
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aktívne uhlie vs karburátor
10:50:45
04.08.2016
04.08.2016

Nwkt
-> minno: Neříkal jsi něco podobnýho o vlečce? 

10:49:32
04.08.2016
04.08.2016

minno
-> Nwkt: -> Shatter: Verte, že nedám.

10:46:12
04.08.2016
04.08.2016

Shatter
-> Nwkt: -> minno: tak tak, jasne že dá(š)..je to len otázka času
ver mi

09:14:30
04.08.2016
04.08.2016

Nwkt
-> minno: stejně tam dáš to MPi 

09:12:47
04.08.2016
04.08.2016

minno
-> Sejki - zrušená registrace 03.08.16 16:04:16: to už radšej nechám tak, ako tam dorábať takéto pekelné peklo stroje :)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No, ja to ani tak moc nepotrebujem vidieť, viac by mi pomohlo vyriešiť to, čo riešim :)
-> palinator: ono to teoreticky nie je až taká *o*otina, lenže nefunguje
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: No, ja to ani tak moc nepotrebujem vidieť, viac by mi pomohlo vyriešiť to, čo riešim :)
-> palinator: ono to teoreticky nie je až taká *o*otina, lenže nefunguje

00:51:16
04.08.2016
04.08.2016

palinator
16:06:59
03.08.2016
03.08.2016

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Mimochodom ak chces byt ten treti clovek na zemeguli co to videl tak sa prid podivat.
Lezi mi to doma.




16:05:43
03.08.2016
03.08.2016

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Mas pravdu v tom, ze pozhanat to v novych dieloch je asi skoro ako vyhrat vo sportke. 

16:04:16
03.08.2016
03.08.2016

Sejki - zrušená registrace
-> minno: sezen si kompresor na dofukovani podvozku z nejakyho MB vraku, pak nejaky zasobnik, elmag ventil co ti pusti davku vzduchu do sani... a muzes to vyuzit i na dofukovani kol :)
16:04:14
03.08.2016
03.08.2016

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Tu to mas zo strany, zo ktorej to mozno poznas lepsje.



16:03:13
03.08.2016
03.08.2016

minno
-> Sejki: tak nič
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: no dobre, tak dvaja ľudia na zemeguli to už videli :) ale meno toho druhého si teraz nespomeniem
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: no dobre, tak dvaja ľudia na zemeguli to už videli :) ale meno toho druhého si teraz nespomeniem

16:02:06
03.08.2016
03.08.2016

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno 03.08.16 08:12:40: Nikto nikdy nevidel diely na ne? Nehovor a co toto treba? Toto nieje novy diel na Gli/RiC? 

16:01:29
03.08.2016
03.08.2016

Sejki - zrušená registrace
-> minno: nene, dela to kraval...
15:54:47
03.08.2016
03.08.2016

minno
-> Sejki: -> minno 02.08.16 09:43:36: Nevieš poradiť niečo konkrétneho?
-> rsvancara: Tak ty si už za vodou :)
-> rsvancara: Tak ty si už za vodou :)
14:22:18
03.08.2016
03.08.2016

rsvancara
-> minno: z příručky k Bendixu se zdá, že by mělo jít přeprogramovat tím kufříkem (Actia XR-25) jakoukoli jinou (např. z Renaulta 19) :). Ale nechci zde šířit fámy, dokud to nevyzkouším.
.... čímž by se mimochodem dalo vyřešit to, že se mi to s originál verzí z GLi nespojí, ale s nějakou z Renaulta (popř. pak dál Siemens) už ano.... tak bych si ji jen adaptoval (GLi by mělo mít revizi Fenix1 až 3, těžko říct... nicméně bych se nemusel bát čehokoli až do Fenix5 včetně) :-)
.... čímž by se mimochodem dalo vyřešit to, že se mi to s originál verzí z GLi nespojí, ale s nějakou z Renaulta (popř. pak dál Siemens) už ano.... tak bych si ji jen adaptoval (GLi by mělo mít revizi Fenix1 až 3, těžko říct... nicméně bych se nemusel bát čehokoli až do Fenix5 včetně) :-)
12:14:18
03.08.2016
03.08.2016

minno
-> rsvancara: Nezohnateľnosť náhradnej riadiacej jednotky je dosť podstatná závada :) Ale tak mať to v aute je frajerina, o tom žiadna :)
11:15:00
03.08.2016
03.08.2016

rsvancara
-> minno: No moment, kromě řídící jednotky jde všechno buď koupit nebo vyrobit (u snímačů teploty, otáček, podtlaku atd. je dokonce na výběr cca z 5ti různých výrobců) :-)
08:12:40
03.08.2016
03.08.2016

minno
-> Lamac: Poslušne hlásim, že nechcem :)
-> rsvancara 02.08.16 18:06:08: No, lebo GLičko je oproti Ecotronicu fakt výhra. Všetci o tých systémoch vedia, že existujú, no nikto ich nikdy nevidel
Hlavne ND na ne.
-> peti: Vidíš, to je dobrý nápad....Počkaj, vlastne nie, lebo už žiadny SEDR nemám, och...tak smola
-> castrol: huš potvoro
-> palinator: A niečo nové, čo som ešte neskúšal, mi neporadíš?
Samozrejme som už aj toto skúšal, resp. ma napadlo vyskúšať nedoplňovať palivo pred štartom a počas štartu, čím by sa to ochudobnilo. Tak som na vyskúšanie natvrdo odpojil Facetku. Efekt bol taký, že štartovalo to rovnako dlho, len to chvíľu po štarte skapalo na nedostatok paliva
-> rsvancara 03.08.16 05:24:38: viď. odpoveď palinatorovi
-> Sejki: Tento nápad tu už bol preberaný.
-> rsvancara 02.08.16 18:06:08: No, lebo GLičko je oproti Ecotronicu fakt výhra. Všetci o tých systémoch vedia, že existujú, no nikto ich nikdy nevidel

-> peti: Vidíš, to je dobrý nápad....Počkaj, vlastne nie, lebo už žiadny SEDR nemám, och...tak smola

-> castrol: huš potvoro
-> palinator: A niečo nové, čo som ešte neskúšal, mi neporadíš?


-> rsvancara 03.08.16 05:24:38: viď. odpoveď palinatorovi
-> Sejki: Tento nápad tu už bol preberaný.
07:55:21
03.08.2016
03.08.2016

Sejki - zrušená registrace
A nebo udelat nahore v sani klapku ktera by se otevrela pri vypnutem motoru? :)
05:24:38
03.08.2016
03.08.2016

rsvancara
-> palinator: A co takhle tam ten benzín nedávat vůbec? :D
21:22:17
02.08.2016
02.08.2016

palinator
-> minno:
Já bych zpozdil Facetku.
Já bych zpozdil Facetku.

19:45:41
02.08.2016
02.08.2016

castrol
-> Lamac: -> rsvancara: -> peti: alebo sa na to vysrat zakal to ke jazdy schopne 

18:39:11
02.08.2016
02.08.2016

peti
-> minno: alebo SEDR




18:06:08
02.08.2016
02.08.2016

rsvancara
-> Lamac: nebo na GLičko? :D
18:00:25
02.08.2016
02.08.2016

Lamac
Nechceš to rovno prerobiť na ecotronika? :)
13:33:52
02.08.2016
02.08.2016

darklord
-> minno: nic co by si nevymyslel :)
12:48:42
02.08.2016
02.08.2016

minno
-> darklord: Teoreticky som nad tým uvažoval aj ja, ale prakticky asi nerealizovateľné. Tie karburátory sú síce veľmi podobné, ale predsa dosť iné. LEKR má 3 otvory vo veku na odvetrávanie, z toho 1 vývod ide rovno tou plastovou trubičkou nad 1. difúzer, zvyšné dva otvory sú len diery, jeden so sitkom. Ecotronic nemá tú plastovú trubičku a má asi len jeden odvetrávací otvor vo veku(?), zvyšok zaslepené, viď. foto nižšie. Čiže asi úplne inak vedené kanáliky vo veku a podobne, príliš komplikované.
12:34:54
02.08.2016
02.08.2016

darklord
-> minno: no ale sak ten tiez nemal ziadny podtlakovy system na odsavanie par z plavakovky, cize teoreticky by LEKR mohol byt dostupny uprave na prepinanie toho odvetrania, nie? skapes auto, a odvetranie sa urobi "bokom" miesto toho aby to vyprchalo do filterboxu a je vyriesene
12:29:41
02.08.2016
02.08.2016

minno
-> darklord: toho sa nebojím 

12:25:53
02.08.2016
02.08.2016

darklord
-> minno: uz vidim ako riesis komplet ekochromik 

12:00:08
02.08.2016
02.08.2016

minno
-> Lamac: Lebo cez maličký otvor by sa to nevyvetralo, tobôž nie, ak by bol ten otvor z boku. A ani keby bol ten maličký otvor zhora, by to nefungovalo, lebo väčšina výparov by zostala pod "klobúčikom" filterboxu. Mám to odskúšané. Mal som jednu testovaciu verziu filterboxu s troma asi 12 mm kruhovými uzavierateľnými otvormi zhora a nevyvetralo sa to cez to. Po ich uzavrení pred štartom to bolo furt presýtené.
Je niečo iné, keď je odvetrávací otvor vyvedený rovno z plavákovej komory do atmosféry a iné zas je, keď sa plaváková komora odvetráva do celého filterboxu a potom treba ten filterbox vyvetrať. To už potom jedine velikým otvorom nad karburátorom, alebo tie výpary odsať, či natlačiť tam čistého vzduchu...
edit: ešte doplním, že keby som tam dal ten ventil z ecotronica a napojil to na uhlie ako mi radíš, tak aby to fungovalo, by som tie výpary musel zas len niečim nasávať a riadiť to....
Je niečo iné, keď je odvetrávací otvor vyvedený rovno z plavákovej komory do atmosféry a iné zas je, keď sa plaváková komora odvetráva do celého filterboxu a potom treba ten filterbox vyvetrať. To už potom jedine velikým otvorom nad karburátorom, alebo tie výpary odsať, či natlačiť tam čistého vzduchu...
edit: ešte doplním, že keby som tam dal ten ventil z ecotronica a napojil to na uhlie ako mi radíš, tak aby to fungovalo, by som tie výpary musel zas len niečim nasávať a riadiť to....
10:25:16
02.08.2016
02.08.2016

Lamac
-> minno 31.07.16 19:38:54: Prečo by to nefungovalo?
09:43:36
02.08.2016
02.08.2016

minno
-> Sejki: to by mohlo fungovať.... ale nemám žiadnu praktickú skúsenosť s takýmito pumpami z fanfár... Funguje to na princípe membrány a elektromagnetu? Vedel by si niečo konkrétne doporučiť, čo by mohlo poslúžiť na toto použitie?
19:01:36
01.08.2016
01.08.2016

rsvancara
-> Sejki: A pak z toho bude mít pum, pum, pum, pum, pududum dum pum, pum, pum, pum.... :-D
16:56:08
01.08.2016
01.08.2016

Sejki - zrušená registrace
-> minno: co tam treba natlacit do airboxu ke klapkach vzduch z pumpy na fanfary?
12:41:55
01.08.2016
01.08.2016

minno
-> palinator 01.08.16 12:13:17: Až na to, že ono to treba vyfúknuť pred štartom, nie pri dobehu

12:31:36
01.08.2016
01.08.2016

minno
-> castrol: Nie, otestoval som to vycucať autovysávačom na 12V z Lidla cez otvor v airboxe, čo je na hadicu odvetrávania karteru, 5 sekúnd vysávania (rovnako dlho mi nabieha RJ a dočerpáva sa palivo pred štartom) a fungovalo to
Naštartovalo nádherne. Len teraz rozmýšľam, či tie "iskriace" uhlíky v elektromotore nebudú príliš nebezpečné :)) Ako písal -> MVM 27.07.16 18:04:17:


12:23:35
01.08.2016
01.08.2016

castrol
-> palinator: 

12:13:17
01.08.2016
01.08.2016

palinator
-> castrol:
Turbo... při doběhu mu to vyfoukne dmychadlem.
Turbo... při doběhu mu to vyfoukne dmychadlem.

20:39:19
31.07.2016
31.07.2016

castrol
-> minno: cize nejaka vrtula?
19:38:54
31.07.2016
31.07.2016

minno
-> castrol: nie tak celkom, ale niečo na ten spôsob :)
-> Lamac: Tak to by zaručene nefungovalo.
-> Lamac: Tak to by zaručene nefungovalo.
17:39:32
31.07.2016
31.07.2016

Lamac
Zožeň ten elektromagnet z ecotronika a namontuj ho na filterbox.Vývod do uhlia,alebo do ľuftu,po zapnutí zapaľovania sa to uzavrie a je vystarané.
15:54:46
31.07.2016
31.07.2016

castrol
-> minno: ventilator 

15:45:17
31.07.2016
31.07.2016

minno
-> Milan 136: nie :) To by nebolo vyriešenie "problému" na takejto karburátorovej koncepcii.
15:36:01
31.07.2016
31.07.2016

Milan 136
-> minno: vstrikovani?
15:02:52
31.07.2016
31.07.2016

minno
Už som našiel funkčné riešenie odvetrávania

10:21:43
28.07.2016
28.07.2016

minno
-> MVM: No, asi tak nejako to bude s tým štartovaním.
K vetráku do airboxu by to chcelo ale asi aj spätnú klapku, to si pravdupovediac neviem v praxi moc predstaviť :)
K vetráku do airboxu by to chcelo ale asi aj spätnú klapku, to si pravdupovediac neviem v praxi moc predstaviť :)
18:04:17
27.07.2016
27.07.2016

MVM
-> minno: No ono je to těžký s tím startováním Lekru/Favorita. Bylo to moje první auto po rodičích(do dneška je v depozitu) ,r 89.. Nikdy jsem neměl s teplými starty potíže a to jsem tehdá neřešil věci odbornýho ražení jako teď. Zato kamarád měl Formana 135 jeden z posledních karbeců .. a ten vždy dlouho startoval za tepla. Co se týká odvětrání plovákovky,nádrže atd do nádobky - to je pouze legislativní věc týkající se emisí. To auto nesmí(ělo) vypouštět výpary ani v klidu - právě tak jako se schválně dělají letní paliva s vyšší bodem varu kvůli městským emisím.
Myslím že jediná varianta "provětrání" aiboxu je pomocí větráku s bezkártáčovým motorkem - podobně jako jsou motorový prostory benzínových člunů a lodí provětrávány větráčkem ..
Myslím že jediná varianta "provětrání" aiboxu je pomocí větráku s bezkártáčovým motorkem - podobně jako jsou motorový prostory benzínových člunů a lodí provětrávány větráčkem ..
15:04:45
27.07.2016
27.07.2016

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Vidis a ja som si myslel ze sa lisia iba v tych vekach. Ze telo je rovnake... a samozrejme v ostatnych na nich namontovanych rozdielnych dielov...
14:47:58
27.07.2016
27.07.2016

minno
A u ecotronic karburátora.
Do klasického LEKRa to ale asi zamontovať nepôjde :-( I keď veká karbecov sú veľmi podobné.
Do klasického LEKRa to ale asi zamontovať nepôjde :-( I keď veká karbecov sú veľmi podobné.