skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pozice šroubů vlečených ramen na příčce
Tak je to doma:) Včera před spaním místo myšlení na ženský sem samozřejmně přemejšlel jak to udělam a tak sem to udělal. Pustil sem rameno na nizkoprofiláči dolů a podložil poloosu, tak ať je v rovině. Pak špalíček a klepnout. Šlo to dobře.
Děkuji všem za příspěvky a cenné rady.
Děkuji všem za příspěvky a cenné rady.
-> Dušan:
Ne ne ta prevodovka je vyndana z myho Rapida a tak jak byla pouzita zpatky. Nemuze tam byt nic spatne.
Ne ne ta prevodovka je vyndana z myho Rapida a tak jak byla pouzita zpatky. Nemuze tam byt nic spatne.
-> pantercs: nebyl rozebraný diferák ?
-> minno:
Dneska mam v plánu na to jít, tak uvidíme:)
-> Bukaj:
Já sem si naštěstí prozíravě tu mrkve ze starý převodovky, která musí stejně na GO případně, vyndal.
Dneska mam v plánu na to jít, tak uvidíme:)
-> Bukaj:
Já sem si naštěstí prozíravě tu mrkve ze starý převodovky, která musí stejně na GO případně, vyndal.
-> pantercs 25.10.23 17:27:48: Úplne naj je vložiť do diferáku len samotný kĺb, zaklepnúť ho gumeným kladivom, alebo cez drievko a až následne založiť zvyšok poloosi. Tripod zasunúť do kĺbu, druhý koniec si prichytiť 1-2 skrutkami, aby poloosa držala a potom dokončiť montáž pripáskovaním manžety a dozakrúcanie príruby.
Hlavne nebúchať do kĺbu cez manžetu, natrhne sa o hranu kĺbu
(z praxe
)
Ale máš tam fakt málo miesta, chcelo to nechať aspoň podvihnuté na kozách/špalkoch.
-> Bukaj 25.10.23 21:25:15: No, ale s novším prevedením mrky s O-krúžkom si človek asi tiež nepomôže. A mať "po ruke" mrkvu znamená mať bokom nejakú starú náhradnú, pretože vyberať ju na tento účel z prevodovky tiež nie je 2x pohodlné.
Hlavne nebúchať do kĺbu cez manžetu, natrhne sa o hranu kĺbu


Ale máš tam fakt málo miesta, chcelo to nechať aspoň podvihnuté na kozách/špalkoch.
-> Bukaj 25.10.23 21:25:15: No, ale s novším prevedením mrky s O-krúžkom si človek asi tiež nepomôže. A mať "po ruke" mrkvu znamená mať bokom nejakú starú náhradnú, pretože vyberať ju na tento účel z prevodovky tiež nie je 2x pohodlné.
-> minno 25.10.23 13:40:16: Jenže vhodný šroub, matku a šroubovák musí člověk hledat - mrkev je po ruce hned 

-> pantercs 25.10.23 17:28:12: jde to za tu drazku, opatrne rozsirujicim se sroubovakem nebo sundat manzetu a naklepnout gumovou palickou a manzetu zas nasadit

-> COL:
Ona uz niz o moc nejde, ale ja sundam kolo, budu mit poloosu navolno, dam ji do roviny a zkusim.
Ona uz niz o moc nejde, ale ja sundam kolo, budu mit poloosu navolno, dam ji do roviny a zkusim.
Ja je tam narazim setrvacnosti.... Vyvesim rameno, prirubu nad nej a cuknu s celym kloubem smerem do prevodovky. Tady mne napada jen pustit prevodovku dolu, aby byly klouby v rovine a kejvnout s ni doleva a doprava, aby krouzky zaskocily.
Ja uz sem si asi vzpomnel, ze sem je tam taky klepal, tak ja to klepnu a diky za posveceni:)
Ja sem tu levou zasrouboval do unasece a az potom mi doslo, ze ji nemam poradne docvaklou. Tu pravou sem zkousel navolno jen sem si ji ted uchytil na jeden sroub. No zkusim to teda jeste dotlacit, ale kdyz se to nepovede, tak asi tim klepnutim nic jinyho me ted nenapada.
-> pantercs: či je to vhodné alebo nie to neviem ale ja zasuniem unášač do prevodovky,druhú stranu dám hore na šikmé rameno a cez kus drevo to klepnem.
-> pantercs: tak zase pekne rozobrat, a najskorej namlatit do prevodovky a az potom srobovat k unasacu v ramene. Zatlacit to nemas moc ako ak nechces znicit manzety.
Chlapi mam problém. Dával jsem poloosy a nejdou mi zacvaknout do převodovky. Dělám to na autě viz foto. Tlačením to nejde.
Takže teď co s tím? Předpokládám, že přes klouby tlačit nemůžu, tak jen přes tu pevnou část co je u převodovky, ale to prostě nešlo.
Teď právě potřebuju vědět jestli můžu jen tlačením abych něco nepoškodil a nebo případně klepnout nějak zapřít šroubovák a klepnout. Radši jsem to nechal a řek sem si, že se poradim z chytrýma hlavama co můžu a co nemůžu a nebo případně nějakej fígl jak to udělat.
Dík
Takže teď co s tím? Předpokládám, že přes klouby tlačit nemůžu, tak jen přes tu pevnou část co je u převodovky, ale to prostě nešlo.
Teď právě potřebuju vědět jestli můžu jen tlačením abych něco nepoškodil a nebo případně klepnout nějak zapřít šroubovák a klepnout. Radši jsem to nechal a řek sem si, že se poradim z chytrýma hlavama co můžu a co nemůžu a nebo případně nějakej fígl jak to udělat.
Dík
-> minno:
Jj o tomhle způsobu jsem se právě v té diskusi taky dočet a kdyby to nešlo tou mrkví, tak bych to zkusil takhle.
Jj o tomhle způsobu jsem se právě v té diskusi taky dočet a kdyby to nešlo tou mrkví, tak bych to zkusil takhle.
-> pantercs: Vylisovanie ložiska z kľuky sa dá najjednoduchšie tak, že do otvoru ložiska vložíš dlhší šrób (napr. M6x50) s maticou, ktorú oprieš za ložisko, zaistíš šrobovákom a ten šrób doťahuješ a vylisuješ ložisko von.
-> ajok:
Jj to bylo 20 let zpátky, byl sem mladej a sám. A ruku na srdce kdo na to nešlapal. Teď už je stáří a zodpovědnost:D Občas se projedu se, ale teď už tak samozřejmě nejezdím. Bude mi stačit se držet v novodobém provozu:D
Mimochodem včera jsem připravil motor. Ložisko s klikovky jsem mrkví vyvyklal. Někde tu byla diskuse a myslim, že to je fakt nejlepší způsob. Jde to v pohodě. Měnil jsem gufero na klice, nová lamela a přítlačák.
Nepřišel jsem jak si tu založit auto kdyby někdo poradil dal bych tam víc fotek, dík.
Jj to bylo 20 let zpátky, byl sem mladej a sám. A ruku na srdce kdo na to nešlapal. Teď už je stáří a zodpovědnost:D Občas se projedu se, ale teď už tak samozřejmě nejezdím. Bude mi stačit se držet v novodobém provozu:D
Mimochodem včera jsem připravil motor. Ložisko s klikovky jsem mrkví vyvyklal. Někde tu byla diskuse a myslim, že to je fakt nejlepší způsob. Jde to v pohodě. Měnil jsem gufero na klice, nová lamela a přítlačák.
Nepřišel jsem jak si tu založit auto kdyby někdo poradil dal bych tam víc fotek, dík.
-> pantercs: raději trochu opatrně... jsi o 2 roky starší, než já, tak by jsi mohl mít víc rozumu :) , ne taky mám rád adrenalin, ale s riskováním to nepřehánět... Já třeba jezdím bokem jen tam, kde nejsou stromy 

Když sem koupil Rapida, dal sem tam motor 136X 50kw, na plyn. Plyn kohoutem puštenej tak, aby ho tam šlo co nejvíc a rval sem to každej den furt plnej plyn 3ka 6500, 4ka nevim a 5ka z krpálů přes 4500 otáček furt a furt a furt. Denně Praha 60km dálnice, 15km město a zpátky, Plzeň Opava D1 furt plnej do krpálů z krpálů. Na okreskách prostě furt:D A motor držel. Nikdy sem to neuvařil. I teď mam na 105 chlazení, že přijedu do kolony za cca 3min sepne větrák na chladiči, za cca 3min se vypne vychlazeno a když případně dojedu a zastavím, tak cca 1min se dochladí chladič a vypne. Testováno v létě:D Jo jednou sem s tim Rapidem závodil za tmy s policajtem na okresce, protože sem nepoznal, že to je policajt tak sem to rval tam kde to znam v zatáčkách na max co to šlo samozřejmě a pak když sme dojeli do vesnice a roužnul majáky, tak sem si řikal a sakra, ale řikal sem si, že asi bude v pohodě, že jinak by ty majáky pustil dřív a jeho první slova byla: "Na to, že to máte na plyn vám to jede docela dobře:)"
Hele já to mastil komfort nekomfort, hluk nehluk, zabití nezabití:D:D
Jo a to byl teda kokot co zničil ten motor ze ky takovejm by se ty auta vůbec neměli dostávat do ruky, ale co naděláme. Slza ukápne a de se dál.
No sem sám na sebe zvědavej jak to budu valit teď:D:D
Dam případně ženě instrukce, že pokud zbydou nějaký díly ať je tady dá k nabídce:D
Hele já to mastil komfort nekomfort, hluk nehluk, zabití nezabití:D:D
Jo a to byl teda kokot co zničil ten motor ze ky takovejm by se ty auta vůbec neměli dostávat do ruky, ale co naděláme. Slza ukápne a de se dál.
No sem sám na sebe zvědavej jak to budu valit teď:D:D
Dam případně ženě instrukce, že pokud zbydou nějaký díly ať je tady dá k nabídce:D
-> Bukaj 20.10.23 16:21:29: Áno, aj to, ale pri dobrom smere vetra to občas dokáže byť celkom tiché

-> Borderer 20.10.23 13:45:52: To si mi s tím zadřením připomněl jak jeden kokot tady kdysi koupil luxusní dědkovskou 105 najeto necelých 20t voňavka nejetá v zimě, že to bude tunit, dá motor z fáčka a tak. Že ta 105 nejede tak koupil motor z fáčka a tu 105 že popraví, tak dal cihlu a plyn a motor točil dokud se točil. Říkám, že si raději ten motor někomu neprodal, nebo neschoval. Ani nevím kde to auto vlastně skončilo, dneska by to bylo auto tak za půl míče nejmín

-> minno: S vlečkou mne při vyšších rychlostech netrápí hluk od agregátu/rezonance, ale aerodynamický hluk...
Pritom u škodovky pri vyššej cestovnej rýchlosti nie je problém ani tak vo vysokých otáčkach, ako v tom, že pri určitých otáčkach vzniká nárazová násobne vyššia rezonancia od motora do celej karosérie, obvykle to je okolo 3000 ot./min. a potom okolo 4000 ot./min., takže podľa typu prevodovky sa ten nárazový hluk pohybuje od 90-130 km/h

-> Borderer: Za těch asi 3300km jsme si tenkrát s kamarádem docela zvykli na sebe hulákat, no
V MBčku k tomu randálu ještě přidává větrák. V kile je to fajn do nějakých 60-70km/h, nad 80km/h už je fakt randál. V MB to myslím bylo lepší, ale už jsem s ním odhadem víc jak 10 let nejel 


-> dragon_cb_cz: Jako jó, ale s tím 5Q 4,22SP se při tý rychlosti dalo uvnitř komunikovat aniž by člověk zvyšoval hlas nebo poslouchat rádio. Co si vzpomínám, tak s tím 4q se tohle odehrávalo někde na úrovní 90kmh....ale zase fajn bylo, že se člověk rozjel a pokud nepotřeboval zpomalit po 50kmh, nemusel řadit až do cíle. 

-> Borderer: To se dá i se 4q 4.44... ale... a komfortu nemluvím, protože by mě stejně nikdo neslyšel 

-> Robert 106: Dokud má vodu a olej, nezadře ani kdyby na tom stál jak na rejči. Jo a ještě nesmí z "plný palby" dojet kolonu a rázem zastavit.
O komfortu jízdy se samozřejmě nebavím. Nicméně i s 5q 4,22SP se dalo jet stabilně 110kmh (GPS) mnoho hodin v kuse.

-> pantercs: -> pantercs: Hlavně potřebuješ 3.9 dif a 5q převodovku jinak to na dálnici zadřeš.
-> dragon_cb_cz:
Tak to je dobrá zpráva. Díky. Budu si pomalu schánět věci. Teď jsem dovez 2 starší nápravy ze 130ky včetně držáků čtyřpístů. Mají i řízení a jsou docela zachovalý, tak do jedný se chci pustit.
-> Robert 106:
T 613, tak to je docela mazec:) Jako těšim se až budu mít zase 136ku, protože od roku 2004 jsem jezdil právě Rapidem 136kou. 105ka mi jako nevadila, ale potřebuju i dálnice a ten výkon už taky nebylo to pravé ořechové:) 136ka přeci jenom je rozdíl.
Tak to je dobrá zpráva. Díky. Budu si pomalu schánět věci. Teď jsem dovez 2 starší nápravy ze 130ky včetně držáků čtyřpístů. Mají i řízení a jsou docela zachovalý, tak do jedný se chci pustit.
-> Robert 106:
T 613, tak to je docela mazec:) Jako těšim se až budu mít zase 136ku, protože od roku 2004 jsem jezdil právě Rapidem 136kou. 105ka mi jako nevadila, ale potřebuju i dálnice a ten výkon už taky nebylo to pravé ořechové:) 136ka přeci jenom je rozdíl.
-> pantercs: Denně jen 12 km, ale jinak jsem v běžném provozu od jara najel 3800 Km. Se 120L jsem jezdil do roku 2005 a od 2005 do 2007 jsem jezdil denně T 613-3.
Až tento rok jsem si dopřál návrat do 120 a jiným autem jezdím nerad.
Ale Rapida mám od 13 a pořád toho samého :-)
Jinak mě by stačilo kdyby mi někdo půjčil výstružník na svisláky, nebo spíš kdybych k němu dojel. už mám v jednom vůli. Vše bych připravil.
Až tento rok jsem si dopřál návrat do 120 a jiným autem jezdím nerad.
Ale Rapida mám od 13 a pořád toho samého :-)
Jinak mě by stačilo kdyby mi někdo půjčil výstružník na svisláky, nebo spíš kdybych k němu dojel. už mám v jednom vůli. Vše bych připravil.
-> pantercs: Nábojům, resp. "čepu kola" jak tomu říká katalog by za normálních okolností nic být nemělo. Všechny části podléhající opotřebení jdou vyměnit samostatně.
-> Robert 106:
Dík! Jezdíš denně jo a kolik km?
Dík! Jezdíš denně jo a kolik km?
-> P@WL:
Já asi pak budu od někoho potřebovat pomoct se svislákama a nábojem. Nemam výstružník. A radši bych kdyby to udělal někdo kdo už to dělal. Svisláky se dají sehnat, ale náboje asi ne. Je problém použít ty starý?
Já asi pak budu od někoho potřebovat pomoct se svislákama a nábojem. Nemam výstružník. A radši bych kdyby to udělal někdo kdo už to dělal. Svisláky se dají sehnat, ale náboje asi ne. Je problém použít ty starý?
-> Tom Troll:
-> Robert 106:
Já jsem jezdil denně v provozu od 18ti. Jen teď jsem měl auto 3 roky odstavené. Ale od 2015 jsem začal zimy vynechávat, když jsem koupil tuhle 105ku abych jí nehuntoval v soli atak. Na pohled nevypadá, ale kasle je dost dobrá. Tak teď chci jezdit pořád zase kromě zimy, protože s těma novějšíma autama mě to nebaví. No ale těžko říct samozřejmě jak dlouho mi to vydrží.
-> Robert 106:
Já jsem jezdil denně v provozu od 18ti. Jen teď jsem měl auto 3 roky odstavené. Ale od 2015 jsem začal zimy vynechávat, když jsem koupil tuhle 105ku abych jí nehuntoval v soli atak. Na pohled nevypadá, ale kasle je dost dobrá. Tak teď chci jezdit pořád zase kromě zimy, protože s těma novějšíma autama mě to nebaví. No ale těžko říct samozřejmě jak dlouho mi to vydrží.
-> pantercs 18.10.23 07:54:29: Tak to už bude popri tom všetkom snáď najmenej...
Ja som prednú nápravu spravil minulú zimu, tak snáď bude na pár rokov od nej pokoj
-> Tom Troll 18.10.23 21:37:53: Pozmení k lepšiemu ? Alebo po zdravotnej stránke ?


Ja som prednú nápravu spravil minulú zimu, tak snáď bude na pár rokov od nej pokoj

-> Tom Troll 18.10.23 21:37:53: Pozmení k lepšiemu ? Alebo po zdravotnej stránke ?


-> pantercs: Jo taky jsem tenhle elán míval...
60k km a pár zim se 100km denně se 742 v moderním provozu člověka ale promění.

60k km a pár zim se 100km denně se 742 v moderním provozu člověka ale promění.

-> pantercs: Držím palce. Já už jezdím :-)
Jinak s tím autem budu jezdit cca 50 km denně minimálně do práce. Budu s ním jezdit Opava Plzeň přes D1, případně Hradec. Možná mě někde potkáte:) bude to moje hlavní auto na denní provoz. Chci jet i do Chorvatska v létě:)
-> P@WL:
No ale jak sem řikal v podstatě jsem měl v plánu, že přehodím jen motor což by bylo rychlý, ale jak jsem zjistil, že můžu dát 5Q, tak jsem se do toho pustil a vznikla z toho tahle akce. Dokonce sem uvažoval, že nebudu dělat takovouhle akci a rychle koupim 5Q ze 125ky a nápravy ponecham, ale pak sem si řikal, že už nápravu i převodovku mam odzkoušenou a prostě šel sem do toho. Nevim, ale jestli bych šel do toho takhle znova:) Jako sem rád, že už jsem v tomhle stádio. Teď sem objednal věci. Dám novou spojku na motor a příští týden už bych chtěl motor osadit. Pak bude ještě spousta prací. Olej motor, převodovka, hadice spojovací k nádrži, všechno dopojit atd. no, ale to už zas budou jiné dokončovací práce. Musim ještě udělat zadní bubny a brzdy vevnitř. V zimě budu doma dělat repas přední nápravy z hřebenem. Já tam mam ještě šnekovou. Připravovat 4písty atd. a to zase začnu na autě řešit na jaře až bude teplo:)
No ale jak sem řikal v podstatě jsem měl v plánu, že přehodím jen motor což by bylo rychlý, ale jak jsem zjistil, že můžu dát 5Q, tak jsem se do toho pustil a vznikla z toho tahle akce. Dokonce sem uvažoval, že nebudu dělat takovouhle akci a rychle koupim 5Q ze 125ky a nápravy ponecham, ale pak sem si řikal, že už nápravu i převodovku mam odzkoušenou a prostě šel sem do toho. Nevim, ale jestli bych šel do toho takhle znova:) Jako sem rád, že už jsem v tomhle stádio. Teď sem objednal věci. Dám novou spojku na motor a příští týden už bych chtěl motor osadit. Pak bude ještě spousta prací. Olej motor, převodovka, hadice spojovací k nádrži, všechno dopojit atd. no, ale to už zas budou jiné dokončovací práce. Musim ještě udělat zadní bubny a brzdy vevnitř. V zimě budu doma dělat repas přední nápravy z hřebenem. Já tam mam ještě šnekovou. Připravovat 4písty atd. a to zase začnu na autě řešit na jaře až bude teplo:)
-> pantercs 17.10.23 11:25:38: Tak vraj inkognito
A to som si myslel ako sa mám v práci dobre, keď si tu občas brúsim nejaké veci pred leštením
-> minno 17.10.23 12:01:54: Vďaka za tip, zvážim to každopádne až vtedy, keď budem mať prevodovku



A to som si myslel ako sa mám v práci dobre, keď si tu občas brúsim nejaké veci pred leštením

-> minno 17.10.23 12:01:54: Vďaka za tip, zvážim to každopádne až vtedy, keď budem mať prevodovku

-> Tom Troll:
Převodovka se tam vlezla těsně, opírala se. Stačilo odstranit ten jeden úchyt co je nejblíž u převodovky jak drží oba ke kasli a ten bližší ropovod páskama přitáhnout k tomu druhýmu a udělalo to cca 2 cm místa a je to ok.
Převodovka se tam vlezla těsně, opírala se. Stačilo odstranit ten jeden úchyt co je nejblíž u převodovky jak drží oba ke kasli a ten bližší ropovod páskama přitáhnout k tomu druhýmu a udělalo to cca 2 cm místa a je to ok.
To jak se tam vešla ta převodovka s M1 ropovodama?? To se nějak zázračně neopírá, nebo jsi je taky měnil? 

-> dragon_cb_cz:
To bylo původně garde a někdo ho začal překopávat na Rapida než jsem ho koupil. Teď je bez papírů, ale já mam papíry na Rapida 136ku. Originál veterán to teda nebude, ale na ježdění dobrý.
To bylo původně garde a někdo ho začal překopávat na Rapida než jsem ho koupil. Teď je bez papírů, ale já mam papíry na Rapida 136ku. Originál veterán to teda nebude, ale na ježdění dobrý.
-> MVM:
Tak super. Jj vím, věnec se musí přehodit. A přítlačák tím pádem je v pohodě určitě. Dík
Tak super. Jj vím, věnec se musí přehodit. A přítlačák tím pádem je v pohodě určitě. Dík
-> pantercs: Setrvačnik jo, věnec setrvačniku ne.
A mam dotaz. Myslim si, že na 99% jo, ale radši se ujistím. Setrvačník na favorita lze použít na originál 136ku motor rapid, potažmo Mkovej novější motor? Dík