Prehriaty piest Fabia

prohledat
15 příspěvků (zobrazeno 1 až 15) od 17.09.2015 do 25.09.2015, založil/a ados
řadit dle data
02:46:03
25.09.2015
Petr Urban
-> Gemini: Kde má psané že tam má 14:1 ? ZDe v textu nikde. Na začátku má psané tlaky 15atm., tlaky ve válcích a KP jsou dvě jiné veličiny a to ty víš, nebo ti psal do sz že má KP 14:1... to snad ani nejde udělat, tomuto bych nevěřil a i tlaky změřené by měl ještě mnohem větší.
22:24:18
24.09.2015
Gemini
KP 14:1 nie je normalny na 300ku vacku.....tam by som hladal prvoradu pricinu
10:43:07
24.09.2015
JRD McLAREN
-> Urbi: ja to chapem...

Je sice fakt, ze ja uz nejaky ten patek ladim EFI, takze rozdelovac a karburator moc "nepouzivam".

Pri EFI nieje vzdy potreba zachadzat do "extremne" bohatsich pomerov zmesy, a tiez aj elektronicke zapalovanie /na zaklade snimania presnej polohy kluky/ je o dost presnejsie ako pri systemoch rozdelovac-vackova hriadel.



Priciny poruch, a nizkeho vykonu su ale vzdy tie iste.
23:53:43
23.09.2015
Petr Urban
-> JRD McLAREN: Půjde, ale je to moc. Kdyby jsi viděl jaká směs se zapaluje 80% lidem v republice co jezdí webry a mají je ukrutně na hovno nastavené na extrémní bohatosti a taky jim to "nějak" jede, takže zápalné to je až do hranice 0,7 lambda.

Ideální bohatost lambdy není úplně jednotný parametr, je závislý k několika věcem a né vždy je možné se striktně držet toho co je na ní vidět... někdy ty motory "míchají špatně", není možné s rozdělovačem zapalovat v nejlepší okamžik v všech otáčkách a tedy čas na spálení paliva nemusí být vždy ok a je to vidět na zbytkovém kyslíku ve výfuku. Není tedy vždy nutné držet se jedné ideální hodnoty, ale snažit se mít správné hodnoty v hlavním výkonovém pásmu, v kterém motor má fungovat.

-> ados: Je to vliv hned několika špatných věcí, vyřešíme v SZ.
upraveno 1x, naposled 23.09.2015 23:55:08
22:51:32
23.09.2015
JRD McLAREN
...a myslis, ze zmes o takej bohatosti mu este pojde zapalit ..??



ados - mozno by dobre, si uz konecne namontovat WBO2 ..
22:24:07
23.09.2015
Gemini
mas prilis vysoky kompresny pomer a vysoky maximalny predzapal......vdaka palivu si na hranici detonacii, vyssie kompresne tlaky znamenaju aj vyssie teploty spalovania

skus ist na bohatost 0,75-0,8....potom co znizis KP
22:55:04
18.09.2015
ados
-> Vrba: motor vydržal cca 50 ostrých km, sviečky už problém nie sú to bolo na začiatku sezóny, bolo tam bohaté triskovanie. Predzápal bol aj vypočítaný aj zmeraný na max hodnotu 35 stupňov, rozdelovač má odstredivú reguláciu 11 stupňov, ale ruku do ohňa za neho nedám, preto sme to radšej merali, spalováky sú upravené, bude to asi chudobnou zmesou a vysokým predzápalom. Piest nebol čistený, takto sa vybral z motora...
13:10:36
18.09.2015
Vrba
-> Killme: Ano,to je zajisté pravda,nicméně je možné ,že kvůli nedokonalostem v mechanice rozdělovače,může být předstih mnohem vyšší,než je uváděný. V této fázi totiž nevíme,jakým zpusobem tazatel předstih změřil,zda se jedná o vypočítanou teoretickou hodnotu a nebo změřenou aktuální-lepší by bylo uvést tabulku hodnot. Pokud jsem to správně pochopil,dříve se na motoru upalovaly I svíčky. Je tedy možné,že může být problem jak s předstihem,tak I s bohatostí - celkově nevhodné seřízení pro danou vačku.
12:43:55
18.09.2015
Killme
Vrba, myslim ze 35 stopni mezy 5000-7000 rpm to neni moc na 100oct, ale jeśli spalovaky były seriove, a hlava była upravena aby detonace zminimalizovat.



Wszystko też zależy od vacky bo jeśli tam je velky tak zwany overlap to dohazi w pewnym spektrum otacek do efektu EGR, co znamena ze je to chudsi niż pokazuje budik.

Prikladovo mój turbo motor miał na końcu otacek AFR 10.8, svicki wcale nie byle cerne-> nektere motory lubią smes celkem inny nez by to vynikalo z teorie.

Lancer evo z fabriky ma na końcu otacek nawet AFR 10.2, a to już je videt że trochu ide na cerno z vyfuku
12:03:33
18.09.2015
Vrba
-> Killme: 100oct nebude mít silné detonace,které by vylomily můstky,ale teplota na konci komprese bude nebezpečně vysoká. Stejný problem nastane I při chudé smesi,ale to by se patrně projevilo hned. Záleží,kolik ten motor najezdil.než se závada projevila.
upraveno 1x, naposled 18.09.2015 12:06:12
11:53:57
18.09.2015
Killme
Predstih tu nie ma problem - jakby to detonovalo z predstihu to nie jest to stopene tylko vylomene.. Jeśli pist nie był cisteny do fotky to było to moc moc za chude, i pist zabili EGT.



Ta lambda 0,87, co = AFR 12.8 to je minimum co bym dal na zavodni atmosfericki motor.

Jak tam była lambda 0.93 przi max zatizeni to je vubec tragedie.



Afr 13.2 - 13.0 na atmosferę to można, ale na motorze vyrobenym na aktualnej technologie, ale nie na skodovce. Ja bym tam dal AFR 12.2 a pist to bude ostatnia vec co się tam rozpadne.



Taky sam pist u mnie caly zeszły sezon drzi 50km z valca, a po rozebrani motoru vypada jak nowy:



i1278.photobucket.com/alb ums/.../107_3367_zps3mbnxg q2.jpg
upraveno 1x, naposled 18.09.2015 11:55:00
07:14:02
18.09.2015
Vrba
-> ados: Videl bych to na soustavné přehřívání pístu vysokým předstihem. Tech 35 stupnu by tam melo byt jen a pouze v nejvyssich otackach,kterých motor dosahuje. A pozor u rozdělovačů - časem až se udelají vůle ,tak dochází k rozkmitání celého tělesa s regulací a vačkou a tím pádem může vlivem kolísajícího odtrhu kolísat I přesnost třeba I o +-4stupně. Je potřeba s tímto rozptylem počítat a nastavit o něco menší základ. Kolik motor najel ,nez se poškodil?
upraveno 1x, naposled 18.09.2015 07:20:44
21:42:07
17.09.2015
JRD McLAREN
Bohatost nemusi byt ten hlavny problem...

EGT je to, co prekrocilo unosnu hranicu.



a vysoke EGT moze byt zapricinene zlym predzapalom...

zlou bohatostou zmesy...

a v kombinacii zo 100-101okt. benzinom o to viac..



Ono je totizto mozne, ze 100-101ka benzin detonovat nebude,

ale proste ti zrazu vyleti von ojnica, alebo praskne kluka ...



Obzvlast, ked si uvedomim, ze stale vseci bezite na rozdelovacoch ..
19:11:51
17.09.2015
ados
Sviečky už problém nerobia, bola zlá bohatosť, predzápal sa zdal byť vporiadku, ale ten piest hovorí asi o niečom inom 8
18:17:19
17.09.2015
JRD McLAREN
v suvislosti s tymi "odpalujucimi sa svieckami" si dovolim tvrdit...

ze mas vysoky predzapal....



karbutatory su urcite dobre zladene ..?? urcite nikde nic neprisava ..??

ucite su 100%tesne ventily ..??



idealne AFR pre max zataz na NA motore je okolo 13.2 az 13.0 ..



ak ti to raz zacne detonvat, tak to len tak same od seba neprestane,

a pridanie bohatosti zmesy tomu "skor ublizi", nez pomoze....
Extreme Tyres