-> Urbi: Žes nenašel neznamená, že nejsou, sám jsem ulovil asi dvě fáčkový... ale víc jak litr jsem nedával :)))
a neřikej, že nejsou www.autodilycz.cz/zbozi/.
../620179
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přebrus kliky
-> TTomas: Já na netu třeba nenašel vůbec ke koupi novou kliku a u originálního zastoupení škoda stála fůru tisíců ...
Já měl přebrus klikovky na Fávo za 500,- bez šálů,v roce 2012.
-> Urbi: Kupoval jsem je z inzerce a neprislo mi, ze je to neco nedostatkoveho. Jednu za 3 a druhou za 4tis. Jak je to s dotupnosti v normalnich obchodech, ale netusim.
-> TTomas: Feldu ? kde ... stačí sz.
Za 3tis poridis novou:)
Tak pokud bystě někdo chtěl favo či felda kliku v pěkném stavu na všech uloženích, tak za 600,- ... což je trochu lepší cena, přitom klika je totožná jako v 742.136, jen naklepnout ložiska a nemusí se oslabovat broušením, které bych zřejmě nechal pro nějaké vzácné kliky, které už není možné sehnat a nejde to tedy jinak.
-> Tuxik: bych tam dal rovnou kliku z favorita nebo feldy ..
Obnovuji zapadle tema, jen pro info kdyby nekdo potreboval - prebrus kliky 742.136 vcetne hlavnich i ojnicnich lozisek je u Kasla v Letech za 3066Kc vc. DPH. Dodaci lhuta lozisek byla ponekud delsi (skoro 2 mesice), ale prebrus byl hned.
-> Tuxik: Motorservis Kasl / Lety u Dobřichovic funguje, za kolik tam brousí, to ti bohužel neřeknu. Jinak brus kliky cca kolem 1000,-
Ložiska Glyco, ojniční: (brusový budou možná o trošičku dražší)
ecat.elit.cz/Lozisko-ojni ce-sada-GLYCO-01-4259-4-ST D/005JlJFRlBBR0U9QXJ0aWNsZ UJyb3dzZXImVE5WPTExN3wtMzI 1Mzl8LTMyNTMyfDMmVFQ9Y2FyJ lZlaGljbGVJRD00NjMzJlZlaGl jbGVUeXBlSUQ9MSZQYXJ0RGV0Y WlsSUQ9MDEtNDI1OS80IFNURA= =
Ložiska NPR, hlavní: 60-4200 ... / ojniční 61-4250 ...
Ložiska KS, hlavní: tuším 87 742 600? nejsem si z hlavy jist... asi neseženeš, zkus poptat.
Když půjdeš ke Kaslovi, tak Ti to zvládne objednat, jak hlavní, tak ojniční, ale asi si na tom něco narazí, žejo :) . Těch NPR se určitě bát nemusíš, fungují dobře. Odkaz na ojniční od Glyca jsem dal, abys měl představu o ceně. Zkus ty ložiska, jak hlavní, tak ojniční, poptat třeba v ELITu, APMku, všechny najdeš v Praze.
Ložiska Glyco, ojniční: (brusový budou možná o trošičku dražší)
ecat.elit.cz/Lozisko-ojni ce-sada-GLYCO-01-4259-4-ST D/005JlJFRlBBR0U9QXJ0aWNsZ UJyb3dzZXImVE5WPTExN3wtMzI 1Mzl8LTMyNTMyfDMmVFQ9Y2FyJ lZlaGljbGVJRD00NjMzJlZlaGl jbGVUeXBlSUQ9MSZQYXJ0RGV0Y WlsSUQ9MDEtNDI1OS80IFNURA= =
Ložiska NPR, hlavní: 60-4200 ... / ojniční 61-4250 ...
Ložiska KS, hlavní: tuším 87 742 600? nejsem si z hlavy jist... asi neseženeš, zkus poptat.
Když půjdeš ke Kaslovi, tak Ti to zvládne objednat, jak hlavní, tak ojniční, ale asi si na tom něco narazí, žejo :) . Těch NPR se určitě bát nemusíš, fungují dobře. Odkaz na ojniční od Glyca jsem dal, abys měl představu o ceně. Zkus ty ložiska, jak hlavní, tak ojniční, poptat třeba v ELITu, APMku, všechny najdeš v Praze.
-> Tuxik: Holej brus býval tuším 800Kč, bez ničeho...
-> Tuxik: Tuším že moje klika se brousila právě tam a přebrus plus vyvážení v kompletu vyšlo na 2400.
-> Nwkt 21.01.14 23:23:03: Praveze vnitrnosti z feldy uz v tom motoru mam, jenze ta klika nic moc, tak bych radsi prebrus :)
-> m8rinek 21.01.14 23:22:58: Vida, to mam asi 2km od prace, stavim se tam. Nahodou orientacne cenu prebrusu i s loziskama netusis ? Diky

-> Tuxik: Neni lepší sehnat jinou 136? Z feldy atd. jich bude dost ne
-> Tuxik: motorena.cz/
Obnovuji starsi tema, netusi nekdo kde v okoli Prahy delaji prebrus klikovky ? Nikde jsem nic moc nenasel
Vim ze je v Letech motorservis Kasl, ale netusim jestli jeste funguje a zda dela i motory 742.136. Pripadne info kolik prebrus stoji potesi
Dekuji pekne 



-> darklord: Dobrou noc 

-> dragon_cb_cz: achjo ja uz lezim, zajtra vecer sa na to pozrem aj skrz etku a uvidime
-> darklord: No v mém papírovém katalogu je právě kód typu 19, ne 14...
-> dragon_cb_cz: kod typu je tam 14 - 130,135,136 ale fakt tam nesedi ten pocet. Ovsem tu by som tvrdil ze ide o chybu v katalogu, objavil som tam viac preslapov a toto moze byt jeden z nich. Idealne by to chcelo nejaku verziu katalogu tak z roku 1988 aby sa to skontrolovalo...
-> darklord: No, ale u těch pánví 114–010185, 114–010186, 114–010187, 114–010188 je psaný kód typu 19 (tzn 135/136) a hlavně kvantita jen 3 kusy. Navíc záměnost (jestli to dobře chápu) směrem dopředu. Takže bych spíš řekl, že tohle jsou pánve pro první osmikanály, ale nevím které jsou ty druhé 3, které k nim patří do páru.
Od 11/88 už by to mělo být sjednocené, v tom se shodujeme...
Od 11/88 už by to mělo být sjednocené, v tom se shodujeme...
-> dragon_cb_cz: Je v tom trochu zmatek, neviem preco to tak je, ale logicky ked sa nad tym zamyslim:
stare panve 130 do 03/87 su 114-010180, 114-010181, 114-010182, 114-010183, 114-010184
nove panve 130 od 04/87 su 114-010185, 114-010186, 114-010187, 114-010188 (tie sa pouzivali aj do prvych 8 kanalov)
a od 11/88 sa pouzivaju 114-01019[1-7] ktore sa este delia na spodne a horne (zrejme s dierou na mazanie a bez) a tieto sa nasledne davaju aj do favoritov podla katalogu na favo co som kvoli tebe teraz hladal v skrini. A podla mojho osobneho nazoru sa daju pouzit na hocaky motor 1289ccm s novym typom bloku.
Bohuzial v novom katalogu je bordel v datumoch kde vsetko co v starom nebolo napisane konci 12/89 ale smerodatny je datum celej kategorie - hore v hlavicke)
stare panve 130 do 03/87 su 114-010180, 114-010181, 114-010182, 114-010183, 114-010184
nove panve 130 od 04/87 su 114-010185, 114-010186, 114-010187, 114-010188 (tie sa pouzivali aj do prvych 8 kanalov)
a od 11/88 sa pouzivaju 114-01019[1-7] ktore sa este delia na spodne a horne (zrejme s dierou na mazanie a bez) a tieto sa nasledne davaju aj do favoritov podla katalogu na favo co som kvoli tebe teraz hladal v skrini. A podla mojho osobneho nazoru sa daju pouzit na hocaky motor 1289ccm s novym typom bloku.
Bohuzial v novom katalogu je bordel v datumoch kde vsetko co v starom nebolo napisane konci 12/89 ale smerodatny je datum celej kategorie - hore v hlavicke)
-> darklord: Mea culpa, koukal jsem do špatné části katalogu (je v tom trochu zmatek). Každopádně teda, pokud to dobře chápu tak čísla 114-010180 až 184 jsou původní "tenké" pánve kterých bylo 6 stejných kusů a 114-010190-197 jsou nové "tlusté" pánve kterých jsou 3+3 kusy?
Co jsou potom pánve 114-010185 až 188? 3 kusy do páru k třem běžným 130kovým aby dohromady fungovaly v motoru 135/136?
Co jsou potom pánve 114-010185 až 188? 3 kusy do páru k třem běžným 130kovým aby dohromady fungovaly v motoru 135/136?
-> dragon_cb_cz: a tak je to spravne. Skodovka mala pre ne vzdy len jedno objednavacie aj vyrobne cislo.

-> darklord: Nechci se hádat, papírový katalog ještě v ruce nemám, ale asi se update úplně nepovedl - protože 130ková hlavní ložiska tam jsou jen jedna verze...
-> dragon_cb_cz: zrovna tato sekcia je uz updatnuta na najnovsi katalog z 94 ci kedy
-> fidelmc: Možná... v online katalogu to není (obsahuje data ze starší verze papírového katalogu), mám doma poslední vydání tak se můžu večer kouknout.
-> dragon_cb_cz: To bude asi to druhe znaceni , ty dvouradkovy bloky?
-> fidelmc: 130 určitě neměla po celou dobu výroby stejné pánve, od roku 88 tam byla změna na stejné jako má 135/136.
Takze po prostudovani katalogu nahradnich dilu jsem dosel k zaveru, ze
105/120 od 08/76 do konce vyroby č.1241–6242 (pokud je predposledni cislo 6,7,8,9 je to 1–2–3–4 vybrus)
130 od 08/84 do konce vyroby č.1241–6312 (pokud je predposledni cislo 4,5,6,7 je to 1–2–3–4 vybrus)
take mohlo byt č.1241–6316 (pokud je predposledni cislo 5,6,7 je to 1–2–3 vybrus)
135/136 od 04/87 do konce vyroby č.1241–6462 (pokud je predposledni cislo 7,8,9 je to 1–2–3 vybrus)
Toto jsou cisla vyrazena primo na panvich, ne cisla objednavaci. To aby clovek vedel co ma doma v supleti
Vzajemna zamenost mezi sebou tu neni znacena, takze asi nezamene( nebo jo? )
105/120 od 08/76 do konce vyroby č.1241–6242 (pokud je predposledni cislo 6,7,8,9 je to 1–2–3–4 vybrus)
130 od 08/84 do konce vyroby č.1241–6312 (pokud je predposledni cislo 4,5,6,7 je to 1–2–3–4 vybrus)
take mohlo byt č.1241–6316 (pokud je predposledni cislo 5,6,7 je to 1–2–3 vybrus)
135/136 od 04/87 do konce vyroby č.1241–6462 (pokud je predposledni cislo 7,8,9 je to 1–2–3 vybrus)
Toto jsou cisla vyrazena primo na panvich, ne cisla objednavaci. To aby clovek vedel co ma doma v supleti
Vzajemna zamenost mezi sebou tu neni znacena, takze asi nezamene( nebo jo? )
-> Bukaj 01.05.13 10:47:45: Na tu novější kliku jsme zírali v údivu minulej tejden - místo vybrání pro kroužek (ložisko) plnej matroš a jenom dírka malá.. z druhýho konce malinkatej šroubek na řemenici..
-> dragon_cb_cz: No, už si nepamatuju, kde všude jsem byl, ale v mých několika ověřených Mototechnách bylo vyprodáno.
Tehdy jsem chodil k Rektorysovi, do Krče (tam měli poslední 3 ks), myslím, že tehdá ještě fungoval starej Lomoz, pak Podolí, Holešovice a AP Holešovická tržnice. Ještě jednu Mototechnu, ale a už nevim, kde byla, tuším někde na Žižkově...
Kam chodíš Ty, smím-li vědět? Kdyžtak SZ, nebo pokecáme osobně...
Tehdy jsem chodil k Rektorysovi, do Krče (tam měli poslední 3 ks), myslím, že tehdá ještě fungoval starej Lomoz, pak Podolí, Holešovice a AP Holešovická tržnice. Ještě jednu Mototechnu, ale a už nevim, kde byla, tuším někde na Žižkově...
Kam chodíš Ty, smím-li vědět? Kdyžtak SZ, nebo pokecáme osobně...

-> Bukaj: Zjevně to nebyla celá Praha, já totiž ty svoje dvě sady taky koupil v Praze 

-> dragon_cb_cz:
No, tak úplně nedostatkový nebyl - sice když jsem v nedávné minulosti (leden 2008) skládal motor, sehnal jsem v celé Praze poslední 3 ks (a 3 ks jsem nechal původní - ty zachovalejší - uznávám, jsem čuně, ale funguje to
), nicméně týden po doskládání jsem sehnal komplet sadu...
Už jsem je dlouho nepoptával, tak že bych to zkusil letos?
No, tak úplně nedostatkový nebyl - sice když jsem v nedávné minulosti (leden 2008) skládal motor, sehnal jsem v celé Praze poslední 3 ks (a 3 ks jsem nechal původní - ty zachovalejší - uznávám, jsem čuně, ale funguje to


Už jsem je dlouho nepoptával, tak že bych to zkusil letos?

-> stepan: Kéžby
Tohle je artikl který byl nedostatkový snad vždy...

Jinými slovy, je to nedostatkové zboží, protože je všichni máte nasyslený doma.



-> m8rinek: Znáš to, vyplatí-nevyplatí - pokud nejsou a opravdu potřebuješ, tak už se může vyplatit ledacos 
EDIT: A i v zásobách starých firem bude nejspíš nedostatkové to samé zboží jako na "volném trhu". Já naštěstí dvě sady nedávno pořídil, sice třetí a čtvrtý brus, ale lepší než kulka do nohy...

EDIT: A i v zásobách starých firem bude nejspíš nedostatkové to samé zboží jako na "volném trhu". Já naštěstí dvě sady nedávno pořídil, sice třetí a čtvrtý brus, ale lepší než kulka do nohy...
-> dragon_cb_cz: Starý firmy mívaj docela velký skladový zásoby ;).
Nicméně výroba novejch pánví se na š130 opravdu nevyplatí :))
Nicméně výroba novejch pánví se na š130 opravdu nevyplatí :))
-> Bukaj: Pánve ti dodají, ale myslím že většinou se tím myslí "pokud na trhu jsou". Pokud nejsou, tak ti je vyrobí taky, ale počítej, že to bude stát krutej ranec. Je to docela magie je vyrobit, zrovna o víkendu jsem se na to ptal Schwejka a údajně je asi 60 druhů kompozice ze které se to odléva a stojí to (dle jeho slov) "hodně"...
Jinak poznáš tak že změříš digitální šuplerou, nebo lépe mikrometrem... ale i ta digitální šuplera stačí.
Jinak poznáš tak že změříš digitální šuplerou, nebo lépe mikrometrem... ale i ta digitální šuplera stačí.
-> Bukaj: 130 bloky boli 2 druhy, jeden na tensie salky vyzorovo ako 105/120,a a druhy novsi typ bloku uz ma salky ako135/6, niektory tvrdia ze sa to lisi jedno/dvojriadkovým blokom, ale neni to 100%, su aj dvojriadkove bloky na na stary typ salok
Tak jsem asi blbej, ale ty tenčí jsou 130...
To jsem to tedy pěkně pomotal - je to naopak, než jsem psal - 130 má tenčí šály a víc masa na bloku a 135/6 obráceně.
Tedy čistě teoreticky by měl jít 130 blok přebrousit na 135/6 šály, ale asi by to nikdo neudělal i s těmi zámky...

To jsem to tedy pěkně pomotal - je to naopak, než jsem psal - 130 má tenčí šály a víc masa na bloku a 135/6 obráceně.
Tedy čistě teoreticky by měl jít 130 blok přebrousit na 135/6 šály, ale asi by to nikdo neudělal i s těmi zámky...

-> darklord:
No, ač mám katalog z roku 87, kde jsou i typy 135/6, tak tyhle čísla tam nemám.
Dle Tvého katalogu jsou ty šály na 135/6 a ne na 130? To je divný, 135/6 snad měly od začátku výroby ty tenčí šály, ne? Co by potom byla ta sada, co jsem považoval za 135/6?
No, ač mám katalog z roku 87, kde jsou i typy 135/6, tak tyhle čísla tam nemám.
Dle Tvého katalogu jsou ty šály na 135/6 a ne na 130? To je divný, 135/6 snad měly od začátku výroby ty tenčí šály, ne? Co by potom byla ta sada, co jsem považoval za 135/6?
-> Bukaj:
1241-655 skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../6834-panev-lo ziska-klikoveho-hridele-ho rni-d.-60
1241-654 skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../6838-panev-lo ziska-klikoveho-hridele-do lni-d.-60
1244-187 skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../428-panev-ojn icni-d.45
1241-617 skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../135-panev-loz iska-klikoveho-hridele-(ab normalni)
Az budes nabuduce hladat, tak sa kukaj po cisle v poznamke
ona to je cast vyrobneho cisla (nie katalogoveho)
katalogove cislo je 9 miestene XXX-XXXXXX, vyrobne je 441.0.XXXX-XXX.6 (vacsinou)
1241-655 skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../6834-panev-lo ziska-klikoveho-hridele-ho rni-d.-60
1241-654 skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../6838-panev-lo ziska-klikoveho-hridele-do lni-d.-60
1244-187 skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../428-panev-ojn icni-d.45
1241-617 skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../135-panev-loz iska-klikoveho-hridele-(ab normalni)
Az budes nabuduce hladat, tak sa kukaj po cisle v poznamke

katalogove cislo je 9 miestene XXX-XXXXXX, vyrobne je 441.0.XXXX-XXX.6 (vacsinou)
-> darklord: V katalogu jsem hledal, ale dle těch čísel jsem zjistil prd...
...na těch mých 130kových šálách je:
na horních (s mazací dírou): 6 94 - to je předpokládám datum výroby, ZVL - výrobce
a číslo 1241-655 6
na dolních (bez díry) je: 7 94 ZVL 1241-654 6
Na ojničních (mám víc sad, ale hledat je nebudu):
12441876
4 01 (což bude opět datum výroby)...
A na jedné sadě 105/120 hlavních pánví je i číslo dílu na obalu, ale toto číslo není v katalogu (alespoň ne v mém) - 113-010187
a na pánvích je:
(B) - výrobce
1241 627 6-K
...na těch mých 130kových šálách je:
na horních (s mazací dírou): 6 94 - to je předpokládám datum výroby, ZVL - výrobce
a číslo 1241-655 6
na dolních (bez díry) je: 7 94 ZVL 1241-654 6
Na ojničních (mám víc sad, ale hledat je nebudu):
12441876
4 01 (což bude opět datum výroby)...
A na jedné sadě 105/120 hlavních pánví je i číslo dílu na obalu, ale toto číslo není v katalogu (alespoň ne v mém) - 113-010187
a na pánvích je:
(B) - výrobce
1241 627 6-K
Byl by problém si nechat ty pánve-ložiska vylít a zaškrabat?
A tuhle firmu někdo zná? www.renova.cz/images/.../
brouseni_klik_hrideli.pdf Píšou včetně dodání ložisek.
Kamarádovi ta firma dělala motor na Š130, jezdí pár let a v pohodě. Já sem si tam nechával udělat kliku, ojnice, výměnu vložek a zdá se to být kvalitní práce. Bohužel motor mam zatim doma v pokoji, takže nemám zkušenost z praxe.
-> Bukaj: co ja na tych salkach popisane? pohladame v katalogu
-> stepan: MPI jo, ale až od roku 98 vejš (co má šroub na řemenici na 24ku klíč) 
