Vo väčšine prípadov sa trysky, alebo vzdušníky dajú upraviť na požadovaný rozmer z iných rozmerov. Na väčšie sa dajú prevŕtať (malé priemery, napr. voľnobežná tryska 55 na 60), u hlavných trysiek a vzdušníkov pomaly zväčšovať, najlepšie špeciálnymi šábrami (majú spravidla trojuholníkový prierez) a kontrolovať na prietok (nie na priemer).
Ak potrebujeme menšie, tak je možné prevŕtať, zacínovať, do cínu vyvŕtať menšiu dierku a opäť postupovať, ako v predošlom prípade. Chce to ale postupovať po malých krokoch, aby sa rozmer zase neprestrelil. A treba na to aj hodne trpezlivosti..
Najdôležitejšie však je presne vedieť, aké osadenie chceme získať. Nie vždy platí, že väčšia tryska=väčší výkon. Treba sa vo veci vyznať a ak nie, tak to radšej zveriť niekomu, kto má dostatok teoretických, aj praktických skúseností..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Když se řekne "natryskovat karburátor"
21:08:44
05.08.2015
05.08.2015

ondrej.
11:42:00
05.08.2015
05.08.2015

Vena136 - zrušená registrace
-> J3STER: vem ten karburátor a dej ho tam,....spíš než osazení a defakto nulový rozdíl v tělech karburátorů,by jsi měl řešit pouze jeho stav,...rozdíl pak nepoznáš,ale neber mě moc vážně,nerozumím tomu 

10:21:18
05.08.2015
05.08.2015

Jozka
-> J3STER: To musíš zkusit.. i to, co není teroreticky optimální, může na těhle motorech fungovat - hlavně na jetejch (taky jsem dal kdysi na 120L nouzově kus, nachystanej pro 110LS a jelo to minimálně stejně a ještě klesla spotřeba).
23:50:47
04.08.2015
04.08.2015

Jirik_Tuňák1983
-> J3STER 04.08.15 22:26:30: Mě nějakou dobu jezdil 742.136 úplně normálně na karbecu ze 120 s osazením 120 LS. Nějaký rozdíly jsem ani nepozoroval, ale u mě to bylo, co se přístupu týče, stejné jako pustit třeba rychlovarnou konvici.
Závodník by tedy rozdíl samozřejmě asi poznal.

22:26:30
04.08.2015
04.08.2015

J3STER
Hoj, mám takový dotaz. Bude problém dát na sériovou 742.136 karburátor ze stotřicítky aby to nedělalo blbosti? Natryskování I stupně se liší vzdušníkem 210, II stupeň je stejný, pak sytič se liší tryskou. Jediné co nepůjde změnit jsou vzdušníky běhu na prázdno, tak do toho nemá smysl vrtat a měnit trysky běhu na prázdno. Mám nechat stotřicítkový karburátor jak je, nebo mám vyměnit vzdušník I stupně a trysku sytiče s tím že běh a prázdno zůstane stotřicítkový?
19:54:02
08.11.2014
08.11.2014

Tomaso435
-> Urbi: výtečně..... seštěluju ventily, kuchnu karb a doufám že nic neposeru :D
15:23:13
08.11.2014
08.11.2014

Petr Urban
-> Tomaso435: Zde se žádný silikon ani jiné tmely nedává, nové těsnění maximální velmi jemně pomaž klasickou žlutou vazelínou a spíše zkontroluj rovinnost dosedacích ploch karb. a víka - aspoň hranou posuvky, ale to u favo karb. nebývává problém.
10:49:21
08.11.2014
08.11.2014

Tomaso435
Karbec Fávo Jikov Lekr...
na zkoušku sem si nechal udělat trysky 96 na první a 130 na druhou komoru..
.. Abych něco nezkurvil. dělám to dobře žejo?
totiž vezmu karbík, povolím horní víko sytič od něj oddělám, a odejmu, tam budou trysky plovák atd.. vyměním a zpět složím na nové papírové těsnění na nějakej momentík slabší aby to bylo stejně... nebo to je lepší něčím pro těstnost máznout ?
na zkoušku sem si nechal udělat trysky 96 na první a 130 na druhou komoru..
.. Abych něco nezkurvil. dělám to dobře žejo?
totiž vezmu karbík, povolím horní víko sytič od něj oddělám, a odejmu, tam budou trysky plovák atd.. vyměním a zpět složím na nové papírové těsnění na nějakej momentík slabší aby to bylo stejně... nebo to je lepší něčím pro těstnost máznout ?
22:06:25
23.11.2008
23.11.2008

Saky
-> COL: tady obecne panuje nazor ze vykonej motor musi mit difuzory jak krava a nebo dvojity webry.. nema cenu rikat nejake kacirske myslenky.. jako ze seriovym sedrem jde dost vzduchu tak jak je-)
21:10:36
22.11.2008
22.11.2008

COL
-> alfik: no jestli myslis, ze, co se tyce mnozstvi vzduchu, je seriovy motor nejak znatelne skrcen seriovym karburatorem, tak se pletes... A pretryskovani ma smysl predevsim, kdyz davas karburator na motor jineho objemu, nez na ktery byl navrzen (treba 613tku na 13xku)..
19:26:52
22.11.2008
22.11.2008

alfik
Pretriskovanie karburatora ma velmi male ucinky dosiahne sa tym len to ze do motora pojde bohata zmes... stoho vyplyva vyssia spotreba... Ja by som sa skor opytal ako zvacsit difuzory aby motor nasaval viac vzduchu... a ktomu pouzit spravne trisky aby motor nasaval homogennu zmes... vtedy to bude mat najvacsi efekt. a vykon pojde hore
21:05:55
21.11.2008
21.11.2008

COL
-> petřík: jde to, ale ta tryska bude, co kus to orginal, podle toho, jak bude vypadat ta dira v miste zaliti, kvuli proudeni vzduchu.
20:49:23
21.11.2008
21.11.2008

petr s
-> petřík: Taky to tak jde
20:45:57
21.11.2008
21.11.2008

petřík
nevim co je an tom pravdy ale slyšel sem že se prej daji vyrábět tak že se vyvrtají věčí dírky a pak se do nich zaleje měřící drátek určitýho pruřezu kterej se pak vytahne a tim získáte trysku přesnýho požadovanýho pruměru.. ale jak řikám neviděl sem to takže je to třeba blbost..
20:32:12
21.11.2008
21.11.2008

COL
Nevim, co delate. Vzdyt se trysky obcas koupit daji (do SEDRu). Nemam sice takovou zasobu, ale na jedno auto staci - mam nove, nebo jen ty, co jsem si sam ojel...
trysky hlavni: 80 (to je ovsem puvodem olejova z bloku), 115, 118, 120, 125, 130, 135, 140, 145, 155
trysky prechodove/volnobezne: 40,50,60
vzdusniky:140,160,170,180 ,190,200,210
Takze minimalne tyto rozmery opatrit jdou, mozna jeste nejake trysky mensich rozmeru (ale vetsich nez je 80), ktere mne nezajimaly.
trysky hlavni: 80 (to je ovsem puvodem olejova z bloku), 115, 118, 120, 125, 130, 135, 140, 145, 155
trysky prechodove/volnobezne: 40,50,60
vzdusniky:140,160,170,180 ,190,200,210
Takze minimalne tyto rozmery opatrit jdou, mozna jeste nejake trysky mensich rozmeru (ale vetsich nez je 80), ktere mne nezajimaly.
13:57:20
20.11.2008
20.11.2008

Saky
pokud ma nekdo pristup k meraku tak se da vyrobit jakakoliv tryska a nepotrebujete vystruzniky..
13:55:51
20.11.2008
20.11.2008

Labros
-> Kapřík faster: stejně ti úpravu karburátoru bude dělat někdo, kdo tomu rozumí. Ten už bude potřebné výstružníky mít po ruce... Teď ani nevíš, jaké hodnoty budou třeba, když neznáš parametry motoru.
13:31:45
20.11.2008
20.11.2008

gabo000000 - zrušená registrace
ja som robil zo 180-200 a nemôzem sa stazovat..mozno to nie je spravne ale funguje to
13:29:41
20.11.2008
20.11.2008

gabo000000 - zrušená registrace
vydusniky som vrtal vrtakom do webra a fachci to

12:39:42
20.11.2008
20.11.2008

spartra
tak výstružníky ne vrtákem
dá se taky ale ta přesnost

11:49:15
20.11.2008
20.11.2008

Gemini
trysky sa daju zvacsit, ale nie vrtakom ale vystruznikom......
11:29:35
20.11.2008
20.11.2008

Nwkt
-> Vrba: To neměl řikat, teď si nějakej tuner poběží koupit vrtačku do Tesca se sadou vrtáků do dřeva a budou se dělat trysky co přidaj 100 koní
11:05:01
20.11.2008
20.11.2008

Vrba
jedna moznost takova luxusnejsi je obehnout kovošroty a vytahat ze starych karburatoru jikov.Druhá,rychlejsi moznost je nakoupit vtačky a prevrtat.
20:47:54
19.11.2008
19.11.2008

Gemini
tak tak, len zo starych karbikov.....
20:46:38
19.11.2008
19.11.2008

LiMaK - 742 forever
tak trysky na sedr 136 sezenes v mototechne, ale nekde a nekdy je to slozite. ja u nas vykoupil posledni 2 sady.
no, ale pokud bys chtel jeste lepsi trysky nez 136...leda tak ze sedru z jineho vozidla...(ja nevim treba wartas)
o nejakem e-obchodu fakt nevim... :-(
no, ale pokud bys chtel jeste lepsi trysky nez 136...leda tak ze sedru z jineho vozidla...(ja nevim treba wartas)
o nejakem e-obchodu fakt nevim... :-(
20:44:50
19.11.2008
19.11.2008

Nwkt
Blbě, v mototechně nemají, jenom ze starejch karbeců
20:43:37
19.11.2008
19.11.2008

Kapřík
jedná se o Sedr ze 130tky
20:41:29
19.11.2008
19.11.2008

Kapřík
Když se řekne natryskovat karburátor na upravený motor, je mi jasné, že se musí vyměnit trysky a vzdušníky, aby motor dostal směs jakou potřebuje. Moje otázka ale spočívá v tom, kde právě ty "jiné" trysky a vzdušníky sehnat?? Existuje např. nějaký eshop? Díky za info
