
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotřeba
prohledat
85 příspěvků (zobrazeno 51 až 85) od 15.12.2010 do 25.12.2010, založil/a Baruška.125
11:14:53
16.12.2010
16.12.2010

MOLSO
-> minno: by to chcelo nejaky srob do kulisy aby tam tu 5ku nevedeli dať 

10:33:26
16.12.2010
16.12.2010

minno
-> MOLSO 16.12.10 08:52:57: to ako aj ten môj :/
10:25:36
16.12.2010
16.12.2010

Kočislav
Tak tak, 50 na 5 je nehorázné podtáčení, nejpříhodnější otáčky motorů řady 742 jsou mezi 2700 - 3300 ot. Se svojí 136kou se tím řídím, nikdy nepodtáčím, naopak když si chci zazávodit a je prohřátá, točím klidně do 4500-5000, ovšem zase to pak kompenzuju rozumnými dojezdy k semaforu na neutrál, z kopce na neutrál apod. a dlouhodobý průměr mám 6,4l/100
09:21:56
16.12.2010
16.12.2010

VeTeV
-> Syny: jak by řekl Pávlík - 50 na 5 je do pohody 

08:52:57
16.12.2010
16.12.2010

MOLSO
-> Syny: ale vysvetli to mojmu otcovi co dusi 5ku pri 40 - 50 kopec nekopec 

00:28:07
16.12.2010
16.12.2010

Syny
Tyvole 50 na 5ku
To radim z dvojky na trojku tyjo
A jezdim za 11/100 s 1.8i :D
Jako nic proti ale pokud clovek jede treba 50 - 55 na 5ku, tak to je cca 1500 - 1700 otacek (pro Skodovku 125L na origo kolech). A to je podle me pekne podtocenej motor... Zaprvy to v tomhle rozmezi motor nema vubec zadnou dynamiku (ne ze by skodovka byla nakej zazrak co se tyce vykonu, ale timhle se to jeste zhorsuje), zadruhy je zvysena spotreba oleje (to jsem nekde slysel, co je na tom pravdy nevim - ze kdyz je motor provozovanej na nizky otacky, tak to bere vic olej) a zatreti, spotreba se tim fakt nesnizi, napak zvysi... Staci se podivat na grafy co jsou v kazdej knizce a je to i logicky... Nehlede na to, ze pri mirnem pridani na 5ku v 50ti km/h to spali mnohem, mnohem vic benzinu, nez pri pridani ze stejne rychlosti na 3ku... Osobne na vetsinu cest jak se skodovkou tak s Cordobou co mam ted jezdim mezi 2500 a 3500 otackama. To mi prijde asi tak nejlepci... Ale omezovac uz jsem taky otestoval


Jako nic proti ale pokud clovek jede treba 50 - 55 na 5ku, tak to je cca 1500 - 1700 otacek (pro Skodovku 125L na origo kolech). A to je podle me pekne podtocenej motor... Zaprvy to v tomhle rozmezi motor nema vubec zadnou dynamiku (ne ze by skodovka byla nakej zazrak co se tyce vykonu, ale timhle se to jeste zhorsuje), zadruhy je zvysena spotreba oleje (to jsem nekde slysel, co je na tom pravdy nevim - ze kdyz je motor provozovanej na nizky otacky, tak to bere vic olej) a zatreti, spotreba se tim fakt nesnizi, napak zvysi... Staci se podivat na grafy co jsou v kazdej knizce a je to i logicky... Nehlede na to, ze pri mirnem pridani na 5ku v 50ti km/h to spali mnohem, mnohem vic benzinu, nez pri pridani ze stejne rychlosti na 3ku... Osobne na vetsinu cest jak se skodovkou tak s Cordobou co mam ted jezdim mezi 2500 a 3500 otackama. To mi prijde asi tak nejlepci... Ale omezovac uz jsem taky otestoval

22:21:11
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> palinator:
však to plánuju, je spotřebákem snad jen do jara, potom chci koupit nejakou starší naftu od vw a škodověnku dat do kupy, nechat na hrani, jen jako hobby.
však to plánuju, je spotřebákem snad jen do jara, potom chci koupit nejakou starší naftu od vw a škodověnku dat do kupy, nechat na hrani, jen jako hobby.
21:04:11
15.12.2010
15.12.2010

palinator
-> Baruška.125 15.12.10 19:20:27:
To zcela souhlasím. Ačkoliv škodovky typové řady 742 mám velmi rád, zároveň jsem si vědom toho, že do běžného každodenního provozu již nejsou vhodné. Pro každodenní provoz je sice výborná relativní spolehlivost auta při dobré údržbě, velmi nízké ceny náhradních dílů, provozních kapalin, povinného ručení, ale zároveň mají tyto škodovky až moc velkou spotřebu paliva vzhledem k mizernému výkonu, mají oproti novějším vozům špatnou pasivní i aktivní bezpečnost, atd. Nehledě na to, že rychle degradují, což se týká především negarážovaných kousků a vozů provozovaných i v zimě.
Takže škůdky je podle mě nejlepší naordinovat v kombinaci s nějakým modernějším spotřebákem.
To zcela souhlasím. Ačkoliv škodovky typové řady 742 mám velmi rád, zároveň jsem si vědom toho, že do běžného každodenního provozu již nejsou vhodné. Pro každodenní provoz je sice výborná relativní spolehlivost auta při dobré údržbě, velmi nízké ceny náhradních dílů, provozních kapalin, povinného ručení, ale zároveň mají tyto škodovky až moc velkou spotřebu paliva vzhledem k mizernému výkonu, mají oproti novějším vozům špatnou pasivní i aktivní bezpečnost, atd. Nehledě na to, že rychle degradují, což se týká především negarážovaných kousků a vozů provozovaných i v zimě.
Takže škůdky je podle mě nejlepší naordinovat v kombinaci s nějakým modernějším spotřebákem.
20:46:33
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> xerox422:
njn musim to seřídit, resp. dat to nekomu kdo se vyzná..:D
njn musim to seřídit, resp. dat to nekomu kdo se vyzná..:D
20:41:13
15.12.2010
15.12.2010

xerox422
-> Baruška.125: Mame i kazdodenne vozítko 120 LS s cca 115000km a to spapká 8 až 9,5 L. takze chybu nekde budes mat určite chybu, a s 5q 4,22 by mala byt spotreba nizsia ze vraj asi o 0,5 L podla výrobcu.
20:34:36
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> xerox422:
no uvidim, da se říct že den co den tankuju 10litru.. a ani 100km snad neujedu..
no uvidim, da se říct že den co den tankuju 10litru.. a ani 100km snad neujedu..
20:33:06
15.12.2010
15.12.2010

xerox422
-> Baruška.125: No ja vím ale mam to zmerane takze viem
20:31:46
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> xerox422:
njn on si taky ten palivoměr dělá co chce:D nedá se mu věřit..:D
njn on si taky ten palivoměr dělá co chce:D nedá se mu věřit..:D
20:29:43
15.12.2010
15.12.2010

xerox422
Ked som ja kupil 120 L tak mi to žralo taky moc asi 15 L/100km bežnou jazdou, každu chvilu som bol na benzínke. Príčina: vysoka hladina v karburatore. Nastavil som ako má byť a spotreba je polovična teda asi do 7,5 l sa zmestím aj ked sem-tam poženem rýchlejsie a s lahkou nohou pod 7 L, 6,6 - 6,9 L/100km na 4ke 4,22 ale moj motor má 59000 km od výroby a vidim ze ty mas až 137000 a nepodtáčet motor. Pozri graf spotreba/otáčky/výkon.

19:20:27
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> afro100:
takže bych se tem 10ti litrum nemel divit a koupit si nejakej spotřebák na ropu..:D
takže bych se tem 10ti litrum nemel divit a koupit si nejakej spotřebák na ropu..:D
19:16:35
15.12.2010
15.12.2010

afro100
-> Baruška.125: 

19:14:29
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> afro100:
taky hodně dělá že jedu 60% cesty s plně obsazenym autem...
taky hodně dělá že jedu 60% cesty s plně obsazenym autem...
18:14:03
15.12.2010
15.12.2010

afro100
Je zima, jazdi sa pomalsie, viac sa stoji, teda vsetko dlhsie trva ... do toho sa este kuri a ked sa este k tomu pripocita odpor, kt. kladie sneh, tak by sme sa dostali k tomu, ze je to momentalne normal.
Mam trasu, kt. viem podla pocitaca ukazujuceho momentalnu spotrebu jazdit na suchom asfalte za 5,3-5,6L pri rychlosti 50 km/h... v sobotu pri snezeni a cca 5 cm pokryvke som tade siel a pocitadlo pod 7L neslo ...
Mam trasu, kt. viem podla pocitaca ukazujuceho momentalnu spotrebu jazdit na suchom asfalte za 5,3-5,6L pri rychlosti 50 km/h... v sobotu pri snezeni a cca 5 cm pokryvke som tade siel a pocitadlo pod 7L neslo ...
18:07:10
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> VeTeV:
myslim že tak umí jezdit každej..:D jenže pak každejch 250km tankovat.. libovka..:D
myslim že tak umí jezdit každej..:D jenže pak každejch 250km tankovat.. libovka..:D
17:59:50
15.12.2010
15.12.2010

VeTeV
10/100 - krása - dokážu i za 14-15
ale ručička na točkometru pod 4tis nejde 


16:30:11
15.12.2010
15.12.2010

palinator
-> MATTESS:
Ovšem to je reálná rychlost. Tachometrových 120 km/h mám při cca 3300.
Ovšem to je reálná rychlost. Tachometrových 120 km/h mám při cca 3300.
16:23:13
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> MATTESS:
no tak to jsem potřeboval videt.. podle te tabulky motor silně podtáčim:) tak uvidim co to bude delat dal..
no tak to jsem potřeboval videt.. podle te tabulky motor silně podtáčim:) tak uvidim co to bude delat dal..
16:14:41
15.12.2010
15.12.2010

MATTESS
-> palinator: jj, při 3700 vychází cca 120 km/h, viz. opět skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=115
16:11:43
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> palinator:
njn tak ji holt zkusim vic dávat no, třeba ji tejrám, a benzin v oleji bych snad poznal:) to je videt víkem ne? delalo by to takovej sranec v oleji..
njn tak ji holt zkusim vic dávat no, třeba ji tejrám, a benzin v oleji bych snad poznal:) to je videt víkem ne? delalo by to takovej sranec v oleji..
16:08:13
15.12.2010
15.12.2010

palinator
-> Baruška.125:
Na 5q se stálým převodem 4,22 , což máš ty, je blbost, aby točila při 100 km/h 3700 ot. Mě točí něco okolo 2700.
Může ti taky týct benzín do oleje přes vadnou membránu pal. čerpadla.
Na 5q se stálým převodem 4,22 , což máš ty, je blbost, aby točila při 100 km/h 3700 ot. Mě točí něco okolo 2700.
Může ti taky týct benzín do oleje přes vadnou membránu pal. čerpadla.
16:00:22
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> ZdeněkH:
nejspíš ;-)
nejspíš ;-)
15:59:15
15.12.2010
15.12.2010

ZdeněkH - zrušená registrace
Tak v tom případě je chyba v tom mezikusu mezi volantem a sedačkou
15:53:07
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> ZdeněkH:
jezdím 30km tam a 30zpět den co den, většinou po rovině v pardubickym kraji.
jezdím 30km tam a 30zpět den co den, většinou po rovině v pardubickym kraji.
15:50:57
15.12.2010
15.12.2010

ZdeněkH - zrušená registrace
Ono je asi taky důležité kde jezdíš a jak dlouhé trasy. Mě třeba takováto spotřeba nechvává chladným u každého auta které mám protože jezdím většinou ve městě a krátké trasy do 10km
15:50:30
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> mb136gl:
otáčkoměr nemám ale co jsem nekde četl že by si snad měl motor s 5q při 100km/h točit neco kolem 3700ot/min, což už mi přijde dost..
-> OndraKrupi-TenČtvrtý:
no ted v zime těžko poznám jestli neni nekterá hadice mokrá.. bohužel nemám kde to nechat uschnout..
otáčkoměr nemám ale co jsem nekde četl že by si snad měl motor s 5q při 100km/h točit neco kolem 3700ot/min, což už mi přijde dost..
-> OndraKrupi-TenČtvrtý:
no ted v zime těžko poznám jestli neni nekterá hadice mokrá.. bohužel nemám kde to nechat uschnout..
15:45:47
15.12.2010
15.12.2010

OndraKrupi
-> Baruška.125: zkontrolovat hadičky atd.
15:44:38
15.12.2010
15.12.2010

mb136gl
-> Baruška.125: ak máš otáčkomer, tak je na ňom vyznačené zelené pole od 2 do 3 tis. ot., to sú ideálne otáčky pre normálne jazdenie a najnižšiu spotrebu....
15:43:10
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
-> Tomaso435:
zase poznám kdy se motor dusí aby nejel, neni to tak že bych ji dal plne ohně, sešlápnu plyn tak na 1/4 dráhy.. je pravda že jsem zatim jezdil jen s moderníma autama tak se mi nesmite divit..:D
zase poznám kdy se motor dusí aby nejel, neni to tak že bych ji dal plne ohně, sešlápnu plyn tak na 1/4 dráhy.. je pravda že jsem zatim jezdil jen s moderníma autama tak se mi nesmite divit..:D
15:39:53
15.12.2010
15.12.2010

Tomaso435
4ky na 5tku jdu kolem 50–60ti . to je asi ten problém že tam šlapeš tolik a ani to nejede
15:37:56
15.12.2010
15.12.2010

Baruška.125
Zdravim, jsem docela nešťastnej ze spotřeby, nemám škodověnku dlouho, ale je možný že si vezme skoro 10litru ikdyž jezdim max 80-90 a do te rychlosti ji téměř šolíchám na volnoběh?:D PS: opravdu ji nehonim jak nadmutou kozu, ze 4ky na 5tku jdu kolem 50-60ti... Předem se omlouvám jestli jsem opravdu tak naivní když jsem doufal že se vejdu pod 8?:D