skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ostrá vačka
12:27:45
28.06.2015
28.06.2015

Petr Urban
-> KKSkoda: Dá se to změřit případně, co to je, zkusím ti to u někoho zjistit a dát do sz :) Jinak je možnost mi to poslat na změření a řeknu ti i zda ti to bdue na tvé použití motoru stačit výkonově či průběhem, mohu navrhnout alternativu.
10:39:45
28.06.2015
28.06.2015

KKSkoda
Zdravím, dostala se mi do ruky tovární vačka se značením 7.107.32. nevíte někdo co to je za vačku a do čeho se dávala?
22:49:03
24.04.2014
24.04.2014

Evž@
-> vhml: cestou jiného výrobce :)
-> Urbi: jj...je to moc blbuvzdorné....ještě si pamatuju jak mi to v začátcích detonovalo kdy sem tomu absolutně nerozuměl a jezdí to dodnes

-> Urbi: jj...je to moc blbuvzdorné....ještě si pamatuju jak mi to v začátcích detonovalo kdy sem tomu absolutně nerozuměl a jezdí to dodnes

22:12:36
24.04.2014
24.04.2014

Petr Urban
-> Evž@: Je pravda že origo fel/fav. písty vydrží i těžký detonátor
ale je to těžký píst jak Ingot i díky těm bimetalickým výztuhám a velké kompresní výšce. Dá se ale celkem značně ubrat váha z ojnic i pístních čepů, trochu méně i s pístů (prakticky ověřeno) a motor je do 7000ot. dobře použitelný i s těmito písty bez zásadních výkonnostních poklesů, navíc jak píšeš - životnost a částečně blbuvzdornost je značná s těmito písty.

22:02:30
24.04.2014
24.04.2014

vhml
-> Evž@ 24.04.14 19:00:25: a jakou cestou ?
Já jsem premejslel nahradit mojí tovární 280 necim divocejsim. Jenze pak by se to nekamaradilo s převodovkou, potreboval bych vetsi difuzor, na ten bych potreboval vetsi telo, to by potrebovalo jiny potrubi atd atd ze je snazsi se na to i vysrat
Já jsem premejslel nahradit mojí tovární 280 necim divocejsim. Jenze pak by se to nekamaradilo s převodovkou, potreboval bych vetsi difuzor, na ten bych potreboval vetsi telo, to by potrebovalo jiny potrubi atd atd ze je snazsi se na to i vysrat
21:55:13
24.04.2014
24.04.2014

Evž@
-> Vrba: asi jo...ty fáčkové série asi nic moc na to....ale za to sou nesmrtelné
20:26:39
24.04.2014
24.04.2014

Vrba
-> Evž@: V tech otáčkách už asi hraje velkou roli hmotnost pístů. Cokin 278 taky táhne kousek za 6500. Potom jak říkáš...
20:14:53
24.04.2014
24.04.2014

Kubis09
možná také co přebroušený kus to originál :D ja ji jezdím taky na sedru a celkem pohodka, mně táhne spíše nahoře. Ale spodky nejsou žádná tragedie, je to trochu jinačí jak serie ale do města se s tím dá.
19:01:26
24.04.2014
24.04.2014

elbacil
-> jate-line 24.04.14 07:53:30: Moja skusenosť s tou vačkou je podobná s čipom to išlo tak nijako.S karburatorom to išlo o hodne lepšie asi tak ako píše Urbi že nejaký brutalni zatah to nemá.Apropo mám jeden keby bol zaujem,sorry to sem nepatrí.
19:00:25
24.04.2014
24.04.2014

Evž@
-> Vrba: kdo má 278 na webrech kromě mě? :).....
Mě to sní jelo solidně v celém rozsahu jak na jednom karburátoru tak na webrech ale nad 6000 do 6500 se nic moc nekoná.Někomu to možná chodí dál ale tam už jde křivka stejně dolů takže je to jen ničení motoru.Dneska kdybych měl vybrat mezi vačkama kolem 280° tak jdu jinou cestou.
Mě to sní jelo solidně v celém rozsahu jak na jednom karburátoru tak na webrech ale nad 6000 do 6500 se nic moc nekoná.Někomu to možná chodí dál ale tam už jde křivka stejně dolů takže je to jen ničení motoru.Dneska kdybych měl vybrat mezi vačkama kolem 280° tak jdu jinou cestou.
07:53:30
24.04.2014
24.04.2014

jate-line
Tuhle vačku 278/270 jsme dávali do dvou Felicii 1,3 Mpi a v obou případech docela propad ve spod, jede cca od 4-6tis. Takže pro elektroniku i s čipem od Jandy bych ji moc nedoporučoval.
V prvním případě majitel ji tam nechtěl a musela jít zpět vačka, kterou tam měl předtím. Věřím, že na karburátoru a s rozdělovačem může fungovat, ale jak ji deklaruje jako vhodnou pro MPI to teda vůbec!
V prvním případě majitel ji tam nechtěl a musela jít zpět vačka, kterou tam měl předtím. Věřím, že na karburátoru a s rozdělovačem může fungovat, ale jak ji deklaruje jako vhodnou pro MPI to teda vůbec!
07:07:42
24.04.2014
24.04.2014

Vrba
-> Urbi: Tys toho asi hodně vyzkoušel,vid?
18:07:58
23.04.2014
23.04.2014

stepan
-> Urbi: Jo, takže tak jak píšu, podle mojeho otáčkoměru klesá výkon tak od 6400, ale je to sériovej otáčkoměr ze škodovky, +- 500ot není žádná míra.
18:02:34
23.04.2014
23.04.2014

Petr Urban
278/270 je nejlepší kompromisní vačka na vození se i po městě v malých ot., tak na sportovnější svezení, ale rozhodně to není vačka co má brutální zátah
a její výkonové maximum je dle zbytku komponentů a naladění motoru v 5800-6200ot, pak výkon klesá, pokud si někdo myslí že ne, nemá přesný otáčkoměr nebo zcela subjektivní pocity - motor řve a točí se dál i když jde už výkon dolů.
Pokud by někdo chtěl vačku 280/280 (nepotřeba tvrdších pružin) co do 3500ot. tolik nepojede jako chovancova 278, ale za to nad tuto hodnotu má zásadně větší výkon až do 6500ot., mohu zařídit jakožto i jakékoli jiné co "fungují" Jsou také zajímavé vačky co jedou od nejnižších ot. jak diesel spolu s menší úpravou hlavy, ideální pro denní reálný provoz a parádní krouták dole.

Pokud by někdo chtěl vačku 280/280 (nepotřeba tvrdších pružin) co do 3500ot. tolik nepojede jako chovancova 278, ale za to nad tuto hodnotu má zásadně větší výkon až do 6500ot., mohu zařídit jakožto i jakékoli jiné co "fungují" Jsou také zajímavé vačky co jedou od nejnižších ot. jak diesel spolu s menší úpravou hlavy, ideální pro denní reálný provoz a parádní krouták dole.
11:18:41
23.04.2014
23.04.2014

vhml
-> ZdenoR 23.04.14 10:46:55: tak hlavně že máš tu mechaniku 

10:46:55
23.04.2014
23.04.2014

ZdenoR
-> Vrba: Samozřejmě že to není jen o vačce. U mě je to navíc zkreslené mechanikou na druhé komoře, kdy do 4 stejně nemá smysl šlapat po plném protože se to jenom přechlastá a jede ještě míň. Něco se změní předstihem, něco kompresí ... a tak dal ... Nechtěl jsem to komplikovat
06:23:15
23.04.2014
23.04.2014

Vrba
-> ZdenoR: No já se s ní vezl s krátkou převodovkou na webrech a špičku měla od 4000-7300 naprosto brutální. Ono asi nezáleží jen na vačce.
02:24:31
23.04.2014
23.04.2014

ZdenoR
Chovancovu 278... mám v erku a popsal bych ji podobně jako stepan. Od 1500 se ochotně zbírá a někde mezi 3-6 tahá, ale všechno bez nějaké znatelné výkonové špičky. Prostě nudná vačka 

22:37:56
22.04.2014
22.04.2014

stepan
-> vhml: Tak já nevim jak to napsat, nepřijde mi, že by to mělo nějak ostrej nástup od nějakých otáček a tak od 1500 otáček ten motor funguje. V necelých 6500 už končí.
22:36:39
22.04.2014
22.04.2014

vhml
-> stepan 22.04.14 21:17:09: lecjaký TDI by mohlo závidět 

21:17:09
22.04.2014
22.04.2014

stepan
-> Wena: Jo, mám. Jede to tak od 1500 do 6500 pocitově.
21:08:14
22.04.2014
22.04.2014

Wena
Zdravim máte někdo vačku od p.Chovance ten přebrus 278/270 zajímá mě v jakém spektru otáček to jede?
18:00:06
03.11.2013
03.11.2013

peter l
-> Urbi: Presne tak uz som to zistil,bolo mi povedane ze 300-kou to bude brutal volnobeh a olala mozem to nastavit aj na 800 a motor pekne pradie forte 

14:28:23
03.11.2013
03.11.2013

Petr Urban
-> peter l: S tím volnoběhem je to debilní fáma ! I motor s vačkou 307/307 jsem ladil tak že volnoběh to udrželo i 700ot., ale to je samozřejmě málo, jen ilustračně co to zvládne při správném natavení karb. a zapalování.
18:26:22
02.11.2013
02.11.2013

peter l
Tak vacka zalozena,motor vrci s 2xdellortami a vela ludi mi vravel ze ma mizerny volnobech,mne to s nedoladenimi dellortami drzi krasne 1000-1100ot a ma krasny zvukventilove voli su zatial 0,45 za tepla,do otacok ho nezeniem kym nemam tvrde ventilove pruziny 

17:07:26
02.11.2013
02.11.2013

peter l
-> Urbi: mas ss
12:47:48
02.11.2013
02.11.2013

Petr Urban
-> peter l: Od koho to jsou ? 300st. už je hezky podbroušená aby mohla mít kolik zdvih ?
16:13:20
01.11.2013
01.11.2013

m8rinek
-> peter l: Tak ono to vždycky nějak jede...
12:07:00
01.11.2013
01.11.2013

peter l
-> m8rinek: Hlavne ze to funguju...komu jak..
10:40:08
01.11.2013
01.11.2013

m8rinek
-> Olgoj Chorchoj: Tak ono to bylo v době, kdy jsem si myslel, že je kuželka tvrdší. Třeba hraje roli její progresivita... Bůh ví...
10:34:20
01.11.2013
01.11.2013

peter l
Tak dam fotku vacky ked je to uz tema o ostrej vacky...278 vs 300
10:28:48
01.11.2013
01.11.2013

peter l
Nemam skusenosti s kuzelovymi ale doteraz som jazdil 280-ku s valcovymi pruzinami z Fava+podlozky a funguje to krasne do 7000 pak dalej neviem je to uz asi limit vacky a ostatnych uprav
10:14:51
01.11.2013
01.11.2013

Olgoj Chorchoj
-> m8rinek: taky představuješ onu popisovanou 280 s níž jsem to viděl chodit:-)
10:03:35
01.11.2013
01.11.2013

m8rinek
-> Olgoj Chorchoj: Mě to na kuželkách nefungovalo uplně blbě mno... Resp to funguje do dnes...
09:59:04
01.11.2013
01.11.2013

Olgoj Chorchoj
Viděl jsem fungovat 280 na kuželkách MPi, ale vzhledem k tomu že MPi kuželky jsou ve finále měkčí než dvojitá válcová škodovácká (na druhou stranu zase nejsou tak náročný co se situace "závit na závit" týče), už bych to nad vačku 280 nepoužil
22:00:29
31.10.2013
31.10.2013

peter l
-> Bery: No to ba sa aj dalo,zohnat mpi hlavu aj s pruzinami,kozelove pruzinky vybrat a upravit misku pre 8mm stopku ventilu.
21:24:16
31.10.2013
31.10.2013

Bery
skorotříkilo:-) 290 +-
21:13:38
31.10.2013
31.10.2013

peter l
-> Bery: Cize mas kuzelove a vacku s casovanim ???/???
21:12:18
31.10.2013
31.10.2013

Bery
bmw?mini cooper?
mám zdvih 7,2 a pružiny mpi a funguju bez problémů...Pokud se nerozletí něco jiného...ale 7200 točí v pohodě
mám zdvih 7,2 a pružiny mpi a funguju bez problémů...Pokud se nerozletí něco jiného...ale 7200 točí v pohodě
16:18:39
31.10.2013
31.10.2013

peter l
-> Tuner#2: OK tak potom kde zohnat tvrdsie pruziny???????????okrem tym motorsport kde som pozeral za tvrda pruzina do max zdvihu 6,7mm kde to maju vacky 260-280 kde to stacia aj serie
16:15:51
31.10.2013
31.10.2013

Tuner#2 - zrušená registrace
-> peter l: To je slušnej nesmysl. Buď se pružina vrátí na původní stav po pár stlačeních vačkou a nebo pokud jsi jí natáhnul moc, tak praskne...
16:09:34
31.10.2013
31.10.2013

peter l
-> vhml: No neviem,odtho sa bojim...
-> stepan: Nemalo by to,aj po uplnom slaceni vo zveraku ostala natiahnuta ako je,ono totiz tak brutane nataihnuta neje...
-> stepan: Nemalo by to,aj po uplnom slaceni vo zveraku ostala natiahnuta ako je,ono totiz tak brutane nataihnuta neje...
15:48:33
31.10.2013
31.10.2013

vhml
-> peter l 31.10.13 13:52:52: slušná cesta do pekel. Nezapomeň napsat až praskne :-)
15:48:22
31.10.2013
31.10.2013

stepan
-> peter l: Ale když si ji jenom takhle natáhnul, nevrátí se po čase do původního stavu?
15:44:34
31.10.2013
31.10.2013

peter l
-> DEAtH ROLL: No stym suhlasim ze charaktika sa zmeni,ale je podstatne tvrdsia(co aj 300-vka vacka vyzaduje)ako seria pri tom istom stlaceni.zavity su rovnomerne roztahnute,tak by to vadit nemalo.mozno stalo by to za skusku...inak som vlozil 300-vku vacku s ventilovymi volami 0,30 za studena po max.zvihu vacky je pruzina stlacena ze medzi kazde zavity vojde mierka 0,40mm(zdvih vacky 7mm,podlozene pruziny Favo)ale kazdopadne tie pruziny riesit budem.
14:08:36
31.10.2013
31.10.2013

DEAtH ROLL
-> peter l: Ale tím, že si ju ty teraz plasticky zdeformoval sa môže resp. asi sa aj určite zmení aj jej charakteristika. Podľa mňa to nebude úplne dobré.
13:52:52
31.10.2013
31.10.2013

peter l
OK tak tu je foto pruzin seria 45mm a upravena 50mm.teoreticky by to fungovat malo
13:45:53
31.10.2013
31.10.2013

Eidy
-> peter l: Zkus to. Budeš první. 

13:28:53
31.10.2013
31.10.2013

peter l
A co rikate na upravu seriovych pruzin,cize natiahnutie seriovych favo pruzin,dneska som to skusal z povodnych celkovej dlzky 45 mm na 50(tahane za studena)a je to hodne tvrdsia a tympadom by netrebalo pouzit podlozky pod pruziny a tak by bola aj dostatocna medzera medzi zavity pri plnom zdvihu vacky(7mm)..vase nazory???
12:32:11
31.10.2013
31.10.2013

peter l
-> vhml: a aku pruzinu kupit alebo kde ich zohnat,viem len o Tym a engitec ma len spolu s vackou
mal som niekde aj LS pruziny tie su o dost tvrdsie ale uz ich nemam 

