
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vůle mezi brzdovým válcem a pedálem
09:20:27
19.05.2015
19.05.2015

radar75
vyriešené stačila 1,5 otáčok 

20:45:40
17.05.2015
17.05.2015

radar75
Koľko si dal otáčok? Mne treba len trochu, tak nech to nerozoberám na viackrát. Dík, aspoň sa chcem niekoho držať. 

16:39:37
16.05.2015
16.05.2015

Peckin
Tak zasroubovano a vypadá to ze to bude už dobrý.
13:36:21
13.05.2015
13.05.2015

MOLSO
-> Peckin: este ho malinko zasrobuj a bude to OK
13:35:36
13.05.2015
13.05.2015

Peckin
Tak hotovo, ale nefunguje to tak jak by mělo. Kolík pod brzdovým válcem jsem seřídil podle druhého postupu. Auto jsem projel a pedál už nebrzdil tak dole, bylo to o dost lepší, z mé strany spokojenost. Dnes jsem byl na delší cestě ale po nějakých kilometrech začínal pedál tvrdnout a brzdit po minimálním sešlápnutí. Po tom co auto chvíli stálo to bylo zase dobrý, ale při jízdě zase pedál hrozně citlivý. Takže asi tu vůli trochu zvětšit nebo je v háji posilovač?
07:19:58
06.05.2015
06.05.2015

Peckin
Byl tam 19 mm, verze s posilovačem a ren samý jsem montoval. Vyzkouším to jak je tu popsáno.
23:01:19
03.05.2015
03.05.2015

Bukaj
-> palinator 03.05.15 22:40:20: Ani ne tak delší, jako širší - stejně, jako vybrání v dně pístku 

22:40:20
03.05.2015
03.05.2015

palinator
-> Bukaj:
Jo asi máš pravdu, možná že jsem to tenkrát dělal jak říkáš. Jinak trochu OT, ale dobrá faktická poznámka - že je rozdíl mezi trnem posilovače pro 19 a 22 mm HBV. Pro 22 mm je ten trn delší, NELZE na 19 mm použít.
Jo asi máš pravdu, možná že jsem to tenkrát dělal jak říkáš. Jinak trochu OT, ale dobrá faktická poznámka - že je rozdíl mezi trnem posilovače pro 19 a 22 mm HBV. Pro 22 mm je ten trn delší, NELZE na 19 mm použít.
21:31:52
01.05.2015
01.05.2015

Bukaj
-> palinator 01.05.15 21:09:56: No, u posilovače právěže moc nepoznáš vůli přes pedál
-> Peckin 01.05.15 21:08:04: Měří se to tak, že změříš hloubku dna pístku v HBV od spodní hrany (trnem klasické posuvky), odečteš od naměřené hodnoty hloubku spodní hrany od příruby HBV a zněříš přesah tlačítka posilovače nad rovinu se štefty. Rozdíl by měl být tuším 0,5 až 1 mm ve prospěch hloubky dna pístku.
Nebo jednodušší postup (pokud je HBV odpojen od trubek a hadic):
Nejdřív trochu povyšroubovat tlačítko posilovače, pak opatrně nasazovat HBV, až ucítíš, že dosedá tlačítko do pístku, tak zhodnotit, o kolik zašroubovat...
...postup opakovat několikrát, až je tlačítko s pístkem na dosednutém HBV bez vůle a pak jen o půl otáčky zašroubovat tlačítko.
Případně postup s moduritem, tmelem, nebo jinou žvýkačkoidní hmotou - otisk napoví, je-li vůle malá, velká, nebo akorát

-> Peckin 01.05.15 21:08:04: Měří se to tak, že změříš hloubku dna pístku v HBV od spodní hrany (trnem klasické posuvky), odečteš od naměřené hodnoty hloubku spodní hrany od příruby HBV a zněříš přesah tlačítka posilovače nad rovinu se štefty. Rozdíl by měl být tuším 0,5 až 1 mm ve prospěch hloubky dna pístku.
Nebo jednodušší postup (pokud je HBV odpojen od trubek a hadic):
Nejdřív trochu povyšroubovat tlačítko posilovače, pak opatrně nasazovat HBV, až ucítíš, že dosedá tlačítko do pístku, tak zhodnotit, o kolik zašroubovat...
...postup opakovat několikrát, až je tlačítko s pístkem na dosednutém HBV bez vůle a pak jen o půl otáčky zašroubovat tlačítko.
Případně postup s moduritem, tmelem, nebo jinou žvýkačkoidní hmotou - otisk napoví, je-li vůle malá, velká, nebo akorát

21:09:56
01.05.2015
01.05.2015

palinator
-> Peckin:
To poznáš jakou vůli to má než začne tlačit pístek ne? Nevim teď z hlavy kolik ta vůle má bejt, ale moc bych to nehrotil.
To poznáš jakou vůli to má než začne tlačit pístek ne? Nevim teď z hlavy kolik ta vůle má bejt, ale moc bych to nehrotil.
21:08:04
01.05.2015
01.05.2015

Peckin
Zdravím, měnil jsem nedávno brzdový válec na škodě 125 a v příručce je psáno že se má nastavit vůle mezi posilovačem a válcem ale vůbec netuším jak se tam mám dostat měrkou. Můžete někdo poradit?