-> Jozka: Ne ta je originál ...
-> COL: Už to tak vypadá protože nic jinýho to být už asi nemůže. No zkusim polaborovat s tryskama a uvidim zda se něco změní.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vynechávání při akceleraci z nízkých otáček
prohledat
161 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 25.04.2021 do 16.06.2021, založil/a moucan - zrušená registrace
-> Petr Urban: Škoda na tohle reagovat 

Řešení nedostatků na 1 odpoledne... Motor s triviálním mísením směsi, kde je potřeba dát si hlavně pozor na těsnost celého sacího traktu pod škrtící klapkou a správné průřezy osazovacích prvků karb. + věci co jsem popsal níže, dále navíc správně zvětšené voln. i hlavní trysky vůči většímu difuzoru. Motor se základním typem zapalování, kde proměřit a povymeňovat úplně vše na zapalovací soustavě trvá 1 hodinu. Raději veliké diskuze místo jít zkusit vše popsané od všech... 

-> moucan - zrušená registrace 27.04.21 21:11:03: tenhle popis na zapalovani moc navypada. spis smes ...
-> moucan: Myslel sem spíš vačku nabroušenou nesériově..
-> Jozka: No ten karbec série neni. Má to větší trysky a difuzor.
-> moucan: Nezvykle vysoko ten volnoběh - na sérii.. jev, co se tu řeší, jsem kdysi taky zaznamenal, bohužel zmizel po nějakým zásahu, spáchaným z jinýho důvodu - ale nemám bohužel zdání, o co šlo. Takže mě to zajímá..
Ale "podfouklý" těsnění vůči sání se mi u BS projevovalo spíš zhoršenejma startama za tepla - až po stav, že motor studenej ještě jakž tak chytl, ale ohřátej už nešel natočit vůbec.
Ale "podfouklý" těsnění vůči sání se mi u BS projevovalo spíš zhoršenejma startama za tepla - až po stav, že motor studenej ještě jakž tak chytl, ale ohřátej už nešel natočit vůbec.
-> Eidy: -> StepaNoFUN: Ještě pro klid duše zkusím. Dík.
Jinak poznatek ... zkusit navýšít volnoběžný otáčky. Rada přímo od úpravce karburátoru. On osobně jezdí s timhle karburátorem 900-1000 volnoběžný a neduh škubání to z velký časti eliminuje. Chcípat by to ale nemělo. Příští týden se mám stavit a koukneme na to spolu. Snad to dopadne.
Jinak poznatek ... zkusit navýšít volnoběžný otáčky. Rada přímo od úpravce karburátoru. On osobně jezdí s timhle karburátorem 900-1000 volnoběžný a neduh škubání to z velký časti eliminuje. Chcípat by to ale nemělo. Příští týden se mám stavit a koukneme na to spolu. Snad to dopadne.
-> moucan: Netěsnost sacího traktu poznáš jednoduše po stříknutí čehokoli hořlavýho - motorstarter, čistič brzd... To je jednoduchý a rychlý..
-> moucan: Jak tady psal Urbi, zkus všechny spoje za karbem postříkat odmašťovačem brzd. Za běhu samozřejmě.
-> Eidy: Guma mezi filtboxem a karbecem nová. Veškerý těsnění v karburátoru nový, těsnění svody/parohy dávaný nový po oživení auta 2 roky zpět.
Napadá mě už jen začít laborovat s tryskama a nebo navrátit původní karburátor zda nastane nějaká změna .. ale pamatuju si že ten poškubával taky a myslel jsem že je to špatnou akcelerační pumpou, jen to nebylo tak znatelný.
Další nápad měl Bobesh zda by to nemohl dělat ten Abarth.
Napadá mě už jen začít laborovat s tryskama a nebo navrátit původní karburátor zda nastane nějaká změna .. ale pamatuju si že ten poškubával taky a myslel jsem že je to špatnou akcelerační pumpou, jen to nebylo tak znatelný.
Další nápad měl Bobesh zda by to nemohl dělat ten Abarth.
-> moucan: Co ta netěsnost na sacím traktu?
Tak rozdělovač složenej, předstih nastavenej dle přírucky na 5° s tolerancí +-1, odtrh nastavenej na 0.5mm, kondik novej, kontakty kladívek čistý. Jízdně žadná změna. Stále stejnej projev. Dvojka, nízký otáčky, pomalá jízda ... minimum plynu začně pomalinku zrychlovat, přidám plyn na čtvrtku cca a auto zdechne a udusí se ...pokud dám půl plynu tak zaškube a vyrazí dopředu .... 

-> stepan: Klidně bych odkoupil pokud by jsi měl na zbyt. Minimalně do zásoby. Nebo kdyby si chtěl tak vyměnim za ty vnitřnosti na velký.
-> moucan: Kladívka na malý rozdělovače bych měl mít nový kdyžtak.
Tak rozdělovač je venku. Vnitřnosti nevyměnim páč jsem zjistil že ta sada na opravu je na velkej rozdělovač takže kladívko i protikus zůstanou stejný jen zabrousim kontakty. Ale kondík vypadá podežrele, má sežranou izolaci a kablík k němu je nalomenej takže jedna z možnejch příčin? Ten bude novej.
-> stepan: Aha. Tak to mam tak zanesenej blok bordelem že tam neni nic vidět. Budu to muset ošůrovat. Takže naopak druhá menší ryska z prava.
-> moucan: Nula je ta úplně vpravo. Každá další ryska je po 5°.
Jen dotaz k předstihu. Na deklu za řemenicí je 9 rysek ... stupně se počitaj od první levý jako od 1° a dál? Takže 5tá ryska bude základní nastavení na 5° tak jak píše Baťa? Chápu to dobře?
-> Eidy: Jo to minimálně 2 roky ale zatim jsem to tomu nepřisuzoval protože jak jsem psal už dole tak vše fachalo ... od jízdy přes projev motoru až po startovaní teplý/studený. Teď na to vlítnu protože tonoucí se stébla chytá.
-> moucan: Tak to ale znamená, že na rozdělovač nikdo 2 roky nesáhnul. Neříkám, že je to v něm, ale určitě je potřeba zkontrolovat a seřídit všechno, co se dá.
-> moucan: Kdyz si udelas znacku na rozdelovac a kominek tak to snadno vratis zpet a uvidis, jestli se pri experimentu neco zmeni. Stejne, pokud sahnes do rozdelovace, tak predstih budes muset nastavit/zkontrolovat.
-> COL: Musim zkontrolovat hlavně i základní nastavení. Na předstih a celkove rozdělovač nebylo od oživení sáhnuto a vůbec nevim kdy to bylo štelovaný předtim. Řídim se pravidlem že když něco funguje tak se do toho nehrabu takže jsem to nechával být. Když nepomůže dát do kupy rozdělovač a základní nastavení odtrhu i předstihu tak telrva začnu až s takovejma experimentama.
-> moucan - zrušená registrace 27.04.21 10:21:22: zkus udelat ten experiment se zvysenim predstihu o 10 st. na teplym motoru. Jednou zkusebni akceleraci se nic nerozbije.
-> dragon_cb_cz: Jsem zvědav zda to nějak vyřešíme nebo skončíme u koupě krčních límců.
Nebo ještě líp v dřevěný krabici až mi to někde zhebne na kruháči před rozjetou Tatrou. 


Hmm.. tak to je vlastnost, jak by řekli soudruzi u nás v továrně na zázraky..

-> 11mAjA11: Mně to s Vervou nedetonuje (bez ní jo - a když stáhnu předstih, tak to zase jede blbě), ale to cukání to dělá pořád.
Ja bych tam hrknul Vervu, pripadne 100oktan od MoLu.
U me to melo velice pozitivni vliv.
U me to melo velice pozitivni vliv.
Tak je to dobrý, věci do rozdělovače by byly, takže povyměnim a pak se uvidí jak dál ...
-> 11mAjA11: Normálně 95ka s olovnatym aditivem.
Jen tak mimorec, palivo je jake ? Me dost pomohl 100oktan na divne projevy v prechodovych rezimech, samo v kombinaci s nastavenimt predstihu (v ramci možného nastaveni vzhledem k systemu).
-> dragon_cb_cz: Tak kdysi jsem našel nějakej článek o BS karburátorech a jakási uškubanost při rychlejch pohybech na plynu tam byla psaná jako vlastnost ale co je moc je moc. Ještě čekám zda se nám tu zastaví mistr Bukaj a třeba nám k tomu něco řekne.
-> moucan: Jako já taky jen přemýšlím nahlas, jak píšu -> dragon_cb_cz 25.04.21 20:51:11: , mám u svého kila stejný problém. Přijde mi, že když s tím autem víc jezdím, že se trochu zlepší... ale to se spíš s tím naučím citlivějí pracovat 

-> dragon_cb_cz: No jo ale dolu už nemam kam s hladinou hýbat. To už by za chvíli bylo v plovákovce sucho. Po snížení hladiny se zlepšil průběh výkonu kdy to ožilo a jelo tak nějak víc "zlehka" ale stran chcípaní to moc neudělalo. Trysku z hlavy nevim. Bude to o něco větší než je základ. Musel bych jí vyndat. Ale zatim mi to hraje spíš k tomu zapalování protože to dělalo i s plně sériovym karburátorem jen né tak moc.
Tak ono "bohatost" je bohatost ve volnoběžným systému - "hlavní" bohatost ovlivňuje právě nastavení hladiny. Takže pokud to nevyřeší zapalování, nezbyde ti než hýbat s ní. Nebo s velikostí hlavní trysky - jakou tam máš teď?
-> MVM: Bohatost viz. svíčka úplně dole. Směs je dobrá a jakýkoliv ochuzení nebo obohacení na tohle nemá vliv. To už jsem vše zkusil. Pumpička dává dost, to jde vyzkoušet i na sucho bez motoru a dávku to dá.
-> moucan - zrušená registrace 26.04.21 08:21:14: A jak mas nastavenou bohatost směsi a doraz klapky? Tohle je jednokomorovy karburator, tam se to serizeni da udelat jednoduše a stačí jeszdit tam a zpatky se šroubovakem v kapse. Tak zkus 1/4 otacky obohatit, ale určitě bych shodil vzduchovy filtr a podivej se jak (ne) funguje akc.pumpička. Tyhle kary když vezmeš z volnoběhu prudce za plyn,a stojis u motoru, tak musi lehce zakouřit,nebo prostě cítíš bohatší směs..uz podle čichu. Je to podobny "smrad" jako směs na sytič. Vic neporadim..
-> MVM: To je právě to že se to jinak chová naprosto v pohodě. Na trojku i čtyřku už to nedělá v žádnym spektru otáček a stejnětak i na jedničku a dvojku poku se to podrží pod plynem je to ok. Ale nejhorší jsou z praxe situace kde třeba dojížďíš na kruháč nebo ke zpomalováku a chceš to překodrcat na dvojku protože jednička by počítala zuby. Pak chceš zrychlit a auto prostě umře. Rád bych to proto vyřešil. Hlavně kdybych věděl že to ten originál nedělal tak ho tam vrátim ale on to v menší míře dělal stejně jako tenhle zrepasnutej a přetryskovanej kde je to jen znatelnější a otravnější. U toho původního jsem myslel že je v hájí pístek akcelerační pumpičky a tady zase že ještě nemam správně vyladěnou směs ale to už je vše udělaný.
Zbude tak jen to zapalko.

-> moucan - zrušená registrace 26.04.21 04:10:47: Safra, sorry nějak jsem byl v myslenkove.fixaci na sedr/edsr ;)
-> Petr Urban 26.04.21 00:23:49: Doufam, ze sem jukne i Bukaj

-> moucan: Moje prvni auto bla 1000MB s jednokomorakem a taky jsem tu "díru", cukání řešil. Tyhle motory potřebují byt dole trošku bohatší. Ani s tim nemusíš jezdit, ten motor musi jit dobře za plynem i kdyz budes pozvolna zvyšovat otáčky. Pri jízdě na čtverku se to musi na rovine krásně pomalu sbirat bez cukání 

-> COL: BSko ty kuličky má? Né že bych se zrovna v akcelerační pumpičce detailně hrabal ale žiju v tom že tuhle vymoženost mají až novější Škodovácký karbece.
-> Petr Urban: Ja je tu už psáno jedná se o BS karburátor na Stovce, takže né úplně vše z rad od tebe můžu aplikovat ale díky. Jak jsem psal zaměřim se teď hlavně na zapalování.
-> Petr Urban: Ja je tu už psáno jedná se o BS karburátor na Stovce, takže né úplně vše z rad od tebe můžu aplikovat ale díky. Jak jsem psal zaměřim se teď hlavně na zapalování.
-> COL: -> Eidy: Díky, půjdu po krku tomu zapalování protože nic jinýho už to být fakt nemůže. Karbec je na přírubě srovnanej, těsnění veškerý nový. Podtlak do rozdělovače jde. Dám schválně nový víčķo, vnitřnosti, kondík, kouknu na odtrh. Svíčky bych taky vyloučil protože to dělalo i se starejma.
Jestli vono to není BS-ko..
Pokud je to jak nadpis napovídá (jen při sešlápnutí plynu a při ustálené rychlosti klid) a řešil sem tento neduh na desítkách aut sériových i upravených, tak nejčastěji popis od těch nejvíc pravděpodobných (i když to může dělat jakákoliv) :
1. nástřik akcelerační pumpy - okamžitý z nulové polohy a dostatečný
2. přisávání falešného vzduchu - pod karb., mezi sáním a hlavou a velmi často také od podtlakové hadice nebo klidně i netěsným posilovačem brzd, stačí na volnoběh všude na zmíněná místa stříkat čistič brzd či jinou hořlavinu ve spreji, jakkoliv se otáčky změní, v daném místě je netěsnost
3. nevhodnou hladinou společně s nedostatečně velikou tryskou prvního stupně
4. nedostatečnou intenzitou jiskry ( svíčky, velký odpor. na nějakém zapal. kabelu, kontakty v víku, palec, nevhodně nastavenými kontakty - 0,40 mm odtrh, kondenzátor s sníženým účinkem funkce)
5. přiucpaný kanálek obtoku klapky prvního stupně - malé dírky u klapky co se otevřou ihned při otvírání klapky - směs pro tento systém jde z volnoběžné trysky prvního stupně
Pokud to dělá i při ustáleném plynu a rychlosti, pak bod 1 a 5 neplatí a naopak jsou v kurzu všechny ostatní body.
PS : Pokud ti dělal karburátor odborník a né samozvanec co je jich teď jak hub po dešti, mohl by ti s daným problémem být nápomocen.... Pokud to s tebou nezvládne vyřešit, obracel bych se pro příště jinam.
1. nástřik akcelerační pumpy - okamžitý z nulové polohy a dostatečný
2. přisávání falešného vzduchu - pod karb., mezi sáním a hlavou a velmi často také od podtlakové hadice nebo klidně i netěsným posilovačem brzd, stačí na volnoběh všude na zmíněná místa stříkat čistič brzd či jinou hořlavinu ve spreji, jakkoliv se otáčky změní, v daném místě je netěsnost
3. nevhodnou hladinou společně s nedostatečně velikou tryskou prvního stupně
4. nedostatečnou intenzitou jiskry ( svíčky, velký odpor. na nějakém zapal. kabelu, kontakty v víku, palec, nevhodně nastavenými kontakty - 0,40 mm odtrh, kondenzátor s sníženým účinkem funkce)
5. přiucpaný kanálek obtoku klapky prvního stupně - malé dírky u klapky co se otevřou ihned při otvírání klapky - směs pro tento systém jde z volnoběžné trysky prvního stupně
Pokud to dělá i při ustáleném plynu a rychlosti, pak bod 1 a 5 neplatí a naopak jsou v kurzu všechny ostatní body.
PS : Pokud ti dělal karburátor odborník a né samozvanec co je jich teď jak hub po dešti, mohl by ti s daným problémem být nápomocen.... Pokud to s tebou nezvládne vyřešit, obracel bych se pro příště jinam.
-> moucan: btw.
skleněný kuličky v systému akcelerační pumpicky jsou?
skleněný kuličky v systému akcelerační pumpicky jsou?
-> moucan: Jak píše MVM, šel bych po akcelerační pumpičce a pak zapalování. To je základ. A taky bych zkusil vyměnit svíčky. Možná jsou nový, ale to neznamená, že dobrý. Kamarád loni řešil něco podobnýho na 130 Rapid. Všechno zkontrolovaný, přeměřený, seřízený. Nakonec to byly právě svíčky, přestože měly najeto asi 2000km.
Skubani a vynechavani kolem 1500-1800 ot/min je často důsledkem vad(y) zapalování. Předstih je ještě celkem malý, ale plnění už celkem dobré a svíčky pálí blízko HU do celkem vysokého tlaku, takže se projeví všechny neduhy jako svody, porusene izolace, mezizavitove zkraty atd.
Zvys experimentálně předstih o 10st. Pokud se to zlepší nebo zmizí, hledej chybu v zapalování. Předstih po experimentu vrátit zpět. Já měl třeba proražený palec, startovalo to krásně, jelo taky, "jen" kolem cca 1600 děsně cukalo.
Zvys experimentálně předstih o 10st. Pokud se to zlepší nebo zmizí, hledej chybu v zapalování. Předstih po experimentu vrátit zpět. Já měl třeba proražený palec, startovalo to krásně, jelo taky, "jen" kolem cca 1600 děsně cukalo.