To je zas nějaké archívní tajemství, co?
Tak já doplním že i výrobci poloos ty manžety omrdávaj. Loni v létě jsme kupovali nové poloosy na Felicii kus za 2500,- nějaké italské a po roce, letos v létě na jedné vnější manžeta uplně roztrhnutá a na druhé hodně napraskaná že by zimu nepřežila. Mohlo to mít najeto tak maximálně 10 000km. Když jsem je měnil, tak jsem ty venkovní klouby vymyl a opotřebení nebylo naštěstí vubec znát. Protože po tom co jsem viděl ty manžety jsem očekával nejhorší i uvnitř.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
manžety kloubů G/r-fav
prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 22.11.2005 do 31.10.2007, založil/a Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
01:40:47
31.10.2007
31.10.2007

Gryzly
12:18:17
28.10.2007
28.10.2007

salam
ted jeste otazka kolik vazeliny
11:04:23
28.10.2007
28.10.2007

Rapid135
ja koupil taky ty manzety okolo 40kc/kus a zatim nevim,poloosy cekaji az pudou na auto.jinak nacpal sem tam vazelinu vizuelne stejnou,stejne mazlavou jak ta v tom modrym sacku. je to vazelina na mazani lozisek pro Claas Lexion takze tam namahani a fofry celkem sou.na pixli bylo napsany SulfonamidMolybden tak sem usoudil ze zkratku MoS by to aji mohlo davat.
20:46:07
27.10.2007
27.10.2007

Tampajs
Fascinuje mě to že tady řikáte o tom jak tam nepatří grafitka....
13:13:46
27.10.2007
27.10.2007

noname
tiez prispejem jednou prihodou kamarat mal tie lacne favoritove po 50sk na gardecke a vydrzali 3 tyzdne!! takze na ne pozor inak aj ja by som bol rad keby tu niekto vedel o nejakej predajni na morave kde maju vonkajsie origo skodovacke pretoze tie maju menej vlniek aj preto odchazda vonkajsia pretoze sa moc prehyba
14:39:59
25.10.2007
25.10.2007

ondie
-> salam: já myslim,že je to po dvou letech každýmu úplně jedno
09:44:33
25.10.2007
25.10.2007

salam
borci, homokinetaky sou rychlobezny nebo pomalobezny, z hlediska mazani, diky
15:56:00
30.11.2005
30.11.2005

BoRiS!!!
-> Majkl: Ja bych tam dal ten Litol jsetli ho sezenes nedavno jsem sem na nej daval odkaz.Jinak mi jsme s nim mazali vysilace kde byli mechanicky pameti a prima.
21:25:48
23.11.2005
23.11.2005

Jarda - zrušená registrace
-> kubina: bohuzel nemam, dal jsem to nedavno a zatim maj neco okolo 2tis. km
09:48:04
23.11.2005
23.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Jarda: jako LV2-3 je kvalitni.sveho casu to byl(spolu se sovetskym Litolem) nejlepsi tuk co tu sel koupit.
mas nejaky provozni vysledky?treba jako ze mas najeto x km a klouby jsou v tom a tom stavu?
protoze lithny tuk LV 2 mogul se vyrabi
mas nejaky provozni vysledky?treba jako ze mas najeto x km a klouby jsou v tom a tom stavu?
protoze lithny tuk LV 2 mogul se vyrabi
08:09:21
23.11.2005
23.11.2005

Majkl
-> Karlos:
hm, tak ja teda nevim co tam mam dát 


00:03:19
23.11.2005
23.11.2005

dial K for Karlos
-> Majkl: Ale pozor, zase to má tu nevýhodu, že to obsahuje moly a ty až dostanou hlad, tak ti sežerou ty manžety 

21:28:14
22.11.2005
22.11.2005

Jarda - zrušená registrace
-> kubina: ja jsem dal mogul LV 2-3 (lithnou), kamos dal LV 3 s grafitem a po cca 50tis. km mu to uz docela hrka... (na to ze to mel funglovky)
16:02:34
22.11.2005
22.11.2005

Majkl
-> kubina: díky, takže seženu
Mobilgrease Special
Mobilgrease Special
15:14:20
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: nasel jsem tohle.to je presne to co potrebujes.
Popis
Mobilgrease Special je vysoce výkonné vysokotlaké plastické mazivo obsahující hydroxystearát lithný. Je koncipováno tak, aby chránilo proti opotřebení, rezivění a korozi, vymývání vodou a vysokoteplotní oxidaci. Obsahuje rovněž sirník molybdeničitý (moly), který zajišťuje zvýšenou ochranu proti opotřebení.
Mobilgrease Special je víceúčelové plastické mazivo pro vysoce namáhané aplikace v osobních vozech, nákladních vozidlech, zemědělských traktorech a dále ve stavebních, důlních a mobilních zařízeních. Doporučený rozsah pracovních teplot je od -20° do 130°C.
Díky dodatečné ochraně proti opotřebení přidáním sirníku molybdeničitého je Mobilgrease Special vhodný především pro vysoce namáhaná ložiska podléhající otěru.
Přednosti
Mobilgrease Special si pro svoji inovaci a skvělou výkonnost získaly oblibu po celém světě. Mazivo Mobilgrease Special bylo navrženo jako víceúčelové plastické mazivo pro náročné podmínky ložisek kol a součástí podvozků ve velkém rozsahu automobilových a průmyslových aplikací. Mobilgrease Special nabízí následující vlastnosti a potenciální výhody:
Menší opotřebení při působení vibrací a při rázovém namáhání a prodlužuje životnost v náročných provozních podmínkách
Zesílená ochrana proti rezivění a korozi omezuje potřebu údržby a možné prostoje
Dobrá čerpatelnost v systémech s centrálním mazáním
Použití
Mobilgrease Special je víceúčelové plastické mazivo do vysoce namáhaných automobilových aplikací určené pro použití v osobních vozech, nákladních vozidlech, zemědělských traktorech, v dodavatelských, stavebních, důlních a mobilních zařízeních. Ke konkrétním aplikacím patří:
Ložiska kol, zvláště ta, která jsou vystavena otěru, oscilacím nebo kluznému pohybu
Součásti podvozků provozované v náročných podmínkách
Zdraví a bezpečnost
Na základě dostupných informací se nepředpokládá, že by tento produkt vyvolával nepříznivé účinky na zdraví, pokud bude používán pro stanovený účel a pokud budou dodržována doporučení uvedená v bezpečnostním listu (BL). BL je k dispozici na požádání . Tento produkt by neměl být používán pro jiný než stanovený účel. Upotřebený olej a obal likvidujte předepsaným způsobem.
Veškeré uvedené vlastnosti mají pouze informativní charakter.Vzhledem k neustále probíhajícímu výzkumu a vývoji může dojít ke změně uvedených vlastností.
Popis
Mobilgrease Special je vysoce výkonné vysokotlaké plastické mazivo obsahující hydroxystearát lithný. Je koncipováno tak, aby chránilo proti opotřebení, rezivění a korozi, vymývání vodou a vysokoteplotní oxidaci. Obsahuje rovněž sirník molybdeničitý (moly), který zajišťuje zvýšenou ochranu proti opotřebení.
Mobilgrease Special je víceúčelové plastické mazivo pro vysoce namáhané aplikace v osobních vozech, nákladních vozidlech, zemědělských traktorech a dále ve stavebních, důlních a mobilních zařízeních. Doporučený rozsah pracovních teplot je od -20° do 130°C.
Díky dodatečné ochraně proti opotřebení přidáním sirníku molybdeničitého je Mobilgrease Special vhodný především pro vysoce namáhaná ložiska podléhající otěru.
Přednosti
Mobilgrease Special si pro svoji inovaci a skvělou výkonnost získaly oblibu po celém světě. Mazivo Mobilgrease Special bylo navrženo jako víceúčelové plastické mazivo pro náročné podmínky ložisek kol a součástí podvozků ve velkém rozsahu automobilových a průmyslových aplikací. Mobilgrease Special nabízí následující vlastnosti a potenciální výhody:
Menší opotřebení při působení vibrací a při rázovém namáhání a prodlužuje životnost v náročných provozních podmínkách
Zesílená ochrana proti rezivění a korozi omezuje potřebu údržby a možné prostoje
Dobrá čerpatelnost v systémech s centrálním mazáním
Použití
Mobilgrease Special je víceúčelové plastické mazivo do vysoce namáhaných automobilových aplikací určené pro použití v osobních vozech, nákladních vozidlech, zemědělských traktorech, v dodavatelských, stavebních, důlních a mobilních zařízeních. Ke konkrétním aplikacím patří:
Ložiska kol, zvláště ta, která jsou vystavena otěru, oscilacím nebo kluznému pohybu
Součásti podvozků provozované v náročných podmínkách
Zdraví a bezpečnost
Na základě dostupných informací se nepředpokládá, že by tento produkt vyvolával nepříznivé účinky na zdraví, pokud bude používán pro stanovený účel a pokud budou dodržována doporučení uvedená v bezpečnostním listu (BL). BL je k dispozici na požádání . Tento produkt by neměl být používán pro jiný než stanovený účel. Upotřebený olej a obal likvidujte předepsaným způsobem.
Veškeré uvedené vlastnosti mají pouze informativní charakter.Vzhledem k neustále probíhajícímu výzkumu a vývoji může dojít ke změně uvedených vlastností.
14:55:13
22.11.2005
22.11.2005

Majkl
-> kubina: aha diky,,, a ta pixla je jak velka??
14:49:37
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: nebo ja dal do rapida kvalitni lithnou vazelinu na vysoke tlaky a po 80 000km(celkem 180 000) jsou bez vuli.
je to Mobil GREASE MP G320895 nebo Mobil GREASE MP LOTG1A0802.cena za velkou pixlu asi 350kc(tou cenou si ale nejsem jist)
je to Mobil GREASE MP G320895 nebo Mobil GREASE MP LOTG1A0802.cena za velkou pixlu asi 350kc(tou cenou si ale nejsem jist)
14:44:44
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: original v tube(vetsinou je to 80g) treba od mobilu,shellu nebo koupenou ve znackovych dilech skoda.rekni ze chces tuk do kloubu treba na fabii:)
jedna tuba je na jeden kloub(vetsinou tak 70-80g).
technicky benzin manzete nic neudela,neboj
jedna tuba je na jeden kloub(vetsinou tak 70-80g).
technicky benzin manzete nic neudela,neboj
14:40:07
22.11.2005
22.11.2005

Majkl
-> kubina: ja tehle nazor mam taky, ale nechtel sem si to nejak priznat, je to moc prace :-(
a jakej tam mam teda presne dat??
(muze se technickej benzin potkat s tou manzetou? aby to neskodilo nebo nevim)
a jakej tam mam teda presne dat??
(muze se technickej benzin potkat s tou manzetou? aby to neskodilo nebo nevim)
14:37:30
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: kazdej vyrobce kategoricky odmita michani tuku anebo redeni treba olejem.je to pochopitelny,je to alchymie.
ja bych realne videl 2 moznosti.
bud to tam nechat a jezdit dokavad to nezacne delat bordel(coz muze bejt treba za hodne dlouho) a mezitim si sehnat jine(ted je tu nekdo dava zadara s garde napravou).
anebo rozebrat,umejt v benzinu a udelat to poradne.
muj nazor,kterej muze bejt treba blbej

ja bych realne videl 2 moznosti.
bud to tam nechat a jezdit dokavad to nezacne delat bordel(coz muze bejt treba za hodne dlouho) a mezitim si sehnat jine(ted je tu nekdo dava zadara s garde napravou).
anebo rozebrat,umejt v benzinu a udelat to poradne.
muj nazor,kterej muze bejt treba blbej

14:18:57
22.11.2005
22.11.2005

Majkl
-> kubina: hmm, tahle vypadala hodne husta, takze s tim odstrdenim bych to videl realne :-(
takze co navrhuejte??
muzu tyhle vazeliny kombinovat?
ze bych sundal manzety vytrel co pujde a zbytek vymazal tim co je spravne??? stalo by sse neco??
takze co navrhuejte??
muzu tyhle vazeliny kombinovat?
ze bych sundal manzety vytrel co pujde a zbytek vymazal tim co je spravne??? stalo by sse neco??
12:25:16
22.11.2005
22.11.2005

Labros
-> Majkl: tak některým prodavačům ve škodováckejch dílech už nevěřím ani nos mezi očima ("prodávám to už 30 let" apod.)
12:25:15
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: makal jsem 4roky na VN turbine a grafitovou vazelinou od mogulu se mazaly pomalobezny mechanizmy.grafit vymezoval vule.
molyka je neco jineho jsou to takovy desticky ktere na treci plose domazavaji casti i pri velkem tlaku.ta vazelina je ridka a tak se roztrikava vsude v kloubu a ne ze se odstredi a cep maka na sucho.
pak jeste lithna vazelina(bila nebo zlutobila),nektere jsou na vysoky tlaky a vysoky otacky.v kloubu ji mam a mam na nich 80 000km a uplne ok.ono totiz namahany lozisko je srovnatelny s kloubem,co se naroku mazani tyce.
takhle bych to nejak videl
molyka je neco jineho jsou to takovy desticky ktere na treci plose domazavaji casti i pri velkem tlaku.ta vazelina je ridka a tak se roztrikava vsude v kloubu a ne ze se odstredi a cep maka na sucho.
pak jeste lithna vazelina(bila nebo zlutobila),nektere jsou na vysoky tlaky a vysoky otacky.v kloubu ji mam a mam na nich 80 000km a uplne ok.ono totiz namahany lozisko je srovnatelny s kloubem,co se naroku mazani tyce.
takhle bych to nejak videl
12:12:50
22.11.2005
22.11.2005

Majkl
-> kubina 22.11.05 11:48:43: me prave rikal prodejce ze to tam patri, ze to tam lidi davaji, me to taky bylo divny, ale presvedcoval me ze ma pravdu... o tom ze grafit by tam byt nemel sem taky nekde cetl kuli opotrebeni ale jak rikam, presvedcoval me prodavac ve skodovackych dilech





11:59:05
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Labros:
molyka G je tuk s molykou i grafitem.problem je v tom ze grafit by do kloubu nemel prijit,protoze kloub bude za cas vydrenej.
bud original tuk v gramazi primo do kloubu anebo bych si dovedl predstavit jeste kvalitni lithnou vazelinu na lozisek
molyka G je tuk s molykou i grafitem.problem je v tom ze grafit by do kloubu nemel prijit,protoze kloub bude za cas vydrenej.
bud original tuk v gramazi primo do kloubu anebo bych si dovedl predstavit jeste kvalitni lithnou vazelinu na lozisek
11:50:17
22.11.2005
22.11.2005

Labros
já zas měl za to že molyka je s MoS a grafitová vazelína je s grafitem - mám dvě krabičky jednu modrou (molyka) a jednu černou (grafit) a myslim že obě dvě obsahujou něco jinýho...
11:48:43
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: hele majkle od mogulu mam molyka G a je tu pomerne tuha vazelina s prisadou grafitu.tohle ale do kloubu podle me neni.
10:55:21
22.11.2005
22.11.2005

Bagrr
Mno tak doufam, že mě tohle nepotká, kupoval sem vnější v serfisu za 100/ks a na obalu bylo že sou origo škoda... Mno tak nevim nevim...
10:20:40
22.11.2005
22.11.2005

Labros
já tam ty favoriťácký za těch 50Kč (ani ne, spíš 35) mám už rok a půl. Sahal jsem na ně naposled na jaře a zdály se o.k. Tuk v nich mám hodně černej do homokineťáků prodává se v modrých sáčcích s německýma nápisama.
09:50:20
22.11.2005
22.11.2005

Majkl
-> kubina: napln, mogul motylka (modra pixla se sroubovacim vickem) prej to je primo do kloubu rikali v mototechne
09:37:27
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: no ona ta chemicka reakce uz bezi,
apropo co jsi dal za napln?
apropo co jsi dal za napln?
08:51:43
22.11.2005
22.11.2005

Majkl
-> kubina:
no sem zvedavej, ono mozna za pul roku jeste nebudou ani na aute 


08:50:50
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Majkl: uvidis,tak po pul roce si je preventivne prohmatej ruckou chmatalkou

08:47:39
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
ted mi prisla sms od kamarada,jak rikal sep daji se koupit original skodovacke ve znackovych prodejnach za cca 170kc/ks
tohle byl urcite nejakej turek od okurek....jenze ja je kupoval v bakove na miraku kde je az na vejfuky z PLR vse orig.nebo jsem si to alespon do ted myslel.
je to k neuvereni co se sem taha za smejd....
tohle byl urcite nejakej turek od okurek....jenze ja je kupoval v bakove na miraku kde je az na vejfuky z PLR vse orig.nebo jsem si to alespon do ted myslel.
je to k neuvereni co se sem taha za smejd....
08:47:05
22.11.2005
22.11.2005

Majkl
-> sep: ja kdyz je kupoval tam meli jen jeden druh, vnitrni origo skoda, a vnejsi favo, cena cca 65Kč/Ks, ale udajne vsechno ceska vyroba
08:22:56
22.11.2005
22.11.2005

sep
Pocitam ze tuk byl ten co tam ma byt........nevim jak jinde ale tady jsou k dostani dva druhy manzet,asi za 30 a pak za 170 tusim,rozdil je rozeznatelny uz hmatem,jinak receno tu za 30 neberu nikdy.....
08:22:18
22.11.2005
22.11.2005

petr s
-> kubina: Nějaká druhovýroba taky jsem je viděl
08:19:38
22.11.2005
22.11.2005

Majkl
-> kubina: tohle se mi stalo s manzenou na radici tyci u prevodovky... byla jak hadr.
jen me nerikej ze se mi to stane i u poloos
jen me nerikej ze se mi to stane i u poloos

08:15:39
22.11.2005
22.11.2005

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
vcera jsem mel dalsi kus v ruce.
klouby kde pred cca 7mesici byla menena manzeta a tuk v kloubu.manzeta po tech 7mesicich je mekoucka- jakoby naleptana.vazelina se do ni vstrebala nebo co.
ma nekdo podobny zkusenosti?
manzety jsou klasicke dvouvlnkove pro favorita.cca 50kc jedna
klouby kde pred cca 7mesici byla menena manzeta a tuk v kloubu.manzeta po tech 7mesicich je mekoucka- jakoby naleptana.vazelina se do ni vstrebala nebo co.
ma nekdo podobny zkusenosti?
manzety jsou klasicke dvouvlnkove pro favorita.cca 50kc jedna