skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Na co se (ne)vztahuje Ekodaň
14:42:59
04.01.2009
04.01.2009

petr s
-> Risan: Pojem dojem a průjem je to stejné
14:38:57
04.01.2009
04.01.2009

Risan
-> Zdeněk.: Já tam slyšel "silniční daň". Jenže to je asi stejně jedno. Jak už jsem tady psal před měsícem, rozdíly mezi různými daněmi a poplatky jsou pro zdejší osazenstvo příliš jemné nuance.
13:34:08
03.01.2009
03.01.2009

charon
-> Zdeněk.: skoda-virt.cz/cz/.../5458
-metodicky-pokyn-md-k-vyhl
asce-o-odpadech-ekopoplate
k - podivej se na tabulky s emisema (první příspěvek v komentářích) - LPG, CNG se bere stejně jako benzin, žádný úlevy nejsou
19:47:00
02.01.2009
02.01.2009

Zdeněk.
teďka v televizi říkali, že ekodaň se nevztahuje na auta, která jezdí na plyn, ethanol...takže jak to je? Jestli je to pravda, tak se vyplatí namontovat do škodovky lpg za 10tis, než platit ten debilní poplatek
21:14:53
17.12.2008
17.12.2008

Kloggie
-> LiMaK:
to je dobrý
jinak na co se nevztahuje eko daň je tady:
skoda-virt.cz/cz/.../5422 -mf-dnes-17-12-2008


jinak na co se nevztahuje eko daň je tady:
skoda-virt.cz/cz/.../5422 -mf-dnes-17-12-2008
14:34:38
13.12.2008
13.12.2008

LiMaK - 742 forever
-> Kloggie: ale bacha, mesmis na tom vezeyku vozit stare motorY....pokud bys tam u suseda nalozil 4x motor ze 120 a chtel jej odvezt k sobe do dilny, musel bys za prevoz zaplatit 4*10tku....za ten 4motorovy vozik,jelikoz ani jeden motor by neplnil EUROskurvLIMIT
10:23:48
12.12.2008
12.12.2008

Kloggie
-> AllOK, takže s vozejkem až v lednu, tak to jsem rád. Díky pánové

08:31:09
12.12.2008
12.12.2008

MOLSO
-> Kloggie: ak nemas trojcestny riadeny katalyyator pripevneny na oji tak to mas za 10 000




19:05:12
11.12.2008
11.12.2008

myschaak AZNP K.Hora
vozíky jsou euro 10 pro všechny data výroby

17:38:51
11.12.2008
11.12.2008

vaclav785
-> Kloggie: no podle toho jakej motor v tom máš tak ti vypočítají ekodaň



17:18:06
11.12.2008
11.12.2008

Kloggie
Co přívěsný vozík, na ten se to bude vztahovat taky nevíte někdo?
14:56:11
08.12.2008
08.12.2008

Labros
-> King: drobná oprava - ze dvou lambda sond se pro regulaci používá jen jedna - aspoň podle toho co jsem všude četl - druhá je za katem, jen pro kontrolu, aby se ti rozsvítila kontrolka matrixu - teda chci říct systému EOBD :)
11:11:39
05.12.2008
05.12.2008

King
-> apoc: To bude zas nějaká SM kachýnka :) To je totiž klasická urban legend, že lpg pohon je ekologičtější. Už to píšu po stý - při měření dvou statických režimů na měření emisí, se dá bohatost lpg vyšolíchat šroubem tak, že jakoby plníš požadavky vyšší "EURO" emisní normy. Za jízdy a v zátěži, ale lítá z vejfuku ten samej sajrajt jako na benál, protože systém řízení bohatosti je většinou jenom podtlakem řízenej, doslova zemědělsky jednoduchej, což je výsměch moderním emisním systémům, kde mapy pro dávkování paliva jsou x-rozměrný a korekce se dělá třeba dvěma lambda-sondama.
Říkám, jsem rád, že lpg se zatím nedání tak brutálně jako benzín, protože manželka lpg filcku provozuje, ale záminka pro osvobození od zmrdí eko-daně je to trošku mimo......Ale zase na druhou stranu, až tu naší plečici budeme prodávat, ušetříme třeba 3500 :)
Říkám, jsem rád, že lpg se zatím nedání tak brutálně jako benzín, protože manželka lpg filcku provozuje, ale záminka pro osvobození od zmrdí eko-daně je to trošku mimo......Ale zase na druhou stranu, až tu naší plečici budeme prodávat, ušetříme třeba 3500 :)
16:58:58
03.12.2008
03.12.2008

tadeas
zrovna SM je hodně nedůvěryhodný medium, chyb se tam dopousti casto, takze tak jisty to neni...

00:18:39
03.12.2008
03.12.2008

apoc
-> Risan: Asi jsem se špatně vyjádřil.Samozřejmě že se jedná o "daň z převodu".Zdroj si myslím že je důvěrný,jedná se o článek ze Světa motorů.(můžu nascanovat celé znění)
09:42:06
02.12.2008
02.12.2008

Zazaa
-> Risan: pripadne ktera dotahnete ze zahranici ....
08:19:10
02.12.2008
02.12.2008

Risan
-> apoc: A ekodaní myslíš teď co? Platíme tolik ekodaní, že se v tom už neorientuju. Poslední dobou je móda mluvit hodně o poplatku při první (pře)registraci. To je asi ono, co?
No, a kde jsi prosímtě četl to o LPG? Nějak to nemá logiku - že by ekologická likvidace auta s přestavbou na LPG byla za nulové náklady?
Možná je to informační šum způsobený tím, že se míchají dvě "ekologické" věci - likvidace vraku (na kterou mají peníze sloužit) a emisní norma (podle které se vybírají auta, u nichž se poplatek platí.
Pokud jde o veterány, tady může dojít také ke zmatku - veteránem může být i auto, které je vedeno v normálním registru. Mám osmdesátiletého kolegu, co má na normálních značkách auto z roku 1932, chtěl by auto prodat, protože už s ním poslední dobou moc nejezdí. Poplatek po novém roce musí zaplatit. Převod takového auta do veteránského registru dnes také není legálně možný - pro vyřazení z normálního registru se musí auto ekologicky zlikvidovat. A pak už jaksi není co do veteránského registru zapisovat. V podstatě veteránský registr je jen pro auta, která najdete ve stodole bez značek.
Mně by zajímalo, jak se budou dívat na převod třeba elektromobilu. Takový Favorit - Eltra má sice nulové emise, ale na to ten zákon nepamatuje. Úředník se podívá, jestli auto má v techničáku Euro2 nebo Euro3. Pochopitelně nemá. Tak zaplať 10 000.
No, a kde jsi prosímtě četl to o LPG? Nějak to nemá logiku - že by ekologická likvidace auta s přestavbou na LPG byla za nulové náklady?
Možná je to informační šum způsobený tím, že se míchají dvě "ekologické" věci - likvidace vraku (na kterou mají peníze sloužit) a emisní norma (podle které se vybírají auta, u nichž se poplatek platí.
Pokud jde o veterány, tady může dojít také ke zmatku - veteránem může být i auto, které je vedeno v normálním registru. Mám osmdesátiletého kolegu, co má na normálních značkách auto z roku 1932, chtěl by auto prodat, protože už s ním poslední dobou moc nejezdí. Poplatek po novém roce musí zaplatit. Převod takového auta do veteránského registru dnes také není legálně možný - pro vyřazení z normálního registru se musí auto ekologicky zlikvidovat. A pak už jaksi není co do veteránského registru zapisovat. V podstatě veteránský registr je jen pro auta, která najdete ve stodole bez značek.
Mně by zajímalo, jak se budou dívat na převod třeba elektromobilu. Takový Favorit - Eltra má sice nulové emise, ale na to ten zákon nepamatuje. Úředník se podívá, jestli auto má v techničáku Euro2 nebo Euro3. Pochopitelně nemá. Tak zaplať 10 000.
23:02:34
01.12.2008
01.12.2008

FORM - zlomená ojnice
-> tomaso435: M1 je osobní automobil do 3,5 tuny, N1 je malý nákladní automobil do 3,5 tuny, ale třeba taky osobák s přepážkou.
23:00:42
01.12.2008
01.12.2008

Tomaso435
-> Pavel P..: ok dík,,už chápu
22:34:21
01.12.2008
01.12.2008

Pavel P..
-> tomaso435: že se to vztahuje na tvůj trakař a nákladní vjehikly... na prskolety a jiný chrchláky nikoliv

22:27:50
01.12.2008
01.12.2008

Tomaso435
-> FORM: a teď česky
coí ej to ?

22:04:17
01.12.2008
01.12.2008

FORM - zlomená ojnice
mělo by se to vztahovat pouze na vozidla M1 a N1
14:46:20
01.12.2008
01.12.2008

Tomaso435
jooooooooooo ? :D já ci LPG ... taky se to nevztahuje na motocygely :-) a zajimalo by mě jak to je s tim LPG a nákladákama
13:32:13
01.12.2008
01.12.2008

apoc
Tak dnes jsem vyčetl že Ekodaň se nebude vztahovat na auta přestavěná na LPG.(rozhodhující není palivo ale pnení emis.normy)
A taktéž na převod veteránů(jsou v jiném registru)
tak doufám že to tu nekdo predemnou nepsal..
A taktéž na převod veteránů(jsou v jiném registru)
tak doufám že to tu nekdo predemnou nepsal..
