
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
3,9 nebo 4,22?
16:22:06
01.12.2007
01.12.2007

ondie
-> Gemini: -> Syny: však já neříkám,že je to řešení
jen sme jednou měnily motor ze 4q 4.22 na 5q 4.22 a ještě se krásně rozjezdil a ulehčilo se mu

01:10:44
01.12.2007
01.12.2007

Syny
-> Gemini: Kdyz netaha motor, bylo by asi lepsi vymenit motor 

20:01:58
30.11.2007
30.11.2007

Gemini
3.9 na cesty, 4.22-4.44 na zavodenie......
ak netaha motor, dava sa kratsia prevodovka ? UFF
ak netaha motor, dava sa kratsia prevodovka ? UFF

17:00:34
30.11.2007
30.11.2007

Syny
-> Tom.t: 136 na kyvku 

14:41:37
30.11.2007
30.11.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> pavlas: taky jezdim dalky, štreky kolem 800-900km na jeden zátah, dálnice atd , jezdim taky na lpg a budu tam davat motor 742.136 a tak jak jsi psal ty mokrej 5Q 3,9 , na dlouhy cesty paráda 

14:33:10
30.11.2007
30.11.2007

pavlas
Zatím díky moc za názory. Dám si to nějak dohromady a uvidím. Jezdím hlavně dálky a hlavně po dálnici. Ale v zimě zase hodně jezdím na hory. Takže bych využil oboje. Proč to vlastně výrobce u silnejších motorů vyměnil? Kvůli spotřebě nebo lepšímu využití točivýho momentu?
10:42:31
30.11.2007
30.11.2007

gabo000000 - zrušená registrace
ja som mal 5q 4.22 na 120cine a aj tak v 5ke pri 90 az 100km/h to islo dle mne na priliz vysoke otacky...podla man 3.9 forever...ja saspon budem davat uz len 3.9

09:42:48
30.11.2007
30.11.2007

Syny
-> TUNER: Tak ty si zvyklej na jiny kaficko
Ja bych te posadil do toho co mam ja
4q, 4.22
Kdyz mam na tachometrovejch 120ti cca 4250 ot 
-> pavlas: Tak tak - proste zalezi jak budes auto pouzivat...




-> pavlas: Tak tak - proste zalezi jak budes auto pouzivat...
07:55:38
30.11.2007
30.11.2007

Karel.
já měl 4.22 na kyvce a s mým motorem 742.136,vačka, musím říct nádhera, krásný zátah, zrychlení paráda, ale jakmile jsem jel na chatu otřes, moc to točilo a nstálo to za nic
Teď tam dám 3.9, chci jezdit po srazech takže delší cesty budu dělat častějc než jezdit po Brně a už bych se asi taky k 4.22 nevracel.............poku
d to máš jen město a minimální vzdálenosti jezdíš tak nehc 4.22 jinak 3.9

06:30:21
30.11.2007
30.11.2007

TUNER
No já jel asi před 14 dny škodfkou (motor 135 převodovka 4,22) z Plzně do Berouna a zpět,vícekrát NE....děkuji nechci. Ideální rychlost tak 80-90 pak už se mi zdálo že to moc točí....nejel jsem po dálnici ale po starej Pražskej. Co jsem měl škodovky,tak jsem měl převodovky 3,9 a určitě bych neměnil.....
Ale jak se tady už píše...vybrat si musíš sám co víc využiješ.
Ale jak se tady už píše...vybrat si musíš sám co víc využiješ.

23:57:28
29.11.2007
29.11.2007

Syny
-> pavlas: Ja bych nechal 4,22. Pokud to mas na jezdeni jen tak, tak je to ideal... Lepsi akcelerace - sice mensi maximalka, ale jestli bude top speed od oka 150 nebo 140 uz je myslim fuk... A do kopcu to bude lepsi... A nebo kdyz budes vic nalozenej...
23:32:44
29.11.2007
29.11.2007

ondie
to co tvrdí Bond je taky pravda,pokud motor neni v nejlepší kondici a 3.9ka už ho hodně utahává,tak dát 4.22 a i ten největší sráč chytne druhej dech 

23:30:26
29.11.2007
29.11.2007

ondie
-> pavlas: já bych nechal 4.22 ..mám ho v 125ce a nemůžu si vynachválit...v podstatě rychleji než cca 140km/h stejně nepotřebuji jezdit (a vlastně bych se škodovkou ani moc nechtěl-pud sebezáchovy) ..za to mám rád právě tu akceleraci a živost..bavíme mě "skládat" kvalty jeden za druhym :-)))
(4.22 5q mám odzkoušenou na 120,120LS a 130 pětikanálech)
(4.22 5q mám odzkoušenou na 120,120LS a 130 pětikanálech)
23:12:20
29.11.2007
29.11.2007

Honza M
-> pavlas: Taky záleží jaký máš kola. Pokud origo velikost volil bych 4,22. Pokud máš nějaký menší tak 3,9. Já mám 4,22 a ten na zimu když jsem dal 165/70 R13 tak je to na dálnici docela urtrpení
Ale v létě na origo 185/70 je to pohoda. Podle mě 4,22 ideální...

22:51:53
29.11.2007
29.11.2007

bond007
ako 4,22 tak 3,9 ma niečo do seba mal som obydve a osobne mi sedela viac 4,22 ktoru mam do teraz
je to asi kvoli tomu že ju mam ku 130 motoru ktory už nieje v najlepšej kondycii a tak 4,22 auto oživilo

je to asi kvoli tomu že ju mam ku 130 motoru ktory už nieje v najlepšej kondycii a tak 4,22 auto oživilo

16:29:18
29.11.2007
29.11.2007

Pilot 105
-> pavlas: Přesně, záleží jak moc jezdíš dálnice, já skoro vůbec, navíc preferuji zrychlení nad maximálkou, takže jsem pro 4,22. V kopcích bude 4ka 3,9 a 4,22 hodně znát.
16:13:23
29.11.2007
29.11.2007

Gryzly
-> pavlas: Spíš záleží jak a kde jezdíš. pokud vozíš častějc naloženej vozík, nebo bydliš někde na horách.
nebo jestli bydlíš na rovinách a nemáš tažný.
Já měl na fáčku nejdřív 4,22 5q a pak 3,9 5q a přišlo mit to tak na stejno. Ale rozdíl v rychlostech tam byl.
nebo jestli bydlíš na rovinách a nemáš tažný.
Já měl na fáčku nejdřív 4,22 5q a pak 3,9 5q a přišlo mit to tak na stejno. Ale rozdíl v rychlostech tam byl.
15:58:18
29.11.2007
29.11.2007

pavlas
Mě jde právě o to, že cenově mě to vyjde v podstatě stejně. Spotřeba mě zas tak nezajímá, stejně jezdím na LPG. Motor jsem si dělal sám a najeto má 35 tisíc. Zatím se spíš přikláním k 4,22 ale zajímají mě hlavně zkušenosti někoho, kdo jezdil s oběma převodama. A zatím jsem s převodem 3,9 jel jen asi 100km se š130. Takže moc porovnat nemůžu.
14:24:38
29.11.2007
29.11.2007

Bogy - autoclub MTx (startujem klukou)
3,9 lepsia spotreba ak je ten motor samozrejme dobry , ale 136ka by to mala utiahnut bez probs
14:01:43
29.11.2007
29.11.2007

Boga
Já osobně jsem měl obě dvě převodovky a mnohem lepší subjektivní pocit z 4,22
13:12:47
29.11.2007
29.11.2007

TUNER
Vpodstatě jsi si na to odpověděl sám.Pokud to nemáš na závodění,dej 3,9. Na normální cestování ideální........pro mě až moc krátká...

13:07:06
29.11.2007
29.11.2007

pavlas
Chtěl bych poradit od někoho ze zkušených členů tohoto fóra. Mám motor 742.136 bez úprav, mokrý pooloosy a převod 4,22. Převodovka začala hučet a synchrony taky stojej za prd a tak budu dávat jinou. A teď se rozmýšlím, jestli nechám 4,22 nebo do toho narvu 3,9 a upravim diferák na mokrý poloosy. Nemám to na nějaký závodění, ale mám tušení, že třeba do kopců to bude horší. Na druhou stranu asi získám lepší otáčky motoru pro delší jízdu po dálnici apod. Mám to vyměnit nebo ne? Díky za vaše názory.