
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hbv Š105, záměna 22mm a 19mm
-> Bukaj: Ani nevím, jestli jsem někdy nějakej měřil..
Ten Nissan snad 19.2, ale je to fakt dávno.. zcela bez záruky.

-> Jozka: Tak běžný rozměr brzdových válečků je 19,05 mm. Jen nevím, jestli ty origo HBV/HSV a prasata z PALu byly 19,0 mm nebo též 19,05...?
Měl jsem někde poznamenáno, že "19 a fous" měly dodávky Nissan na spojce.. Jenže to už bude dneska taky "prošlý" info..
-> SO545: Co mi říkal pan Fiegr, který renovuje hydrauliku, tak to občas malinko zvětší a v případě potřeby používají gumičky z jiných aut. Ale detaily neznám. Takže třeba desetinka navíc bude s origo gumičkama ještě ok.
-> SO545: Spekuluju, že do 0.2 mm by mohlo být ok, potom možná limitem pístek (jeho "křížení se"). Když prošlapeš cestičku, bude nejlépe.
-> Jozka 23.01.21 21:14:42: mam v plane dat nabrusit 2ks abnormal vystruznikov. po 0,1mm
A testol by som to. Malo by to aspon aku taku uroven.
A testol by som to. Malo by to aspon aku taku uroven.
-> SO545: Už mě kolikrát napadlo, jak moc je ten přesnej rozměr důležitej.. resp. jaký jeho zvětšení válce snesou. Hlavně u starších "miskovejch" systémů.
-> Bukaj 21.01.21 19:51:11: odborne repasovanie riesim aj ja...ale to co som doteraz videl je len prebrusene ale urcite nie vyvrtane.... Robi to niekto vystruzenim na presny rozmer ???
Vyrobit a upravit pesitiky zvladam jedine co nema doriesene je prestruzenie tela valca....
Vyrobit a upravit pesitiky zvladam jedine co nema doriesene je prestruzenie tela valca....
-> rapídek: Můžeš tam dát 19 mm HBV (verze "M" - pro posilovač), jen je potřeba vyměnit trubičky od HBV ke kostkám - Mkový válec má totiž opačně vývody, než užovka (poměr přední/zadní okruh).
Jinak 22 mm a 19 mm válce mají i jiné tlačítko posilovače - jednak jinou délku, ale hlavně jinou tloušťku tlačného palce (Mko má užší palec), takže budeš muset rozebrat i posilovač a tlačítko vyměnit (nebo vyměnit celý posilovač)...
...spíš bych doporučil buď sehnat dobrý 22 mm válec, nebo ten původní nechat odborně repasovat...
Jinak 22 mm a 19 mm válce mají i jiné tlačítko posilovače - jednak jinou délku, ale hlavně jinou tloušťku tlačného palce (Mko má užší palec), takže budeš muset rozebrat i posilovač a tlačítko vyměnit (nebo vyměnit celý posilovač)...
...spíš bych doporučil buď sehnat dobrý 22 mm válec, nebo ten původní nechat odborně repasovat...
-> rapídek: Výška tej tyčky je individuálné,treba to nastaviť.Tyčky pre 19mm a 22mm valec nie sú rovnaké.
A ještě jsem se chtěl zeptat, když bych tam dal 19mm, o kolik se musí na závitu zkrátit, nebo prodloužit tlačná tyčka vycházející z posilovače.
Ahoj, potřebuji poradit, na úžovce z roku 1981, mám vyrezlý hlavní brzdový válec, průměr 22mm s posilovačem, výměna gumiček i celého pístku nepomohla. Nový nelze sehnat, tak jsem se chtěl zeptat, jestli tam jde dát s 19mm.