sportovní filtr

prohledat
25 příspěvků (zobrazeno 1 až 25) od 02.06.2014 do 24.08.2015, založil/a zdeny10
řadit dle data
13:29:19
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Toušík 22.08.15 23:00:10: Zkus nějakou prodejnu s ND na motorky a skútry. Hodně často se to používá na příchytky kapotáží apod. a je to dostupné i v různých rozměrech.
12:00:54
24.08.2015
George88
Tomu se říká plechová matka.já je kupoval ve Fabory. A jsou 2 typy-buď na vrut,nebo se závitem..
upraveno 1x, naposled 24.08.2015 12:03:14
23:00:10
22.08.2015
Toušík
-> vhml: Něco podobné tomuto, ale musí tam bejt jen 2 zobáčky. To bys musel vidět. Spíš to budou vědět lidi co ten filtr mají.



www.nadeta.cz/nahradni-di ly/.../matka-pruzna-10617- 400001-%5Bid%3D20617%5D.ht ml?ItemIdx=15
22:54:06
22.08.2015
vhml
-> Toušík 22.08.15 22:52:59: co že to chceš?
22:52:59
22.08.2015
Toušík
Jen tu trošku oživím téma. Scháním ty plovoucí pružné matky co se používají na filtr ITG už jsem se ptal u 3 prodejců šroubů a nikde mi nepomohli a ze Superba nepasují ty jsou větší. Děkuju za rady.
21:22:22
03.06.2014
zdeny10
Jasný. I o problémech s váhou vzduchu už jsem se někde dočetl. Konec polemizování...motoru nikterak ubližovat nechci (prošlo mi rukama spousta škodovek, favoritů a felicií a motor té mé řadím mezi ty lepší kusy). Díky za podrobnou a odbornou rozborku. Fakt si těch rad moc vážím ;-)
21:15:44
03.06.2014
MVM
Asi takhle - jestli chceš a máš náladu a čas si s tím "hrát" je možnost udělat si rámeček s mřížkou a do ní vložit filtrační molitan(nějaký takový jsem kdysi zahlídl na speedpru) lehce navlhčený olejem... Pokud ovšem nemáš karburátor ale vstřikování - právě tento olej (když se to přežene) oddělá váhu vzduchu. Jinak tím seriovým filtrem nic nepokazíš.
19:25:01
03.06.2014
zdeny10
....takže jen pro shrnutí.....Tím, že při lehce otevřenějším výfukovém traktu (demontáží katalyzátoru a montáží sportovnějšího koncového dílu výfuku) neuškodím autu tím, že mu laicky řečeno nedopřeji o nějaké to procento větší množství vzduchu prostřednictvím sportovního vzduchového filtru?....bude stačit častější výměna sériového filtru.....uvažuji správně? nerad bych byl v těch hoooooooodně decentních performance úpravách kontraproduktivní
19:20:33
03.06.2014
zdeny10
-> Urbi: byly tam malý konický filtry, který se dávaj na motorku. Pokud se nepletu, tak s prouděním vzduchu v rámci nějakého překrytí problém nebyl.....ale je fakt, že před závodama nebylo moc času na nějaký dolaďování, protože auto bylo koupeno na weberech s ITG filtrem a při testovacích jízdách u baráku auto střelilo do sání a ITG filtr za nekřesťanské peníze během čtvrt minuty shořel.....takže značně rozladění kluci narychlo osadili motokarbece (které tam měly přijít postupem času) a na nějaké velké ladění nebyl čas. No a bohužel na závodech to dělalo takovou neplechu no. Ale pak koupili nové ITGčko, dali ho na ty motokarbece a od té doby to auto jezdí jak má. Teda jezdí možná i lépe, než jsme očekávali :-)
10:43:24
03.06.2014
Petr Urban
-> zdeny10: Jaký filtr jste z toho sundávali ? Neměli jste nějakou přírubou filtru z části překryté otvory pro vzdušníky, které bývají pod hlavní trumpetkou či nebyl k nim nějak omezen přístup vzduchu ?

-> MVM: Jsou háklivé, ale kde je chuť, lambda a čas, dá se po nelehkých peripetiích seřídit 4
21:41:51
02.06.2014
MVM
-> zdeny10: Motorku si seřizuju sám a tyhle rovnotlaký potvory jsou háklivý na filtr nejvíc, dokonce i na různý výrobce.. Dokáže to udělat moc. 4
21:37:37
02.06.2014
zdeny10
přesně tak. Ono to bez těch filtrů je mnohdy ještě živější. Viz. kamarád....postavili auto na motokarbece, přijeli na závody a auto se jim nechtělo točit přes pět tisíc. Tak s pomyslnými slzami v očích sundali na finále filtry a auto dojelo druhý :-D Ale je to fakt křeč. Jezdíme hobbyrallycross :-D
21:34:28
02.06.2014
MVM
-> zdeny10: Proč upocenej. taky to umí jet ..a dobře4 Webry jedou nejlíp uplně bez.. nebo se sítkama. Jde o to právě jakej "odpor" filtr má a jak moc ovlivní bohatost. Je to taky o nastavení karb.. ITG jsem nezkoušel - na klasiku se mi nelíbí po pravdě..
21:29:26
02.06.2014
zdeny10
-> MVM: nechci dělat machry když mám "upocenej" áčkovej karbec na závoďáku, ale zkoušel jsi na weberech ten velikej ITG filtr? Podle nározů kluků, kteří to používaj musím říct, že jim to přijde pocitově lepší než s jednotlivýma molitanama na každej trubce...
21:26:54
02.06.2014
MVM
-> zdeny10: No párkrát po závodech na okruhu v polsku v Poznani - tam když máš stavební povolení a míchačku - mužeš z airboxu hned sypat písek.. 3

Neumím si představit Argentinu Dakar a jejich několikastupňový filtrace.
21:23:17
02.06.2014
zdeny10
OK přemluvili jste mě.....na sériovým autě zůstávám u sériového filtru ;-)
21:22:07
02.06.2014
zdeny10
....když mluvíš o těch závodních autech - já mám na závodním autě nasazenej na karbci vzducháč od speedpra a chce se mi plakat, když pak po závodech vidím, co všechno nestihnul zachytit :-( Ale jak říkáš - to je něco za něco.
21:21:41
02.06.2014
Kuladmin
Sranda je v tom, že teď byl údajně někde test a starline filtry dopadly docela dobře - jsou to prekrabičkovaný jiní výrobci, ale člověk neví jaký, a osobně bych to taky nechtěl. Filtron, Mann, Champion asi i Febi a Bosch tím člověk asi nic nezkazí. Jde opravdu spíš o tu častější výměnu a pro ten motor i peněženku to bude lepší a účinnější.
21:20:23
02.06.2014
MVM
-> zdeny10: Odpověděl jsi si sám.. no kupuju Mann olej i vzduch. Jinak na Webrech mám molitanový filtry ale to je zase o něčem jiným ( to jen aby se neřeklo že radím seriovej papír a sám mám molitany)
21:12:49
02.06.2014
zdeny10
Takže stručně řečeno když budu častěji měnit sériový filtr, tak SIMOTA ve filterboxu znamená zbytečně vyhozený peníze - rozumím tomu správně? A pokud teda půjdu do důsledků - co myslíš KVALITNÍM papírovým filtrem? Starline samozřejmě v hledáčku nemám :-D
20:56:25
02.06.2014
MVM
Pro motor uděláš nejlíp hodně zkráceným intervalem výměny kvalitního papírovýho filtru...

Na závodních autech máme KN nebo jiný průchozí filtry a oproti sérovým pouští trošku víc bordelu. Zo co se nepřilepí na naolejovaný vlákno motor sežere... Něco za něco. Papírák se snadno vymění,moc nestojí a často měněný nemá "skoro" žádnej odpor.
20:44:42
02.06.2014
zdeny10
otázka zní, jak kvalitní je bavlněná vložka SIMOTA (dva tisíce za KN se mi moc dávat nechtěj). Pořád uvažujme vložku do filterboxu. Jinak díkes za tu studii....aspoň je vidět, že co výrobce, to jiná technologie :-)
20:30:21
02.06.2014
Nwkt
Právě že kvalitní filtr propustí víc vzduchu a zachytí víc bordelu 4
20:28:41
02.06.2014
zdeny10
Ahoj kluci.

Osmnáct let už mi bylo tak mi prosím ihned neodsuzujte jako nějakého "hošíka", který má týden řidičák a věří v zázraky. V problematice sportovních filtrů nejsem zdaleka tak naivní, jak by si asi výrobci těchto výrobků představovali, ale i přesto se zeptám na vaše eventuální zkušenosti.

Když pomineme slibovaný nárůst výkonu a pokles spotřeby (jak již jsem zmínil - hlavu v oblacích opravdu nemám), dá se sportovní filtr (nemyslím otevřený hřib - pouze bavlněnou sportovní vložku vkládanou do sériového filterboxu jako náhradu sériové papírové) uvažovat jako nějaký krok kupředu? Budu totiž předělávat feldový výfuk na favoriťácký bez katu (přední díl od JP s připraveným prostupem pro lambdu, střed favorit, zadek Soieta) a když budu teoreticky uvažovat, že tím delším předním dílem lehce pomohu motoru v rámci efektivnějšího odvodu spalin, tak jsem myslel, že bych mu ještě i ulehčil práci s nasáváním potřebného vzduchu. Mimo jiné sportovní vložka může mít za následek kromě většího množství nasávaného vzduchu i větší množství nasávaného bordelu že? Možná jsem větší teoretik než praktik a řeším zanedbatelné hlouposti. Ale pokud máte zkušenosti, rád se ponaučím :-) Díky za názor a pochopení.
Extreme Tyres