skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
něco mlátí v motoru
13:40:18
11.06.2015
11.06.2015

Mára-rs
no vačku jsem jezdil i na předchozím motoruz a bezproblému a uložení motoru je na tvrdých silentoch ale to netušim constim má zpolečného
12:36:53
09.06.2015
09.06.2015

Petr Urban
-> Mára-rs: Tuším ale že by se to docela rychle rozchodilo, ono to jde z motoru někdy blbě, jak to chodí v místech kde je na nich karbon a úsady, ale to by pružina ventilu přetlačila a myslím docela rychle by se to zpravilo - otřelo.
Pokud někdo při broušení vačky zapomene u prostředního lágru podbrousit u vačky nebo nemá brusný kotouč tak těsně u hlavního lágru, aby to bralo i kousek z vačky, pak může zdvihátko v těchto místech jezdit po nebroušené vyvýšené ploše a může to dělat velkou neplechu (mlátit), nejen že to úplně vydře zdvihátka, ale ty pak poškozená vydřou i vrchol vačky a je po ní ...
Zkusti sundat boční víko, vyndat prostředí tyčky a mrknout na zdvihátka, možná mrknout i na ty úplně krajní první a poslední v řadě, problém je tady také podobný.
Tuším ale že problém je úplně jinde .... tlak + uložení motoru.
Pokud někdo při broušení vačky zapomene u prostředního lágru podbrousit u vačky nebo nemá brusný kotouč tak těsně u hlavního lágru, aby to bralo i kousek z vačky, pak může zdvihátko v těchto místech jezdit po nebroušené vyvýšené ploše a může to dělat velkou neplechu (mlátit), nejen že to úplně vydře zdvihátka, ale ty pak poškozená vydřou i vrchol vačky a je po ní ...
Zkusti sundat boční víko, vyndat prostředí tyčky a mrknout na zdvihátka, možná mrknout i na ty úplně krajní první a poslední v řadě, problém je tady také podobný.
Tuším ale že problém je úplně jinde .... tlak + uložení motoru.
10:59:57
09.06.2015
09.06.2015

Mára-rs
-> Evž@: no jo to je jen pokus abych to vyřadil spíš začímám přemýšlet že se zasekávají ty válešky co chodi po vačce to by pak odpovídalo že předtim ten motor šlapal v pohodě a tak jsem tam daL OSTROU VAČKO TAK CHODÍ VÍC A ZADRHÁVAJÍ SE a paK KLEPNOU SPÁTKY O VAČKU TO BY TAKY BYLA MOŽNOST MYSLÍM
18:26:03
07.06.2015
07.06.2015

Evž@
-> Mára-rs: to jsi vytáhl písty s ojnicema z válců a do nich dal písty s ojnicema z jiného motoru?
Jedna věc je ta jestli se ti zdá že je uložení pevnější a druhá věc je ta v jakém stavu to doopravdy je.Rozebrat a měřit jinak zbytečná práce.
Jedna věc je ta jestli se ti zdá že je uložení pevnější a druhá věc je ta v jakém stavu to doopravdy je.Rozebrat a měřit jinak zbytečná práce.
14:56:15
07.06.2015
07.06.2015

Mára-rs
odkud jse zvuk se moc určt bnedá ale vyndal jsem písty z ojnicemi a použil jsem ze staráho motoru ty byli oproti těmto uložení pístu odost pevnější ikdyž se nezdálo že by tam byla vůle ale chodilo to dost zlehka ale mam jen 3 tak tak musim sehnat čtvrtý a pak se uvidí jestli to bylo ono nebo ne nejlepší na tom všem je že mi stojí doma 2 auta a ani jedno nejede



14:20:36
06.06.2015
06.06.2015

srdcar 120L
Než jsi to rozebral, měl jsi natočit video se zvukem, trošku líp by se dalo postupovat a určit, co by to mohlo být. Takto je to věštění z koule. Může to dělat v podstatě cokoliv, co se pohybuje v motoru. Mění se zvuk s otáčkami? Pokud pohledově není závada, mohlo by to dělat: připečené pístní kroužky, volný pístní čep, větší vůle na ojnicích (šálky na ojnicích jsou různé, podle stupně přebrusu kliky) hlavní šály na klice, tam platí totéž, povolený setrvačník na klikovce, dál může být propálený píst, i když to nemusí být na první pohled vidět, můžou se zadrhávat zdvihátka tyček, koníky ventilů atd. Podařilo se ti aspoň zaměřit, z kterého místa ten zvuk jde, zda ze spodní části motoru nebo vrchní, zda zepředu od vodní pumpy nebo od strany setrvačníku? Za běhu motoru barva výfukových plynů ( bezbarvé, modré, modrošedé, bílé či černé plyny)
Tomu, že ti borec na vrakáči tvrdil, že je v pohodě,že ho měl nastartovaný a že šlape jak hodinky, tak pěkně kecal, potřeboval se ho jen zbavit. Může tě utěšit to, že se mi něco podobného stalo taky, je to sice už dost let, ale nas.aný jsem dodnes. Taky údajně vynikající motor Fávo 136 za 5.500 Kč na vrakáči. Ovšem mi zapomněl sdělit to nejdůležitější, motor byl z bouraného vozu na předek, měl zvláštní podivný zvuk. Po nějaké době mi to nedalo a po rozebrání jsem zjistil zohýbané ojnice a poškozenou kliku. A bohužel jsem měl smůlu, mezitím vrakáč zkrachoval.
Tomu, že ti borec na vrakáči tvrdil, že je v pohodě,že ho měl nastartovaný a že šlape jak hodinky, tak pěkně kecal, potřeboval se ho jen zbavit. Může tě utěšit to, že se mi něco podobného stalo taky, je to sice už dost let, ale nas.aný jsem dodnes. Taky údajně vynikající motor Fávo 136 za 5.500 Kč na vrakáči. Ovšem mi zapomněl sdělit to nejdůležitější, motor byl z bouraného vozu na předek, měl zvláštní podivný zvuk. Po nějaké době mi to nedalo a po rozebrání jsem zjistil zohýbané ojnice a poškozenou kliku. A bohužel jsem měl smůlu, mezitím vrakáč zkrachoval.
14:19:32
06.06.2015
06.06.2015

Evž@
-> Mára-rs: šálků se dělá samozřejmě víc rozměrů podle toho jaký je přebrus.Pokud by ti někdo dal blbě šály tak jedině tak že by nechal přebrousit kliku a šály nechal origo.Ale to by ti s největší pravděpodobností nemazal motor protože ty ztráty tlaku by byly velké.Jinak se zaměř na vůle pístních čepů.Tam stačí aby bylo poudro v ojnici bylo o pár setin vytahané a už klepe.(teď sem to řešil a měl sem pouzdro větší o 0,08 mm a klepalo to už slušně,čemu se divit když tolerance je asi -0,001 a do plusu nějak 0,005)
13:38:43
06.06.2015
06.06.2015

Mára-rs
zdravim lidi něco mi nechutně mlátí v motoru rozvody ,vůle ventylů a písty jsou ok při sundáním hlavy se nic nepotkávalo nikde nic nebylo vidět ale ted jsem se díval na ojnice a připadá mi že mezi šálky a klikou je nějaká minimální vůle tak nevim jestli to může byt ono a šálky vypadají ponovu a klika je taková matná ale není drsná pripadá mi jako by ji někdo přebrušoval ale stará klika má stejné pruměry je možně že by tam dal někdo špatné šálky ? prodáva se více rozměru ? jinak moror je z vrakáče a původ neznámy je to z feldy jednobod předělal jsem to na karbec a jinak je ten motor jak kdyby byl po komlet repasi a borec na vrakáči co mi ho prodával tvrdil že je v pohodě že ho měl nastartovaný a šlapal jak hodinky