skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
brzdy-co by mohlo být špatně
11:53:07
08.08.2007
08.08.2007

Syny
-> Vojtik: Mno nevim - brzdy byli v normalnim stavu... ale prste jak vypadnul jeden okruh tak konec s brzdenim... Ani prd, uz se tahalo za rucku...
11:32:42
08.08.2007
08.08.2007

Labros
-> Luděk: a s tím přehřátím kola, jak říká Pilot105, udělaly se bubliny vzadu a zbytek je stejná historie jako s únikem kapaliny.
11:30:58
08.08.2007
08.08.2007

Labros
-> Luděk: o tomhle je tady diskuze každej rok, prakticky při poruše jednoho okruhu auto nebrzdí, jsou tady ovšem někteří kteří mají z vysoké školy nastudováno, že to brzdí, asi ještě neprošlápli brzdu (naposled kamošce praskla trubička vepředu a nabořila to do auta před ní.) A tito se tady pořád hádají, že při poruše jednoho okruhu brzdí druhý okruh.

07:50:42
08.08.2007
08.08.2007

Vojtik
-> Syny: tak to mělo brzdy pěkně v bordelu, mě vždycky druhej okruh fungoval, i při odvzdušňování se to pozný, že pedál njde až na podlahu, ale zastaví se nad podlahou díky 2. okruhu
22:38:17
07.08.2007
07.08.2007

Syny
Kdyz sem jel se 130L a praskla brzdova trubka tak taky prestalo auto kompletne brzdit - zadnej 2. okruh mi nepomohl... Proste to nebrzdilo...
14:51:29
02.08.2007
02.08.2007

Pilot 105
-> Luděk: No, mě z bubnu slezla, vypalovačka do 800°C. :)
14:40:25
02.08.2007
02.08.2007

Luděk
-> Pilot 105: no samostavy jsem měnil už cca před třemi lety,protože mi tady někdo radil,že to pomůže (tenkrát mi pořád přibržďovaly zadní brzdy a na bubnech nevydržel ani komaxit)
v podstatě,když to shrnu,tak na brzdách se vyměnilo toto všechno:
HBV: 2 kusy
posilovač: 2 kusy
bubny: 2 páry
brz. válečky: 6 kusů
trubky: komplet 2 kusy včetně kostek
bzd. destičky: 3 páry
lanovody: 4 kusy
kapalinu a obložení ani nepočítám
a mám najeto přes 100k Km a ty brzdy se chovají pořád stejně ...
v podstatě,když to shrnu,tak na brzdách se vyměnilo toto všechno:
HBV: 2 kusy
posilovač: 2 kusy
bubny: 2 páry
brz. válečky: 6 kusů
trubky: komplet 2 kusy včetně kostek
bzd. destičky: 3 páry
lanovody: 4 kusy
kapalinu a obložení ani nepočítám
a mám najeto přes 100k Km a ty brzdy se chovají pořád stejně ...
14:29:51
02.08.2007
02.08.2007

Pilot 105
-> Luděk: A neměnil jsi náhodou samostavy v bubnech? Mě se stalo úplně to samé, kouslo se mi PZ kolo, poznal jsem to když jsem chtěl před vsí zbrzdit na 50 a brzdy byly mrtvé (uvařil jsem brzdovku). Po sundání budnu jsem zjistil, že je ohlý samostav a rozpěrka (měnil jsem je za nové, bohužel druhovýroba je z bláta, takže se to celé pokroutilo). Bohužel tím přehřátím odešel i váleček, neustále se zavzdušňoval, takže šel také ven.
14:07:54
02.08.2007
02.08.2007

pavlas
-> Luděk: Mám typ na zlepšení. Osvěčily se mi prasátky LUCAS (TRW) co se dávaly do nejstarších fáček. Podle mých zkušeností mají o hodně větší živostnost. Akorát jsou tam jiný odvzdušňovací šrouby. A u některejch novejch LUCAS prasátek se musí trošku pootočit přívod hadice, protože se pod něj nevejde upevňovací šroub prasátka.
14:00:55
02.08.2007
02.08.2007

Luděk
-> pavlas: jasnačka,prostě mám pech,že mi brzdy odchází pouze u LZ kola,no ...
13:56:53
02.08.2007
02.08.2007

pavlas
-> Luděk: Kdyby ti odešla PZ brzda, dělalo by to to samý. Prostě při porušení jednoho okruhu to brzdí tím, co zbyde neporušenej. Kdyby ti odešel ten okruh, co má jen předek, brzdilo by to možná o trochu výš a líp.
13:56:13
02.08.2007
02.08.2007

Luděk
-> Tom.t: hlavní válec je už taky dávanej novej,cca před rokem a něco,mám to auto už asi přes 9 let a pořád se s těma brzdama nějak peru,možná,že kdesi v propadlišti tohoto webu ještě k tomuto leží moje příspěvky ...
13:53:21
02.08.2007
02.08.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Luděk: treba to i hlavni valec ma za sebou, od jeho funkce zalezi hodne jak to brzdi

13:52:13
02.08.2007
02.08.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> pavlas: tak tak



13:50:35
02.08.2007
02.08.2007

Luděk
-> pavlas: no,to je mi jasný,ale nechápu pořád,proč na brzdy u tohohle auta má takový vliv pouze a pořád LZ brzda,nebo jestli je to jen shoda náhod a okolností ...měl jsem sedana 135tku a tam byly brzdy úplně v pohodě
13:47:57
02.08.2007
02.08.2007

pavlas
Tak přesně tohle je v pořádku a nic tomu není. Ještě mě napadlo, že jestli máš 4-pístky, pak je potřeba odvzdušnit ještě přední kola, protože jsou jdením okruhem se zadníma kolama propojený.
13:09:25
02.08.2007
02.08.2007

Luděk
je pravda,že mám tu kapalinu úplně čirou,takže tam za tou přepážkou možná něco bylo,ale auto fakticky takřka nebrzdilo ... i když při maximálním sešlápnutí se přední kola na prachu smýkly,takže asi i bloknuly
13:02:30
02.08.2007
02.08.2007

pavlas
Ona se při poruše jednoho okruhu kapalina z nádobky zdánlivě ztratí, ale když se podíváš pořádně,tak tam jsou malý přepážky a stačí jen to hodně malý množství, co v tom druhém, neporušeném okruhu zůstane, aby tenhle okruh zůstal funkční a nezavzdušnil se.
Auto by nenělo přestat brzdit úplně, ale brzdí hodně dole, skoro na podlaze a poměrně slabě. U rapida při poruše zadního okruhu zůstává brzdit jen polovina předních třmenů. A to není moc. Jestli ti to nebrzdilo ani trochu, pak ti propouští hl. brzd. válec.
Auto by nenělo přestat brzdit úplně, ale brzdí hodně dole, skoro na podlaze a poměrně slabě. U rapida při poruše zadního okruhu zůstává brzdit jen polovina předních třmenů. A to není moc. Jestli ti to nebrzdilo ani trochu, pak ti propouští hl. brzd. válec.
12:28:01
02.08.2007
02.08.2007

Luděk
nehledě na to,že u tohoto kola musím docela často měnit brzdové obložení,protože je sjeté a když se mi jednou kouslo a přehřálo se tohle kolo,tak taky přestalo brzdit úplně celý auto

12:26:54
02.08.2007
02.08.2007

Luděk
tak opět po delší době včera při odjezdu z práce zazlobily brzdy na Rapidovi,resp. přestaly brzdit vůbec.Pohledem do kufru na nádobku,která byla úplně prázdná,bylo všechno jasné.Vzhledem k tomu,že jsem při posledním pohledu na auto zespoda viděl,že začíná lehce sáknou LZ brzdový váleček,ani jsem neváhal a hnedle poránu jsem se pustil do výměny,dolil jsem kapalinu,odvzdušnil pouze tento váleček a auto zase celé kompletně brzdí.A proto se ptám,co je kde špatně,když zmizela kapalina z obou okruhů a auto přestalo úplně brzdit kvůli tomu,že tekl LZ brzdový váleček? Proč stačí odvzdušnit pouze on a všechno zase funguje?