skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Oi Combi - odstranění střešních nosičů
17:13:32
15.01.2015
15.01.2015

Milan 136
Tak sundat se dají bez nějakých pozůstatků a dát lištu v celku. Ale neušetříš s tím vůbec nic. Navíc combi bez hagusu vypadá divně.
15:28:29
15.01.2015
15.01.2015

Tomaso435
-> castrol: jistě že, aby vzduch kolem plynul co nejlépe :D
15:26:21
15.01.2015
15.01.2015

castrol
-> Tomaso435: a prelestit mu hlavicku 

15:24:47
15.01.2015
15.01.2015

Tomaso435
-> U-Geen: no ten na lavičky s kulatou hlavičkou

15:03:37
15.01.2015
15.01.2015

U-Geen
-> Tomaso435: ale vratovej, ten ma nejnizsi odpor.
14:51:26
15.01.2015
15.01.2015

Alex41
Co se týká děr, tak se nechá z vrakáče pořidit lišta bez děr. A co se týká děr v karosérii, tak je to tak, jak píše -> Tomaso435: . Toho bych se asi tolik nebál. Asi to sundám jen když se budu vyloženě nudit... A to se asi díky mým zadohrabům nestane 

14:40:40
15.01.2015
15.01.2015

Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: veme šroubek dvě podložky matici díru namázne silikonem a zašroubuje.
14:28:00
15.01.2015
15.01.2015

Mr._Nosferatu
-> Alex41: Nesundavat, jak potom zavařiš díry po matkách ?
14:05:39
15.01.2015
15.01.2015

Eidy
-> Luky: Dobře, v absolutních číslech to bude mít vliv vždycky, ale v rámci chyby měření. Někde u maximálky se budeme bavit o malém panáku podle mě.
14:03:22
15.01.2015
15.01.2015

vhml
-> Eidy 15.01.15 13:52:35: ty zadni brzdy byly vyndaný na sprinty...
14:00:20
15.01.2015
15.01.2015

Luky
-> Eidy: ok, takže se shodněme na tom, že na spotřebu v rychlosti blízké maximálce by to vliv mít mohlo, jo? 

13:58:02
15.01.2015
15.01.2015

Eidy
-> Luky: Jenže odpor roste se čtvercem rychlosti, čili odpor se při 100km/h změní nepatrně. Při 200km/h už je to třeba několik procent. Navíc spotřeba neroste lineárně s rychlostí. Máš tam valivý odpory a velký vnitřní ztráty v motoru a převodovce. 

13:54:21
15.01.2015
15.01.2015

Luky
-> Eidy: maximálka i spotřeba se mimo jiné odvíjí od odporu vzduchu, tak pokud to má vliv na jedno, tak asi i na druhé?
13:53:25
15.01.2015
15.01.2015

Luky
Jsem si ještě vzpomněl, že bratranec koupil nějaký Berlingo, či co to je, a tam jsou hagusy z interiéru prošroubované skrz střechu hezký vratovým šroubem a nahoře na provrtaném hagusu je krásná matice 

13:52:35
15.01.2015
15.01.2015

Eidy
-> Luky: vhml kdysi sundaval i zadní bubny a snad i štíty na slalom. Takže to musí bejt taky znát.
Podle mě takovýhle věci mají vliv spíš na maximálku, ale na spotřebu při ustálený rychlosti to má podle mě neměřitelný vliv.

Podle mě takovýhle věci mají vliv spíš na maximálku, ale na spotřebu při ustálený rychlosti to má podle mě neměřitelný vliv.
13:49:56
15.01.2015
15.01.2015

minno
-> Alex41: Osobne by som tam hagusy nechal a bol za ne vďačný:)
Inak na googli toho nájdeš kopec, napríklad: forum.skodahome.cz/topic/ 126660-hagusy-mont%C3%A1%C 5%BE-demont%C3%A1%C5%BE
Inak na googli toho nájdeš kopec, napríklad: forum.skodahome.cz/topic/ 126660-hagusy-mont%C3%A1%C 5%BE-demont%C3%A1%C5%BE
13:49:48
15.01.2015
15.01.2015

Luky
Jen tak mimochodem, má smysl za jízdy po dálnici na nějakou delší trasu sklopit zpětná zrcátka? Debilitu takového počínání nechme stranou, spíš jestli by to mělo vliv na spotřebu?
VHML při sprintu v Běšinech zrcátka vždycky sklápěl, tak to musí mít vliv na odpor vzduchu zásadní
VHML při sprintu v Běšinech zrcátka vždycky sklápěl, tak to musí mít vliv na odpor vzduchu zásadní

13:47:47
15.01.2015
15.01.2015

Domajz
-> Kocvin 15.01.15 13:42:46: přesně tak

13:47:08
15.01.2015
15.01.2015

Domajz
-> Alex41: Já mám taky OI kombi, ale bez hagusů, myslím, že tohle takový vliv na aeordynamiku mít nebude jako např příčníky, ale záleží jak daleký trasy jezdíš, jestli 30 km do okresního města, tak to nemá ani smysl řešit...
13:42:46
15.01.2015
15.01.2015

Kocvin
-> Alex41: Vyser se na to.. :)
13:39:50
15.01.2015
15.01.2015

M@rtin
-> Jirik_Tuňák1983: A co teprve bílá služební 

13:37:50
15.01.2015
15.01.2015

sep
-> Jirik_Tuňák1983: :to sichr,plus uveze nejvíc,umí projet i lesem a žere jako dvě v osobním vlastnictví :-)
13:30:28
15.01.2015
15.01.2015

Alex41
Ono mě ani tak moc nebere krátka vs. dlouhá, ale jde mi o dlouho s nosicči a bez nich 

13:29:20
15.01.2015
15.01.2015

Jirik_Tuňák1983
-> sep 15.01.15 13:19:58: Stříbrná služební v kombíku musí být zákonitě rychlejší, nie? 

13:19:58
15.01.2015
15.01.2015

sep
-> vhml: :vyšší maximálka long verze při stejném motoru ,vyšší celkové hmotnosti je díky vyššímu Cx oproti krátké verzi?
13:14:49
15.01.2015
15.01.2015

vhml
-> sep 15.01.15 13:06:53: určitě nemá...
13:12:52
15.01.2015
15.01.2015

Alex41
-> suri 15.01.15 12:52:05: Taky jsem to tak úplně nepochopil... Prosím polopaticky
Nicméně už mám Combi. Před tím jsem měl liftback, bohužel jsem ho zbořil a musel koupit něco jiného a auto v dostupné cenové relaci, s nároky na motor, stav atd. se mi vyskytlo ve vrzi combi. Takže nebylo co řešit
Hagusy se mi na tom nelíbí, to je zásadní. Na druhou stranu nechci to auto zbytečně rozhrabávat.


13:06:53
15.01.2015
15.01.2015

sep
-> suri: :moc jsem nepobral jak to myslíš ale combi má lepší aerodynamiku než krátká verze.
12:52:05
15.01.2015
15.01.2015

suri
tak si kúp sedana a uvidíš aerodynamiku , ja teda rozdiel na Octavii combi s hagusmi a bez nepoznám , poznám jedine rozdiel sedan vs combi , kde nehučí obtekajúci vzduch vzadu a nešpiní sa celé auto
12:46:20
15.01.2015
15.01.2015

Alex41
Ahoj, chci se zeptat, jestli někdo nemáte zkušenosti s odstraněním podeélných střešních nosičů z OI Combi. Jestli je to možné, jestli to má vliv na spotřebu, na hlučnost, na pevnost karoserie... Mám je na autě, moc se mi nelíbí a mám obavu ze zbytečně vysoké spotřeby v důsledku narušení aerodynamiky. Jsou to zatím jen moje domněnky, které bych si zde chtěl nechat buď potvrdit nebo vyvrátit. Díky za názory.