Jaky olej do zavodnich motoru Skoda???

prohledat
543 příspěvků (zobrazeno 351 až 400) od 30.05.2009 do 13.05.2025, založil/a TTomas
řadit dle data
00:12:38
10.03.2011
StepaNoFUN
-> Bery: Klíííd. :-D On se utluče sám... ;-) Věř budíkům. Na LR sice teplota oleje není (proste jsem ty dráty blbě spočítal), ale co jsem stíhal sledovat u B5 (s dlouhánovinou pod kapotou), tak tam šel olej přes 120 (na kolik nevím, budík do tolika neměřil) naprosto běžně i při "ostřejším" přejezdu... A ve volnoběhu to taky nepadalo pod 1bar...
23:13:54
09.03.2011
Bery
-> seriovymotor: pán je znalec,budíky mi lhaly?
21:55:54
09.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
do zavodniho motoru castrol TWS 10w-60 (dobra zkusenost)
21:20:32
09.03.2011
Xterra
Upír - 60 bude při 80st.celsia hustší než 40. Od toho jsou to přece dva různé oleje s různou viskozitou pro boha! Proč by se to jinak vyrábělo? Hustotu oleje při vysoké provozní teplotě poznáš dle hodnoty kinematické viskozity při 100st.celsia v tech.listu oleje. Seriovymotor - můžeš to prosím trochu víc rozvést. Takový výkřik do tmy tu nikomu moc nepomůže.
20:55:53
09.03.2011
upír 130
-> 4dams: myslíš že olej 10w 60 je nevhodnej pro běžnej provoz?? možná cenou ale pokud budeš řešit to že spodní hranice je 10w tak přece ten mnotor za studena trpět bude stejně jako u 10w 40.. a myslím že při běžný teplotě oleje hustej nebude víc než u 10w40, ale jenom snese více teploty nebo myslíš že při cca 80°C bude hustší něž 10w40?
20:37:49
09.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
castrol TWS 10w 60
21:38:34
08.03.2011
Xterra
kury - už jen podle viskozitního indexu (205) a hlavně potom použitých základových olejů (Polyalfaolefin a zcela unikátní 3ester tj.polyestery) je to o parník dopředu. Nejlepší Castrol je tuším na 1esteru, Motul na 2esteru a jen Millers Oils Motorsport CFS oleje mají 3ester.

cituju z webu Millerse:

Základové oleje třídy V:

Základové oleje ve formě organických esterů resp. polyesterů jsou rovněž výráběny syntézou a přispívají k

* vysoké střihové stabilitě v širokém rozsahu provozních teplot

* nízkému odpařování při vysokých teplotách

* tvorbě efektivního mazacího filmu - je zajištěna výborná smáčivost kovů

* Polyestery kromě zmíněných výhod poskytují vysokou účinnost i za extrémních pracovních teplot.
21:25:03
08.03.2011
kury
Takže tenhle olej www.millersoils.cz/58--cf s-10w60.html je lepsi jež 10w-6O od Castrolu?Abych veděl jestli na jaře vyměnit olej, nebo zustat u castrolu
21:01:16
08.03.2011
Xterra
fidelmc - Millersí CRO 10w40 je super volba, jen nechápu proč pak proboha nezůstaneš u nich a jdeš do "obyčejného" minerálu 20w50, když už investuješ (velmi správně) do špičkového zajížděcího oleje.... Proč nezvolíš Classic Sport 20w50 www.millersoils.cz/51--cl assic-sport-20w50.html nebo lépe Motorsport CSS 20w60 www.millersoils.cz/297--c ss-20w60.html ????
19:52:35
08.03.2011
fidelmc
Tak ja poridil na zajeti ten Millers Oils CRO 10W-40 a p tom budu lit Valvoline VR1 Racing 20W-50 , doufam, ze to neni nejaka predrazena kejda8
11:35:43
08.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 07.03.11 21:32:25: To vím, taky jsem něco prošel než si vybral olej pro sebe.
21:32:25
07.03.2011
Alenka
-> Tuner#2: ono neni 10W60 jako 10W60.

Kdyz jsem ted posledne studoval technicke listy nejakyh oleju, tak ty slusne PAO oleje s viskozitou 5W40 mely HTHS kolem 4.4 az 4.6 a superduper Castrol rejsingpyco 10W60 mel nejakych 3.5, coz je mimum normy pro 5W30 longlife oleje do TDI 3
upraveno 1x, naposled 07.03.2011 21:33:37
20:32:12
07.03.2011
seriovymotor - zrušená registrace
-> Bery: tak to musí být kvalitně udělaný olejoví chlazení.....a tlak byl kolik 0,3baru??
23:30:14
06.03.2011
Bery
měřím teplotu 10w60 v plechové vaně a po humpolecké RZ,která měla 15 km jsem se dostal na 150°,vdo budík a čidlo

a ještě dodávám že na volnoběh to pořád tlačilo dost.
upraveno 1x, naposled 06.03.2011 23:33:01
12:48:53
05.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 05.03.11 10:27:47: Asi tak, teplotu oleje stejně změníš jen konstrukcí jeho chlazení a pokud tam někdo leje 10W60 tak je snad bezpředmětné tak dělat zbytečně výměník kor na slalomy, kde jede auto 2min.? a ne pořád na plno. Podstatnější je tlak oleje na závody s velkou kontrolkou když by byl problém.
upraveno 1x, naposled 05.03.2011 12:49:15
10:27:47
05.03.2011
TTomas
-> vhml: No delej jak myslis...pak ale asi ani ten teplomer nepotrebujes:)
09:38:01
05.03.2011
vhml
-> TTomas: já právě nevím jestli ptořebuju znát teplotu oleje co v motoru mám tudíž před, nebo teplotu, co do motoru jde.



10W60 měnit nechci, motorář řekl tohle tak s tím laborovat nebudu. Jenom ten teploměr jsem tam za ty 4 roky jestě nedal abych věděl na čem jsem :-)
20:09:26
04.03.2011
TTomas
-> vhml: Muj nazoj je takovy, ze to klidne na 90° provozovat muzes a nic spatneho se nestane, ale trosku si snizujes vykon. Na 90 by ti bohate stavila kvalitni 5w40 pripadne 5w50 a zvlast na spintech/slalomech by to mohlo byt i dost znat. Idealni teplota bude urcite az za hranici 100°C. Teplotu oleje bych meril pred vymenikem. Radsi budu vedet teplotu oleje v motoru nez po schlazeni.
17:54:29
04.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> 4dams 04.03.11 17:51:45: Sorry já to blbě pochopil a reagoval i na podmět MOLSA a to, že to myslíš obecně na tu 10tku. Až teď vidím, že jsi to myslel na 10W60 a to je pravda do normal auta s běžným provozem v našich klimatických podmínkách je to nesmysl. Nikdy ho neohřeješ na optimání teplotu a je zbytečně hustější a tím namáhá víc olejevé čerpadlo a další věci tím spojené.
upraveno 1x, naposled 04.03.2011 17:55:36
17:51:45
04.03.2011
4dams
-> vhml: Dakujem ze ma tu niekto podrzal
17:41:15
04.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 04.03.11 17:30:07: Tady si přečti Harryho post: www.subaruclub.cz/forum-t ema/oil-olej-10601?kols=6



V podstatě souhlas, je to závoďák a tam se olej mění po motohodinách. Když koukneš na špičkový kit cary, tak mají jak výměník, tak i chladič oleje a přesto jedou TWSo. Asi to o něčem svědří, na vačce, vložkách apod prostě ty teploty budou mnohem větší než pak po průchodu výměníkem...
17:30:52
04.03.2011
vhml
A ještě jeden dotaz s výměníkem. Čidlo teploty oleje dát před, nebo za výměník? Co má větší vypovídací hodnotu?
upraveno 1x, naposled 04.03.2011 17:31:05
17:30:07
04.03.2011
vhml
-> Tuner#2: tak treba 90, to je jedno. Myslenka dotazu proste byla o tom jestli olej neprechladim 4



-> 4dams: proto jsem už i vyndal chladič na slalomy. 10W 60 je opravdu za studena velmi hustej
17:21:57
04.03.2011
4dams
mozno to myslel tak ze ma dost vysoku svoju pracovnu teplotu
17:12:38
04.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> 4dams 04.03.11 17:04:43: To je řádná blbost (myšleno 10W versus problém za studena), ale s tím, že do HTP dávat min. 50tku, lépe 60tku to je známá věc. 40tka se tam napaluje a pak je na problém zaděláno...
17:10:51
04.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 04.03.11 16:36:27: Olej na 80ti? v hliníkovém motoru a závodním nasazení? To je snad scifi ne? Optimální teplota vody pro takový motor je 88 - 90°C a díky výměníku voda olej může být dokonce trochu výš, pokud nezajistíš dostatečné vodní chlazení. Už z toho principu bude olej nad 90° v oběhu a na stěnách, vložkách, zdvihátkách atd. bude ještě min. o desítky stupňů víc.
17:08:16
04.03.2011
MOLSO
-> 4dams: 3 ti kto povedal ze na 10W sa trapi motor zastudena ?
upraveno 1x, naposled 04.03.2011 17:08:31
17:04:43
04.03.2011
4dams
za studena dosť trápi motor, pracovná teplota tak 90,100-120 stupňov, čiže vhodný do fabie HTP a okruhové vozy... Kamarát predáva 4L nerozbalené za 40 eur castrol 10w60. Kúpil ho a potom čo sa toto dozvedel zo šelijakych fórumov ho ani nevyužil. Za studena vraj motoru viac škodí... Netvrdím že je to 100% pravda, toto sa on dozvedel z iných zahraničných fórumov
upraveno 2x, naposled 04.03.2011 17:07:07
16:56:25
04.03.2011
MOLSO
-> vhml: asi to tak nejak bude 4
16:36:27
04.03.2011
vhml
A jeden dotaz ohledne 10W60. Jaká může být jeho ideální pracovní teplota? Jinak řečeno, dám-li výměník, který ho v ideálním případě bude držet na 80stupních, neudelam vic skody nez uzitku? Prece jenom u 10W60 se dramaticky meni s teplotou jeho viskozita
16:33:27
04.03.2011
vhml
-> TTomas: spise zvedavost nez zajem
14:09:39
04.03.2011
TTomas
-> vhml: -> Tuner#2: Je to zhruba -20% z oficialnich cen....ja toho bral hodne najednou, takze presny cenu 10w50 uz bohuzel nedohledam...ale kdyz bude vaznej zajem, tak zjistim presne.
13:24:46
04.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas 04.03.11 12:24:17: Stejný dotaz na 10W50 4
13:07:40
04.03.2011
vhml
-> TTomas: za kolik má 10W60?
12:24:17
04.03.2011
TTomas
Jen doplnim, ze nakonec jsme poridil ten Miller...na zajeti 10w40...na prvni napln 10W50...casem prejdem nejspis na 5w40, ale chtel jsem mit na zacatek jistotu. Beru je pres kamarada ze servisu a ma celkem dobre ceny. Kdyby teda nekdo touzil po Millers, tak dejte klidne vedet. Vzal jsem na zkousku i do octavky tdi a ten jejich trident byl vylozene za hubicku:)
16:31:13
13.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:

OK chlape, lubrikaci zdar 4
16:29:24
13.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra 13.03.10 16:24:00: Jasný, díky.
16:24:00
13.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:

A nebo si přečti tohle www.millersoils.cz/30/zav odni-motorove-oleje

ale to už může samozřejmě vypadat jako reklama Millersů, nicméně to plně koresponduje s níže uvedenými fakty....
16:19:46
13.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:

Ahoj, mám to ze článku "Alchymie s olejem" vyšel v Motorsport Magazínu v Květnu 2009 a potom něco podnobného bylo např. i v anglickém Race Tech Magazine:

" Esters have what is known as a ‘synergistic’ response and in a balanced blend with PAO, provide extra load bearing capacity. Adefinite case of the whole (that is the blend) being greater than the sum of the parts. In so doing, this enables the amount of polymer or viscosity modifier (VM) to be reduced. The practical result to this will be reduced wear on highly loaded bearings, cams and so forth."



a nebo



"It follows that a 10W60 oil will contain more polymer than a 10W40 in order to give the wider viscosity range. However, in order to reduce this shearing effect on the oil, it is good to use very high viscosity index base oils as Polyalphaolephins and Esters / Polyesters to minimize the addition of viscosity modifiers in very high performance competition oils. In this way such a lubricant is much more likely to stay in grade for longer.”
15:42:25
13.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra: Tak takhle do hloubky jsem nikdy nešel, můžeš prosím uvést zdroj citace? Taky se nehádám pouze jsem napsal svou zkušenost a to co vím.



-> TTomas: Myslím že tady Tě moc lidí neporadí a když jsem se ptal různě po závodech, tak převážně jezdí TWSo, nebo Motorex jako třeba Dipi.
12:07:37
13.03.2010
TTomas
Q8 F1 10w50 je opravdu cenovy trhak, ale nikde jsem se nedocetl jake pouzivaji zakladove oleje. Stejne tak Mobil 1, Castrol...a mnoho dalsich znacek. Estery by mel obsahovat udajne Gulf, ktery je taky cenove priznivejsi a nekdo nekde tvrdil, ze i Mobil 1 5w50. Kazdopadne na strankach ani jinde jsem zadny dukaz nenasel. U Millers mam teda jistotu. Napriklad Kaps po dlouhodobem testovani doporucuje do svych prevodovek zrovna Millers a to asi taky nebude nahoda. Stejne tak jako jeden z mala vyrobcu ma specialni olej na zajizdeni.

Do upraveneho motoru Fabie, kterych je vsude dostatek bych to asi taky nelil. Tady bych mu ale opravdu rad dopral kvalitni provoz a udrzbu, kde treba usetrenych 1000kc na oleji se muze brzo vratit v podobe nekolika desitek tisic pri pripadne oprave. Zajizdeni mam vyresene, ale jaky olej ve finale pouziju jeste ne. Takze vsem dekuji za nazor idealne opreny o Vase zkusenosti.
11:11:18
13.03.2010
Xterra
-> darklord:

Jo to naprosto souhlasím, v určité cenové relaci se rozdíly při pohledu na bandasky se stejnou SAE viskozitou a třeba API na regálu fakt hledají špatně. Je nutné najít si reference nebo udělat vlastní zkušenost systémem pokus-omyl 4
upraveno 1x, naposled 13.03.2010 11:11:57
11:06:00
13.03.2010
darklord
-> Xterra: NO, mas sice pravdu ale teraz este na tema cena/vykon o com tu je celu dobu rec...? Vybrat najlepsi olej zvladne kazdy kto si precita literaturu a pochopi "vo co go". ale teraz zajdi do obchodu a v !urcitej cenovej relacii! najdi najlepsi olej.
10:41:05
13.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:

ááá Ing.Černý.....

Dovolím si dodat toto, protože nemáš tak úplně pravdu:

Lze souhlast s tím, že pokud jsou použity základové oleje tříd I-III, je k dosažení vysokého viskozitního indexu nutné použít vysoký podíl polymerů, které jaou vskutku náchylné na působení střihových sil. To ti hraje do karet....Zapomněli jste s Ing.Černým však dodat vysoce důležité ALE



a nyní zase cituji z jiného článku :

Základové oleje se podle kvality rozdělují do pěti skupin:

• První tři skupiny představují ropné – minerální oleje. Rozdíl mezi nimi je v obsahu nasycených

uhlovodíků, síry a v hodnotě viskozitního indexu. Olejům skupiny III se říká syntetické oleje

pouze z obchodních důvodů.

• Skupiny IV a V jsou již opravdové syntetické základové oleje. Vyrábějí se vícestupňovou

syntézou z plynného ethylenu. Jedná se tedy o zcela bezsirné látky. Výhodou syntetických

základových olejů je možnost předem definovat jejich vlastnosti a zaručit jejich standardní

kvalitu. Estery a polyestery mají vysokou střihovou stabilitu, tvoří vynikající mazací film (výborná smáčivost kovů) a mají vysokou účinnost i za vysokých provozních teplot, a proto se používají

např. i v leteckých turbínách.



Tedy !!! Vysoký podíl základových olejů třídy V - esterů, diesterů a triesterů - umožní razantně snížit počet použitých polymerů, protože tyto základové oleje už samy o sobě mají vysoký vizkozitní index bez nutnosti použít polymer a tak jsou extrémně střihu odolné !!!! Takže můžeme dosáhnout vysokého VI bez použití významného podílu polymerů...



Pokračuji v citaci:

Od závodního oleje požaduje uživatel nejčastěji maximální ochranu a minimální ztráty výkonu

motoru. Pro dosažení těchto cílů je trendem snižování obsahu výše zmíněných modifikátorů

viskozity – polymerů v oleji. Dlouhé řetězce polymerů jsou za chladných podmínek stočeny ve

spirále a při nárůstu teploty oleje dochází k jejich rozbalování, resp. natahování. Zabírají více

místa a zajišťují stabilně vysoký tlak oleje. Výroba oleje s vysokým viskozitním indexem (např.

specifikace SAE 10w50 nebo 10w60) znamená v běžné praxi použití velkého množství modifikátorů viskozity – polymerů, které jsou však střihově nestabilní a při zátěži dochází k jejich degradaci, čímž se zhoršují viskozitní vlastnosti oleje.

Pro zachování vysoké střihové stability závodního oleje je tedy nutné snížit množství používaných modifikátorů viskozity ve formě řetězců polymerů používáním vysoce kvalitních základových olejů tříd IV a V, tj. polyalfaolefinů a esterů, resp. polyesterů. Základové oleje ve formě polyalfaolefinů a polyesterů mají bohužel svou cenu – v porovnání s minerálními základovými oleji jsou přibližně pětkrát dražší.



Myslím, že nemám co dodat, ať si to každý přebere sám. (sorry, že cituju tvůj závěr)



Jinak samozřejmě máme demokracii a volný trh se širokou nabídkou, takže každý si samozřejmě vždy vybere svou značku produktu, která je mu sympatická a nemusí se vždy řídit nějakou v praxi fungující teorií. Chtěl jsem jen něco objasnit a uvést na pravou míru tvou nepřesnou informaci, nechci se hádat, spíš konstruktivně argumentovat a třebo to někomu pomůže udělat si obrázek o "vědě o olejích".

Petr
upraveno 3x, naposled 13.03.2010 10:49:16
08:51:01
13.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra: Q8 nemiluju, ale racionálně jsem vybíral nejlepší poměr výkon/cena pro můj motor a tenhle olej mě vyšel nejlépe. Ono se tady bavíme opravdu o tak malých rozdílech, oba oleje plní API SL, Q8 plní i BMW a Porsche normu a to jsou na oleje jedny z nejnáročnějších motorů. Netvrdím, že Tvůj olej je špatný to ani náhodou.



Co se týká viskozitního indexu, tak cituji pana Ing. Černého:



"Většinou platí, že čím je rozdíl zimního a letního čísla větší, tím má olej vyšší viskozitní index. Ten udává jak se mění viskozita oleje s teplotou. Větší rozdíl a vyšší viskozitní index znamená, že změna viskozity s teplotou bude menší. V praxi se u některých spotřebitelů vžil dojem, že čím je tento rozdíl větší, tím je olej lepší, protože lépe maže. Naopak, výroba takového oleje znamená, že se musí použít větší množství polymerních modifikátorů viskozity, které při provozu oleje degradují (střihová nestabilita) a zhoršují se viskozitní vlastnosti oleje."



Myslím, že nemám co dodat, ať si to každý přebere sám.
upraveno 1x, naposled 13.03.2010 08:51:48
00:08:28
13.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:

Neříkám zásadní rozdíl, ale nejsou na chlup stejné 4

Chlape asi miluješ Q8 a já zase Millers Oils, ale trochu reality do naší debaty!

Při provozních 100°C je Q8 lepší o 1%, OK beru, ale viskozitiní index je u Millersu lepší téměř o 25%!!!



Základové oleje - asi jsme si nerozuměli - myslím tribotechniku a ne zeměpis...

(skupiny použitých základových olejů, bavíme-li se o oleji do výkonného motoru mj. na závodní použití a srovnáváme-li oleje, které se profilují jako závodní tak bych to považoval za zásadní...) Je přeci jedno, jestli je z.o. z Kuvajtu nebo Zimbabwe, ale zda je to hydrokrak ,polyalfaolefin, nebo ester, polyester...
22:37:35
12.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Xterra 12.03.10 21:42:02: Všechny parametrky rozdílné???



Q8 10W50 / CSF 10W50



Absolutní hustota při 15° v kg/m3: 857 / 869

Kin. viskozita při 40°, mm2/s: 132,2 / 125

Kin. viskozita při 100°, mm2/s: 19,2 / 19

Viskozitní index: 165 / 205

Bod tuhnutí: -36°/ -25

Bod vzplanutí: 204°/ 200°



Tak kde je ten zásadní rozdíl? Jediný větší je ve viskózním indexu, ale kolem 160 - 170 se pohybuje i u 10W60 viz. vložený obrázek od vhml níže. Při provozních 100° a více je dokonce Q8 o chlup lepší a to že neuvádí Q8 základové oleje je směšné, je to firma z Kuvajtu a jsou přímo u zdroje narozdíl od jiných překupníků.
upraveno 1x, naposled 12.03.2010 22:38:43
21:42:02
12.03.2010
Xterra
Tuner#2 12.03.10 15:41:13 napsal: → TTomas: Co se týče 10W50tky, tak má nachlup stejné parametry jako moje Q8 10W50, jen stojí skoro dvojnásobek



Nee Q8 FORMULA F1 10w50 versus Millers CFS 10w50 mají všechny tecnické parametry rozdílné, např. viskozitní index je výrazně odlišný! A Q8 nepíše jaké použivá základové oleje....
21:34:30
12.03.2010
Xterra
-> Tuner#2:

GL3, GL4 nebo GL5 či GL4/5 znamená míru aditivace vysokotlakými přísadami - viz citace ze serveru znackoveoleje.cz:

Pro značení výkonnostní kategorie převodových olejů se používá klasifikace API (American Petroleum Institute, USA). Označení výkonnostní třídy se skládá z písmen „GL“ (z angl. Gear Lubricant) a čísla, které udává výkonnostní stupeň.



•GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním

•GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody

•GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení

Mnohé oleje mají společnou specifikaci GL 4/5.



!!! Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody. !!!



Potud teorie, nyní k praxi:



Co se týče oleje pro zde zmíněnou synchronní převodovku, je toho na výběr celkem hodně a připouštím, že nejlepší závodní CRX 75w90 NT GL4/5 nemusí být zrovna to nejlepší. Z naší praxe bych proto rozhodně doporučil tento olej, máme ho osvědčený z motorsportu historiků:

www.millersoils.cz/91/spo rt-transm-oil-80w90



A vyloženě normální olej, pouze s GL4 je potom opravdu tento: www.millersoils.cz/87/gea r-oil-ep-80w90
upraveno 1x, naposled 12.03.2010 21:46:02
15:41:13
12.03.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas: Co se týče převodů, ak nevím co má znamenat GL4 a GL5, dle mě se to synchronům líbit nemusí viz.: skoda-virt.cz/cz/.../1176 29-prevodovka-olej-po-1000 x



Co se týče 10W50tky, tak má nachlup stejné parametry jako moje Q8 10W50, jen stojí skoro dvojnásobek a na zajetí LM s MOS je blbost, já teda celkově jejich technologii nějak moc nemusím.
Extreme Tyres