skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Převod 3,90 do čtyřkvaltu ????
prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 07.04.2015 do 09.04.2015, založil/a Franta Boháček
09:49:10
09.04.2015
09.04.2015

Vrba
-> Franta Boháček: Kdyby jsi měl zájem,můžu Ti takovou skřín poskládat.
22:36:28
08.04.2015
08.04.2015

palinator
-> Dušan:
A bez toho taky ne.
A bez toho taky ne.

15:27:41
08.04.2015
08.04.2015

Dušan
Ja jezdil treba 3,9 s petkou 0,74 na L motoru s radoby vackou a velkym KP. Vic jak 140 to s tim nejelo :)
07:05:40
08.04.2015
08.04.2015

vhml
-> MVM 07.04.15 21:33:33: tak já to volil kvůli tomu,. že jsem to kombinoval s krátkou čtyřkou.
Teď mám 5Q se sériovou pětkou a je to slušný zlo. Dám tomu na Revivalu šanci, ale myslím že půjde pryč a příjde tam kratší pětka.
Teď mám 5Q se sériovou pětkou a je to slušný zlo. Dám tomu na Revivalu šanci, ale myslím že půjde pryč a příjde tam kratší pětka.
23:35:05
07.04.2015
07.04.2015

palinator
-> Borderer:
Škodovka taky táhne od volnoběhu furt stejně.
E: jinak k dotazu... mám 5q na 120L a klidně by to ještě sneslo rychlejší. Ta pětka je furt taková 4 a půlka. Ale nesmí se auto zatížit.
Škodovka taky táhne od volnoběhu furt stejně.

E: jinak k dotazu... mám 5q na 120L a klidně by to ještě sneslo rychlejší. Ta pětka je furt taková 4 a půlka. Ale nesmí se auto zatížit.
23:28:02
07.04.2015
07.04.2015

Borderer
-> palinator 07.04.15 22:00:26: Třeba felda 1,6 55kW, traktor co táhne od nějakých 1 500 otáček a málo-kdy překročim 3 tisíce otáček, protože to prostě neni potřeba a na dálnici o moc rychlejch nejezdim. :D
Jaká je kombinace 120LS + 5Q 4,22SP? Už chvíli o ni uvažuju, jezdim třeba 200km v kuse se šáde, takže mě štve, když mě po dvou hodinách jízdy po státovce zalejhaj uši, ale zase bych nerad podřazoval kvůli každý vlnovce na silnici.
Jaká je kombinace 120LS + 5Q 4,22SP? Už chvíli o ni uvažuju, jezdim třeba 200km v kuse se šáde, takže mě štve, když mě po dvou hodinách jízdy po státovce zalejhaj uši, ale zase bych nerad podřazoval kvůli každý vlnovce na silnici.
22:00:26
07.04.2015
07.04.2015

palinator
-> MVM:
Pokud se škodovka musí točit tak bych pak chtěl vidět atmosférickýho benzíňáka, kterej se točit nemusí.
Pokud se škodovka musí točit tak bych pak chtěl vidět atmosférickýho benzíňáka, kterej se točit nemusí.

21:58:25
07.04.2015
07.04.2015

MVM
-> Evž@: Varianty převodovek,převodů v kombinaci s profily a průměry kol je buď nejlepší vyzkoušet a nebo porovnat v pilovým diagramu. Jiná léčba na to není. Ale není možný aby auto zároveň patřičně jelo a nebo mělo nízkou spotřebu. Paradox je kolikrát ten že motor s dlouhou převodovkou za určitých podmínek "žere" víc než s lehčím převodem. Ale toto je každýho věc jakou si převodovku zvolí.
21:54:06
07.04.2015
07.04.2015

m8rinek
-> MVM: Já to dával z důvodu kombinace všech Tebou uvedenejch důvodů. Do erka velká skříň nepatří, motor celkem spoďák a cestovat jsem s tím chtěl...
21:49:54
07.04.2015
07.04.2015

Evž@
-> MVM: ja mam třeba 4,22 5tikvalt na motoru 120 LS a příjde mi že to zbytečně točím na pneu 165/65 R13.Na druhou stranu mě 3,9 každý vyvracel že to na pětku už nepojede.Já myslím ale že motor v kondici nebude mít problém.(nemluvím o 105)
21:33:33
07.04.2015
07.04.2015

MVM
Předpokládám že je to dobrý pro toho kdo nechce dávat pětikvalt,jezdí pneu s nízkým profilem a nebo chce "snížit" otáčky buď z důvodů pohodlnějšího cestování a nebo snaha o spotřebu. Jinak nevidím důvod týrat motor zbytečně dlouhýma kvaltama - protože škodovka se musí točit..

20:46:02
07.04.2015
07.04.2015

vhml
-> Franta Boháček 07.04.15 19:55:44: mám to v autě i já ( měl jsem ) a tuším že to má i Eidy. Stručně to už popsal m8rinek. Ono tam není moc co vymýšlet.
20:30:50
07.04.2015
07.04.2015

Mil@n
-> Franta Boháček: To chceš do té origo užovky co jsi koupil?Není to škoda na těch par letních měsíců?
20:28:28
07.04.2015
07.04.2015

m8rinek
-> Franta Boháček: Dělal jsem to asi před dvěma lety... Tehdá mi nikdo odsud nebyl schopen poradit, takže se trochu považuju za průkopníka... Minimálně tady na virtu...
20:26:55
07.04.2015
07.04.2015

Franta Boháček
Ano 120LE samozřejmě je ideální varianta, problém je že se vyráběla tuším rok a tak jako kolega předemnou i já jsem za celý život viděl v běžném provozu jednu jedinou. Chlapci to jste mě moc nepotěšili, tak buď si to z mládí špatně pamatuju, nebo mi tehdy někdo nakecal nějaký nesmysly. Takhle se to zdá jako poměrně složitá záležitost, něco takovýho asi vzhledem k dalšímu spíše víkendovému užívání auta nemá smysl dělat.
20:18:11
07.04.2015
07.04.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil 07.04.15 20:09:53: To je zase rada... Ja za vic jak 15 let srazu videl vseho vsudy jednu LE, takze sehnat prevodovku bude zcela jiste "snadna vec".
20:09:53
07.04.2015
07.04.2015

elbacil
-> Franta Boháček 07.04.15 19:55:44: alebo si zožen original čtyřkvalt s 3,9 prevodom.
20:07:17
07.04.2015
07.04.2015

m8rinek
Hruška není lisovaná, musíš zkrátit SP, vyříznout nový závit a protože je kratší drážkování, tak musíš vyrobit rozpěrný kroužek, aby jsi dotáhl ložisko vůži hřídeli a ne vůči kolu...
20:03:35
07.04.2015
07.04.2015

Dušan
Napis Vrbovi. Rozhodne to neni o lisovani. Je to krapet slozitejsi.
19:55:44
07.04.2015
07.04.2015

Franta Boháček
Nazdar přátelé,
kdysi jsem to věděl ale už léta jsem se tím nezabýval tak se mi to vykouřilo z hlavy. Mám 120tku se čtyřkvaltem 4,22 a potřeboval bych změnit stálý převod na 3,90 z pětikvaltové převodovky Škoda 130... Mám pocit že tam byl problém s hruškou, která je natvrdo nalisováná na dlouhé pětikvaltové hřídeli, je to tak nějak? Velké kolo převodu se tuším z úhlové nápravy na kyvadlovou dalo přehodit bez problémů.
Chci čtyřrychlostní převodovku, ale potřebuju to trochu posunout do rychla.
Pokud někdo ví kde je to popsané nebo má návod, ať mi to hodí, případně mi stačí jenom potvrdit nebo vyvrátit moje domněnky.
Díky a čau Franta
kdysi jsem to věděl ale už léta jsem se tím nezabýval tak se mi to vykouřilo z hlavy. Mám 120tku se čtyřkvaltem 4,22 a potřeboval bych změnit stálý převod na 3,90 z pětikvaltové převodovky Škoda 130... Mám pocit že tam byl problém s hruškou, která je natvrdo nalisováná na dlouhé pětikvaltové hřídeli, je to tak nějak? Velké kolo převodu se tuším z úhlové nápravy na kyvadlovou dalo přehodit bez problémů.
Chci čtyřrychlostní převodovku, ale potřebuju to trochu posunout do rychla.
Pokud někdo ví kde je to popsané nebo má návod, ať mi to hodí, případně mi stačí jenom potvrdit nebo vyvrátit moje domněnky.
Díky a čau Franta