zimni vybava zas a znova

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 16.11.2008 do 27.11.2008, založil/a LiMaK - 742 forever
řadit dle data
09:38:24
27.11.2008
King
-> U-Geen: Ne, jenom jsem optimista a věřím, že když ne drtivá většina, tak aspoň vetšina českejch řidičů má ten zlozvyk z minulosti, totiž mozek za volantem používá4

Když se loni v "bílý tmě" na D1 stala bouračka století, bylo to hlavně kvůli pár bezmozkům, co v těch sračkách jeli v některejch případech 130+ nebo aspoň 110+ (což je dle zákona OK) a ne kvůli zimnímu ne(obutí)4
19:21:54
26.11.2008
U-Geen
-> King: zdravy rozum u ceskych ridicu? tys pil?
22:37:31
25.11.2008
King
-> red.bill: Protože ta značka je jenom záminka k brzkýmu zavedení povinnýho používání zimních gum v paušálním časovém úseku od-do, což konečně uspokojí fanoušky tvrdé "otcovské" ruky státu4 Co na tom, že v březnu bude 20C, pokvetou pampelišky? Sněhová přeháňka na D1 před Jihlavou hrozí kdykoliv a tak halt budeme "plavat" na zimákách, aby se někdo necítil ohrožen :)
22:28:45
25.11.2008
King
-> U-Geen: Dneska jsem si na zmíněný škole smyku ověřil, co jsem léta tušil, že jsem šedý řidičský průměr :)

Nic to ovšem nemění na mým postoji, že nahrazení zdravýho rozumu zákonem, je.....na hovno? :)
22:23:18
25.11.2008
red.bill
-> U-Geen: asi jo, páč ta značka je úplně k ničemu, jednak neexistuje a ani existivat nebude žádnej seznam kde jsou rozmístěný protože je mnoho instytucí který ty značky mohou umisťovat. další věc je ta že bydlim v oblasti kde ty značky jsou a měl bych mít přezuto už 1.11. ale k čemu když neni sníh a nemrzne?? osobně sem přezouval až 22.11. dle mě to je jen buzerace a dlaší způsob jak tahat z lidí peníze.
22:22:54
25.11.2008
Bobesh
-> King: Ať se propadnu do západního německa,krom hlavičky ostatních příjemců jsem to hodil tak,jak to přišlo. Jen dělám prostředníka.
22:10:22
25.11.2008
King
btw: dneska jsem s kolegy absolvoval školu na smyku v nejmenované instituci a náš lektor nám rámci teorie ukázal i ten novej paskvil v podobě značky "zimní výbava" (nebo, jak se ta kokotina jmenuje :). Potěšil mě, protože to sepsul a strůjce onoho opatření nepočastoval jmény, která jim náleží, jenom s ohledem na přítomnost dam :)
22:09:10
25.11.2008
U-Geen
btw jsem jedinej komu tahle znacka prijde jako dobra vec? :-) predpokladam ze vsichni nejsou ridicsti bozi jako King...
22:05:20
25.11.2008
King
-> Bobesh: Jenom v zájmu jakýchsi autorských práv dodávám, že autor není úplně neznámý a je to ten, jež se zove ROOT, publikující na D-FENS weblogu: www.dfens-cz.com/
20:46:55
25.11.2008
Bobesh
Dnes mi přišlo mailem. Plně to vykresluje zdejší absurdistán.









Elektromontér Josef Voříšek jel ve svém pick-upu pracovat na

zakázce,kterou

byla dostavba chalupy kolotočáře Václava Katze. Bylo 27. dubna

2009,

jedenáct hodin dopoledne středoevropského letního času.

Pick-up naložený materiálem a nářadím projížděl vesnicemi a

uháněl

po

rovných silnicích polabské nížiny. Na loukách kvetly pampelišky i

jiné

kvítí, venkovní teplota byla 15°C a svítilo slunce. Silnice byla

naprosto

suchá.

Na krajnici postával policista nstrm. Radim Maják. Kývl plácačkou na Josefa

a ten předpisově zastavil.

"Kontrolní kontrola, pane řidiči. Předložte doklady od vozidla a

řidičský

průkaz!"

Josef předložil požadované dokumenty.

"Copak to vidím, pane řidiči? Vy nemáte nazuté zimní pneumatiky."

"To máte pravdu. Nemám. Už asi měsíc je nad nulou. Furt se všude

žvaní o

globálním oteplování, tak to letos asi začalo."

"Nechte si vaše komentáře, nikdo vám na ně není zvědavý. Vy jste

neviděl

značku C15a "zimní výbava" v přechodném provedení?"

"Neviděl. Kde jako měla být?"

"V Prdelákově na konci obce, hned za tím velkým kopcem."

A odkdy tam stojí?"

"Byla tam umístěna před hodinou. Ale do toho vám nic není. Vy

Jste povinen

pokračovat v jízdě jen za použití zimních pneumatik..."

"Mohu se na něco zeptat? Jaký význam má umisťovat značku dnes,

když je už

tři neděle teplo? Po sněhu ani památky?"

"S dotazy se obracejte na tiskového mluvčího. Nejsem povinen vám

odpovídat.

Vy jste povinen značky uposlechnout a pokud nemáte zimní

pneumatiky,

nepokračovat v jízdě . Zaplatíte pokutu dva tisíce korun."

"Nezaplatím. Já přes Prdelákov vůbec nejel. Najel jsem na tuto

silnici z účelové komunikace asi kilometr odtud. Měli jste umístit tu

přenosnou značku správně. Sepíšeme záznam o přestupku, ano?"

"Víte co? Koukejte zmizet. A jestli vás tu nachytám příště, tak

vám napařím pokutu, že se poserete."

"Můžete to prosím zopakovat a zapnout si u toho ten diktafon, co

vám

Červíček koupil?"

"Zmizte!"

28.dubna 2009, 10:15 SELČ, venkovní teplota 17°C Radim Maják od

rána myslel na bílý pickup a jeho řidiče. Předsevzal si, že teď s tím

dobytkem, co s ním

včera tak hnusně vyběhl, řádně zatočí a ukáže mu, že policejní

sbor tu není nikomu pro srandu.

Jako pravidelný divák seriálu Pitaval z velkého města Radim

věděl, jaký je

význam pojmu "dedukce" pro policejní práci a došel k závěru, že

pickup naložený různým matrošem pojede nejspíš opakovaně. Svědomitě

umístil

značku C15a za opravdu poslední místo, kde bylo možno na silnici najet.

Zamnul rukama, usedl do vozu s nápisem "Pomáhat a chránit" a odebral se

o kus dále provádět kontrolní kontroly. Za jednu hodinu vybral na pokutách

10.000 Kč a 2.500 bez dokladu, dále jako naturální požitek kbelík barvy

(natěrač Váleček neměl na pokutu). Byl to celkem dobrý den a blížící se

pickup připadal npor. Majákovi jako sladká třešinka na dnešním dortu.



Josef se také připravil. Prostudoval zejména vyhlášku č.202/2008 Sb.

a související č.341. a došel k poměrně jednoduchému řešení, jak celý

problém vyřešit, aniž by musel montovat zimní kola zpět.

"Kontrolní kontrola, pane řidiči.

Předložte nám doklady od vozidla a řidičský průkaz!"

Josef předložil požadované dokumenty.

"Copak to vidím, pane řidiči? Vy nemáte nazuté zimní pneumatiky."

"Jak jste na to přišel?"

"Není na nich označení M+S, M/S, M.S ani M-S, jak stanoví vyhláška."

"Tohle sice vyhláška žádná nestanoví, ale podívejte se pořádně."

Nstržm. Maják oblezl celé auto kolem dokola. Ani na jednom kole nebylo

M+S,

viděl

pouze průměrně opotřebené letní pneu.

"Pane řidiči, to jsou letní pneumatiky."

"Já vám říkám, že pneumatiky mají nápis M+S. Najděte si ho sám.

Upozorňuji také na to, že nejste oprávněn mě zdržovat nějakými

vašimi

analytickými úkony, pokud tedy potřebujete získat důkazy pro další

prokazování přestupku, nezbyde vám než mi automobil zabavit a

nechat pneumatiky analyzovat vašimi experty."

Majáka oblil studený pot. Takovou proceduru by nadřízeným vysvětloval jen

těžko, protože náčelník jim při poradách vždy říkal, že vykostit

kaštana se musí rychle a bezbolestně, aby se plnil plán v počtu zjištěných

přestupků.

Na druhé straně touha uvrtat toho zjevně neukázněného a odbojného řidiče

přiměla Majáka, aby zalehl na mokrou silnici a zkoumal vnitřní stranu

pneumatik. Stálo na nich rukou a bílým fixem napsáno M+S.

"Co to má znamenat, pane řidiči? To tam musí být uvedeno od

výrobce

pneumatiky, nikoli od vás."

"Přečtěte si tu vyhlášku pořádně, abych na vás příště nemusel podat

stížnost a trestní oznámení pro zneužití pravomoci veřejného činitele. V té

vyhlášce

pouze stojí, že pneumatiky mají mít toto označení. A to mají. Máte ještě

nějaké dotazy?"

Maják propustil bílý pickup ze své jurisdikce. Že ho to hlodalo, to

Bylo slabé slovo. Cítil se zrazen těmi proradnými zákonodarci, kteří

sice mají plná ústa pořádku a bezpečnosti, ale přesto nedovedou dát

poctivému policistovi do ruky fungující nástroj k potrestání silničních

pirátů, kteří nejezdí na zimních gumách ani koncem dubna. S nostalgií

vzpomínal na Malý pitaval a prostředky, které měli tehdejší soudruzi k tomu,

aby pomáhali a chránili, stejně i na majora Bambase, který jako jediný za

svými lidmi doopravdy stál...



Před návratem na služebnu si odeslal úplatky domů poštou, aby je u něj

nenašla náhodná kontrola. Odklidil ze silnice přenosné značky a

spolu s automobilem a dokumenty je předal je další směně. Cestou ze služebny

zašel k

mamince nechat vyprat uniformu, co si zašpinil lezením pod autem,

a do knihovny, kde byl počítač s internetem. Okouknul, co je nového v oboru

čuracího porna a na stránkách nakladatelství Česká muzika. Dnešní

událost mu

však nešla z hlavy, a tak zasurfoval tímto směrem. Po dvou a půl

hodinách zaznělo prostory knihovny radostné zvolání.

29.dubna 2009 10:20 SELČ. Pršelo a bylo 14°C.

Nstržm. Radim Maják umístil značku tak, jak posledně odzkoušel a jak se

osvědčilo. Bohužel, pouhých patnáct minut poté došlo poblíž

značky k nehodě.

Z nezjištěných příčin náhle zastavila a začala se na silnici otáčet

do protisměru dodávka, přičemž do jejího boku narazil školní autobus.

Nehoda si

vyžádala pouze dvě lehká zranění. Dispečer vyhnal Majáka zajistit

místo nehody do doby, než dorazí vyšetřovací skupina pro dopravní

nehody.

Majáka to nadobro otrávilo, protože si nemohl vychutnat potížistu s

pickupem, a tak si aspoň spravil chuť vyinkasováním pětikila za dohození

kšeftu spřátelené odtahovce.



30. duben, 11:00 SELČ. Slunečno, 14°C

Maják opět rozmístil osvědčené značky C15a. Tentokrát to dalo

13.000 Kč pro stát a 500 pro Majáka. Finančně to bylo slabší, ale naturálně

se dařilo.

Hodilo to dvě láhve domácích okurek (bába Vomáčková neměla k

babetě zelenou kartu), prasečí nohu (nepozorný řezník Krkovička jel bez

zapnutých světel),

zastřeleného zajíce (silniční pirát a lesní myslivec Kudrna už

také přezul na letní) a pět gramů marjánky (majitel místní diskotéky Abi Al

Masúd jel opilý). Majáka však zajímalo pouze jediné. Neklidně leštil

plácačku

o uniformu a kontroloval to, co vyfasoval.

Pickup pana Josefa se objevil podle plánu.

"Kontrolní kontrola, pane řidiči.

Předložte doklady vod vozidla a řidičský průkaz!"

Josef předložil požadované dokumenty.

"Mohu se podívat na vaše pneumatiky?"

"Ale ano. Já vám to dovolím. Nakonec už jste je dlouho neviděl."

Maják se sklonil k pravému přednímu kolu a z futrálu vytáhl nástroj

spravedlnosti, kterým, jak věřil, skoncuje s tímto individuem jednou pro

vždy. Na zařízení stálo: "Posuvné měřítko plastové Kinex." Maják

zasunul

měrku do vzorku a výsledek jej nadchl. Vzorek byl pouhé tři milimetry

hluboký.

"Pane řidiči! Na vašich zimních. Pardon, na vašich pneumatikách s nápisem

M+S nemáte hloubku dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů nejméně 4

mm. Porušil jste povinnost danou dopravní značkou C15a v

přenosném

provedení

a bude vám uložena bloková."

"Jak jste to změřil? Mohu to vidět?"

Maják překypoval sebedůvěrou. Vytáhl plastové měřítko a hrdě

zopakoval

měřící úkon i jeho výsledek.

"Co to máte za verk?" otázal se Josef při pohledu na plastové

měřidlo,

"to

jste vybrakoval z nářadíčka pro Barbie? Požaduji předložit

ověřovací

list

k tomuto, ehm, měřidlu."

"Jakej ověřovací list? To se musíte zeptat náčelníka, ten mi to

dal!" vylítlo z Majáka, když viděl, jak se to zase všechno hroutí.

"Měříte vy. Vy jste povinen použít platné stanovené měřidlo.

Pokud ne, měřte

klidně dál, ale zapomeňte, že byste mi uložil nějakou pokutu."

Na silnici se rozhostilo trapné ticho, během kterého si Maják vzpomněl,

že snad na školení něco podobného slyšel. Popadla ho opět vlna hněvu

nad

zkurvenou demokratickou legislativou a rozhořčení nad klacky,

které

politici

nakladli snaživým a poctivým policistům, jako on...

"Ještě něco chcete, pane nadstrážmistře, anebo už dnešní

představení na téma

´pomáhat a chránit´ skončilo? Jestli ano, já bych s dovolením jel

pracovat, abych ze svých daní vydělal na váš plat. Snad bych si dovolil

připomenout,

že dneškem platnost značky končí, aby vás nenapadlo pomáhat a chránit

ještě zítra..."

Nstržm. Maják uklidil značky, vrátil měřidlo a ještě téhož dne

požádal o přeložení k pořádkové policii.

Bylo mu jasné, že se tím odpojí od zdroje úplatků a naturálních

požitků, ale

než se hádat s tímhle póvlem, to je lepší mlátit obuškem zhulený

děti.

Žádosti bylo vyhověno. Nadřízení nadstrážmistra Majáka si marně

lámali hlavu, proč je služba u dopravní policie tak málo atraktivní, ale

pak to vzali jako fakt a sehnali si místo něj jiného blba.

Nová značka C15a představuje v celoevropském a snad i

celosvětovém měřítku unikum, a to hned v několika ohledech:

- jiná země nemá takovou značku, pro cizince je kompletně

nesrozumitelná - může být provedena jako přenosná i proměnná - ačkoli je v

barvě modré vyhrazené pro značky informativní, má

funkci značky zákazové - ukládá řidiči povinnost nepokračovat v jízdě do

značkou ohraničeného

úseku, pokud nemá na vozidle zimní pneumatiky. Bohužel neřeší

otázku, co má udělat řidič, který přijede k takové značce a zimní gumy nemá,

takže se patrně budeme na českých silnicích setkávat častěji s otáčením a

s odstavenými vozidly - úřad, který tuto značku osadí, nemá povinnost o

tomto aktu informovat - značka přišla na svět změnou podzákonného předpisu -

vyhláškou ministerstva dopravy č. 202/2008. O takové změně legislativy

nehlasoval

parlament. Postup MD ČR je dle mého názoru v rozporu s listinou

základních práv a svobod, která výslovně stanoví, že povinnost může být

občanu uložena pouze zákonem. Kromě toho se jedná o určitý zásah do osobních

práv jednotlivce, který tím byl omezen v možnosti volby pneumatik pro

své vozidlo tak, aby za dané povětrnostní situace a podle svého nejlepšího

vědomí, znalostí a schopností dosáhl maximální bezpečnosti. Asi všichni

víme, že zimní gumy nejsou to nejlepší obutí při teplotě 20°C, která není

koncem dubna výjimkou. Podle mě je jen otázkou času, kdy se někdo obrátí

na ústavní soud.

- a v neposlední řadě, ačkoli experti radí používat zimní pneu čtyři měsíce

v roce (prosinec - březen, obecně pokud průměrná teplota klesne

pod 4°C),

vyhláška stanoví něco jiného... ale znáte to... kdyby to mělo zachránit jen

jediný lidský život,

pak to má hluboký smysl. To je demokracie, kámo.

autor neznámý
22:41:00
20.11.2008
petas
-> spartra: Tak nějak. Chce to jezdit s mozkem a opatrně. Zimák sice pomůže, ale nejde se na něj výhradně spolehnout.



BTW docela dobrý výsledky maj prý na ledě gumy s technologií Green diamond. Měly by to bejt nějaký ostrý granule oxidu křemíku ve směsi, a má to mít účinek skoro jako hřeby, ale bez destrukce asfaltu. Dělá to i Vraník na protektory a cena je asi o kilo vyšší na gumu. Ale vyzkoušený to nemam. Jezdim na obyč Vraníkách za pár šupů a nemůžu si stěžovat.
10:30:18
20.11.2008
spartra
stejně když tam bude led, nepomůže ti ani zimní guma, hroty mít nemůžem takže štěk do tmy.

většina problémů je v řidiči, že14

k silničářům, ty maj zmírnit pouze následky,

sypačem proti přírodě nevyhrajou.

kdo to nechápe ten si za to může sám
07:49:23
20.11.2008
petas
Fyziku neojebem. To máš pravdu. A neojebou ji ani pražáci, co se každoročně snažili na letňákách vyškrábat do kopců v Krkonoších, co to na letňákách neubrzdili na břečce, co na čerstvě napadlým sněhu jedou jak pos*atý a brzděj dopravu. Chápu, že v nížinách asi zimáky nemusej mít takový opodstatnění, ale vyzkoušel jsem si rozdíl a zimáky opravdu patřej i na tu škodovku, která jinak "vyjede všechno". Neříkám, že zimáky ti auto ochráněj, ale bezpečnější jízda s nima je a to nejde popřít.



Osobně tuhle značku vítám, jen je třeba její svědomitý rozmístění a samozřejmě solidní legislativní podložení. Pořád lepší, než kdyby zimáky uzákonili pro celý území bez rozdílu. To byste teprv šprkali.
16:07:15
16.11.2008
LiMaK - 742 forever
jo a visjak, s tema 11 stupnema....



to je takove pochybne....nacelnik bengacu sice NECO o tom rika, ale proste a jednoduse v zakone pokud je napsane, ze ta znacka znamena to a to, tak v podstate to co rika nejaky nacelnik o toleranci, tak je jen takove tlachani s vaznosti musiho hovna...pokud ti bude chtit dat pokutu, a znacka nebude otocena, tak vlastne ta znacka plati a tim to hasne....spolehat na jakesi tvrzeni reditele policie, neni moc stastne, vzhledem k tomu, ze ti blbci vecer neco reknou do zprav primo do kamery a rano to popřou, že nic takoveho nikdy nerekli....
16:02:49
16.11.2008
LiMaK - 742 forever
King 16.11.08 15:16:11 napsal:

-> LiMaK:

Mě zas fascinujou ty co si obutím zimáků myslej, jak lehce vymrdaj s fyzikou :)


dobrej nazor, za tim si stojim taky....ale podivej se, kolik je debilnich kidu v radio, v televizi...v casopisech.....



podivej se jak ti blbci novinari slepe blbnou lidi a hustej jim do hlavy kecy vo tom, jak je letnak nebezpecny, jak jedine zimak jim zachrani auto....



ja se moc nedivim, ze blby cesky clovek, obycejny a nemyslici nabyde dojmu, ze zimak ho udrzi na ceste za vsech okolnosti....ono se staci podivat jak vypadaj bouracky na cestach, kazdej kdo ma abs,Eds,xxx systemy, tak si mysli ze muze litat 200 do zatacky a jak k tomu v zime prida turbo zimaka tak je nadclovek s nadautem....pak to konci vetsinou plachtou.



samozrejme zimak neco do sebe ma, ale krasne si to napsal, ZE FYZIKU NEOJEBEM MEKCI GUMOU
15:16:11
16.11.2008
King
-> LiMaK: Mno, dobrá, ale pro ty co se jim nevyplatí přezouvat na zimáky a někdy kolem vánoc pojedou po D1 za tetou na Moravu, to asi bude pozitivní zpráva. Protože nikdo je pravděpodobně nebude proaktivně buzerovat, že maj letňáky na suchý dálnici4

Mě zas fascinujou ty co si obutím zimáků myslej, jak lehce vymrdaj s fyzikou :)
11:55:30
16.11.2008
LiMaK - 742 forever
-> King: to je jasny s tema 11 stupnema,

ja to tu psal jenom proto, ze



sposta lidi, at jiz z meho okoli nebo i zde z wirtu si mysli, ze kdyz si hodi retezy do kufru, tak s nimi bajecne vymrdali a klido pido muzou litat na letnakach dal...tak proto.

mi osobne to je jedno, mam aji retez aji zimníky..
11:29:51
16.11.2008
King
-> LiMaK: O tom, že zdravej rozum (ať už si pod tím každej může představit cokoliv :) zažívá v současný vývojový etapě euro-atlantický civilizace jednu porážku za druhou, přece jen jsem drobátko optimista :)

Čet jsem na novinkách (tuším) rozhovor s tím novým "prezidentem" hluchavek a ten se vyjadřuje v tom smyslu, že nebude např. v onom "zimním" úseku iniciovat žádný buzerační kontroly např. když bude 11C nad nulou. A podobně rozumně se vyjadřuje i k těm pastem na řidiče v podobě měření za cedulí obec nebo plošnýma kontrolama proexpirování jodisolu v lékárničce . Ovšem obávám se, že s podobným přístupem ho buzer-lobby brzo vykopne :-(
10:09:18
16.11.2008
LiMaK - 742 forever
zdarec chalani, ted posloucham radio a mluvi tam samotny nejaky dopravni expert, ktery vysvetluje tu skurvenou zimni vybavu...



pro ty, co maj letni gumy a v kufru maj retezy a mysli si ze s tim vyjebali, mam nemilou zpravu.zakonodarci to vymysleli opravdu skvele, protoze, znacky zimni vybava udava, ze na vozidle musi byt POUZITA zimni vystroj.jak vsichni vime, tak kdyz neni souvisla snehova pokryvka, nejenze se na ceste retezy nedaji pouzit, ale i NESMI.



takze kdo dneska jede treba po D1, ma letni gumy a kufru retezy.....riskuje pokutu.na vozidle totiz NENI POUZITA zimni vystroj, zimni vystroj lezi v kufru....



sorry za omilani tematu, ale jen sem povazoval za potrebne na tohle upozornit, at nekdo neplati zbytecne pokuty.
Extreme Tyres