skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Převodovka octavia
09:34:47
12.09.2015
12.09.2015

dragon_cb_cz
-> Vrba: Tak jsem to včera odjel, naštěstí moc nebyl provoz takže pohoda, moc řadit se nemuselo... dík za rady, uvidíme co v ní najdou až jí otevřou.
17:24:20
10.09.2015
10.09.2015

Vrba
-> dragon_cb_cz: tezko odhadnout,spis bude mensi riziko ,pokud na petku pojedes co nejvice. Riziko nastane tehdy,kdyz pojedes na nizsi rychlosti a petkovy synchon tim padem bude muset byt v prokluzu. Za predpokladu,ze tam je opravdu tato zavada.
10:10:32
10.09.2015
10.09.2015

dragon_cb_cz
-> Vrba: Jo, to by asi odpovídalo - stalo se to fakt náhle... no tak to je asi lepší varianta, akorát když už půjde převodovka ven, tak mě už asi čeká i ta spojka a to zas bude peněz... brrr, že já to auto na jaře neprodal 
EDIT: Předpokládám, že pokud by to byl ten prasklý synchron, tak dojet s tím cca 150km, když nebudu tu 5ku řadit až tak často, asi není problém, ne?

EDIT: Předpokládám, že pokud by to byl ten prasklý synchron, tak dojet s tím cca 150km, když nebudu tu 5ku řadit až tak často, asi není problém, ne?
06:34:15
10.09.2015
10.09.2015

Vrba
-> dragon_cb_cz: mohl prasknout synchronni krouzek. Ulomky se vzprici mezi kuzelovou plochu kola a radici objimku,otiraji se o kolo a take brani presunuti objimky (zarazeni).
12:17:38
07.09.2015
07.09.2015

dragon_cb_cz
-> lolek77: Nepamatuju se, kdy byla poslední výměna převoďáku, ale nějakou dobu už to bude, tam bych problém nehledal...
Ještě jsem našel tohle: dieselpower.cz/forum/view topic.php?p=936770&a...
Mohlo by to být ono?
EDIT: A případně zde: dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=105447&a... popisovaný řazení zpátečky "přes zuby" se mi občas taky stává - někdy vůbec, někdy řazení zpátečky s celým autem hrcne docela dost... moc jsem to neřešil, dělá to pořád stejně už docela dlouhou dobu. Že by mi dvouhmota umírala tak pomalu a plíživě?
Ještě jsem našel tohle: dieselpower.cz/forum/view topic.php?p=936770&a...
Mohlo by to být ono?
EDIT: A případně zde: dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=105447&a... popisovaný řazení zpátečky "přes zuby" se mi občas taky stává - někdy vůbec, někdy řazení zpátečky s celým autem hrcne docela dost... moc jsem to neřešil, dělá to pořád stejně už docela dlouhou dobu. Že by mi dvouhmota umírala tak pomalu a plíživě?
12:15:04
07.09.2015
07.09.2015

lolek77
-> dragon_cb_cz: asi mimo,ale jedna z veci ktore som bohuzial vyskusal na vlastnej kozi je prevodak API GL5 v prevodovke v okte namiesto GL4, neznalost rozdielov... Ta 5 lepi synchrony,po vymene za gl4 bolo vsetko ok. Hlavne na studeno zaradit 2 a vyssie - nemozne...
11:57:51
07.09.2015
07.09.2015

dragon_cb_cz
Tak to netrvalo dlouho a tohle téma je pro mě aktuální
Dneska po cestě do práce jsem jel nějakou dobu z kopce na neutrál a když jsem si chtěl zařadit 5ku, tak to moc nešlo... že tam občas nějakou kvalt moc nechce (speciálně trojka) se mi občas stává, ale tohle bylo pořád... pocitově jsem v páce cítil odpor a jako kdyby se někde třel kov o kov (ale ne přímo "přes zuby").
Když jsem dojel do práce do garáže, tak jsem to ještě zkoušel na místě... neutrál, vyšlápnu spojku, zkusím dát pětku - nechce se jí tam, zase ten kovovej třecí zvuk. Když už tam jednou klapne, tak dokud držím spojku tak můžu vyřadit a zase zařadit v klidu. Jakmile pustím spojku a znova vyšlápnu, opakuje se to samé.
Špatný synchron? Překvapuje mě, že by odešel zrovna na 5ce....

Když jsem dojel do práce do garáže, tak jsem to ještě zkoušel na místě... neutrál, vyšlápnu spojku, zkusím dát pětku - nechce se jí tam, zase ten kovovej třecí zvuk. Když už tam jednou klapne, tak dokud držím spojku tak můžu vyřadit a zase zařadit v klidu. Jakmile pustím spojku a znova vyšlápnu, opakuje se to samé.
Špatný synchron? Překvapuje mě, že by odešel zrovna na 5ce....
13:33:46
05.02.2015
05.02.2015

dragon_cb_cz
-> Pavel P@nkáč: hmm... tak dokud bude ta původní spojka držet, tak to asi řešit nebudu 

20:51:36
03.02.2015
03.02.2015

Pavel P@nkáč
-> dragon_cb_cz: nedělal a je to tak jak předpokladaš, v octavce 6kv. jedině s PD 74kw 4x4, nebo 96kw

12:35:09
02.02.2015
02.02.2015

dragon_cb_cz
-> Pavel P@nkáč: Pokud se vyznáš v těch zkratkách a jejich vzájemný přiřazení, tak určitě...
Chápu to teda tak, že i 6q od PD motorů pasuje na staré rotačky za předpokladu výměny docela velkého množství věcí? A nějaký 6q ještě k rotačkám se nedělal - tzn že bych třeba těch věcí nemusel měnit tolik?
Chápu to teda tak, že i 6q od PD motorů pasuje na staré rotačky za předpokladu výměny docela velkého množství věcí? A nějaký 6q ještě k rotačkám se nedělal - tzn že bych třeba těch věcí nemusel měnit tolik?
10:11:04
02.02.2015
02.02.2015

Pavel P@nkáč
-> dragon_cb_cz: -> Nwkt 31.01.15 11:13:33:
10:10:15
02.02.2015
02.02.2015

Pavel P@nkáč
-> dragon_cb_cz: to tu je napsany podle mě stačí čist
08:06:28
02.02.2015
02.02.2015

dragon_cb_cz
-> Stepan FUN: Jo, to právě vím, že 1.9TDI 4x4 6q byla - kdyby táta tenkrát kupoval služebáka o chvilku později, tak jí měl... zpětně asi dobře, že jí neměl, na zbytku firemní flotily šly spojky do kytek okolo 150ti tisíc, ta moje drží už 323... ťuk ťuk.
-> Milan 136: -> Nwkt: Přestaňte tu šermovat třípísmenejma zkratkama který mi stejně řeknou houno a radši řekněte, jestli ten 6q teda jde nějak rozumně napasovat na moje AGR (to je jediná z těch třípísmenejch kterou znám
-> Milan 136: -> Nwkt: Přestaňte tu šermovat třípísmenejma zkratkama který mi stejně řeknou houno a radši řekněte, jestli ten 6q teda jde nějak rozumně napasovat na moje AGR (to je jediná z těch třípísmenejch kterou znám

21:18:34
01.02.2015
01.02.2015

Milan 136
-> Nwkt: přesně tak. Octavia měla nejvíc ASZ 96 kW
21:17:10
01.02.2015
01.02.2015

Nwkt
-> Milan 136: Takže to cpali i do odpadu koncernu Seatu a na Škodovku se už nedostalo jo 

21:16:21
01.02.2015
01.02.2015

Milan 136
-> Nwkt: ne
21:14:30
01.02.2015
01.02.2015

Nwkt
-> Milan 136: Dávalo se vůbec ARL do Oktávek?
21:12:27
01.02.2015
01.02.2015

Milan 136
-> Stepan FUN: pd ve čtyřkole byla 74kW ATD
20:07:34
01.02.2015
01.02.2015

Nwkt
-> dragon_cb_cz: Tipnul bych že to bude stejný, ale nevím o haldex jsem se nezajímal
19:54:49
01.02.2015
01.02.2015

StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: OI v 6ti kvaltu a 1,9tdi 4x4 byla určitě. Jednu jsem servisoval. Ale jaká výkonová verze to byla už fakt nevím, jenom vím, že to bylo PD. Musel bych se zeptat buď původního, nebo novýho majitele...
19:43:35
01.02.2015
01.02.2015

dragon_cb_cz
-> Nwkt: Na O1 se taky obojí dělalo 4x4, jen nevím jestli oboje v 6q... ale v naftě určitě jo, což by byl asi ten můj případ. Spíš řeším jak moc je plug and play to napojení na zadek atd.
19:39:08
01.02.2015
01.02.2015

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 31.01.15 11:24:44: Hučí jako trolejbus nebo nějaké ložisko, že? Možná je to i olejema. Že se dávají třeba řidší kvůli odporům a těm jejich CO2 a litrům/km. U Picassa jsem slyšel převody při bržděním motorem hlavně na 4, 5 taky. Kámoš mi říkal, že je to fabrickým olejem, pár převodovek prý přelil jiným vhodným olejem a převodovka ztichla.
17:24:40
01.02.2015
01.02.2015

Nwkt
-> dragon_cb_cz: Podívej se po převodovce z Leona, tam byl jak benzín, tak nafta 4x4
16:25:46
01.02.2015
01.02.2015

dragon_cb_cz
-> Nwkt: -> Pavel P@nkáč: Hele a co stejná přestavba (5q na 6q) ale v případě 4x4? Dlouhej poslední kvalt by mi asi trochu zvýšil radost z delších jízd v Oktaviánovi...
12:35:42
01.02.2015
01.02.2015

MartinGLS
Dík za rady 

23:09:49
31.01.2015
31.01.2015

hrubota
-> MartinGLS 29.01.15 18:57:37: převodovka tam jde, jen je třeba přehodit kulisu řazení na převodovce.
11:43:13
31.01.2015
31.01.2015

Nwkt
-> Pavel P@nkáč: Tak mít píči dvouhmotu a vůle v kloubech tak proč ne
sada na přestavbu se dala sehnat kolem desítky ...

11:40:52
31.01.2015
31.01.2015

Sejki - zrušená registrace
-> Pavel P@nkáč: tak na to seru 

11:38:40
31.01.2015
31.01.2015

Pavel P@nkáč
-> Sejki: viz přizpěvek nedemnou, podle mě celkem velka ale všechno jde...
11:24:44
31.01.2015
31.01.2015

palinator
Jinak trochu OT:
Docela mě zaujalo, jak na tý naší OIII v TSIčku je převodovka slyšet. Hlavně při brzdění motorem na menší kvalty mi přijde jak kdyby to byla hujda s 350 tkm
Bohužel v jiným novým autě jsem v poslední době neseděl, abych moh porovnat jestli je tam slyšet zrovna tak.
Docela mě zaujalo, jak na tý naší OIII v TSIčku je převodovka slyšet. Hlavně při brzdění motorem na menší kvalty mi přijde jak kdyby to byla hujda s 350 tkm

11:20:10
31.01.2015
31.01.2015

Nwkt
-> palinator: Jo sorry, nějak se mi to pomíchalo ...
11:18:08
31.01.2015
31.01.2015

palinator
-> Nwkt:
Ve FRS byl někdy 5q? Nemyslels dlouhej (vzhledem k rozdílnejm průměrům pneu) 5q z klasický Fabie 1,9 TDI?
Ve FRS byl někdy 5q? Nemyslels dlouhej (vzhledem k rozdílnejm průměrům pneu) 5q z klasický Fabie 1,9 TDI?
11:14:26
31.01.2015
31.01.2015

Nwkt
Nebo 5q z fábie rs s dlouhou pětkou
11:13:33
31.01.2015
31.01.2015

Nwkt
-> Pavel P@nkáč: Normálně se to přestavuje, spojka, setrvák, poloosy, startér, servo trubka, lanovody a řazení ...
11:13:11
31.01.2015
31.01.2015

Sejki - zrušená registrace
-> Pavel P@nkáč: kdyz uz jsme o toho, je to velka predelavka na 6q u OI?
11:11:16
31.01.2015
31.01.2015

Pavel P@nkáč
-> MartinGLS: bude
-> Nwkt: nevím jestli pasuje přiruba PD a rotačka každopadně asi je jina spojka a setrvak, 5kvaltu je všude mraky po 2tis 6kv. bude trochu fin. naročnější....
-> Nwkt: nevím jestli pasuje přiruba PD a rotačka každopadně asi je jina spojka a setrvak, 5kvaltu je všude mraky po 2tis 6kv. bude trochu fin. naročnější....
18:58:46
29.01.2015
29.01.2015

Nwkt
já bych tam dal rovnou 6q
18:57:37
29.01.2015
29.01.2015

MartinGLS
Ahoj.Chci se zeptat.Mám octavii 1.9 TDI 66kw rok 96.Podělala se mi převodovka a mám možnost koupit jinou z 1.9 TDI 66Kw rok 2002. Budou tyto převodovky stejné? Dík za radu.