skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda favorit, nedrží volnoběh
prohledat
99 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 17.12.2009 do 16.09.2015, založil/a martin.matess
18:54:24
16.09.2015
16.09.2015

LUKAS
-> Tomaso435: niekedy kolisa a niekedy scipne , membranu obohacovače som kontroloval obe te tesnenička ok, membranku akceleračnej pumpičky som akurát menil mala trhlinky a benal kvapkal na svod.
18:49:23
16.09.2015
16.09.2015

Tomaso435
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: a uplně to chcípne nebo to kolísá ?
pokud kolísá jak sekačka tak bude KO mmbranka obohcovače. ona uschne a de do kytek
pokud kolísá jak sekačka tak bude KO mmbranka obohcovače. ona uschne a de do kytek
18:36:09
16.09.2015
16.09.2015

LUKAS
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: no zase 136ka to neni ma to menši KP,kamarat mal motor 135 a nameral 7,5 bar a motor šiel normalne (spolahlivo), toto ma 9 bar 135ka a 10 šedivich vlasov naviac...keby to je moje auto tak si vymenim motor ešte lebo som to mal 5-6 dni v garaži a neprišiel som na to..:/
18:31:37
16.09.2015
16.09.2015

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> LUKAS: tak 9 bar tlaky nič moc
18:22:48
16.09.2015
16.09.2015

LUKAS
Mal som nedávno problem s favoritom 135 karbec ,motor mal kolisave otačky,zle štarty za studena a zle štarty aj po prehriatom motore 90°C,na križovatkách chcipal a dlho štartoval a ked už ako že chitil tak ho jemne dusilo a musel som pridat aby vyletel do otačok a už ako tak išiel. Nasledovalo kontrola ACpumpy(vyčstit),vymena sviečok,kablov VN,ETZ,rozdelovača(novi CZ)nastavenie predzapalu strobom,karbec bol povodny vyčisteni nastaveni aj thermo sytič aj bohatost,problemy vytrvali dalej,nakoniec som vymenil karbec z mojej škodovki Lekr a to iste motor dusilo studene štarty mali 500ot,na 3 valce akoby šiel ked sa ohrial šli 4ry,nakonec som zmeral aj tlaky 9bar na každy valec, skotroloval plavak v nadrži sitko na nom čisté,vymenil podložku pod karbec, sacie potrubie prekontroloval hadice od posil. všetko OK... motor ide stale diviko zle štarty, za studena aj ked sa ohreje tak skaču ot. o +- 500ot ...nakoniec si to znami zobral a že to da do servisu jednemu panovi,Sám som zvedavi na výsledok....
22:12:09
15.09.2015
15.09.2015

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
vyčistil jsem trysku volnobehu, dal čerstvý benzin a stejne to není ok .. sytič funguje cajk.. tak to asi někde přisává.. mrknu tu podložku pod karbecem
22:02:42
14.09.2015
14.09.2015

Tomaso435
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: benzin je tam puvodní? trochu bych ho vzal u tlamy a šel projet, von se chytne :-D
21:59:11
14.09.2015
14.09.2015

Bukaj
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Nějaká úsada v karbeci přicpává trysku?
20:08:36
14.09.2015
14.09.2015

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
prosím o radu, favorit 136 karbec nedrží volnobeh, elmagnet odpojovač cvaká..
vše fungovalo OK, po odstávce asi pul roku už nedrží volnobeh ..
co tak narychlo kouknout?
vše fungovalo OK, po odstávce asi pul roku už nedrží volnobeh ..
co tak narychlo kouknout?
12:58:34
09.04.2015
09.04.2015

sramot
-> minno: 

12:19:13
09.04.2015
09.04.2015

minno
-> sramot : Jasné, už rozumiem. Tak snáď to bude táto ona závada.
12:15:48
09.04.2015
09.04.2015

sramot
-> minno: no ja by som to dosteloval len tym srobom.a moze byt zly ten elektromagnet.a potom by som to zbytocne steloval.a urcite poznas ako sa auto správa ked chyta falosni vzduch.no a mne to skakalo auto ako jojo ked som pridal a vydavalo to pisklavi zvuk ako keby bola zla spojka tak som dal novu a auto to stale robilo potom som az zistil ze je povoleny karburator z troch srobov drzal 1 a prisavalo vzduch tak zbytocne menena spojka.tym chcem povedat ze je dolezite spravne urcit pricinu poruchy.
12:07:03
09.04.2015
09.04.2015

minno
-> sramot : Tak tomuto som teda moc neporozumel

12:04:08
09.04.2015
09.04.2015

sramot
-> minno: jasne toto by ma nenapadlo a robil som to už aj na pickupe. Vďaka snat sa podari správne urcit závadu. Maposledy som sa ojebabral dal som spravit novu spojku a na koniec bol povoleny karbos na sacom potrubi.ale teraz ked sadnem z fotrovej feldi do pickapa tak vzdy zatlacim ako do poctivej a pritom to ide lahucko
11:42:55
09.04.2015
09.04.2015

minno
-> sramot : presne tak, pri zapnutom zapaľovaní, keď to odpojíš a pripojíš, musí to cvaknúť.
10:49:23
09.04.2015
09.04.2015

Nepér
A blinkry jdou? Někdy se utrhne patice relé a nejde pak napájení do toho ventilu. A nejdou ani blinkry, protože jsou na té samé větvi.
10:40:56
09.04.2015
09.04.2015

minno
-> sramot : elektromagnetický odpojovač.
10:31:51
09.04.2015
09.04.2015

sramot
Borci prosim o radu.mam favorit 136 rv90 za studena pekné štartuje drží si otáčky. A keď sa zohreje taknedrzi volnobeh.zatial som sa na to nepozeral možno bude stačiť. Dostelovat to tým. Srobom na karburatore pri lanku z plynu.čo ine by mohlo byt pricinou tejto závady. Vďaka
21:46:20
07.03.2013
07.03.2013

Nepér
Nojo, když už se tu řeší třetí favorit, co nestartuje nebo cuká, tak jsem z toho už trochu jelen 

21:59:26
06.03.2013
06.03.2013

Radza
-> Nepér: hele,mě je to fuk.dělej jak myslíš,chovej se tak,jak uznáš za vhodný.já se tu nehodlám s nikym hádat,já to nemam v povaze.radši se na něco zeptám,i za cenu toho,že se ptám jak kripl.víš,líná huba,holý neštěstí.

21:50:52
06.03.2013
06.03.2013

Nepér
Jasně tyvole, kvůli ničemu jinýmu sem nechodím
Dyť já sem přece nemusím vůbec nic psát, je mi to úplně jedno
Tak se hned nečerti, nikdo tu na tebe zlej neni 



21:42:45
06.03.2013
06.03.2013

Radza
-> Nepér: Promiň mi,ale jestli tě baví machrovat na lidi,který potřebujou s něčim poradit,tak jsi u mě hovado 1.kategorie.A to jsem ještě napsal slušně,protože kvůli tobě nehodlám dostat ban.Jestli tě obtěžuje tady něco psát,nikdo tě nenutí.Takže "díky za namachrovanou radu tyvole",žádnou sz ti už rozhodně nenapíšu,tim si buď jistej a můžeš mi z vysoka políbit komín...
19:38:24
06.03.2013
06.03.2013

Nepér
-> Radza: No jestli obtěžuješ nebo ne... zkus se zamyslet. Řešíme tu otočenej rozdělovač na autě, který je stejně na díly. Protože mi to jako obtěžování nepřišlo, párkrát jsem do diskuse přispěl. Když mi to jako obtěžování přijde nebo když k tomu nemám co říct (třeba když se mě někdo soukromou zprávou ptá na něco, co by bylo lepší řešit v diskusi, navíc když odpověď neznám) tak neodpovídám. Nehledě na to, že zprávou ses ptal na něco úplně jinýho asi před týdnem a půl
Hele, je mi to fuk, já tady čas ztrácet nemusím, je to moje svobodný rozhodnutí a dělá mi dobře machrovat nad tydýtama a říkat jim tyvole

Hele, je mi to fuk, já tady čas ztrácet nemusím, je to moje svobodný rozhodnutí a dělá mi dobře machrovat nad tydýtama a říkat jim tyvole

18:05:24
06.03.2013
06.03.2013

Radza
-> Nepér: Jestli tě nějak něčim obtěžuju,tak stačí říct.Když ti napíšu sz,tak nejsi schopnej odepsat.A nejhorší na tom je,že vlastně úplně bez důvodu.Jinak jsi měl pravdu.Rodělovač byl posunutej o půlku,takže víčko obráceně..
Jen podotýkám,že auto neni moje.jen jsem ho chtěl zprovoznit,abych s nim dojel na chalupu.auto bude stejně na díly.takže díky teda.
-> Petr Volfik: Tak to jsi měl docela pech.Ale fascinuje mě,jak každá čípovina dokáže udělat takovej bordel
Jen podotýkám,že auto neni moje.jen jsem ho chtěl zprovoznit,abych s nim dojel na chalupu.auto bude stejně na díly.takže díky teda.
-> Petr Volfik: Tak to jsi měl docela pech.Ale fascinuje mě,jak každá čípovina dokáže udělat takovej bordel

00:21:42
06.03.2013
06.03.2013

Petr Volfik
-> Radza: Tak koukni na svíčky, nebo spíš zkus dát jiný. Např. mně už se povedlo párkrát při montáži křupnout izolátor, a pak jsem se divil proč to blbne.

00:09:30
06.03.2013
06.03.2013

Nepér
No, tak se to asi hejblo...
21:53:58
05.03.2013
05.03.2013

Radza
-> Nepér: taky mě to napadlo,ale je mi divný,že při prvním startu v neděli po 5ti měsících to chytlo na všechny 4 a až na druhý startování se to začalo srát...
21:08:47
05.03.2013
05.03.2013

Nepér
Tyvole, dyť je celou dobu jasný, že to pálí v blbej okamžik nebo na blbym válci.
19:18:40
05.03.2013
05.03.2013

Radza
-> Petr Volfik: Tak jsem vyměnil karb za jinej,pojistky ok,všechno zkontrolováno a ani hovno

21:28:14
04.03.2013
04.03.2013

Petr Volfik
-> Radza: Tak může bejt seklej ventil s plovákem, nebo netěsnej třeba.
21:24:58
04.03.2013
04.03.2013

Radza
Co myslíte?

18:23:26
04.03.2013
04.03.2013

Radza
Už se mi to stalo jednou,ale nejsem si jistej.
Když jdu natočit studený auto,tak na 3.otočení začne chytat,chytne,ale jde na 2,3,2,3 a pak zdechne.zkusim startnout znova auž to chytne jen na jednu točku.A pak se startuje a už nechytne vůbec ani ťuk.Rozdělovač,palec,víčk o,kabely,cívka a ETZ,ventil volnoběhu,kostra,vše ok.
Sundal jsem filtr dekl a karb byl nahoře pochcanej benzínem a byl i všude cejtit.
Takže bych to viděl na karb??
Když jdu natočit studený auto,tak na 3.otočení začne chytat,chytne,ale jde na 2,3,2,3 a pak zdechne.zkusim startnout znova auž to chytne jen na jednu točku.A pak se startuje a už nechytne vůbec ani ťuk.Rozdělovač,palec,víčk o,kabely,cívka a ETZ,ventil volnoběhu,kostra,vše ok.
Sundal jsem filtr dekl a karb byl nahoře pochcanej benzínem a byl i všude cejtit.
Takže bych to viděl na karb??
21:15:27
27.02.2013
27.02.2013

Petr Volfik
-> black_devil: Sláva, to byla fuška.

12:25:59
26.02.2013
26.02.2013

black_devil
-> kreten:
říkal, no
Ale tak nevím, kde byl problém, asi v tom mechanismu s vačkou :) Po výměně šlape. Hold na každým karbecu byl nějakej problém, proto se to projevovalo pořád jinak.
Tak díky všem.


Tak díky všem.
12:24:06
26.02.2013
26.02.2013

kreten
-> black_devil: hurááááá
ale neříkal jsi na začátku, že karbec je 100% v pořádku? 


10:47:54
26.02.2013
26.02.2013

black_devil
Tak jsem ten sytič znovu sundal, pročistil, promazal, hodil zpátky, ten šroub jsem nastavil na druhej stupeň tý vačky. Po pár minutách běhu vačky spadla ze šroubu a přívěra se úplně otevřela. Je to tak nějak v pořádku? :D Otáčky na sytič cca 2100, na volnoběh 850.
19:13:16
25.02.2013
25.02.2013

black_devil
-> Petr Volfik: tam snad není co blbě poskládat :O Bimetal je nasazenej, a když sjem ten karbec rozdělával, tak jediný, na čem ten mechelen s vačkou visel bylo táhlo od přívěry.
19:10:54
25.02.2013
25.02.2013

Petr Volfik
-> black_devil: Tak jsi to nějak blbě poskládal, na studenym motoru to má skočit až na ten nevyšší stupeň vačky. Z venku na jakoby ose bimetalu, je šestihran, ze strany zajištěnej červíkem. Tak jestli pujde povolit tak tim šestihranem to doladíš.
A nebo je taky možný že je ten bimetal nějak v prdeli.
A nebo je taky možný že je ten bimetal nějak v prdeli.
18:47:01
25.02.2013
25.02.2013

black_devil
Díky. Tak teď mi ještě někdo řekněte, proč se mi ten šroub tý vačky vůbec nedotýká? :D Našrouboval jsem ho podle Andrta na druhej nejvyšší stupeň. Ale když jsem pak druhej den koukal na karbec, tak při sešlápnutí plyn. pedálu a pomalým puštění se ten šroub vačky vůbec nedotýkal. Tak je vadnej ten mechanismus, nebo já? :D Když ručně hýbu s plynovým lankem, tak se ten mechelen s vačkou nehejbe.
13:45:27
25.02.2013
25.02.2013

kreten
-> black_devil: jinak karbec a celej ten sytic funguje docela jednoduse, ale drzel bych se jedne veci a to, ze nerozebiram neco, cemu nerozumim
a pri ohrivani motoru se zacne natahovat bimetal, ta spirala v jedne z casti sytice, zaroven s tim se vic a vic otevira priveva, ta klapka na prvnim stupni nahore karbece- pracuje zaroven s bimetalem, a prave pri proslapnuti plynu na uz zahratejsim motoru preskoci stupnovita vacka tak, ze sroubek je na nizsim a nizsim schodu- a prave tohle ti urcuje polohu klapky prvni komory, na studenym motoru je klapka dost priotevrena, s ohrivanim se privira, da se rict ze je jen na tobe jak si ten sytic nastavis, kdy ti zhruba vypne, ja jsem si do Fa dal starej dobrej rucni sytic, a vypinam ho uz po par minutach behu na prazdno
a pri ohrivani motoru se zacne natahovat bimetal, ta spirala v jedne z casti sytice, zaroven s tim se vic a vic otevira priveva, ta klapka na prvnim stupni nahore karbece- pracuje zaroven s bimetalem, a prave pri proslapnuti plynu na uz zahratejsim motoru preskoci stupnovita vacka tak, ze sroubek je na nizsim a nizsim schodu- a prave tohle ti urcuje polohu klapky prvni komory, na studenym motoru je klapka dost priotevrena, s ohrivanim se privira, da se rict ze je jen na tobe jak si ten sytic nastavis, kdy ti zhruba vypne, ja jsem si do Fa dal starej dobrej rucni sytic, a vypinam ho uz po par minutach behu na prazdno
13:35:22
25.02.2013
25.02.2013

kreten
-> black_devil: pri studenym motoru je sroubek na stupnovite vacce skoro u konce, na nejvetsim nebo druhym nejvetsim schodu
13:29:18
25.02.2013
25.02.2013

black_devil
-> black_devil: No ať dělám co dělám, tak ten šroub se prostě tý stupňovitý vačky nedotýká :D
12:48:54
25.02.2013
25.02.2013

black_devil
-> Petr Volfik: Tak po kompletním rozebrání, vyčištění, promazání a přetěsnění to už vypadá celkem dobře, ale potřeboval bych vědět, jakýho zubu stupňovitý vačky se má dotýkat ten šroub, když je motor přes noc studenej? Trochu jsem to totiž rozladil :D Jak to vůbec funguje? Vysvětlil by mi někdo po lopatě, jak ta vačka s tim šroubem funguje?
22:46:22
23.02.2013
23.02.2013

Petr Volfik
-> Nepér: No já to nechápu ani po 4 pivech.
Každopádně
-> black_devil: sytiš fávo jak nastavit se řešilo tady:
skoda-virt.cz/cz/.../1671 85-favorit-automaticky-syt ic-nepravydelny-chod?gotop ost=3...

-> black_devil: sytiš fávo jak nastavit se řešilo tady:
skoda-virt.cz/cz/.../1671 85-favorit-automaticky-syt ic-nepravydelny-chod?gotop ost=3...
22:29:32
23.02.2013
23.02.2013

Nepér
Jo, takže je to fakt pakárna. Slož to, jak to patří a sundej jen poslední díl s bimetalem, aby šlo se sytičem hýbat ručně. Potom otevři klapku, jako bys přidával plyn a druhou rukou tlač místo bimetalu tou kličkou sytiče úplně doprava. Šroub nastavení zvýšenejch otáček musí jít na ten nejvyšší zub. Když ne, je třeba něco ohnout. To je jedna krajní poloha. Druhá krajní poloha záleží na dvou parametrech, jednak na nastavení toho šroubu a jednak na tom, kde se to celý zastaví o zcela otevřenou klapku přívěry. V tomhle místě už se to nesmí dotýkat šroubu a musí tam být nepatrná vůle. A je jedno, že dál to jde ještě kousek proti pružině. Prostě bimetalem úplně doleva, přidáš plyn, ubereš plyn a ta páčkou musí jít kus zpět po pružině a než se dotkne šroubu, musí se to opřít o nějakej doraz a udělá se vůle. Asi milimetr v chodu páčky, kterou hýbeš místo bimetalu. No, seřízení podtlakovýho ovladače ja pak další pakárna. A poloha bimetalu by měla bejt taková, aby při 20°C ještě otevřel páčku natolik, aby se šroub opřel o poslední zvýšenej zub. Snad něco z toho i pochopíš
Já s tím laboroval loni a stejně mi to nefunguje tak, jak bych si přál, mám moc votuněnej motor.

22:08:30
23.02.2013
23.02.2013

Nepér
Jdu pro něj, potřebuju pružinku do obohacovače... jsem jí zkrátil a ono je to v přechodech podle lambdy chudý.
21:52:59
23.02.2013
23.02.2013

Nepér
To je hroznej vopruz a z hlavy si to nepamatuju a na půdu pro další karbec nejdu a vzpomínat si, jak to vlastně celý funguje, se mi taky nechce... a je to asi v Andrtovi...
20:55:12
23.02.2013
23.02.2013

black_devil
tqak jsem se nakonec rozhodl pro repas karbce... Ze 3 jsem slozil jeden, co se má snad k světu :D Teďka bych ale potřeboval radu, jak nastavit tu stupňovitou vačku? Karbec nemám ještě na autě.
15:15:36
23.02.2013
23.02.2013

black_devil
Neví někdo kde je nějakej rozumnej návod na kompletní seřízení karburátoru?
14:18:21
23.02.2013
23.02.2013

Petr Volfik
-> black_devil: Tak tam máš něco blbě, když odpojíš odpojovač tak to má chcípnout. Ten motor už neběží na volnoběh ale na zvýšený otáčky.
Co si pamatuju tak mi taky jeden karbec blbnul takhle s volnoběhem, že se nedal seřídit. Řešil jsem to výměnou. Jestli to nikde nepřisává falešnej vzduch, a jsou seřízený ventily, a po stránce elektriky je to v pohodě, tak to nemůže bejt ničim jinym než karburátorem.
Co si pamatuju tak mi taky jeden karbec blbnul takhle s volnoběhem, že se nedal seřídit. Řešil jsem to výměnou. Jestli to nikde nepřisává falešnej vzduch, a jsou seřízený ventily, a po stránce elektriky je to v pohodě, tak to nemůže bejt ničim jinym než karburátorem.