skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
742.136 nestartuje za studena
15:41:16
13.07.2015
13.07.2015

skodoukolemsveta.cz
-> vhml 13.07.15 07:33:02: Vůbec nic, nula. Teď ale jako zázrakem už to samo asi 10x nastartovalo tak jedu dál... Dám případně zase vědět, asi mě zas zkouší, potvora...:-)
07:33:02
13.07.2015
13.07.2015

vhml
-> skodoukolemsveta.cz 13.07.15 06:07:30: a cvakne starter?
06:07:30
13.07.2015
13.07.2015

skodoukolemsveta.cz
-> ondie 11.07.15 19:30:45: Tak jsem to nějak zakřiknul a hned přišel trest- akorát jsem přejel opět zpátky brazilsko-argentinskou hranici, zastavím na benzínce, po chvilce chci odjet a...nic, klíčkem točím...ale bez reakce...hned se mi do hlavy začalo motat 1000věcí...od spadlého kablíku po odešlou spínačku...když tu se auto, při zkoušce o tak 10minut později opět rozjelo... Pak jsem zkoušel vypínat motor i za jízdy, ale normálně chytal...no a baterie O.K, kontrolky nezhasínaly... Možná je fakt jen uvolněný tochu ten malý kablík na starteru??? Tak uvidím co ráno, sám jsem zvědavej...
16:38:20
12.07.2015
12.07.2015

minno
-> Bukaj 12.07.15 01:53:06: Asi tak. Aj ja, vždy keď som to testoval, tak aj pri pomaličkom otváraní klapky rukou pri motore, z injektora vždy trochu kvapkal/stekal benzín. Rovnako aj na LEKRi, kde je štartovanie s plným plynom u zohriateho motora predpísané. A mne to aj tak nikdy ani s plným plynom za takejto situácie neštartovalo o nič lepšie. Akurát, že je o nervy "5 minút" stláčať pomaličky plyn do plna, aby sa tam náhodou nevstrekol ďalší benzín a on sa tam aj tak vždy vstriekne.
11:51:48
12.07.2015
12.07.2015

Bukaj
-> Vena136: Jo, o tom obtoku sice vím, ale ještě jsem neviděl karbec, kde by rozumně fungoval 

11:44:41
12.07.2015
12.07.2015

Vena136 - zrušená registrace
-> ferrari: -> Bukaj: Ne teorie,ale uplně normální věc,mají to tak všechny karburátory,...k čemu pak myslíte,že jsou ty skleněný kuličky v Edsr a Sedr
Pokud to funguje dobře,tak při malým šlápnutí plynu při akceleraci nejde v akceleračky nic a motor bere benzín přes přechodový systém...pokud šlápneš hodně,tak bez akceleračky by motor měl moc "vzduchu",takže se tam nablije benzín...to jsem ale tedy myslel,že to ví snad už každý,kdo jezdí se škodovkou
A zvlášť tady 



08:31:05
12.07.2015
12.07.2015

ferrari
Ved vravim,teoria ;-)
01:53:06
12.07.2015
12.07.2015

Bukaj
-> ferrari: Vycházím ze sledování několika karburátorů při seřizování a aby vůbec nestříkal injektor, tak pomalu stláčet pedál neumím, alespoň "na stole" se mi to nikdy nepovedlo...

22:12:40
11.07.2015
11.07.2015

ferrari
-> Bukaj 11.07.15 08:58:11: je tam taká obtoková tryska, čiže ak stláčaš plyn veľmi pomaly, tak by benzín nemal ísť cez injektor, ale cez tú obtokovú trysku (cesta menšieho odporu). Pri rýchlom zošlapnutí ide aj cez obtokovú trysku, aj cez injektor.
Toť teória, nikdy som neskúmal, či to tak ozaj je...inak ak priprcháš tú obtokovú trysku, tak teoreticky zvýšiš množstvo paliva vstreknutého injektorom.
Toť teória, nikdy som neskúmal, či to tak ozaj je...inak ak priprcháš tú obtokovú trysku, tak teoreticky zvýšiš množstvo paliva vstreknutého injektorom.
19:30:45
11.07.2015
11.07.2015

ondie
Jojo,zvyknout si taky jedno z řešení
dělá to fakt jen ve velkejch hicech.
Díky všem za reakce

Díky všem za reakce

19:12:47
11.07.2015
11.07.2015

Jozka
-> Bukaj: Tak si dej ještě bagetu, nauč se pít kafe a bude po problému..

19:11:25
11.07.2015
11.07.2015

Bukaj
-> Vena136: Já už jsem si celkem zvykl na to, že na benzinkách na dálnici se lidi otáčejí, když se snažím nastartovat...

18:13:12
11.07.2015
11.07.2015

Vena136 - zrušená registrace
-> Bukaj: tak jasný,že ten plech tam je k prdu na odstínění,...ale nikdy nemáš v motoráku 100°C,ale sání těch 100°C mít může celkem bezproblémů.A ze svodů ti to teplo zase tak neohřeje,...vzduch neni moc dobrý vodič tepla,hliník a litina v celku jo
Takže dostat karbec od přímýho styku s kovem něčím co nejmíň tepelně vodivým + zase musíš zajistit i tak nějakou teplotu karbecu,aby ti to fungovalo zase.
Já bych pořádně odizoloval,případně se dá ufrézovat ta styčná plocha sání/výfuk aby tam vznikla mezera a "neleželo" to na sobě.
A nebo se prostě smířit s tím,že to dělá a dělat bude v tutěch extrémních horkách...vymýšlet nějaký desky izolační je utopie a hlavně vzhled...

Já bych pořádně odizoloval,případně se dá ufrézovat ta styčná plocha sání/výfuk aby tam vznikla mezera a "neleželo" to na sobě.
A nebo se prostě smířit s tím,že to dělá a dělat bude v tutěch extrémních horkách...vymýšlet nějaký desky izolační je utopie a hlavně vzhled...
10:04:22
11.07.2015
11.07.2015

Bukaj
-> Vena136: O lepším tepelném odizolování karbu jsem uvažoval, ale bez větších zásahů je to nereálné, když je karbec přímo nad výfukovým potrubím
Podložka samotná nic nezmůže, nejde jen o vedení tepla přes sací potrubí, ale i (především) o sálání přímo z výfukových svodů na plovákovku. Plech, co tam je, není primárně na odstínění tepla, ale proti kapání benzínu přímo na svody.
Leda zkusit vyrobit velkou stínící desku například z asbestu (nebo nějakého novodobého materiálu s podobnými vlastnostmi bez karcinogenních vedlejších účinků), která by horký vzduch ke karburátoru nepustila (ale kam s ním? asi by o to víc sálalo do kabiny přes mezistěnu).

Leda zkusit vyrobit velkou stínící desku například z asbestu (nebo nějakého novodobého materiálu s podobnými vlastnostmi bez karcinogenních vedlejších účinků), která by horký vzduch ke karburátoru nepustila (ale kam s ním? asi by o to víc sálalo do kabiny přes mezistěnu).

09:55:21
11.07.2015
11.07.2015

bouchy
-> Jackie: Myslím, že je to aplikovatelné na SEDR i EDSR, to prohnutí. Jen DDSR to měl jinak a na toto netrpí.
-> Bukaj: Tak to nevím, jak jsem na nějakém škodováckém foru koupil, tak dávám. Sešlapávat pomalu. Zajímalo by mě, jak moc velký vliv má rozočit motor, vypnout zapalování a na detonaci spálit ten zbytek, co by zkondenzoval a posléze ulil motor.
Podle jedný fotky, co jsem viděl, usuzuju, že se startuje na to, co je v plovákovce od minula, ne na to, co se tam dostane nedostatečným čerpáním AC pumpy, když je točeno startérem. (uvažuju nečerpání ručně) V tom karburátoru by měla zůstat loužička benzínu z plovákovky, která jde pak i do akc. pumpy aj.
-> Bukaj: Tak to nevím, jak jsem na nějakém škodováckém foru koupil, tak dávám. Sešlapávat pomalu. Zajímalo by mě, jak moc velký vliv má rozočit motor, vypnout zapalování a na detonaci spálit ten zbytek, co by zkondenzoval a posléze ulil motor.
Podle jedný fotky, co jsem viděl, usuzuju, že se startuje na to, co je v plovákovce od minula, ne na to, co se tam dostane nedostatečným čerpáním AC pumpy, když je točeno startérem. (uvažuju nečerpání ručně) V tom karburátoru by měla zůstat loužička benzínu z plovákovky, která jde pak i do akc. pumpy aj.
09:51:48
11.07.2015
11.07.2015

Vena136 - zrušená registrace
-> ondie: neni problém,aby benzín v plovákovce začal vařit a dělá to docela zajímavý zvuky
Mě to nedělá od doby,kdy jsem dal 1,5cm podložku pod karbec,...pokud jsem jezdil i 135-136-kovou plastovou,normálně to vařilo a to nebyl ani hyc a mám zapojený předehřev sání.Takže na 5K celkem v pohodě se to vypaří,...sériový 8-kanál mě tohle nikdy nedělal,5-kanál se mě spíš ulejvá jak to nechce chytit...chytne hned,chcípne a pak to zahulí,když to chytne.Kolik mám plynu nemám tušení.
Já bych to zkusil odizolovat víc,místa je u klasickýho filtrboxu dost,tak vyrobit nějakou macatou podložku a nebo dát třeba 2x tu plastovou 8-kanálovou.Ale zase se karbec neprohřeje tak brzo a mohla by být horší funkce za "valžna"...každ opádně škodovka neni auto na poušť jako tomu bylo teď

Já bych to zkusil odizolovat víc,místa je u klasickýho filtrboxu dost,tak vyrobit nějakou macatou podložku a nebo dát třeba 2x tu plastovou 8-kanálovou.Ale zase se karbec neprohřeje tak brzo a mohla by být horší funkce za "valžna"...každ opádně škodovka neni auto na poušť jako tomu bylo teď

09:48:01
11.07.2015
11.07.2015

Tuner#2 - zrušená registrace
Je to na 100% odparenim benzinu. S Facet pumpou a Sedrem nemam vubec problem nastartovat i po tankovani na dalnici okamzite. Jen necham chvilku zaplej klicek, protoze zezacatku je slyset jak jede pumpa na prazdno stejne jako po delsim stani, kdyz neni zaplavena benzinem.
-> vhml 11.07.15 09:28:57: Bavi viz. vyse

-> vhml 11.07.15 09:28:57: Bavi viz. vyse


09:46:35
11.07.2015
11.07.2015

Bukaj
-> vhml: Huš, potvoro! Zalez 

09:28:57
11.07.2015
11.07.2015

vhml
Že vás ty SEDRy ještě baví




08:58:11
11.07.2015
11.07.2015

Bukaj
-> bouchy 10.07.15 09:56:12: To by mne také zajímalo, jak vznikla tahle rada, když výstřik z injektoru akcelerační pumpičky se děje nezávisle na rychlosti sešlápnutí pedálu - pokud sešlápneš rychle, vstříkne celý objem rychle najednou, pokud sešlapáváš pomalu, vstříkne jen o něco menší objem, ovšem postupně...
08:45:18
11.07.2015
11.07.2015

Bukaj
-> ondie 10.07.15 01:04:13: S teplými starty mám u 130L přesně tentýž problém, jako popisuješ.
Děje se to po zastavení po delší jízdě ve vyšší zátěži a následném pokusu o start v rozmezí 5-30 minut po vypnutí motoru (u mne nejčastěji při tankování na dálnicích). Nastartovat v tomto rozmezí jde jen se sešlápnutým pedálem plynu a delším točení startérem (někdy i více, než 5 vteřin).
Po půlhodinovém stání a následném ručním dočerpání paliva jde nastartovat normálně.
Předpokládám, že příčinou je již zmíněné odpařování paliva z plovákovky, čemuž by odpovídalo i to, že i po chvilce stání je nutno dočerpávat, než přívod uzavře jehlový ventil. A že prakticky po každé delší jízdě třeba i za pár hodin u chladného motoru je plovákovka téměř vyschlá.
A při horkém motoru může být problém i se změnou skupenství benzínu přímo v rozžhavené palivové pumpě (i když škodovky na to moc netrpí, na rozdíl třeba od žigulů), kdy ve výše zmíněné situaci nejde dopumpovat (pumpuji jakoby naprázdno), dokud motor trochu nezchladne.
A v to, že by zmiňovaný dobový doplněk tento stav zlepšil, moc nevěřím, nicméně chystám se jej namontovat...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_167545__20 14-12-25_17-02-58_24.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_167545__20 14-12-25_17-03-29_49.jpg
Děje se to po zastavení po delší jízdě ve vyšší zátěži a následném pokusu o start v rozmezí 5-30 minut po vypnutí motoru (u mne nejčastěji při tankování na dálnicích). Nastartovat v tomto rozmezí jde jen se sešlápnutým pedálem plynu a delším točení startérem (někdy i více, než 5 vteřin).
Po půlhodinovém stání a následném ručním dočerpání paliva jde nastartovat normálně.
Předpokládám, že příčinou je již zmíněné odpařování paliva z plovákovky, čemuž by odpovídalo i to, že i po chvilce stání je nutno dočerpávat, než přívod uzavře jehlový ventil. A že prakticky po každé delší jízdě třeba i za pár hodin u chladného motoru je plovákovka téměř vyschlá.
A při horkém motoru může být problém i se změnou skupenství benzínu přímo v rozžhavené palivové pumpě (i když škodovky na to moc netrpí, na rozdíl třeba od žigulů), kdy ve výše zmíněné situaci nejde dopumpovat (pumpuji jakoby naprázdno), dokud motor trochu nezchladne.
A v to, že by zmiňovaný dobový doplněk tento stav zlepšil, moc nevěřím, nicméně chystám se jej namontovat...

img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_167545__20 14-12-25_17-02-58_24.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../8_578_167545__20 14-12-25_17-03-29_49.jpg
04:09:53
11.07.2015
11.07.2015

skodoukolemsveta.cz
03:49:58
11.07.2015
11.07.2015

skodoukolemsveta.cz
...
03:42:20
11.07.2015
11.07.2015

skodoukolemsveta.cz
-> ondie 10.07.15 22:38:06: Když vás tak poslouchám, tak jsem hrozně rád, že mě to startuje studený, teplý ba i vlažný...-)). Mám na své cestě opravdu široké možnosti testace...:-). Mimochodem předevčírem jsem namontoval tady v Argentině nějaké úplně speciální svíčky od Brisku (ještě nejsou v prodeji) a to auto nějak ještě více "ožilo". Nedělají jednu jiskru ale jiskří kolem dokola jako plotýnka na plynovém sporáku. Jinak tu "dobovou kravinku" co jsem koupil tenkrát(víš jakou...)...jsem ještě nestačil namontovat na "spotřební 136GL, takže ti neporadím...
22:38:06
10.07.2015
10.07.2015

ondie
-> Dušan: to zní realisticky
zkusim zalaborovat s bohatostí (lehce ochudit)

16:13:08
10.07.2015
10.07.2015

ferrari
Ak zle štartuje za tepla 10-15 min po odstavení, tak znamená, že je prechlastaný vďaka vysokej hladine. Podľa mňa alebo nastavená vysoká hladina, alebo prepúšťa ventil vo víku.
A za studena? To je častý jav
A za studena? To je častý jav
10:59:04
10.07.2015
10.07.2015

Jackie
-> bouchy: Teď tě moc dobře nechápu, co si tim myslel, když jsem říkal, že tam mám SEDR.
10:47:09
10.07.2015
10.07.2015

bouchy
->Jackie: Tak toto dělá hodně starý prohnutý a celkově zchátralý karburátor (v tom případě EDSR), navíc s ještě dost nebezpečným chcípáním při brždění - prakticky nepojízdný.
10:18:02
10.07.2015
10.07.2015

Jackie
Mám podobný problém. Za studena musim dlouze startovat než to chytne, pak to třeba chytne a hned zhasne a potom to už nastartuje, ale divně to brmlá jak kdyby to bylo přidušený. Když se motor trošku zahřeje, tak už jde normálně. Pak jsem k němu tak za hodinku-dvě přišel a naskočil hned. Motor 742.12x série a karburátor SEDR prý nový měněn předešlím majitelem a říkal, že ho nechával seřizovat.
09:56:12
10.07.2015
10.07.2015

bouchy
Rada praví pomalu sešlápnout plyn, aby se nevstříklo z akc. pumpy, tím ochudit a točit, dokud se směs nespraví. Neví někdo, jestli pomůže ten trik s sešlápnutím plynu + vypnutím zapalování, tedy samozápalem s "odčerpáním" směsi? Na srazech to erkaři dělali...
Ideální stav by byl - na studený start půl sytiče bez plynu a na horký bez sytiče bez plynu...ale kdo to tak má,(aby to zároveň jelo, nežralo atd.)?
Ideální stav by byl - na studený start půl sytiče bez plynu a na horký bez sytiče bez plynu...ale kdo to tak má,(aby to zároveň jelo, nežralo atd.)?

09:20:27
10.07.2015
10.07.2015

Pavel P..
dělá mi to to samý.... podle mě se ten benzin odpařuje tim vedrem a prostě si to při startování ty výpary natáhne a uleje se to.... mě na to funguje startování bez plynu, většinou chvíli zatočí ale pak chytne rychlejc než když máš šlápnutuje plnej plyn a točíš, ono to škytá a neochotně zapaluje.
08:32:39
10.07.2015
10.07.2015

Dušan
-> ondie: startovani s plnym plynem v horku ma prave za ucel ochudit smes na prechlastanym motou. Takze dle me je to spis moc bohaty nebo tam chcije benzin skrze nejakou trysku.
01:04:13
10.07.2015
10.07.2015

ondie
Reverzní problém...nestartuje za hodně velkýho tepla.
Teď ve velkejch hicech,když dlouho jedu,zastavim a motor je fakt rozpálenej a chci pak po nějaké době 10-15minut znovu jet (pokud úplně hned,tak to normálně chytne) tak musim startovat s plynem a dlouze točit,než si to natáhne jakoby novej benzín.
Jakoby padal benzín,ale dělá to jen když je motor rozpálenej.
Mám podezření,že se benzín z plovákovky a z vedení prostě hicem odpaří..
Je to možný,co se s tim dá dělat ?
Vím,že Bukaj prodával nějakou dobovou fičuru,ale víc sem to nezkoumal..Anebo zkusit jiný svíce ?
130ka 5anál,Ac pumpa new-samozřejmě mechanická,svíce Brisk14ky málo jetý a vůbec vše okolo se jeví v nejlepším pořádku,neni to nějakej pelech ten motor.
Teď ve velkejch hicech,když dlouho jedu,zastavim a motor je fakt rozpálenej a chci pak po nějaké době 10-15minut znovu jet (pokud úplně hned,tak to normálně chytne) tak musim startovat s plynem a dlouze točit,než si to natáhne jakoby novej benzín.
Jakoby padal benzín,ale dělá to jen když je motor rozpálenej.
Mám podezření,že se benzín z plovákovky a z vedení prostě hicem odpaří..
Je to možný,co se s tim dá dělat ?
Vím,že Bukaj prodával nějakou dobovou fičuru,ale víc sem to nezkoumal..Anebo zkusit jiný svíce ?
130ka 5anál,Ac pumpa new-samozřejmě mechanická,svíce Brisk14ky málo jetý a vůbec vše okolo se jeví v nejlepším pořádku,neni to nějakej pelech ten motor.
07:03:23
16.04.2013
16.04.2013

Peca
-> Vrba: Ok, to budu rad 

07:01:45
16.04.2013
16.04.2013

Vrba
-> Peca: Vyčisti to,pri montaži to nalep na silikon aby nesalo falesny vzduch(ty nové tenké papírové těsnení dávám přímo pod karbec radeji dvě,aby to pobralo nerovnosti příruby) ,dojed nejak na slovensko a ja ti to tam seridim.Ono by to mělo startovat i bez sytiče jen na injektor,takže bych to spíš viděl na ten falešný vzduch.
06:45:28
16.04.2013
16.04.2013

Dušan
-> dragon_cb_cz: v dnesni dobe kdy existuji rutny odmastovadla je ocet uplny nesmysl. Navic rozpousti nebo zpusobuje oxidaci daneho materialu.
06:23:05
16.04.2013
16.04.2013

Peca
Ok, ja sice karburator nikdy nerozebiral, ale vsechno je jednou poprve... A cim odmocit ty usazeniny, technickym benzinem? Lihem?
23:41:43
15.04.2013
15.04.2013

dragon_cb_cz
-> Dušan: Co proti octu máš?
-> Peca: Koukni jestli nemáš povolenou/částečně vyšroubovanou tu trubičku sytiče ve víku karburátoru. Já jí takhle na 136ce měl, chytla na sytiči krásně ale po pár vteřinách se začala kuckat s bídou na tři válce - bez sytiče v pohodě. Dotáhnul jsem jí a je klid.
-> Peca: Koukni jestli nemáš povolenou/částečně vyšroubovanou tu trubičku sytiče ve víku karburátoru. Já jí takhle na 136ce měl, chytla na sytiči krásně ale po pár vteřinách se začala kuckat s bídou na tři válce - bez sytiče v pohodě. Dotáhnul jsem jí a je klid.
23:09:08
15.04.2013
15.04.2013

Minik03
-> minno: muze tam byt spatna tryska :)
22:56:51
15.04.2013
15.04.2013

ŠKODA 120 GLS
-> minno: a sprchový gel nedáváš ?

22:56:44
15.04.2013
15.04.2013

minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to nie su nastavenia ale osadenie :) Tam neni čo štelovať.
22:53:30
15.04.2013
15.04.2013

Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: Tlumitko a tryska.
22:50:34
15.04.2013
15.04.2013

minno
-> Minik03: sytič nemá žiadne nastavenia :-)
-> Dušan: ja pri čistení karbu kašlem vždy na všetky prípravky a vysprchujem ho čistou vodou aby z každej dierky tiekla voda, vyfúkam, nechám uschnúť a hotovo
A nikdy žiadny problém.
-> Dušan: ja pri čistení karbu kašlem vždy na všetky prípravky a vysprchujem ho čistou vodou aby z každej dierky tiekla voda, vyfúkam, nechám uschnúť a hotovo

22:45:31
15.04.2013
15.04.2013

Dušan
hlavne ne ocet !!!
to je to posledni co uvidi. Nejhorsi navod co existuje na cisteni karburatoru.

22:43:48
15.04.2013
15.04.2013

Minik03
-> Peca: spis mi prijde ze je to rozstelovany, je pravda ze karbec by se mel na plynaku obcas nechat proplachnout benzinem, ale me to po roce jezdeni jen na plyn taky karbec nezasvinilo. Zkus ho pro jistotu vycistit, vyvarit v octovy vode, ale spis si myslim ze bude problem v nastaveni
22:37:21
15.04.2013
15.04.2013

Dušan
-> Peca: vsak se podivej doma nad sporak co to umi :)
22:35:13
15.04.2013
15.04.2013

Peca
-> Dušan: Bych cekal ze to pri provozu na benzin ty sracky trochu povoli...
22:28:22
15.04.2013
15.04.2013

Dušan
-> Peca: plyn je sracka co ty kanalky pekne zalepi a vetsinou to karbec uplne odsere. Poradne do vymachat a protlacit vzduchem kazdej kanal.
22:26:09
15.04.2013
15.04.2013

Peca
Takze zkouska dopadla nasledovne - zena me 5 minut roztlacela kolem bloku domu, nez se motor trosku zahral a volnobeh drzel. Pak se to projel na beznou provozni teplotu a vse ok, vcetne startu. Testoval jsem sytic a ejhle - pri volnobehu ho zapnu a okamzite to zdechne. Vypnu, nastartuju, opet bezproblemovy volnobeh, pak sytic a chcip. Tak misto aby sytil, tak blokuje. Je to normalni po provozu na plyn? V tom tedy muze byt zakopany pes?
21:00:24
15.04.2013
15.04.2013

minno
-> Peca 15.04.13 20:55:14: Predpokladám že tam máš SEDR. A tam je je sytič úplne nezávislý na skoro celom karbeči. Ak to za tepla štartuje dobre a za studena nechce, jednoznačne niečo so sytičom. Zanesený, alebo krivé veko a potom tam prisáva falošný vzduch....
Mal som podobný problém pred pár rokmi keď som omylom nalial do nádrže naftu. Sytičové kanále sa tým nejako zaniesli a studené na sytič to prestalo štartovať. Pomohlo rozobratie a vyčistenie karburátora.
Mal som podobný problém pred pár rokmi keď som omylom nalial do nádrže naftu. Sytičové kanále sa tým nejako zaniesli a studené na sytič to prestalo štartovať. Pomohlo rozobratie a vyčistenie karburátora.