
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Asistenti a ovládání moderních aut
15:48:15
23.03.2025
23.03.2025

Syny
A co sklapeni zrcatek, zamykani volantu, nivelace svetel, dochlazovani turba, regulace turba, posilovac brzd, odjisteni tazneho a tak
Neco uz tu mozna tedy padlo :)

15:16:02
23.03.2025
23.03.2025

minno
-> Nwkt: Zámky v Golfe som ešte nerozoberal, tak vychádzam zo starého konceptu z Punta
ABS ma už napadlo. To je klasický el. motor?
Ostrek svetlometov nemám.

ABS ma už napadlo. To je klasický el. motor?
Ostrek svetlometov nemám.
13:41:55
23.03.2025
23.03.2025

Nwkt
-> minno: Jseš si jistej těma zámkama, pokud je SAFE tak je jich tam víc. V topení jich bude taky víc, dvouzóna - teplota, směr, klapka vnitřní recilkulace, klapka na zadek. to samý v motoru, zapomínáš na pumpu ABS, ostřik světlometů 

13:38:24
23.03.2025
23.03.2025

minno
-> vhml: vidíš, masáž sedačky aj nastavovače svetiel som zabudol. Doplním.
13:36:05
23.03.2025
23.03.2025

palinator
-> minno:
Alternátor je z principu taky motor.
Alternátor je z principu taky motor.

13:35:16
23.03.2025
23.03.2025

vhml
-> minno 23.03.25 13:27:22: panorama, vzpery kufru, posun sedacky, naklapeni sedacky, nastaveni bederky, masaz (ale to je asi jen program na posouvani bederky), zamek tažnýho, zamek tankovaciho vicka, vysuv ostrikovacu svetel, nastavovani svetel
13:27:22
23.03.2025
23.03.2025

minno
-> saskyn2 22.03.25 23:57:38: Tak schválne
- 5 ks LP dvere (zrkadlo 3 ks, centrál, okno)
- 5 ks PP dvere (zrkadlo 3 ks, centrál, okno)
- 2 ks LZ dvere (centrál, okno)
- 2 ks PZ dvere (centrál, okno)
- 4 ks budíky
- 4 ks rádio (CD výsun, točenie CD, presun hlavičky, vetrák)
- 2 ks ručná brzda
- 2 ks stierače (predok, zadok)
- 1 ks ostrekovač
- 1 ks výklopná zadná kamera
- 1 ks zámok kufra
- 1 ks zámok víčka hrdla nádrže
- 1 ks riadenie
- 1 ks palivové čerpadlo
- 1 ks škrtiaca klapka
- 1 ks výveva brzdového posilňovača
- 1 ks ovládač plniaceho tlaku turba
- 1 ks čerpadlo chladenia turba
- 1 ks sahara
- 1 ks vetrák klímy
- 7 ks klapky klímy
- 1 ks štartér
- 2 ks bedrová opierka
- 2 ks nastavovače svetiel
- 1 ks ABS
Tak som na 51.

- 5 ks LP dvere (zrkadlo 3 ks, centrál, okno)
- 5 ks PP dvere (zrkadlo 3 ks, centrál, okno)
- 2 ks LZ dvere (centrál, okno)
- 2 ks PZ dvere (centrál, okno)
- 4 ks budíky
- 4 ks rádio (CD výsun, točenie CD, presun hlavičky, vetrák)
- 2 ks ručná brzda
- 2 ks stierače (predok, zadok)
- 1 ks ostrekovač
- 1 ks výklopná zadná kamera
- 1 ks zámok kufra
- 1 ks zámok víčka hrdla nádrže
- 1 ks riadenie
- 1 ks palivové čerpadlo
- 1 ks škrtiaca klapka
- 1 ks výveva brzdového posilňovača
- 1 ks ovládač plniaceho tlaku turba
- 1 ks čerpadlo chladenia turba
- 1 ks sahara
- 1 ks vetrák klímy
- 7 ks klapky klímy
- 1 ks štartér
- 2 ks bedrová opierka
- 2 ks nastavovače svetiel
- 1 ks ABS
Tak som na 51.
13:10:23
23.03.2025
23.03.2025

minno
-> palinator 22.03.25 18:31:13: V EV ich bude len o pár menej (čerpadlo paliva, servo klapky atď.), ale áno, je to sranda, že spáľovák má tých elektromotorčekov z princípu viac.
-> castrol 23.03.25 09:59:59: Píšem, že v svojom aute. Ale bude to podobné aj u iných, podľa výbavy.
-> castrol 23.03.25 09:59:59: Píšem, že v svojom aute. Ale bude to podobné aj u iných, podľa výbavy.
10:26:09
23.03.2025
23.03.2025

Nwkt
09:59:59
23.03.2025
23.03.2025

castrol
-> minno: a to si počítal u seba čo máš vo výbave alebo všeobecne ??
09:46:39
23.03.2025
23.03.2025

Milan 136
08:41:12
23.03.2025
23.03.2025

Bukaj
-> minno 21.03.25 20:55:11: -> Milan 136: -> palinator: -> saskyn2: -> ajok: Řekl bych, že ve Volvu S70 z roku 1997 bude víc elektromotorků, než ve všech mých škodovkách (startér, stěrače, ostřikovač, ventilátor chladiče a topení - a ještě pak v některých mám autorádio) dohromady... 

23:57:38
22.03.2025
22.03.2025

saskyn2
-> minno 21.03.25 20:55:11: udělej schválně soupis co tě napadlo, já pak doplním další co mě napadnou. Sám to od začátku sepisovat nechci

18:31:13
22.03.2025
22.03.2025

palinator
-> minno:
Nikdy jsem nad tím nepřemejšlel, ale napadá mě, že v EV jich vlastně asi bude míň
Nikdy jsem nad tím nepřemejšlel, ale napadá mě, že v EV jich vlastně asi bude míň

10:57:40
22.03.2025
22.03.2025

ajok
-> minno 21.03.25 20:55:11: a ted kolik kilometru dratu je v aute, kdyz spoctes vsechna ta vinuti a svazky... :)
08:48:28
22.03.2025
22.03.2025

Milan 136
-> minno 21.03.25 20:55:11: To bude daleko víc.
20:55:11
21.03.2025
21.03.2025

minno
Napadlo vás niekedy zrátať, koľko elektromotorkov sa nachádza v dnešných bežných autách? Ja som ich narátal v svojom aute okolo 35
Kecám, bude ich viac, napadli ma ďalšie.

Kecám, bude ich viac, napadli ma ďalšie.
23:35:51
09.03.2025
09.03.2025

ajok
23:22:26
09.03.2025
09.03.2025

Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2 09.03.25 22:55:10: Nojo, takze je lepsi se nabourat kvuli srackovymu systemu nez nenabourat, kdyz to vyradis. Super



23:03:47
09.03.2025
09.03.2025

ajok
-> saskyn2 09.03.25 22:55:10: v Australii davaji tusim cca 3 tis. USD za to, ze si vypnes ESP, ktere vypnout jde

22:55:10
09.03.2025
09.03.2025

saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hele ale pokud schválně odmontuješ/zrušíš nějakou bezpečnostní výbavu která běžně vypnout nejde, tak v tu chvíli jedeš nezpusobilým autem a v případě nehody když se na to přijde tak budeš mít velkej problém.
22:53:08
09.03.2025
09.03.2025

Borderer
Jak to tady čtu, tak už chápu, proč má polovina firemních aut na čumáku čtvereček z gafy. Předpokládám že pod tím bude píčovina, kterou se řídí tyhle super systémy. 

22:24:03
09.03.2025
09.03.2025

ajok
-> Nwkt 09.03.25 18:28:16: ja mam nivu 2013 a nevim, co je vic hitech, jestli EBV nebo EPC?

21:49:25
09.03.2025
09.03.2025

Matthes, záškodník z TechWebu
-> 11mAjA11: No jsem rad, ze uz to vidis stejne, byly doby, kdy jsi mi rikal, ze ty vase systemy jsou dobry 

21:45:45
09.03.2025
09.03.2025

11mAjA11
-> Matthes, záškodník z TechWebu: už se nedivím, mě elektro krám kundaj zadupnul do plných při průjezdu úplně boční soustky mezi barakama v zahrádkářské čtvrti dvakrát protože proti mě stálo na trávě čumákem zaparkované auto, fakt na posrani. A hybrid Tucson na dálnici u Čech pod Kosířem jak se podjede most a je delší táhla práva co se klopi do tahle leve, na tempomatu sem plynule předjížděl auto v pravým lehce nad povoleným limitem a v momentě kdy sem byl dvě délky za ním a přehoupla se ta pravá do levé to šlo natvrdo do brzd, jet s tim zmatkar tak se rozbije, naštěstí sem šel na plný kick Down takže to byl zlomek, ale tohle je fakt nebezpečný. Byly to vcelku běžné situace takže si nemyslím že by to bylo ideálně naladěné..
20:26:58
09.03.2025
09.03.2025

Milan 136
-> Nwkt 09.03.25 18:28:16:
to je přece moderní stroj! Jsi na Virtu.

19:03:06
09.03.2025
09.03.2025

Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator 06.03.25 09:56:03: Heh, dobrý. Pak se mi mája divil, že jsem si u kundaje radši dal parkovací lístek před kameru 

18:28:16
09.03.2025
09.03.2025

Nwkt
-> ajok: Jardo twl, front assist mám v autě z roku 2008 .... to není žádná novinka
12:06:15
09.03.2025
09.03.2025

ajok
-> palinator 06.03.25 09:56:03:
to jsme to dopracovali... pro me koncert skoncil s jednickovou, no mozna dvojkovou octavkou
edit: pro sebe dvojku nikdy nechci, pro pritelkyni nevylucuji, ale ja si kupuji jen auta, ktera se mi libi, ikdyz u fab. to byl pro me asi nejvetsi kompromis kvuli ohv motoru, jinak to beru jako sve nejhnusnejsi auto :)


edit: pro sebe dvojku nikdy nechci, pro pritelkyni nevylucuji, ale ja si kupuji jen auta, ktera se mi libi, ikdyz u fab. to byl pro me asi nejvetsi kompromis kvuli ohv motoru, jinak to beru jako sve nejhnusnejsi auto :)
09:33:28
09.03.2025
09.03.2025

SO545
-> palinator 06.03.25 09:56:03: musis jazdit velmi slusne....inac si to auto mysli ze su nonstop v problemoch.
09:56:03
06.03.2025
06.03.2025

palinator
-> Milan 136:
Nám Karoq hází plný brzdy při jízdě na polňačce, když potká vyšší stéblo trávy. A včera jsem měl málem nehodu na Slovensku, kdy jsem dojížděl k autu, když už padla zelená a chtěl jsem se rozjet letmo a auto to zaduplo bez varování...
Nám Karoq hází plný brzdy při jízdě na polňačce, když potká vyšší stéblo trávy. A včera jsem měl málem nehodu na Slovensku, kdy jsem dojížděl k autu, když už padla zelená a chtěl jsem se rozjet letmo a auto to zaduplo bez varování...
16:21:14
05.03.2025
05.03.2025

Jozka
-> minno: Jojo, možností máme mnoho - ale příliš mnoho voleb je na principu hledání "menšího zla". 

15:37:08
05.03.2025
05.03.2025

minno
-> Jozka: Ja to nazývam, že žijeme v otroctve vlastnej slobody.
15:15:31
05.03.2025
05.03.2025

Jozka
-> minno: Aneb "století nevyžádaných služeb"..

10:16:35
05.03.2025
05.03.2025

minno
-> David29 03.03.25 22:09:40: To máš tak dnes ale so všetkým. Vidím to aj u nás v práci. Cez noc sa vykoná upgrade IPTV platformy, samozrejme sa to doserie a 10 tis. ľuďom nejde telka a nervozita 2 dni v celom regióne

22:09:40
03.03.2025
03.03.2025

David29
Jeden známej přes koleno si vždy kupuje novou pětku. Předposledně už z toho moc nadšenej nebyl a ted tím posledním to u něj skončilo - furt ho to otravovalo s aktualizací, až ji jednou odklik.
Auto se zhaslo, nešlo zamknout - prostě nic.
Po půl hodině stepování v garážích a s nejistotou co bude, to mohl zamknout a jít. Tak řekl, že už na to sere a BMW už ne. On chce jezdit a ne řešit nějaký aktualizace a mít z toho jenom těžítko
Auto se zhaslo, nešlo zamknout - prostě nic.
Po půl hodině stepování v garážích a s nejistotou co bude, to mohl zamknout a jít. Tak řekl, že už na to sere a BMW už ne. On chce jezdit a ne řešit nějaký aktualizace a mít z toho jenom těžítko
19:25:17
03.03.2025
03.03.2025

StepaNoFUN
-> David29 03.03.25 19:15:13: Davide dneska to neni o tom, ze si koupis auto jaky chces. Dneska je to o tom, ze si vyberes z nabidky to, co te nejmin sere.
Protoze proste nektery tyhle veci jsou primo narizeny, nektery neprimo (test bezpecnosti, honeni emisi).
Navic kolik lidi si jde soukrome koupit fungl novy auto? Nerikam, ze takovy nejsou, ale bude jich podle mne mensina. Alespon v segmentu "normalnich" aut.
Vetsinu budou nakupovat firmy pres nejakou ramcovku a v lepsim pripade daj nekterejm zamestnancum limit, do kteryho si muzou vymejslet. V tom horsim to objednava nekdo od stolu. A podle toho pak vypada nabidka bazaru.
Protoze proste nektery tyhle veci jsou primo narizeny, nektery neprimo (test bezpecnosti, honeni emisi).
Navic kolik lidi si jde soukrome koupit fungl novy auto? Nerikam, ze takovy nejsou, ale bude jich podle mne mensina. Alespon v segmentu "normalnich" aut.
Vetsinu budou nakupovat firmy pres nejakou ramcovku a v lepsim pripade daj nekterejm zamestnancum limit, do kteryho si muzou vymejslet. V tom horsim to objednava nekdo od stolu. A podle toho pak vypada nabidka bazaru.
19:23:38
03.03.2025
03.03.2025

Tomaso435
-> minno 03.03.25 18:32:01: asi jako ty signalizace všelijakých kravin. Jednou to auto zadřu. Protože jsi na všelijaký pípáním prostě zvyknu...
19:23:00
03.03.2025
03.03.2025

Tomaso435
-> Milan 136 03.03.25 18:33:40: pro éméryčany.
19:15:13
03.03.2025
03.03.2025

David29
-> Nwkt: Tak když jsou lidi debilové a kupujou to.. Co na to říct.
Všichni plnou hubu keců na start/stop a? Nic, kupovali to. Tak jsou to idioti
Všichni plnou hubu keců na start/stop a? Nic, kupovali to. Tak jsou to idioti
19:06:34
03.03.2025
03.03.2025

Nwkt
-> Milan 136: bude hůř 

18:33:40
03.03.2025
03.03.2025

Milan 136
-> minno 03.03.25 18:02:40: Tohle mě sere když vyjíždím na zvedák na geometrii. Dneska mi to zase zadupla O4 iV.
Ještě přidáš a ono to dá plný brzdy.
To samý novej Superb/Kodiaq při couvání. Vyjíždím ze zvedáku, v zrcátku vidím jak někdo jde mimo dráhu auta bum, plný brzdy.
Fakt auta pro dementy.
Ještě přidáš a ono to dá plný brzdy.
To samý novej Superb/Kodiaq při couvání. Vyjíždím ze zvedáku, v zrcátku vidím jak někdo jde mimo dráhu auta bum, plný brzdy.
Fakt auta pro dementy.
18:32:01
03.03.2025
03.03.2025

minno
-> Tomaso435: Ono je to všetko fajn, asistenti a pomocníci. Čo nie je fajn, je nemožnosť to trvalo deaktivovať a nutnosť ťukať do toho pred každou jazdou.
18:18:02
03.03.2025
03.03.2025

Tomaso435
-> minno 03.03.25 18:02:40: vím o člověku, co se z tohoto malém posral strachy,.kdy to zabrzdilo nesmyslně když se nic nedělo, jej blbě klikatá cesta asi v 70kmh.... Nové auto pár dnů.... Vráceno zpět i za cenu ztráty.
A plně ho chápu.
A plně ho chápu.
18:02:40
03.03.2025
03.03.2025

minno
-> David29 03.03.25 08:22:06: Ja som to automatické zabrzdenie pred prekážkou vypol (našťastie sa to dá v menu vypnúť trvalo), lebo ma to párkrát vystrašilo a vydesilo pri vchádzaní do garáže - 1. mám tam mierny schod, 2. vráta do garáže sú len o málo širšie od auta a berie to ako prekážky po stranách. Po automatickom zadupnutí brzdy je to desný pocit, zakaždým som mal pocit, že som do niečoho tresol a to boli len 100% brzdy pri takmer nulovej rýchlosti.
Uznávam, je to fajn funkcia za "ideálnych" podmienok. Ale keď je človek opatrný a dáva si pozor, vie situáciu vyhodnotiť teda omnoho lepšie ako nejaký počítač.
Uznávam, je to fajn funkcia za "ideálnych" podmienok. Ale keď je človek opatrný a dáva si pozor, vie situáciu vyhodnotiť teda omnoho lepšie ako nejaký počítač.
08:22:06
03.03.2025
03.03.2025

David29
Tak jet s moderním autem na majáky je děs.
Dojíždíš auto, které ti přibržduje - víš, že kus za ním ho objedeš a jedeš dál. Ne, automatika zapípá že hrozí náraz a začne brzdit
Zbytek hasičů vzadu popádává a strojník se s tím musí vypořádat.
Tkanička deky, která schovává naviják se uvolnila a auto nechtělo jet, že prej překážka před vozidlem
Tvl, to chceš!
A to mě ještě zajímá jak se to vypořádá se situací, kdy máš lano od navijáku vytažený a chceš popojet.
Hele a jak to funguje, když auto chci třeba zapíchnout do křoví, nebo třeba nouzově něco autem prostě odstrčit - pustí mě to, nebo auto je pán a bude mi diktovat, že prostě ne??
A nebo jak to ochotně pojede po nehodě, kdy čumák bude rostřelenj případně před ním bude něco viset?
Dojíždíš auto, které ti přibržduje - víš, že kus za ním ho objedeš a jedeš dál. Ne, automatika zapípá že hrozí náraz a začne brzdit

Tkanička deky, která schovává naviják se uvolnila a auto nechtělo jet, že prej překážka před vozidlem

Tvl, to chceš!
A to mě ještě zajímá jak se to vypořádá se situací, kdy máš lano od navijáku vytažený a chceš popojet.
Hele a jak to funguje, když auto chci třeba zapíchnout do křoví, nebo třeba nouzově něco autem prostě odstrčit - pustí mě to, nebo auto je pán a bude mi diktovat, že prostě ne??
A nebo jak to ochotně pojede po nehodě, kdy čumák bude rostřelenj případně před ním bude něco viset?
21:46:22
28.02.2025
28.02.2025

Syny
-> palinator 28.02.25 21:33:39: Dešťák sepne světla až při určité intenzitě stírání. Když jen kape a setře to jednou za uherák, tak to nechá denní.
Já když nechal citlivost zapnutí světel na střední, tak to při stmívání rozsvítilo až když už jsem si několikrát říkal, že bych světla už dávno sám rozsvítil. Tu variantu "pozdní" si ani moc nedovedu představit. Mám tam časné a to je tak dle mě akorát. Ale evidentně to asi má každý auto jinak...
Já když nechal citlivost zapnutí světel na střední, tak to při stmívání rozsvítilo až když už jsem si několikrát říkal, že bych světla už dávno sám rozsvítil. Tu variantu "pozdní" si ani moc nedovedu představit. Mám tam časné a to je tak dle mě akorát. Ale evidentně to asi má každý auto jinak...
21:33:39
28.02.2025
28.02.2025

palinator
Dneska jsem automat světel pozoroval na "24 Karoqu. Na nastavení citlivosti střední a aktivaci světel při dešti, auto svítilo tehdy, kdy bych vesele jel na denní a když slabě pršelo, že to dešťák vzal a stíral, tak to nesvítilo. Když jsem přepl stěrače na trvalé stírání, nesvítilo. To bych teda jel taky ručně na denní, ale chci tím říct, že podle stavu stěračů se ten automat teda taky zrovna neřídí. Pokud teda nemusí dešťák zaznamenat nějakou vysokou intenzitu deště a nebo prostě nechčije tak, že ztmavne obloha 

12:22:21
28.02.2025
28.02.2025

Milan 136
-> palinator 28.02.25 09:03:11: Docela zbytečný ne?
11:29:31
28.02.2025
28.02.2025

minno
-> palinator 28.02.25 09:03:11: Ale no.