšší máš součinitel tření tím agresivnější by měl být odklon.A ještě mne tak napada nezkoušel jsi laborovat s tlakama v pneumatikách?Z vlastmí zkušenosti vím že to jakýsi pocitový vliv má.Třeba u pneumatik co ma Eidy to myslím vliv mít bude.
21:11:23
08.01.2008
Saky
-> DuriQ: vzorec odklonu kola na velikosti rafku : nakresli si to a osa co vede svislakem se dotyka v urcitem miste zeme, a to misto je z venkobni strany rafku X .. pokud to chces zachovat musis menit odklon tak abys mel X porad stejne. .jmenuje se to nejakej theorem ale jmena slavnych me jdou z hlavy rychle ven.. ono je to jeste slozitejsi a je to zaviosle jeste an dalsich vecech.. ale pro predstavu Ti to snad staci.. pocitam ze pythagorovu vetu a goniometricke funkce si jeste pamatujes?
20:52:26
08.01.2008
Crestik
-> DuriQ: možná bych zkusil hledat příčinu v relativně širokém ráfku na tu 175tku, případně takhle úzký profil na 13tkovém průměru taky nebude to pravé...
19:36:16
08.01.2008
DuriQ
Bedřich: ktora je osa X ? pytam sa preto lebo moze byt aj tam kde Y ;) mno moja prax je taka, ze predne kola maju +1stup. (A) auto sa naklana minimalne vdaka podvozku a je docela neutralne, ale len na rovnom povrchu (co sa neutrality tyce) :P vzadu mam +2.8stup odklony (A), akonahle sa dosatne na vlnity povrch v smere jazdy, tak kopyruje priam dokonale to vlnenie, ktore sa na ceste nachadza... miestami to az zvadza k pomysleniu, ze mam auto pilota 1
co sa tyka povrchu tak bezna shadesa ide dobre na takom aj takom, zadna a predna geometria je OK teda zbiehavost sme nastavili v zadu na 0+.0 tolerancia je +-.2 priznam sa zadne odklony sa lysia o 1stupen ale to zase z praxe viem, ze nema taky vplyv na jazdne vlastnosti, hlavne nedostatky si myslim su v nastaveni prednej geometrie, zaklony, odklony, zbiehavost... tieto parametre vyrazne ovplyvnuju jazdne vlastnosti, osobne si myslim, ze spravnou geometriou sa da odstranit tzv. plavanie na sirokych koleckach...
All: nahodou neviete o dakom vzorci na prepocet geometrie v zavyslosti na pouziti rozmeru kolies ?
19:02:33
08.01.2008
Bedřich - zrušená registrace
Ale to by měl být klasiký rozklad sil.čím více kolo položíte(větší odklon) tím větší bude složka v ose x tím více vám to bude vracet kola zpět.A taky čím více bude zatížený předek a naklánět karoserii tím více vám bude vytočená kola vracet a auto bude mít "neochotu" zatáčet.to je alespoň má teorie.
-> DuriQ: S tím povrchem to si myslím úzce souvisí.
18:25:10
08.01.2008
Bogy - autoclub MTx (startujem klukou)
aj klasicka vlecka uz ma urcity odklon od vyroby nie ? nieje to uplne presne I I , ak nemam pravdu opravte ma
17:23:57
08.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: Já taky, je tam smajl.4
17:03:51
08.01.2008
DuriQ
Tuner#2: ja som si robil len srandu 4
16:59:32
08.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: 130? To je tam nedávej bůbec, pak to teprv bude sedět4 1
16:45:12
08.01.2008
DuriQ
Tuner#2: mno a to si zober ze mam v predu 230mm pruziny 3 asi ich fiknem na 130mm 3
16:44:21
08.01.2008
DuriQ
inac na rovnej ceste pri slalomoch a pod to drzi uplne krasne len musi dobry porvch :(
16:43:50
08.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: JJ čím níž, tím víc lezou kola dovnitř4
16:41:38
08.01.2008
DuriQ
vhml: 40
16:39:47
08.01.2008
DuriQ
Tuner#2: mno to zatazenie predku tam robi moc velky rozdiel, ne nadarmo davali do predu palivove nadrze 1 takto to stoji ked je to prazdne a predne kola lezu doslova von ked si sadnem do auta tak sa akurat skovaju ze kopiruju lem :P
zvětšit odklony vs ovladatelnost  - obrázek od DuriQ vložen 08.01.2008 16:39:47
16:31:18
08.01.2008
vhml
-> DuriQ: Tajné to je bohužel i pro mě. Nastavili jsme to podle oka a není to změřený :-)
16:25:04
08.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> DuriQ: V předu mám předělané náboje a 5mm AL podložku a vzadu jsou 27 - 28mm podložky a pak už je to jen otázka ETkola. Tobě lezou ven víc, díky malému ET. Dle mě i to zatížení předku na stabilitě přidá, když jsem míval kufr prázdnej, tak to taky nebylo ono.4
16:23:31
08.01.2008
DuriQ
mno asi najjednoduchsie bude pre mna obut dake klasicke gamasle na auto a vyskusat to s nimi :P
ale tato tema aj tak zaujima takze kludne prispievajte : )
16:18:38
08.01.2008
DuriQ
vhml: a ako na kolko stupnov mas spravene zaklony a odklony... ak to nieje tajomstvo 4
16:14:18
08.01.2008
DuriQ
Tuner#2: mno sirkou kolies sme natom asi rovnako teda chcem tym povedat ze 195/50/7j vs 175/50/7j neni moc velky rodiel v sirke ale co som si vsimol rozdielu medzi tvojim a mojim autom je ten, ze ja mam predok klasicky sirsi ako zadok, ty mas zadok trochu sirsie postaveny ako predok predpokladam, ze vdaka podlozkam... ale to nemeni nic, lebo taktiez som jazdil aj + s podlozkami vzadu aby to bolo rovnake ako vzadu tak aj v predu ale rozdiel tam nebol, ale co som si tak pozeral tvoje fotky auticka tak aj na fotkach vidim rozdiel medzi nasimy autamy v tom ze mne predok sedi sirsie na ceste ako tebe, to bude tych +3cm na rozchode v nabojoch, mno ked to tebe sedi v kolajach ako felda tak si stastny clovek 1 ja mam v kufri akurat tak rozperu a dvykak to je tak jedine co tam nosim 1 a ja mam este jeden problem a to je ten, ze uz nizsie to polozit nechem, ako vyzera to nadherne ale neda sa s tym jazdit 1
15:27:28
08.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Já změnil odklon a poprvý mě to taky docela vylekalo, ale teď jsem si na to zvyknul a je to v zatáčkách lepší - dělá to takovou zpětnou vazbu a ještě vnitřní kolo nádherně píská1
15:20:00
08.01.2008
vhml
-> Tuner#2: Já jsem zaznamenal, že při změně odklonu a částečně i záklonu proti starý nápravě měl volant větší tendenci se narovnávat. Je to o zvyku, ale na prvním slalomu jsme z toho z tátou byli oba vyplašený jak to samo tahá do roviny... v normálním provozu ovšem zanedbatelnej údaj...
13:05:43
08.01.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak já laboroval s odklonem jak v předu, tak vzadu a už jsem to tady i psal. Při větším negativu auto lépe sedí v zatáčkách, na koleje to nemělo dle mě žádný vliv a pocitově je tam v zatáčce lepší odezva od volantu - tahá to řízení jakoby nazpět do rovného směru. V kolejích problém nemám, mám v kufru asi 60kg muziky a baterku, takže se to nechová o nic hůř v kolejích než třeba felicie. Jasně že S-kový mercedes je jiné kafe, ale je to o jiné váze a rozchodu kol. Na něm dle mě záležív kolejích nejvíc. Pokud jsou koleje vyjeté přesně na Tvůj rozchod, tak není problém, ale pokud je to užší, nebo širší, tak jedeš po hraně a plave to. Vzadu to těžko vyzkoušíš, bez změny pružin, tam jsem po snížení jen získal pocit, že zadek chce méně utíkat do strany při změně směru jízdy, nebo v zatáčce. Tedy vlastně Ty, jo, ty máš nápravu od Molčana.
12:12:50
08.01.2008
DuriQ
chcem tu rozobrat temu, ktora bola malo kedy rozobera a dufam, ze prinesie uzitok pre viacerich z nas 4

ake mate skusenosti s nastavenim odklonov na prednej naprave, ako sa prejavili na tieto zmeny na jazdnych vlastnostiach, ked mozte udajte aj rozmer kolies, to iste aj o zadnej naprave, pripadne, ci niekto skusal laborovat, ze v predu nastavil Acka vzadu I I, pripadne I I vs I I, alebo A vs A, beriem to tak, ze sa tu nedozviem nic ine, ako len subjektivne pocity, ale z nieco vychadzat musim 40 zaujima ma hlavne, ako nastavit geometriu pri lahkom predku a sirokych gumach aby to neplavalo v kolajach, ked som zatazil predok na svojom pekaci tak som mal v predu porovnatelny odklon, ako na zadnej naprave, auto krasne drzalo na ceste, je mi jasne, ze to bolo prevazne sposobene tou vahou, ale osobne si myslim, ze tam hrala velku ulohu aj zmena geometrie ktora, nastava pri zatazeni prednej napravy... ja osobne mam obutie 7JxR13/175/50 ET25 a rozsireny rozchod naprav o 1,5cm na napravach priamo uz v nabojoch...to len ako doplnkove info...

dik za reakcie dufam, ze sa dake najdu 4
Extreme Tyres