skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kotouče 130-136 / brzdiče Felda apod.
prohledat
33 příspěvků (zobrazeno 1 až 33) od 11.06.2007 do 14.06.2007, založil/a Jirik [toreádor] - zrušená registrace
19:50:01
14.06.2007
14.06.2007

Saky
jak jsem psal nevim presne a kvuli tomu abych to napsal se prece nebudu divat do katalogu-)
09:12:33
14.06.2007
14.06.2007

milan444
-> Saky: v6 má 312mm.
22:00:48
13.06.2007
13.06.2007

Saky
ja treba jeste delam drzaky na predni brzdice ze superba ty maj kotouce 288 nebo 320mm podle typu.. (ty cisla si presne nepamatuju ale tak nejak) a to tam jde taky celkem v pohode narvat a nestoji ani tolik.. brzdice cca 1,5 - 2ku vetsinou jsou v OK stavu. .takze je to v podstate stejna cena jak nejaka repase a shaneni 4pistku.. a kotouce s drzakama stojej asi 4ku coz je srovnatelna cena s chladakama co nabizim..
21:08:16
13.06.2007
13.06.2007

Bagrr- máma mele Emu
-> Saky: No tak kola budou minimálně 15"

21:04:09
13.06.2007
13.06.2007

Nwkt
-> Saky: Ke stejnýmu závěru jsme dospěli i s Pilotem, když sem teď řešil jaký kotouče 

21:02:42
13.06.2007
13.06.2007

Saky
-> Bagrr: no jenze ucinnost prave strasne klesa s teplotou a to je ten problem.. jinak neni potreba davat vetsi brzdy do skodovky to uz je frajerina neopodstatnena.. i seriovy brzdy (dobry stav) zabrzdi kolo na fleku.. ono kdyz je elhouckej predek tak neni potreba kdovijaky brzdy.. vetsi kottouce a opet chlazeny bych daval akorad pri extermnich kolech aby se to vyuzilo..
20:59:02
13.06.2007
13.06.2007

Bagrr- máma mele Emu
-> Saky: O přehřátí mi nejde, jde mi o zlepšení účinnosti... Ikdyž chlaďáky mi taky vrtaj v hlavě....
20:51:32
13.06.2007
13.06.2007

Saky
-> Bagrr: no drzaky vyrobis jakykoliv.. ale otazka jestli to ma o ty dva milimetry smysl.. osobne bych se na to vykaslal.. nez davat cca 1000kc a vic za vyrobu drzaku v podstate k nicemu.. kdyz uz tak bych dal chlazeny a tam nehrozio ze bys je prehral...
20:44:44
13.06.2007
13.06.2007

Bagrr- máma mele Emu
-> Jirik : předem se omlouvám ale nechci si zakládat njů téma, když se tady řeší ty kotouče.....
Tak mně tak napadlo, šlo by vyrobit držáky na 4p s posunutím dál od osy aby se mohli použít 2p kotouče?? Má to vůbec smysl? Teoreticky by to mělo lépěji brzdit... Je mi jasný že bych tam pak nedal 13" ale to neva.....
Tak mně tak napadlo, šlo by vyrobit držáky na 4p s posunutím dál od osy aby se mohli použít 2p kotouče?? Má to vůbec smysl? Teoreticky by to mělo lépěji brzdit... Je mi jasný že bych tam pak nedal 13" ale to neva.....
10:32:11
13.06.2007
13.06.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> PeterP136: To je přesně to, co chci naznačit, možná to bude tím materiálem, ale prostě z 2pístu když jsem ho ještě měl, se hulilo z podběhu a pořád to brzdilo, kdežto u té feliny stačí jednou, dbakrát razantně zabrzdit a už pedál jde dolů a brzdný účinek silně taky. Za studena brzdí felina lépe, to jo, ale při razantním brždění je to bída.
21:22:50
12.06.2007
12.06.2007

PeterP136
Podla mna je to materialom dosticiek. Na skodovici som necitil rozdiel v brzdeni ani ked sa z brzd dymilo (aj ked len slabo), stale to brzdilo rovnako (slabo vdaka hrdzavym kotucom). Ale na espere (1.2tony, chladaky vpredu, 65mm piestik, vtedy este nefunkcne bubny vzadu, dnes su uz funkcne) ked som schadzal nejaky horsky prechod medzi zilinou a prievidzou tak som musel furt brzdit, pretoze espero nejako motorom velmi nebrzi (keca do toho jednotka) a musim priznat, ze po jednom rovnom useku som citil ze to musim pedal zatlacit hlbsie. Lenze na epsere mam dosticky z ineho materialu. Cierny s trblietavym praskom, na skodovici ziadne trblietanie nie je, ale zato su tam kusky mosadze. Cim sa tie materialy lisia netusim.
Mimochodom aj v navode na upravu skodovky (netusim ako sa to pdf vola) sa pise bud chladaky alebo oblozenie z ineho materialu.
Mimochodom aj v navode na upravu skodovky (netusim ako sa to pdf vola) sa pise bud chladaky alebo oblozenie z ineho materialu.
14:54:37
12.06.2007
12.06.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Saky: Tak asi máme doma nějaký vadný exemplář :o))
14:51:47
12.06.2007
12.06.2007

Saky
-> Tuner#2: no ja si teda myslim ze felina brzdi lip nez skodovka-)
14:44:10
12.06.2007
12.06.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Saky: A proč teda dle mě Felina vadne subjektivně dřív než 2 píst ze Škodovky, který má desky myslím menší?
13:22:50
12.06.2007
12.06.2007

RomanT
-> Tuner#2: to by mohla být pravda, to jo, ale s tím že by se brzdovka vařila už vůbec u sériového auta nepočítám - ale pokud to budeme brát i takhle,. tak jo 

13:22:49
12.06.2007
12.06.2007

Saky
-> Tuner#2: aby ti varila kapalina to uz musi bejt extrem... to ze vadnou brzdy je tim ze se rozehrejou kotouce a desky... pokud das chlazeny kotouce a enchas ty samy brzdy tak uz to nevadne.. tzn nemuze to bejt kapalinou
13:07:22
12.06.2007
12.06.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> RomanT: Díky menší ploše jen jednoho pístu dřív vaří kapalina a přestává to brzdit dřív dle mě.
12:58:24
12.06.2007
12.06.2007

DuriQ
Tuner#2: a potom do kosa 





12:57:03
12.06.2007
12.06.2007

RomanT
-> Tuner#2: tak já nevim ale vydrž nemá s počtem pístků ve třmenu žádnou souvislost podle mě - Výdrž je úměrná materiálu třecích segmentů - to že brzdy vadnou(to si tím asi myslel) je dáno pouze třecíma segmentama - při opakovaném brzdění a vyvíjení stejného tlaku na pedál působí síla na pístek stale stejná 

12:21:46
12.06.2007
12.06.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik : Co si tak vzpomínám jak mě brzdila žlutka, tak bych řekl na stejno, možná výdrž při ostřejším brždění je lepší opět dvoupíst. Ta felina je tak na jedno zastavení.
12:00:35
12.06.2007
12.06.2007

Jirik - zrušená registrace
-> Tuner#2: A plovoucí třmen a dvoupíst ? 

11:12:19
12.06.2007
12.06.2007

MATTESS
to už jsme si říkali na škole, že pevný třmen je lepší než plovoucí, což vyplývá z funkce
10:48:31
12.06.2007
12.06.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik : zrovna teď o víkendu jsem jel se Žlutkou a pak večer rozvážel MATTEESSovo hosty ze svatební hostiny a ta felina má sice silnější nástup při menší síle na pedál, ale absolutní brždění má podstatně horší a to nemluvím o tom, že jsem jednou zabrzdil ze 120 a podruhý to už nešlo
Takže plovoucí shit versus 4 píst je jako porovnávat Trabanta s Mercedesem


23:10:02
11.06.2007
11.06.2007

Fén
Mělo by to být 52 mm, ale nejsem si momentálně jistej.
23:01:01
11.06.2007
11.06.2007

Saky
-> Jirik : no spocitej si plochu ja taky nevim kolik ma 2P prumer..
22:59:59
11.06.2007
11.06.2007

Jirik - zrušená registrace
-> Saky: A 2-pístky vs. plaváček z Felicie, dejme tomu na stejném posilovači, tak by byly výkonější které ? Bohužel si nepametám prům. pístků u 2-p, ale zase jsou dva.
22:50:22
11.06.2007
11.06.2007

Pavel P@nkáč
jo nekde ve sportovnich upravach jsou 4P ze skocle na fa jako uprava popsane...
22:42:42
11.06.2007
11.06.2007

Saky
-> Jirik : Posilovac a THV.. vic v toom nehledej.. proste brzdna sila je dana plochou brzdnych pistku.. a ta je u 4pistku vetsi.. jinak plovouci trmeny s pouzivaji ne proto ze by brzdili lip ale proto ze sou vyrobne nejmene nakladne.. jinak proc myslis ze sportovni vozy pouzivaji 4p 6p brzdice?
22:41:23
11.06.2007
11.06.2007

Gryzly
-> Jirik : jen když koukneš na feldí posilovač tak ta membrána musí mět dvounásobnou plochu.
A na feldích kotoručích je minimální šířka někde kolem 11mm
A na feldích kotoručích je minimální šířka někde kolem 11mm
22:36:32
11.06.2007
11.06.2007

Jirik - zrušená registrace
-> Saky: A čím je tedy způsobeno, že novější auta brzdí líp ? Posilovač ? THV ? Páč když většina novejch aut má plovoucí třmen, tak mi to nějak nejde do hlavy, teda jinak to vysvětlit.
22:33:28
11.06.2007
11.06.2007

Saky
o plochu desticek ale vubec nejde.. ale hlavne felda ma mensi plochu pistku 1prumeru 54 je min nez 4x34 (aspon myslim) neumim pocitat.. a brzdit to bude hur
22:31:50
11.06.2007
11.06.2007

Nwkt
Podle Feroda mají kotouče na feldu průměr 236 mm a tloušťku 12,5 mm
22:23:55
11.06.2007
11.06.2007

Jirik - zrušená registrace
Myslíte, že by fungovaly brzdy dobře za použití kotouče 130-136, tj. průměr 247 mm, tl. 9,5 mm s brzdičem Felicia ?
Felda má kotouč taky tuším 9,5 mm a průměr 247 mm +/- taky.
Výhodou je výkonnější posilovač a asi i lepší THV.
Ale jak by to fungovalo na stávající posík, THV ze Škodovky, pouze doděláním patřičných držáků ?
Nemá Felda větší plochu destiček než Rapid na 4-pístech ?
Felda má kotouč taky tuším 9,5 mm a průměr 247 mm +/- taky.
Výhodou je výkonnější posilovač a asi i lepší THV.
Ale jak by to fungovalo na stávající posík, THV ze Škodovky, pouze doděláním patřičných držáků ?
Nemá Felda větší plochu destiček než Rapid na 4-pístech ?