Alu kola 14'' - závodní účely

prohledat
15 příspěvků (zobrazeno 1 až 15) od 09.11.2015 do 13.11.2015, založil/a zdeny10
řadit dle data
17:08:38
13.11.2015
zdeny10
Jojo. 7,3kg 8 K těm duším - v hobbycrossu jsou duše samozřejmostí 4
23:25:01
12.11.2015
U-Geen
-> zdeny10: 7.3 jako vazne? 7.5x17 ATS DTC co jsem poslal do sveta mely 7.4kg, soucasny BBS ve stejnym rozmeru maj 8.8kg.. to odlejvaj s olovenou prisadou ne?
21:57:38
12.11.2015
Mr._Nosferatu
-> zdeny10: Mě zas příjde že jsou plechy, teda ty sterší horší jak starší hliníky, ale asi kus od kusu. Hlavně jsme zvedav co udělají hliníky co 20 let stály ve skladu, abych do nich nemusel dávat duše :D
21:51:09
12.11.2015
zdeny10
Budu mít zatím čtyři sady. Dvoje kanáldekly a dvoje Borbety (viz.fotka). Pokud se to bude kurvit, vrátím se k poctivým plechům a hotovo 3 . Jak říkám hliníky jsou pro mě španělská vesnice a tak jsem dal na rady kluků z fóra a soustředil se na ta kola z E30. Borbety, co jsem koupil jsem zas na závoďákách viděl já. Po ostatních značkách jsem se nekoukal 6
21:13:59
12.11.2015
Mr._Nosferatu
-> zdeny10: Tak ono v rozměru 6x14 ET37 je strašně moc kol, sada se dá sehnat za 1000kč s pneu na dojetí, takže bych to nějak neřešil a klidně se dá koupit víc sad do zásoby.
21:08:03
12.11.2015
zdeny10
Tak "bavorácký" kola přijdou příští týden, Borbety už mám doma. Origo na felinu nemyslím, ty maj hrozně vysoký ET. Ale zas ta váha je fajn - oproti tomu, co mi přišlo 3 Hned jsem to vážil a ty kola maj 7,3kg 3 . Ale pořád je to o kus lehčí než ty plechy. Přiznám se, že jsem čekal, že tak těžký nebudou. Snad se ta váha vykoupí vysokou životností 4 I když "ostrý" kola budou asi ty "kanáldekly", co jste doporučovali. Tyhle borbety nechám jako alternativu ;-) Fotka je pouze ilustrační - teď jsem to našel narychlo na netu.
zvětšit Alu kola 14'' - závodní účely - obrázek od zdeny10 vložen 12.11.2015 21:08:03
21:52:22
10.11.2015
krtik
-> zdeny10: Jestli myslíš 14" Borbety origo na Feldu ( img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../8425_2012-04 -26_18-57-51_15.jpg ), tak ty váží (podle obyč člověčí váhy) 6,1kg.
upraveno 1x, naposled 10.11.2015 21:52:42
20:27:43
10.11.2015
zdeny10
Do 6kg je to OK. Já dnes prováděl také detailní vážení a sériovej třináctkovej plecháč má 6,2kg, a ty moje plechový čtrnáctkový ráfky maj cca. o 1,5kg víc. Takže čtrnáctka váhově ještě o chlup níže než třináctkovej plecháč je relativně sympatickej přínos. Jdu shánět kluci 4

Jinak pokud víte ještě o nějakých parametrově podobných discích, klidně pište. Já kromě těchto BMW disků prubnu i ty Borbety.

Díkes
16:46:32
10.11.2015
cPetan
Tak jsem si myslel, že máme v práci přesnější váhu 7 takže mi vypadly hodnoty nějakých 5,5 - 6 kg
22:37:28
09.11.2015
zdeny10
4 díky kluci 4
22:12:36
09.11.2015
cPetan
-> zdeny10: mám tu ty kanáldekly zutý, tak když na to ráno nezapomenu, tak zvážím
21:51:31
09.11.2015
zdeny10
....dovolte mi zveřejnit vlastní myšlenkové pochody a poznatky z dnešního hledání - BORBETy 6x14 ET38 (nebo verze ET36) taky nevypadají jako bláto 6
21:22:10
09.11.2015
zdeny10
Díky za tip. Koukám na inzeráty - je to dokonce ET35, takže o další 3mm venku. Zkus to zvážit tedy prosím. Vypadá to na oko "pevně", takže pokud to nebude vážit tunu, tak to skoupím. Pokud by měla sada stát do 2500 tak nemám problém koupit třeba dvě a vybrat si.

Jen teda ještě drobnost - snad mi ty pneu nebudou dělat na šestipalcových ráfkách efekt "áček". Na těch plecháčích, co jezdím do teď to problém nebyl - logicky vzato by tedy hliník o stejných rozměrech měl působit stejně že 4
19:32:26
09.11.2015
charon
Jestli ti muzu doporucit kola s dobrou zivotnosti, tak se koukni po obycejnejch kanaldeklech z BMW E30. Na feldu pasujou (roztec 4x100, stredovka 57,1), rozmer je 6x14 ET 35 nepletu li se a ty kola vydrzej neskutecne moc a navic s daji sehnat za hubicku - sadu do 2000 s prehledem. Jinak pokud bys chtel, muzu ti zvazit todle kolo s pneu 185/65-14 (tento rozmer jezdim na aute), samotnej zutej disk bohuzel momentalne nemam.

Jsou to tuhlety (inzerat nejni muj, jen jsem ho nasel pro info ...): auto.bazos.cz/inzerat/... /Bmw-e30zimni-sada.php

BTW - nekde jsem se o tedlech kolech docetl, ze jsou kovany z vyroby, ale prijde mi to jako nesmysl
upraveno 1x, naposled 09.11.2015 19:33:28
19:13:06
09.11.2015
zdeny10
Ahoj kluci,

Předem bych se chtěl omluvit za možná nesmyslný dotaz a zbytečné zahlcování vlákna. Ale na druhou stranu mám velice dobré zkušenosti s tímto fórem, protože jste senzační a na všechny moje možná lehce úsměvné otázky vždy napíšete uspokojivé a především věcné odpovědi. A toho si velmi vážím.

Cca. před měsícem jsem sem psal ohledně podložek pod kola né z estetických, ale praktických důvodů. Jsem rád, že jsme se tak nějak shodli na tom, že pro hobbyrallycross na jednoduché trati (konkrétně v Domažlicích), s převodovkou bez samosvoru a vezmeme-li v potaz životnost náprav, jsou podložky "zbytečný luxus" a pro rozumné zvětšení rozchodu náprav postačí kola s nižším ET. Tedy abych úplně nelhal - pod zadní náboje si centimetrové podložky dám - ale to je statická hmota na rozdíl od podložek přes kotouč nebo buben, takže s tím žít dokážu 6 .

Ale teď především k těm kolům. Poctivě jsem si nastudoval, co údaj ET uvádí, vypočítal jsem si hodnoty "vystrčení" kol v porovnání se sériovými plecháči (těmi čísly vás zatěžovat nebudu - všichni jistě víte, jak se to počítá a tedy i jak to asi myslím) a dospěl jsem k tomuto závěru:

V případě 5,5 palcových ráfků bych se spokojil s koly s max. ET35 (v porovnání se sérií je to o 1,5cm venku). V případě 6 palcových ráfků bych se spokojil s koly s max. ET38 (v porovnání se sérií je to o 1,9cm). Samozřejmě logicky menší ET logicky znamená ještě větší "límec" - to vím. Ale jak již píšu v nadpisu - sháním to pro závodní účely (konkrétně rallycross) a nejdůležitějším aspektem je samozřejmě životnost a nějaká rozumná hmotnost. Proč ráfky 5,5 nebo 6 palců pramení z toho, že obouvám gumy 175/65 a širší, resp. užší ráfky, než ty, které uvádím, nejsou vhodné. Abych nezapomněl - jsou to ráfky na feldu, takže 4x100, středová díra 57mm.

Kdo nemá rád slohy ještě jednou ve zkratce: SHÁNÍM ČTRNÁCTIPALCOVÉ HLINÍKOVÉ RÁFKY 5,5J ET35 (nebo s ET "rozumně" nižším) NEBO 6J ET38 (nebo s ET "rozumně" nižším). "Rozumně" píšu proto, protože jak již sem psal výše, mám strach ze životnosti ráfků s velkým límcem. Ale netvrdím, že se třeba nebojím zbytečně.

Co jsem tak projížděl inzerci, těch 6ti palcových ráfků s "mým" ET je na trhu více, ale zas je to ZAS o chlup víc hmoty a tedy o chlup víc váhy. Ale to už jsou fakt banality 1. Vezmu 5,5 nebo 6 - je mi to jedno. Hlavně to ET, aby nebylo vyšší než uvádím.

Poradili byste prosím na jaké typy a značky kol se mám při mém výběru zaměřit nebo dokonce - nedokázali byste mi sami něco nabídnout? Opět spoléhám v sílu tohoto fóra a věřím, že alespoň pár z vás jsem slohem neotrávil a poradit mi dokážete. Nemusí to být žádné krásky, bude to závodit. Nejzásadnější faktory jsou mnou navržené rozměry a životnost (pevnost) ráfků.

Předem moc děkuji kluci.
Extreme Tyres