skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výpust chladící kapaliny ?
09:03:04
13.10.2015
13.10.2015

minno
Tak ja tam nechám teda asi tú G12, díky za názory a rady.
22:09:21
12.10.2015
12.10.2015

Bukaj
-> minno 12.10.15 10:00:11: On stačí pár let nevyměněnej Fridex, nejlépe v kombinaci s vadným těsněním hlavy...

21:32:02
12.10.2015
12.10.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 12.10.15 21:29:19: Bylo to něco ze sudu od známého a je to modrozelené. To je vše co si za ty leta pamatuju a určitě to už přesluhuje víc jak 4 roky
Na jaře to vypláchnu a něco koupím.

21:29:19
12.10.2015
12.10.2015

Milan 136
-> Tomaso435: ha ha
už to není ani vtipný a maji to tak všichni...
-> Tuner#2: G11 se nesmí s G12 mísit. V době G 12/+/++ psali v DP, že při výměně za G11 se musí okruh důkladně propláchnout vodou.
Pokud nevíš co tam je a je to tam dlouho, tak bych to radši propláchnul tak jako tak, ať tam naleješ cokoliv.
Ta 13 co říkali na školení v MB by neměla být ani nijak agresivní. Tak tam nalej buď tu 11, ať jedeš dál v barvě, nebo klidně tu 13, nic by se tím nemělo pokazit
už to není ani vtipný a maji to tak všichni...
-> Tuner#2: G11 se nesmí s G12 mísit. V době G 12/+/++ psali v DP, že při výměně za G11 se musí okruh důkladně propláchnout vodou.
Pokud nevíš co tam je a je to tam dlouho, tak bych to radši propláchnul tak jako tak, ať tam naleješ cokoliv.
Ta 13 co říkali na školení v MB by neměla být ani nijak agresivní. Tak tam nalej buď tu 11, ať jedeš dál v barvě, nebo klidně tu 13, nic by se tím nemělo pokazit
21:11:50
12.10.2015
12.10.2015

suri
-> Tomaso435 12.10.15 21:08:19: to už neviem , moje autá sú emisne ok a rakoviny nepodporujem
21:08:19
12.10.2015
12.10.2015

Tomaso435
-> suri: hlavně že emise maj vw normu



21:06:55
12.10.2015
12.10.2015

suri
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.10.15 20:58:01: nevie to nič viac čo by tvoje auto využilo a nechal by som tam čo tam bolo v nejakej rozumnej kvalite , tam je to skôr o tých nových motoroch , silikátoch v nádobke a iných blbostiach , dnes sa už hrá na všetko špeciálne a ani chladiaca kvapalina nemôže byť bez VW normy ...
20:58:01
12.10.2015
12.10.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 12.10.15 20:53:37: Takže radíš přejít po preventivním proplachu na tu G13tku? Má nějaké výhody? Vyšší bod varu či tak něco?
20:53:37
12.10.2015
12.10.2015

suri
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.10.15 20:50:42: -> Tuner#2 - zrušená registrace 12.10.15 20:50:42: riadim sa tým popisom originálky
Chladicí kapalina ŠKODA G13 celoročně chrání chladicí systém vašeho vozidla před působením mrazu a před korozí. Zaručuje velmi dobrý převod tepla a svými kvalitativními parametry odpovídá potřebám vozů ŠKODA. Ve skladné plastové láhvi o objemu 1 litru ji budete mít vždy připravenu k použití.
Kapalina odpovídá normě VW TL 774 J a je mísitelná pouze s chladicími kapalinami G12, G12+ a G12++, odpovídajícími normám VW TL 774 D, F nebo G. Při výměně kapaliny G11, G12, G12+ nebo G12++ za G13 není nutno provádět proplach chladicího systému.
Etiketa balení obsahuje text v 9 jazykových mutacích: CZ, SK, PL, RO, H, RU, GB, D a F.
toto strašili niekedy a možno niektoré sa vedia "seknúť" ale prepláchnuť to raz destilkou nemôže byť problém , osobne som G11 vymenil za G12 bez problému už viac krát , ale vždy to bolo origo kvapaliny , naposledy tuším na Passate , a tam toho bolo v systéme celkom dosť
Chladicí kapalina ŠKODA G13 celoročně chrání chladicí systém vašeho vozidla před působením mrazu a před korozí. Zaručuje velmi dobrý převod tepla a svými kvalitativními parametry odpovídá potřebám vozů ŠKODA. Ve skladné plastové láhvi o objemu 1 litru ji budete mít vždy připravenu k použití.
Kapalina odpovídá normě VW TL 774 J a je mísitelná pouze s chladicími kapalinami G12, G12+ a G12++, odpovídajícími normám VW TL 774 D, F nebo G. Při výměně kapaliny G11, G12, G12+ nebo G12++ za G13 není nutno provádět proplach chladicího systému.
Etiketa balení obsahuje text v 9 jazykových mutacích: CZ, SK, PL, RO, H, RU, GB, D a F.
toto strašili niekedy a možno niektoré sa vedia "seknúť" ale prepláchnuť to raz destilkou nemôže byť problém , osobne som G11 vymenil za G12 bez problému už viac krát , ale vždy to bolo origo kvapaliny , naposledy tuším na Passate , a tam toho bolo v systéme celkom dosť
20:50:42
12.10.2015
12.10.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 12.10.15 20:38:38: Já žiju v tom, že tam kde byla modro/zelená (G11?) tak červenou G12tku dát nesmíš ani při proplachu. Že tam prostě část zůstane a nebude to dělat dobrotu. Sám jezdím modro/zelenou (vůbec nevím co to konkrétně je) ve Žlutce a přes zimu asi budu po letech měnit, tak nevím co tam taky dám? Nikdy jsem tohle téma nestudoval.
20:40:57
12.10.2015
12.10.2015

Jarda - zrušená registrace
-> minno: nech G12, agresivni je jen, pokud pred tim jezdis na neco horsiho napr. G11, potom ta G12 dodela, co G11 nacnula, ja kdyz delam tesneni pod hlavou, tak automaticky davam G12

20:38:38
12.10.2015
12.10.2015

suri
-> Milan 136 12.10.15 20:28:13: minule som lizol kolegovi a vravím mu "Mirko to máš do -39 " zmeral to refraktomerom a bola do -40 :D nechápal , chytil som baterku vravím mu "Dobrá , nabiť " , zapojil VASa a napísalo dobrá nabiť :D:D
ja by som tam nechal kľudne kvalitnú G12 , k čomu tam už len môže byť agresívna , vzhľadom na to že to meníš , máš bez úsad tak tam kludne môžeš dať aj origo G11 ale nevidím dôvod meniť
ja by som tam nechal kľudne kvalitnú G12 , k čomu tam už len môže byť agresívna , vzhľadom na to že to meníš , máš bez úsad tak tam kludne môžeš dať aj origo G11 ale nevidím dôvod meniť
20:28:13
12.10.2015
12.10.2015

Milan 136
-> minno: tak dej 13ku, prej je nejedovatá, kdybys koštoval
eshop.skoda-auto.com/cz/. ../chladici-kapalina-skoda -g13-3t0080010x

eshop.skoda-auto.com/cz/. ../chladici-kapalina-skoda -g13-3t0080010x
14:10:27
12.10.2015
12.10.2015

Kalcas
-> minno 12.10.15 10:00:11: Vypadalo to dost podobně =)
12:11:50
12.10.2015
12.10.2015

Jozka
-> minno: Bych asi nechal.. koukal jsem ale při posledním shánění, že G12 se dneska jmenuje už spíš Fridex G plus (či typ F). A prý taky existuje Plus Plus..

11:58:49
12.10.2015
12.10.2015

minno
-> Tomaso435: Tak ale otázka neznela, že čo jazdíš ty

11:00:17
12.10.2015
12.10.2015

Tomaso435
-> minno: ja jezdim g11 (jesi nekecám, doma kouknu na flašku) je to origo zelená škodovácká kapalina
10:09:50
12.10.2015
12.10.2015

minno
Keď už je tu takáto téma, spýtam sa aj ja.
Jazdím v škodovke nemrzku G12 (motor 136). Budem teraz kvapalinu vypúšťať kvôli vyberaniu motora a aj výmene chladiča. O G12 sa hovorí, že je príliš agresívna, preto by som ju chcel vymeniť za menej agresívnejšiu. Problém s ňou nemám, mám na nej od stavby nového motora spravené takmer 50 tis. km. Meniť, alebo nechať G12? Ak meniť, za akú, aby som systém nemusel preplachovať a bolo to OK?
Jazdím v škodovke nemrzku G12 (motor 136). Budem teraz kvapalinu vypúšťať kvôli vyberaniu motora a aj výmene chladiča. O G12 sa hovorí, že je príliš agresívna, preto by som ju chcel vymeniť za menej agresívnejšiu. Problém s ňou nemám, mám na nej od stavby nového motora spravené takmer 50 tis. km. Meniť, alebo nechať G12? Ak meniť, za akú, aby som systém nemusel preplachovať a bolo to OK?
10:00:11
12.10.2015
12.10.2015

minno
-> Kalcas 11.10.15 13:41:44: to auto jazdilo na vodu z potoka?
21:22:16
11.10.2015
11.10.2015

Bukaj
-> Kalcas 11.10.15 13:41:44: Ta kolínka tam být ani nemusí, pokud rovnou vyměníš komplet hadice k topení (původní už zajisté budou zpuchřelé) a dáš je kousek delší. Nebo jakoukoli trubičku správného průměru, nejlépe měď, mosaz, nebo nerez...
20:16:44
11.10.2015
11.10.2015

Tomaso435
-> Kalcas: vohni si měď na topení.
20:12:44
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
Nevíte někdo ?
13:41:44
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
Tak jsem našel problém, proč mi to protíká na podlahu, nevíte kde sehnat takovéhle dvě kolínka ??
13:34:50
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
-> stepan 11.10.15 12:48:53: Klasickej modrej, jsou tam i znázorněný typy aut =)
12:54:18
11.10.2015
11.10.2015

krtik
Hlavně pozor, aby nebylo více Fridexu/chladící kapaliny než destilované vody. Potom by byl motor hůře chlazen. (čístá nemrznoucí směs neodebírá teplo tak dobře jako destilovaná voda) 

12:48:53
11.10.2015
11.10.2015

stepan
-> Kalcas: Co teprve až zjistíš, že fridex vyrábí těch kapalin víc druhů...
12:40:42
11.10.2015
11.10.2015

castrol
-> Tomaso435: tiež riešim viac človek nikdy nevie :)
12:40:31
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
-> Tomaso435 11.10.15 12:38:18: Leju jen pravej fidex, děkuju za rady
12:38:31
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
=) Díky moc, asi sem tu za kreténa, ale radši se ptám když o tom vím hovno =)
12:38:18
11.10.2015
11.10.2015

Tomaso435
-> Kalcas: :-D :-D do fáva leju 3-4 lahve... do škodovky co má 3x víc kapaliny jak fávo naleješ samozřejmě víc.
když budu vycházet že 1:1 je do mínu 40° tak bych tam nalil aspon 5litrů fridexu a 7 vody... za předpokladu že je v šáde 12L.... a nelej vodu ale destilku.
hlavně kup poctivej fridex nebo origo škoda kapalinu. nikdy nic typu antifreeze barevnou vodičku čehosi na bezince. jinak měníš těsnění pod hlavou
když budu vycházet že 1:1 je do mínu 40° tak bych tam nalil aspon 5litrů fridexu a 7 vody... za předpokladu že je v šáde 12L.... a nelej vodu ale destilku.
hlavně kup poctivej fridex nebo origo škoda kapalinu. nikdy nic typu antifreeze barevnou vodičku čehosi na bezince. jinak měníš těsnění pod hlavou
12:36:37
11.10.2015
11.10.2015

J3STER
-> Kalcas: Ne, myslím že tři litry by měly stačit.
12:35:46
11.10.2015
11.10.2015

darklord
to je zase nejake trololo? 

12:33:58
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
Kouknu na tu lahvičku, bude stačit litrovka ?
12:33:07
11.10.2015
11.10.2015

Tomaso435
-> Kalcas: já ředím na - 38°
pro jistotu :D
pro jistotu :D
12:30:05
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
Děkuju =)
12:29:11
11.10.2015
11.10.2015

stepan
-> Kalcas: Na obalu je návod, jekej poměr je do jaký teploty.
12:28:25
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
Dobře =) ještě se chci zeptat v jakým poměru nalít fridex ?
12:26:43
11.10.2015
11.10.2015

stepan
-> Kalcas: No když to pořádně propláchneš, tak by nemělo vadit že tam zbyde pak nějaká voda.
12:25:46
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
Dobře, ten druhej se ani nehne, je to velikej problém ?
12:24:48
11.10.2015
11.10.2015

stepan
-> Kalcas: A nejdřiv propláchnout. A povolit i ten druhej.
12:24:38
11.10.2015
11.10.2015

vhml
-> Kalcas 11.10.15 12:20:29: hlavně tam prvně alespoň 5x nalej jen vodu a opět vypust.
12:23:30
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
-> Sejki - zrušená registrace 11.10.15 12:22:27: Chápu, díky =)
12:22:27
11.10.2015
11.10.2015

Sejki - zrušená registrace
-> Kalcas: to je snad vtip ne?
12:20:29
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
Jeden šroub jsem povolil, doufám že to stačí ? Vytekl rezatej hnus, myslíte že tam mám dát novou směs ? Nebo nalít to staré ? Protejká mi hadice v interiéru pod palubovkou, proto jsem to vypouštěl.
11:51:24
11.10.2015
11.10.2015

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: No to nevim jestli je dobrej napad :-D
-> Kalcas: Musi ven vsechna voda nebo co chces delat? Pokud ti staci vyplach pro naslednou vymenu kapaliny, tak to rozpoj u motoru, vyndej termostat a proplachni to hadici. To samy udelej s topenim a bude to ok...
-> Kalcas: Musi ven vsechna voda nebo co chces delat? Pokud ti staci vyplach pro naslednou vymenu kapaliny, tak to rozpoj u motoru, vyndej termostat a proplachni to hadici. To samy udelej s topenim a bude to ok...
11:34:10
11.10.2015
11.10.2015

Bukaj
Pod autem cca uprostřed pod zadními sedáky je v plechu pod nádrží otvor a jím je přístup k vypouštěcím šroubům chladicí kapaliny na trubkách k chladiči. 2 šrouby M8 (klíč 13 mm).
Bacha na to, že pokud je dlouho nikdo nepovoloval, mohou být zarezlé a je snadné je utrhnout...
Bacha na to, že pokud je dlouho nikdo nepovoloval, mohou být zarezlé a je snadné je utrhnout...

11:28:47
11.10.2015
11.10.2015

Kalcas
Ahoj, potřeboval bych poradit, jak nejlépe a nejrychleji vypustit chladičku z Rapida ??? Předem děkuji za rady . 
