-> minno: Ano to máš samozřejmě pravdu.Jde použít záběhovýMillers CRO,nebo v případě levné varianty na první projížďku serivého motoru např.M6A/AD,ale podmínka to není - postačí olej s nízkým API a minerální základ oleje..
09:20:35 21.01.2016
minno
A čo je asi dosť podstatné a nik tu o tom nenapísal ani zmienku, do nového motora (resp. po GO) je najlepšie naliať ako prvotnú náplň neaditivovaný olej, ktorý neobsahuje protioterové aditíva sťažujúce zábeh. Po prvých 500-1000 km vypustiť a naliať už "normálny" olej.
Předpokládám že je to standardní GO motoru se vším všudy,čistota,vůle,drsnos
ti,tolerance podle příručky. Olej Platinum(nebo případně jiný výrobce),SAE 15W/40 naprosto v pohodě,miniální API SG. Důležitý především u motorů s obtokovým filtrem je častější výměna oleje než jeho viskozita nebo značka. Dopručuju první výměnu oleje klidně i Lotos 15W40 SAE: 15W/40 API: SF/CD 500-800km od GO,potom 5000km/1rok
09:07:22 21.01.2016
skrec
Nechtěl jsem rozpoutat nekonečnou diskusi která se zde opakuje už několikrát. Nicméně stalo se.. Chtěl jsem technické vysvětlení, což se taky stalo :)
Uz si to konecne preberte z prdele do hlavy... tisickrat omilane tema
Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.
Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.
Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?
23:51:05 20.01.2016
Jozka
-> skrec: 15W40 nějakej třeba Shell musí plně vyhovět.. náplň asi za 4 kila.
-> MOLSO: skrec nepíše nic o opravě hlavy či její úpravy na gufera. Takže bych řekl 10w40 nesmysl, technicky vzato ten motor byla stavěnej na mazut, oproti kterýmu je rozumný 15W40 kvalita sama. Je to jen můj názor, ale pokud to je serie, tak je lepší olej házení perel sviním. :-)
22:55:44 20.01.2016
MOLSO
-> Borderer: motor po GO nemoze zrat 15 a dokonca ani 10w40
kamaratovi som zgeneralkoval motor 110R, lieval tam 10W40 (API SL) od GM a motor si ševelil od radosti.
Nevidím dôvod liať do nového motora psie sadlo, keď moderné oleje stoja prd
22:38:29 20.01.2016
Borderer
Mogul extreme 15W40 a nic bych neřešil, žádnou 10W40 nemá do těhle motorů cenu lejt, akorát to bude ten olej víc žrát.
-> Jarda: Co má kruci LPG společného s viskozitou oleje? Jediný co tě u provozu na LPG zajímá sou aditiva v oleji, jelikož LPG produkuje mnohem víc kyselin než při provozu na benzín => aditiva se brzy vyčerpají. Takže fávo/felda cokoli bych lil to, co je předepsaný od výrobce a pouze bych zkrátil výměnu oleje na polovičku. Řešil sem to při pořizování LPG a při testech se po nějakých 8-9t km stává z oleje kyselina, aditiva vyčerpaná. Netušim teďka kolik oleje má fávo, ale 1.6 AEE nějakých 3,3 litru.
22:25:47 20.01.2016
Pavel P..
pokud je motor čistej vymytej, tak určitě něco lepšího... né nějakou levnou sračku, jinak tu GO budeš dělat brzo znova...
-> kury: za tu cenu Ti necham mogul Extreme 10W40 (90kc/litr), ten urcite zacne driv mazat a i na spotrebe to bude malinko znat (mam zkusenost cca 0,3l/100km) nechavam ho v rapidu cca 14tis. km, jedno jsem zapomel a nechal ho tam 17tis. km, motor je po 210tis. km bez znamek opotrebeni, 15ku musis menit po 10tis. km, toto by se sice taky melo (ne treba na felde mpi, tam je predpis 15tis.km), ale 15tis.km je bez rizika
uz kvuli te spotrebe bych 15ku nedaval, protoze v i v LPG aute ta 10ka usetri celou cenu oleje vc. filtru za tech 15tis. km
10:17:42 30.03.2013
tomvm
Za mě určitě taky moderní olej buď teda 10W nebo 15W kterýkoli známí značky Mogul, Mobil, Castrol, Total, Repsol a tak dál
22:38:24 29.03.2013
Matthes, záškodník z TechWebu
franta100l 29.03.13 08:55:50 napsal:
Byl jsem v mototechně a tam mi do ruky vrazili M6AD zn. Cinol. Jaký je váš názor na věc?
Vrazit tomu debilovi zminenou flasku M6AD do prdele tim sirokym napred. Jednak to je sezonni olej, kterej nema rad nizky teploty (ne ze by veteran jezdil v lednu, ale...) a druhak zasira motor. Kdybys mel guferka na ventilech dalo by se uvazovat i o 10W, ale to je asi sumak...
22:21:08 29.03.2013
palinator
-> franta100l:
Na prvních 500 km bych se možná ani nebál M6AD, aspoň to budeš mít rychlejc zaběhlý. Ale jako stálou náplň jak píše Ferarri - API SL. Na značce de facto nezáleží, pokud je aspoň trochu známá. Mogul je plně postačující, ke Škodovkám patří, ale pokud ti to udělá dobře, tak si tam dej třeba Kastról nebo Šel.
-> franta100l: m6ad a poodobný sračky vylejt do uhlí a koupit moderní 15W-40
08:55:50 29.03.2013
franta100l
Ahoj přátelé, poraďte mi prosím, jaký olej bych měl používat. Mám motor 1000MB, který je po totální GO - nové písty, válce, ojnice, přebroušená klika, GO hlavy předělaná na palivo Natural 95. Motor jsem od GO ještě ani nenastartoval. Určitě chci minerál, ale nevím, jestli má cenu trochu připlatit a koupit kvalitnější značku. Byl jsem v mototechně a tam mi do ruky vrazili M6AD zn. Cinol. Jaký je váš názor na věc? Díky za věcné poznatky. Franta