skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Metody testování tlumičů
17:02:56
31.10.2007
31.10.2007

Fifa
-> SOMALECEK (martin120): Vim, koukni se k memu autu. Jinak je na VUT na strojarne.
19:43:13
30.10.2007
30.10.2007

Labros
no zrovna jsem byl na tom měření s tou ultrazvukovou krabičkou, nevim, čekal jsem že zadní na tom budou hůř než přední, ale zadní 100% a naopak přední 70%.. uvidim možná ještě někdy zajedu na bohdalec porovnat s třesací metodou.
18:43:32
30.10.2007
30.10.2007

spartra
-> Labros: jako co nechápeš, prostě se pos.. a ohnuly tlumiče fáčko mělo ačka vepředu
no a z toho vyplynul i požitek z jízdy, každej drc znamenal změnu směru to veslý nebylo
můj názor na too, beztak to jsou všichni podvodníci
no a z toho vyplynul i požitek z jízdy, každej drc znamenal změnu směru to veslý nebylo
můj názor na too, beztak to jsou všichni podvodníci
14:05:19
30.10.2007
30.10.2007

Labros
-> Pavel P.: já vim, ale za dvě kila, což mi přijde dost, škoda, že není zase akce Elitu. Naopak to ultrazvukový měření se dá pořídit zadáčo.
14:04:27
30.10.2007
30.10.2007

Labros
-> Max: ok, takže to možná není ani horší, než klasika. Taky mi tvrdili, že oni s tímhle eliminujou vůle v nápravách.
13:51:10
30.10.2007
30.10.2007

Max
někde jsem popis měření nebo článek o týhle metodě měl,zkusim to najít
13:50:39
30.10.2007
30.10.2007

Max
-> Labros: s tou "krabičkou" jsem po dva roky vždy týden pracoval. jak moc je to dobrý nebo ne...težko říct. Samozřejmě ti kdo to vyrobili a použivají to chválí. Vyzdvihují to,že kalsická plošinová zkušebna ti do tlumení zahrne i vůle v nápravách. Což je pravda. Ale i u týhle metody se ti promítne uložení tlumiče. Třeba u fačka/feldy se mi to stalo nekolikrát. Ukázalo to defektní tlumiče,ale hlavní problém byl v horním uložení,vymačkaná guma. Jednou jsme zkoušeli to samé auto naměřit ultrazvukem a pak na klasické stolici (resp jedne zákazník to zkoušel) a výsledky byly téměř totožné.
13:49:49
30.10.2007
30.10.2007

Pavel P..
-> Labros: tlumiče měřijo na Bohdalci v arealu STK. ale asi jen na autě

13:36:45
30.10.2007
30.10.2007

Labros
A v Praze víte, kde testujou tlumiče na stolici?
Podle mě by byla nejlepší ta metoda, kde se při rozhoupání auta měří přítlak na zem, to je vlastně nejlepší měřítko funkčnosti tlumičů, ale v Praze jsem na to nikde nenarazil.
Podle mě by byla nejlepší ta metoda, kde se při rozhoupání auta měří přítlak na zem, to je vlastně nejlepší měřítko funkčnosti tlumičů, ale v Praze jsem na to nikde nenarazil.
13:03:06
30.10.2007
30.10.2007

SOMALECEK (martin120)
Vite nekdo o testovaci stolici na demontovane tlumice v brne?
13:00:39
30.10.2007
30.10.2007

Eidy
podle mě to nejni moc dobrý. Při takhle malé frekvenci kmitů do toho příliš vstupuje tření v uložení, převod pomocí stabilizátorů atd. Když už něco tak kmitací plošiny, které vyzkouší tlumiče a celé zavešení kol při široké škále kmitů. Nejlepší je samozřejmě měřit tlumiče na stolici, tedy vymontované.
12:49:01
30.10.2007
30.10.2007

Labros
-> spartra: no ještě bys to mohl napsat česky 

11:47:40
30.10.2007
30.10.2007

spartra
tak nevím, můj test tlumičů byl ze školy,kdy sem vjel do díry,drclo a já byl metr za čárou, pro škodivkáře byli na fáčku vepředu áčka
jinak nepradím, já to měním dopředu radši
jinak nepradím, já to měním dopředu radši
11:24:04
30.10.2007
30.10.2007

Labros
Co si myslíte o testování tlumičů tou ultrazvukovou krabičkou, co připevní na blatník a zahoupe autem, ve srovnání s klasickýma kmitajícíma plošinama? Mně připadá, že to nemůže odhalit, když ten tlumič už nestíhá při vyšších rozkmitech a prudkých nárazech, i když v servisu mi tvrdí, že ta jejich ultrazvuková metoda je lepší. Článek o metodách jsem našel tady www.autorevue.cz/default.
aspx?article=75... ale zrovna o týhle metodě nepíšou.