Převodovka 4q 4,44 a motor Favo

prohledat
53 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.11.2007 do 24.05.2008, založil/a Jerrys136
řadit dle data
10:43:47
24.05.2008
elbacil
Prečo by mala byť ideálna 4,44 ked skladaná 3,9 má kratšie prevody?
11:25:48
16.11.2007
COL
Zajimava diskuze....
To co auto zrychluje, je okamzity vykon. Auto zrchyluje podle toho, jak roste jeho kineticka energie za jedntoku casu, coz je ten vykon ( dE(t)/dt=p(t) ). Ulohou prevodovky je zaridit, aby pocas cele akcelerace se vykon drzel v oblasti sveho maxima nebo kolem. Coz vysvetluje proc motory s plossi vykonovou charakteristikou nepotrebuji tolik rychlostnich stupnu (motor s P(n)=konst. nepotrebuje zadnou). Motory, ktere maji vykonovy peak naopak potrebuji caste razeni, aby ho vyuzily. A taky to vysvetluje, proc nekdy instalace 4.44 oproti 4.2 ci dokonce 3.9, neprinese zazracny vysledek.
10:38:12
16.11.2007
Gemini
kamos isiel sprinty na erke ala RS zo spravenym motorom najprv na 4.22 a spravil 16.7s , potom na druhe sprinty dal kratsiu prevodovku 4.44 a urobil cas hadajte aky - 16.7 zasa.....

neslo mi to do hlavy, tak som jeden perfektny program hodinu krmil cislami a udajmi a vyplul mi zaumavy vysledok......pri 90k motore s max vykonom pri 6100 rpm a max krutakom 120 Nm pri 4500 rpm, ci som dal 3.9 , 4.22 alebo 4.44 , rozdiel bol v par desatinach sekundy, co spravy aj horsi start, alebo pomale radenie.......tie udaje vsak platia iba na rovinke, cize sprinty.......pre zavody dovrchu je to uz nieco ine, kto jazdi, ten vie
00:09:36
16.11.2007
Syny
Takze idealni je 4,44 ; 4q ; a kratsi 4ka z 5q ne?
21:43:42
15.11.2007
Rapid135
ja dal do 100fky se 4,44 105ku ve vynikajici kondici a to by clovek neveril jak to na polnackach pod zatezou pytlu s herteplama,repou a fsim moznym tahalo.jedno uto vezlo podlahu,strechu,zadni blatniky a Rapida na zahradce,podbehy,dno kufru,nosniky motoru proste celou rozrezanou kastlu a 60ku sem po rovince taky atakoval 1
21:25:02
15.11.2007
DuriQ
Gryzly: 40
14:47:39
15.11.2007
Gryzly
-> DuriQ: tý jo, to je ale hliníku.
11:29:13
15.11.2007
DuriQ
www.v-zweeden.com/imagema gic.php?img=ztDJyN...
993 Carrera 2 - 6 speed gearbox LSD 3,750.00EUR
heh celkom v pohode cena keby niekto chcel 6 s funkcnou spateckou 40
11:02:12
15.11.2007
DuriQ
mna by skor zaujimalo ako vyskladat 6q zo spiatockou a staly prevod napr. 4.44 40
19:10:17
14.11.2007
packa
4,44 a favo motor je fakt bomba. Do těch 110 až 120km na vás jen tak někdo nemá, Ale na dálnici je to nemožný a hlavně to v normálním provozu strašně chlastá. Ale pro tu prdel super. Ona i blbá 120l oživne s 4,44 to jsem si zkusil.
16:21:48
14.11.2007
bitmap - zrušená registrace
-> Tuner#2: I see 6
Ja si pod optimalnimi otackami predstavil neco kolem 2500ot/min a za boha jsem se nemohl dovtipit jak to souvisi se sprintem 3
16:13:28
14.11.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> bitmap: Úplně jednoduše, vždy je nejlepší mít zpřevodováno tak, aby jsi řadil při dosažení max. výkonu a otáčky spadly jen na mez, kdy vrchlí kroutící moment. Pokud budeš mít dlouhou převodovku a blbě poskládaný rychlosti hodně od sebe, tak sprint nikdy dobře nezajedeš.
1
16:08:15
14.11.2007
bitmap - zrušená registrace
Tuner#2 14.11.07 15:00:23 napsal: -> vhml: ... protože každý má jiné optimální otáčky.

A jak souvisi sprint na 400m a optimalni otacky? 9
15:54:37
14.11.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini: Delší čtyřku a pětku už měl TUNER v autě tuhle sezónu, ale musí být na to krouťák, který teda on má 1
15:49:23
14.11.2007
Gemini
ja to chcem opacne, chcem dlhsi staly prevod na dialnicu vysiel mi 3.6 ako optimal , pri otackach 3500 rychlost 130, urobi to niekto ?? alebo dlhsie 5kove kolecka ??
15:00:23
14.11.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: To netvrdím, jen jsem chtěl ukázat, že to s tím převodem slaví úspěchy. Ono jak psal Bery, je to vše o tom sladit převody s konkrétním motorem, protože každý má jiné optimální otáčky.
14:55:11
14.11.2007
vhml
-> Tuner#2: To, že je nejrychlejší neznamená, že nemůže být ještě rychlejší...
12:48:39
14.11.2007
DuriQ
mno tak som si to prepocital a s pidi kolamy je to zivsie s 3.9 ako pri normal kolach a 4.22 : ) rychlostny rozdiel cca 7km kolko je to stotin sekund na acc tak nato si prepocet netruvam robit 3
12:45:14
14.11.2007
DuriQ
Tuner#2: tak v pripade ze mas preplnovanu 1.3 tak preco ne tu zas tolko netocis... moze to byt prdel a ne len na sprinty 40
Gemini: mno sak v pohode ale nedam za vyrobu hrusky s hriadelou 30tis 333 ked to takto vydrzi napr. 5sprintov tak salam banan spravim si viac prevodoviek 1

osobne mi uplne staci 3.9 s pidi kolamy je to sprevodovane asi ako 4.22 mozno nieco o xlp zivsie ale toto je len teoria nepodlozena faktamy ani vypoctom 40
12:23:16
14.11.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Jenže tu ztátu z 3 na 4 vykompenzuje ten kratší převod... ne nadarmo má vítěz kategorie do 1400ccm na letošních srazech převodovku 4,44 skoda-virt.cz/cz/.../3135 -lutec-rapid je to nejlevnější převod na sprinty, ale moc jich zas není. Dělat 4,44 do 5q jde, ale na sprinty to nemá smysl. Pokud máte na sprintech víc jak 169km/h tak před Vámi smekám
4
11:49:47
14.11.2007
Gemini
-> DuriQ: prehodenie hrusky je hovno robota, sak na hruske ti pri jednotke posobi az 500 Nm (na lepsich motoroch) a to uz nie je sranda.....to treba dat vyrobit ako jeden kus, potom to bude mat zmysel........a tanier sa pouzije 4.44

4.44 je na sprinty fakt kratka, 4.22 je akurat a da sa aj s 3.9 (vid ja) ale to je uz ohubu.....

a ked chce niekto jazdit este lepsie, nevyhne sa skladanej prevodovke, ktora bude sita na mieru danemu motoru (nie seriovemu)
10:14:44
14.11.2007
DuriQ
CERHY: a preco ne 5q 4.44 ? TUNER tu daval kedysi daku firmu, ze ked dodas hriadele tak ti prehodia tie hrusticky namlatis si tam potom ozubeny ring a mas hen, hen, hen, hen, hennenenen 333
10:08:40
14.11.2007
DuriQ
Milan 136: mno co nech nedrazdi zo sprostostami, sak hen hen hen henenenenen 333 je cisto len v rovine zabavy... ale hen pani teknici su toz hold z ineho sudku 333
19:56:42
13.11.2007
CERHY - zrušená registrace
->vhml:má totiš poslední dobou problémy tak se nedokážu moc soustředit8
19:55:48
13.11.2007
vhml
-> CERHY: jj, někdy stačí málo ke štěstí
-> Syny: Pátej kvalt jsou na sprinty kila navíc...
19:23:03
13.11.2007
CERHY - zrušená registrace
->vhml:Sem blbej,občas stačí číst o něco níž3
->Syny:5q se nedělal 4,44 a navíc bych musel předělávat kastli a to se mi nechce1
19:21:07
13.11.2007
Syny
-> CERHY: a co tam dat rovnou 5ti kalt 1
19:18:40
13.11.2007
vhml
-> CERHY: 148kmh
19:17:05
13.11.2007
CERHY - zrušená registrace
->vhml:No proto je tam lepší dát čtyrku z pětkvaltu ale nevim jhaká bude pak maximálka při 7tis ot/min..??
19:10:05
13.11.2007
vhml
-> Tuner#2: tak si to dosaď do mýho vzorce a budeš to mít nepřesný ty :-D. Stůj si za 4,44, já budu prosazovat 4,22, protože prostě a jednoduše má ty kvalty posazený blíž k sobě... přece jenom když přeřadíš na 4q z trojky na čtyřku tak ztratíš moooc a moooc
18:47:25
13.11.2007
Milan 136
-> Saky: 3 3 -> DuriQ: SAKY3 3
18:42:44
13.11.2007
Bery
proto je dobrý,když to skládá někdo,kdo ví jak se chová motor a kde to bude jezdit,jenže to jsou zas kačky..
taky bych bral aspoň 2 převodovky:-)
17:37:19
13.11.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Ty rychlosti nejsou přesné - zadej si to do odkazu co psal Nwkt 4 Liší se to až o 2km 1 a jinak si myslím, že je lepší 4,44 jak 4,22 byť 5q, kde je kratší čtyřka. Dokazuje to časama i Lutec s Rapidem.
17:30:09
13.11.2007
vhml
-> DuriQ: no, nechce :-D
17:18:14
13.11.2007
Nwkt
-> DuriQ: Si to spočti dole skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=115
17:17:21
13.11.2007
DuriQ
vhml:nechce sa ti to prepocitat pls na 175/50/13 celkom ma to zaujima : )
17:15:27
13.11.2007
DuriQ
Saky: asi taka ako tvoje dodacie doby 33 3
16:58:29
13.11.2007
vhml
S trochou matematiky se da maximalnich rychlosti bez problemu dopatrat.
Vemu li v uvahu gumy 175/60 R13
tak jsou maximalni rychlosti pri 7000ot
4,44, čtyřka 0,96 = 167kmh
4,44, čtyřka 1,08 = 148kmh
4,22, čtyřka 1,08 = 156kmh
3,9, čtyřka 1,08 = 169kmh

Z čehož plyne plyne že použít seriovej 4Q 4,44 na sprinty není nejvhodnější, lepsi uz je 4,22 5Q kvůli lepší návaznosti převodů...
21:00:41
12.11.2007
Saky
-> strucy: nic ve zlem ale neci henhen hen muze bejt uplne jiny nez tvoje hen hen hen -) to je zase debata na urovni..
20:06:22
12.11.2007
strucy
-> Jerrys136: no ja mám 4q 4,22 a gumy 225/40 R14 a tiež to robí hen hen hen ale čas zatial neviem ešte som to nemeral a motor je upravná felda (vačka, hlava , karbec)
15:51:39
12.11.2007
Jerrys136
stejně to skončí tak, že nechám do 3,9 dát diferák z 4,22.
15:48:09
12.11.2007
Bery
-> Jerrys136: svářečkou,nebo za cca20tisíc..
nestačil by ti 4,22 a skládaná převodovka??to se taky do 20ti vejdeš:-)
15:41:27
12.11.2007
Jerrys136
Jo a jde udělat ze škodováckého diferenciálu samosvor??
15:40:10
12.11.2007
Jerrys136
Duriq: Horský převod se říkalo právě tomu 4,44. Sériově se montoval do 7. 1977. Pak už jen 4,22 a 3,9.
15:38:14
12.11.2007
Jerrys136
A bude poznat rozdíl 5q 4,22 proti 5q 3,9?? Myslím akcelerace, síla...díky
11:56:55
12.11.2007
Gemini
-> vhml: 120 maximalka na sprinty nestaci.....treba mat aspon 140kmh na 403 metroch.........4.44 to je 4q vytoceny na uplne max (samozrejmostou je lepsi motor ako facko seria)

na facko motore by to islo max 124-130 kmh (obmedzene otackami motora) pri pneu 165/70 R13
11:31:36
12.11.2007
DuriQ
Jerrys136: a este dake pidi kolecka 175/50/13 a budes to mat hen, hen, hen, hennenenenenen 333
ale nesom si isty ci sa nahodou nerobili aj 4.6 prevodovky do hor : )) to by bol dolela rachot :)) ci si to mylim s tou 4.44kou :)
inac ja mam 3.9 a 175/50/13 kolecka a je to relativne aj - aj
keby som tam mal 4.22 zo samosvorom tak to musi byt uplne zlo ale zase na drifting uplna krasa 40
10:59:29
12.11.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
Pokud je na sprinty, tak super, má to tak tady Lutec, ale do provozu ani náhodou.
21:47:04
11.11.2007
vhml
Pokud co chceš jenom na sprinty kdy ti stačí maximalka neco kolem 120 tak pouzi stalej prevod 4,44 a 4ku si tam dej z 5kvaltu, je kratsi....
21:21:12
11.11.2007
Jerrys136
To auto není na normální ježdění...jde o co největší akceleraci na co nejmenší dráze. Ted tam je 5q 3,9.
Extreme Tyres