
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1786 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 04.09.2021 do 23.09.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
09:44:56
12.09.2025
12.09.2025

Jarda/felda
-> pavucina 11.09.25 20:51:10: Zrovna u karbonový I3 bych po nehodě odpojený baterky bral jako nejmenší problém 

09:28:42
12.09.2025
12.09.2025

saskyn2
-> palinator: Jo já tenhle pohled chápu, hlavně si to člověk ozkouší, taky pak není za úplnýho pitomce když v diskusi píše že tam není oproti jedničkový ofci žádný pokrok
Ale tak kdybys chtěl řešit ekonomiku tak zrovna Ty můžeš jet tím egolfem ne? Pro lidi který nemají vlastní auto to dává smysl i z pohledu ekonomiky. Já byl z enyaqu nejvíc unesenej z toho rejdu, zrychlení a tichost jsem trochu znal už z 500e. Ale mám v tom najeto pár km to se s takovouhle delší cestou samozřejmě nedá srovnávat.

08:11:46
12.09.2025
12.09.2025

palinator
-> saskyn2:
Vychází to většinou kolem 4 Kč/km bez elektřiny, když ty kilometry v ceně využiješ všechny. Jasně, je to víc, než kolik stojí kilometr Ovcí, ale jedeš novým autem který je naprosto jinde. A nemusíš v tom mít naházenou mičudu, když jí potřebuješ jinde.
Dneska vyrážíme na cestu která bude mít během pár dní 1100 km.
Vychází to většinou kolem 4 Kč/km bez elektřiny, když ty kilometry v ceně využiješ všechny. Jasně, je to víc, než kolik stojí kilometr Ovcí, ale jedeš novým autem který je naprosto jinde. A nemusíš v tom mít naházenou mičudu, když jí potřebuješ jinde.
Dneska vyrážíme na cestu která bude mít během pár dní 1100 km.
08:05:17
12.09.2025
12.09.2025

saskyn2
-> palinator: no já jsem četl že v Budějovicích stojí 800 a právě mě to zarazilo protože jsem myslel že ti to půjčili zadarmo. Ale tak na takovouhle cestu super I tak no.
07:47:39
12.09.2025
12.09.2025

palinator
-> saskyn2:
Platí se za to, vždyť to níž píšu. Ale je to cca na čtvrtině ceny, než co je běžná tržní půjčovna.
Je to podle specifikace od 799 do 1299 Kč.
Tady je nabídka
www.skoda-explore.cz
Platí se za to, vždyť to níž píšu. Ale je to cca na čtvrtině ceny, než co je běžná tržní půjčovna.
Je to podle specifikace od 799 do 1299 Kč.
Tady je nabídka
www.skoda-explore.cz
07:35:09
12.09.2025
12.09.2025

saskyn2
-> palinator: hele a to půjčení je zdarma v rámci nějaké predvadecky, nebo se neco platí? Jinak pěkná recenze.
07:22:23
12.09.2025
12.09.2025

palinator
-> pavucina:
Opravím tě hned na začátku. Nemůžu. Musím zrekonstruovat a nemám tušení, jak mi vyjdou finance a jestli se podaří vůbec to.
Ono to pak bude dávat i o dost lepší finanční smysl, když drtivá většina elektřiny bude z vlastních zdrojů, případně nějakým levným víkendovým nákupem na spotu. Dojezd dnešních aut to naštěstí umožňuje a vychází to pak na kilometr o dost líp, než Golf, navzdory vyšší spotřebě.
Já bych taky jinak radši něco ve stylu ID7, ale je to drahé a jsou tam právě ty VW píčoviny, o kterých jsem psal. Škodovka mi v tomto vyhovuje více, protože jsem konzervativní a myslím, že jí to objektivně funguje lépe.
Kdyby bylo na mě, tak bych třeba počkal na kombík od Škodovky, ale obávám se, že to přes lásku mé ženy k SUV stejně nedopadne.
Jinak máš pravdu, pokud bych vybíral, tak právě a jen 85. Výkon slušnej a pořád jen RWD.
Zatím je zdaleka nejlevnější si to na dlouhé cesty půjčovat.
Opravím tě hned na začátku. Nemůžu. Musím zrekonstruovat a nemám tušení, jak mi vyjdou finance a jestli se podaří vůbec to.
Ono to pak bude dávat i o dost lepší finanční smysl, když drtivá většina elektřiny bude z vlastních zdrojů, případně nějakým levným víkendovým nákupem na spotu. Dojezd dnešních aut to naštěstí umožňuje a vychází to pak na kilometr o dost líp, než Golf, navzdory vyšší spotřebě.
Já bych taky jinak radši něco ve stylu ID7, ale je to drahé a jsou tam právě ty VW píčoviny, o kterých jsem psal. Škodovka mi v tomto vyhovuje více, protože jsem konzervativní a myslím, že jí to objektivně funguje lépe.
Kdyby bylo na mě, tak bych třeba počkal na kombík od Škodovky, ale obávám se, že to přes lásku mé ženy k SUV stejně nedopadne.

Jinak máš pravdu, pokud bych vybíral, tak právě a jen 85. Výkon slušnej a pořád jen RWD.
Zatím je zdaleka nejlevnější si to na dlouhé cesty půjčovat.

20:51:10
11.09.2025
11.09.2025

pavucina
-> palinator: Pekna recenze, a ty chces kupovat skodovku, nechces zkusit jeste jiné stroje od jinych znacek ? Bohuzel oproti eGolfu je to proste uz jinde, ja jsem si strasne zvyknul u Tesly, ze mi staci mobil v kapse a vlastne jdes do auta nic neresis (pokud se to nekdy nevysere a musis vyndat mobil a aktivovat apku) a jen sednes slapnes na brzdu a jedes je pecka...
Jako musim rict, ze me bavi celkovej posun koncernu od prvních ID.3, kde to byl proste jeden velkej pruser.
Preji stastnou ruku pri vyberu a rozhodne bych nekupoval nic pod verzi 85 a 210kW, tech 150kw bude linych driv nebo pozdeji. Ja treba enyaqa/elroqa mit nemuzu, prijde mi to strasne mastodontní a treba bych se dival spis od ID.7, ale to je cenovkou proste mimo, zatim.
Minuly pondeli jsem Teslu prodal, uz jsem mel dost nefunkcnich asistentu a penize chci alokovat nekam jinam, nez do takovyho kramu, i kdyz co se tyce jizdy to byla proste pecka, zbytek je jinej trosku smutnej pribeh... A ted se divam co si elektrickyho poridit jen na dopravu okolo mesta (a to ty vole jezdim normalním spalovakem okolo prahy týden 4 dny a uz mi to chybí), koukam na bourany Citiga IV a i3, ted mi dve auta utekly, protoze byly vystreleny airbagy a tim padem odpojeny baterky a nejak jsem do toho nechtel jit, protoze by to mohl byt problem odkodovat crash codes.
Budes prodavat eGolfa ?
Jako musim rict, ze me bavi celkovej posun koncernu od prvních ID.3, kde to byl proste jeden velkej pruser.
Preji stastnou ruku pri vyberu a rozhodne bych nekupoval nic pod verzi 85 a 210kW, tech 150kw bude linych driv nebo pozdeji. Ja treba enyaqa/elroqa mit nemuzu, prijde mi to strasne mastodontní a treba bych se dival spis od ID.7, ale to je cenovkou proste mimo, zatim.
Minuly pondeli jsem Teslu prodal, uz jsem mel dost nefunkcnich asistentu a penize chci alokovat nekam jinam, nez do takovyho kramu, i kdyz co se tyce jizdy to byla proste pecka, zbytek je jinej trosku smutnej pribeh... A ted se divam co si elektrickyho poridit jen na dopravu okolo mesta (a to ty vole jezdim normalním spalovakem okolo prahy týden 4 dny a uz mi to chybí), koukam na bourany Citiga IV a i3, ted mi dve auta utekly, protoze byly vystreleny airbagy a tim padem odpojeny baterky a nejak jsem do toho nechtel jit, protoze by to mohl byt problem odkodovat crash codes.
Budes prodavat eGolfa ?
10:30:28
11.09.2025
11.09.2025

palinator
-> Sita:
Každopádně můžeš sjet do Budějc a 799 Kč/den tam mají tohle, tak bys zrecenzoval slabší specifikaci.
E: a v pěkné barvě jak od nějaké 136GL
Každopádně můžeš sjet do Budějc a 799 Kč/den tam mají tohle, tak bys zrecenzoval slabší specifikaci.

E: a v pěkné barvě jak od nějaké 136GL

10:26:04
11.09.2025
11.09.2025

palinator
-> Sita:
Na to jsem měl v plánu po vzoru romantických pořadů udělat příspěvek Behind The Scene
Čili:
Auto jsem vracel dealerovi, ale přebíral to jiný zaměstnanec, než od kterého jsem si to půjčoval (to byla pěkná slečna, ale chtěl jsem se bavit o autech a ne o sbírce motýlů). Doptal jsem se ho na pár věcí - jestli neví, jak dlouho bude Škoda Explore fungovat (prý minimálně do dubna, kdy má to auto jít do prodeje jako ojetina - mimochodem malej techničák to má od konce března, ale najeto to mělo na začátku září 18000 km - na to že to nejezdí denně a je to EV, tak slušný), ale že pravděpodobně po dubnu bude na půjčování jiný auto. Ptal jsem se ho na to, jakou roli v tom hraje Škodovka - což potvrdil, že to nějakým způsobem subvencuje. A ptal jsem se ho, jak se ty auta prodávají. Prej nic moc, ale že NORMU od Škodovky už splnili, tak dobrý. To mě docela překvapilo
. Úplná katastrofa že prý jsou hybridy - to mě teda překvapilo ještě víc. On že pro EV nic nemá, ale není to jeho šálek kakaa - byl evidentně o dost mladší, než já, tak podle jeho slov ještě vrčení saj-stlač-buch-fuku nezbytně potřebuje.
Cenu konkrétního kusu neznám, protože nevím, jestli to mělo kromě kol ještě nějakou příplatkovou výbavu. Na to fakt nebyl čas to zkoumat.
Nicméně pokud vezmu ceny bez příplatků z konfigurátoru (naschvál vezmu jak jiné výbavy, tak jiné pohony):
Elroq Essence 50 - 125 kW - 52 kWh - 799 000 Kč
Elroq Selection 60 - 150 kW - 59 kWh - 948 000 Kč
Elroq Sportline 85 - 210 kW - 77 kWh - 1 112 000 Kč
Karoq Selection 1,0 TSI - 6M - 85 kW - 699 000 Kč
Karoq Top Selection 1,5 TSI - 6M - 110 kW - 825 000 Kč
Karoq Sportline 2,0 TDI - 7DSG - 110 kW - 970 000 Kč
Ono se to vlastně začíná omezovat na to, že EV není drahý. Drahý je totiž všechno.
V běžném provozu bude základní Elroq minimálně stejně rychlý, ale v praxi spíš rychlejší, než 1,5 TSI. Akorát TSI ujede víc než dvojnásobnou vzdálenost.
Pokud má člověk minimální požadavky na dynamiku, nezáleží mu na tichu, na komfortu, ale chce se jen dopravit z bodu A do bodu B, tak pro něj EV smysl nemá. Možná nemá smysl ani Škodovka, spíš nějaká Dachna nebo cokoliv, co se dá koupit co možná nejlevněji.
Pokud má člověk barák nebo místo, kde nabíjet, nedělá denně 1000 km jízdy nebo 500 km s vlekem, ale zároveň ročně nějaký kilometry najezdí, aby to auto stih odepsat i jinak, než stářím, pro něj EV je. Pak už záleží jen na rozmaru, jak výkonný auto chce.
Pokud člověk žije v bytě, tak ten to má složitější. Buď je pro něj EV úplně nevhodný a nebo se musí sejít nějaké podmínky. Buď mít blízko Kaufland nebo něco, kde bude relativně levné AC nabíjení a u něj přes noc parkovat.. Nebo mu budou jedno srovnatelné náklady jako za naftu a bude nabíjet na rychlonabíječkách a aby to nemusel prostě vysedět, tak to bude muset nějak vymyslet a spojit ideálně s nějakou pravidelnou činností. Každopádně tady už je to hodně "něco za něco".
A upřímně, co pořád nevíme - jak se ty auta budou chovat za 10, 15 let a jestli půjdou nějak rozumně servisovat. Bohužel v mnoha případech to nejde jinak, než kanibalizovat jiný auta. Což bude v určitém věku těch aut problém, protože nebude z čeho kanibalizovat.
Na to jsem měl v plánu po vzoru romantických pořadů udělat příspěvek Behind The Scene

Čili:
Auto jsem vracel dealerovi, ale přebíral to jiný zaměstnanec, než od kterého jsem si to půjčoval (to byla pěkná slečna, ale chtěl jsem se bavit o autech a ne o sbírce motýlů). Doptal jsem se ho na pár věcí - jestli neví, jak dlouho bude Škoda Explore fungovat (prý minimálně do dubna, kdy má to auto jít do prodeje jako ojetina - mimochodem malej techničák to má od konce března, ale najeto to mělo na začátku září 18000 km - na to že to nejezdí denně a je to EV, tak slušný), ale že pravděpodobně po dubnu bude na půjčování jiný auto. Ptal jsem se ho na to, jakou roli v tom hraje Škodovka - což potvrdil, že to nějakým způsobem subvencuje. A ptal jsem se ho, jak se ty auta prodávají. Prej nic moc, ale že NORMU od Škodovky už splnili, tak dobrý. To mě docela překvapilo

Cenu konkrétního kusu neznám, protože nevím, jestli to mělo kromě kol ještě nějakou příplatkovou výbavu. Na to fakt nebyl čas to zkoumat.
Nicméně pokud vezmu ceny bez příplatků z konfigurátoru (naschvál vezmu jak jiné výbavy, tak jiné pohony):
Elroq Essence 50 - 125 kW - 52 kWh - 799 000 Kč
Elroq Selection 60 - 150 kW - 59 kWh - 948 000 Kč
Elroq Sportline 85 - 210 kW - 77 kWh - 1 112 000 Kč
Karoq Selection 1,0 TSI - 6M - 85 kW - 699 000 Kč
Karoq Top Selection 1,5 TSI - 6M - 110 kW - 825 000 Kč
Karoq Sportline 2,0 TDI - 7DSG - 110 kW - 970 000 Kč
Ono se to vlastně začíná omezovat na to, že EV není drahý. Drahý je totiž všechno.

Pokud má člověk minimální požadavky na dynamiku, nezáleží mu na tichu, na komfortu, ale chce se jen dopravit z bodu A do bodu B, tak pro něj EV smysl nemá. Možná nemá smysl ani Škodovka, spíš nějaká Dachna nebo cokoliv, co se dá koupit co možná nejlevněji.
Pokud má člověk barák nebo místo, kde nabíjet, nedělá denně 1000 km jízdy nebo 500 km s vlekem, ale zároveň ročně nějaký kilometry najezdí, aby to auto stih odepsat i jinak, než stářím, pro něj EV je. Pak už záleží jen na rozmaru, jak výkonný auto chce.
Pokud člověk žije v bytě, tak ten to má složitější. Buď je pro něj EV úplně nevhodný a nebo se musí sejít nějaké podmínky. Buď mít blízko Kaufland nebo něco, kde bude relativně levné AC nabíjení a u něj přes noc parkovat.. Nebo mu budou jedno srovnatelné náklady jako za naftu a bude nabíjet na rychlonabíječkách a aby to nemusel prostě vysedět, tak to bude muset nějak vymyslet a spojit ideálně s nějakou pravidelnou činností. Každopádně tady už je to hodně "něco za něco".
A upřímně, co pořád nevíme - jak se ty auta budou chovat za 10, 15 let a jestli půjdou nějak rozumně servisovat. Bohužel v mnoha případech to nejde jinak, než kanibalizovat jiný auta. Což bude v určitém věku těch aut problém, protože nebude z čeho kanibalizovat.
09:41:49
11.09.2025
11.09.2025

Sita
-> palinator: dobra prace! mozna bych tam napsal i za jakou cenu je testovanej kousek k mani, aby ta recenze byla usazena do casoprostoru kompletni, ale to je jen detail.
09:25:59
11.09.2025
11.09.2025

palinator
Tu jest ještě takové doplnění, aby to někoho nepřekvapilo.
Staré teslácké Superchargery mají krátké kabely a jsou dělané pro Tesly - ty mají port na levé straně.
Takže člověk musí parkovat na sousedním místě, než jaké je určeno pro daný stojan. V praxi tak člověk zabírá 2 místa. A ještě to byl oser, protože tam mají udělané "dorazy". A proč jsem tam byl? Nerozlišují výkon superchargeru za cenu 12,90 Kč/kWh. U ČEZu by to bylo mnohem dražší. Auto umí dobíjet přes 160 kW.
Vyšlo to jen takto:
Staré teslácké Superchargery mají krátké kabely a jsou dělané pro Tesly - ty mají port na levé straně.
Takže člověk musí parkovat na sousedním místě, než jaké je určeno pro daný stojan. V praxi tak člověk zabírá 2 místa. A ještě to byl oser, protože tam mají udělané "dorazy". A proč jsem tam byl? Nerozlišují výkon superchargeru za cenu 12,90 Kč/kWh. U ČEZu by to bylo mnohem dražší. Auto umí dobíjet přes 160 kW.
Vyšlo to jen takto:
09:22:54
11.09.2025
11.09.2025

palinator
A tady je ta rozšířená:
Účelem zápůjčky bylo ověření, jaká je realita jízdy na dovolenou v celkové vzdálenosti vyšších stovek kilometrů, s plně loženým autem a malým dítětem na palubě. Nevyhnu se proto tradiční EVčkařské omáčce, aneb tzv. "zastávka na vychcání a protažení". Nutno si přiznat, že s EV je vhodné provést určitou předletovou přípravu a naplánovat si cestu. Pro trasu z Polabí do polských Beskyd to znamenalo zhruba desetiminutovou přípravu a dohadování, kde asi zhruba bude potřebovat synek servis s tím, že si člověk rovnou našel i záložní řešení. Dlužno dodat, že žádná dobíjecí zastávka na cestu tam potřeba nebyla, ale přišlo mi výhodné dobu na nakrmení a přebalení míma ještě nějak smysluplně využít. Ve skutečnosti jsem musel auto z nabíječky v Olomouci odpojovat ještě dřív, než se všechno stihlo.
Cestou zpět pak byl naplánován oběd v Ostravě. Nu, protože zde plánování nebylo úplně dokonalé, stal se z toho horor. U místního OC byla opět nabíječka a McDonald - no takovou gastrohrůzu s obrovským návalem lidí jsem nikdy neviděl. Příště radši najít nějaký jiný stánek. A auto? Musel jsem ho jít odpojit dřív, než nám vůbec přinesli objednávku - a to se auto nabíjelo z tuším 16 % do 80. Tato relace stála 666 Kč, což teda není málo a dá se říci, že při využívání rychlonabíječek je cena za kilometr v palivu podobná, jako u dieselu. Samozřejmě s dieselem bych to celé dal na jednu nádrž a mohl bych v mekáči klidně sedět dál u prázdnýho stolu, ale pořád nemám pocit, že je to tak bohovská výhoda, která vykompenzuje tu radost z jízdy. Koneckonců, několik týdnů předtím jsem jel podobně dlouhou trasu se svou Ovcí, vč. dálnic a jako.. Vždycky jsem se těšil do cíle už po 50 km
A teď k samotnému autu - budu to asi často porovnávat s e-Golfem.
Vadilo mi pár drobností
neumí to úplně plachtit
neumí to jezdit bez e-soundu
reakce na první milimetry sešlápnutí plynu je naprosto zbytečně ostrá, člověk má tendenci vyrazit prudčeji kupředu, i když to nemá v úmyslu. Dá se na to nastavit noha, ale musí si člověk dát záležet, aby se rozjel fakt ladně.. A nebo přepnout do módu Eco, kterej to má namapované jinak.
spotřeba ve městě a nízkých rychlostech je vyšší, než jsem čekal, i spotřeba klimatizace mi přišla vyšší, než v Golfu, ale je to dost možná dané větším vnitřním prostorem
nejdou s tím dělat žádné kraviny, ESP to strašně ukope a samotné mapování motoru je do cca 50 km/h hodně rozvolněné, že to tam nepustí plnej knedlík. Proto ve zrychlení 0-50 je Golf s Elroqem srovnatelný, přestože chudák Golf musí vztekle hrabat kvůli FWD.. Rozdíl ale nastává v tom, že Elroq za stejný čas jako 0-50 udělá i 50-100
A úžasně pokračuje i dál. Jízda po dálnici, resp. přejetí do levého funguje tak, že ve 100 km/h člověk dupne na plyn a během necelých 3 vteřin má 130 km/h a prostě je tam. Předjíždění kamionu na okresce znamená, že z 85 km/h za kamionem má člověk při předjíždění v místě kabiny už 130. Nesmírně návykové.
Pokud by člověk měl TDI, tak s manuálem by musel mít nakopáno a vyčkávát s motorem ve vysokých otáčkách, což působí hrozně nervózně a efektivita jízdy jde do prdele a nebo by se musel trápit s kickdownem u DSG, který v kombinaci s turboefektem je tak pomalý, že se člověk na předjíždění radši vysere.
Co je naprostá pecka, na kterou jsem nebyl vůbec zvyklej, je rejd. Tam, kdy by člověk čekal, že se zasekne volant na dorazu, tam je ještě snad víc než půl otáčky rezervy a auto se otočí na mnohem menším prostoru, než by čekal. Až se tak jakoby divně nahrbí, asi jak se už všemožně kroutí McPherson na těch 235/40 R21
Co je na jednu stranu super, na druhou stranu znepokojující... To auto je oživené už tím, když se do něj vleze. Samo se to zapne a jediný, co člověk musí udělat je zvolit směr jízdy při sešlápnuté brzdě. Prostě o jeden úkol méně. Zároveň se v podstatě nijak nemusí řešit, jestli jde klimatizace. Ta se pustí hned jak tam člověk vleze - pokud by člověk nechtěl, musí to naopak ručně nechat umřít.
Nelíbí se mi v interiéru ta "polička na šampóny", čili přístrojová deska. Je mrňavá, font je pro slepý lidi dost malej a moc dat neumí ukázat. Člověk pak některé věci musí mít zobrazené na té velké televizi, pokud chce sledovat např. okamžitou spotřebu. S čistě digi tachometrem se mi nejezdí dobře, lépe se mi periferním viděním pozoruje poloha ručičky.
Líbí se mi, že Škodovka ponechala svůj styl a některé prvky interiéru osadila po svém a nepřevzala debility z VW ID.x - týká se to tlačítek na volantu, ovládání oken a shortcut tlačítek pro vyvolání požadovaného menu v infotainmentu. Ovládání klimatizace na displeji se mi spíš nelíbí, ale může to být dané tím, že to prostě nemám dobře osahané jako klasické Climatroniky.
Ke zpracování nemám asi zásadní připomínku, dveře se dobře zavírají na první dobrou, navzdory chýrám v autě nic nevrzalo. Jo, jen když jsem přerovnával kufr, tak mě to málem zavřelo pátejma dveřma, protože jsem jaksi netušil, že auto má virtuální pedál
Brzdy mají dlouhej krok, což nepovažuju za závadu, protože to člověka aspoň víc nutí využívat rekuperaci. Účinnost je asi dostatečná, ale pro místní brakefily s kotouči jak od návěsu bláta to nic moc nebude. Já mechanický brzdy za těch několik set km mockrát nepoužil. Výbava Sportline a výše má pod volantem pádla, kterými se dá nastavovat síla rekuperace. Dá se tak relativně plynule nabrzďovat bez použití nohou. Ale používal jsem to méně, než bych čekal. Spíše jsem přepínal téměř nulovou a maximální míru rekuperace tím malým voličem směru. V reálu pak stejně člověk optimální míru rekuperace najde přidáním plynu.
Interiér není navzdory tomu, jak auto zvenku působí, moc velkej. Sice ve všech směrech je to tak nějak "v pohodě", ale třeba překvapí relativně nízká výška v interiéru. Jak to má baterky pod celou podlahou (což jde krásně vidět na tom, jak masivní jsou prahy a stejně je to skoro bez schodu), tak v tom autě sedí člověk spíš jako v kombíku, než v SUV. Dobře to jde poznat v porovnání s Karoqem, kde člověk sedí jako na záchodě a ještě má spoustu místa nad hlavou. Samozřejmě autu chybí klasickej středovej tunel. Vzadu proto nic nepřekáží, je rovná podlaha, vpředu je pak mnoho místa pod středovým tunelem, kam se vejde třeba i pakl plechovek - nebo kabelka.
Když mluvíme o Karoqu - auto přibližně podobných rozměrů, ale všechno jinak. S Karoqem se sice jezdí dobře, co se týče podvozku, ale má úplně jiný styl. Karoq je plavný, je super naladěný na nerovné okresky, kde se i ve vyšších rychlostech tlumeně zhoupne a a plave si dál. Elroq je tužší auto, čili také sportovnější. V žádném případě ale nejde říct, že by byl nekomfortní, jen je potřeba brát v úvahu, že má prostě 21" kola a ne 17" jako zmiňovaný Karoq. Takže krátký příčný nerovnosti do kabiny přenese. Ale 235 vpředu a 255 vzadu (v základu verze 85), to jsou prostě lepidla.
Z čeho jsem měl rozporuplný pocity bylo to, jak je to auto oplastovaný kolem dokola. Oplastovaný dveře, ale i prahy (jako na starým Toledu, takže začínám tušit, jak to časem dopadne) a lemy blatníků jak na shnilý Felicii... no nevim. Naopak pečlivě udělanej undertray se mi líbil - i to asi může pomoct na dálnici k nižší spotřebě.
Matrix světla bych řekl že svítí intenzivněji a jsou propracovanější, než u Golfa, nicméně čekal bych větší posun v rychlosti reakcí. Někdy to bylo jen tak tak nebo i pozdě. Ale v noci jsem jel jen krátkou testovací jízdu, takže k tomu moc nemám...
Účelem zápůjčky bylo ověření, jaká je realita jízdy na dovolenou v celkové vzdálenosti vyšších stovek kilometrů, s plně loženým autem a malým dítětem na palubě. Nevyhnu se proto tradiční EVčkařské omáčce, aneb tzv. "zastávka na vychcání a protažení". Nutno si přiznat, že s EV je vhodné provést určitou předletovou přípravu a naplánovat si cestu. Pro trasu z Polabí do polských Beskyd to znamenalo zhruba desetiminutovou přípravu a dohadování, kde asi zhruba bude potřebovat synek servis s tím, že si člověk rovnou našel i záložní řešení. Dlužno dodat, že žádná dobíjecí zastávka na cestu tam potřeba nebyla, ale přišlo mi výhodné dobu na nakrmení a přebalení míma ještě nějak smysluplně využít. Ve skutečnosti jsem musel auto z nabíječky v Olomouci odpojovat ještě dřív, než se všechno stihlo.
Cestou zpět pak byl naplánován oběd v Ostravě. Nu, protože zde plánování nebylo úplně dokonalé, stal se z toho horor. U místního OC byla opět nabíječka a McDonald - no takovou gastrohrůzu s obrovským návalem lidí jsem nikdy neviděl. Příště radši najít nějaký jiný stánek. A auto? Musel jsem ho jít odpojit dřív, než nám vůbec přinesli objednávku - a to se auto nabíjelo z tuším 16 % do 80. Tato relace stála 666 Kč, což teda není málo a dá se říci, že při využívání rychlonabíječek je cena za kilometr v palivu podobná, jako u dieselu. Samozřejmě s dieselem bych to celé dal na jednu nádrž a mohl bych v mekáči klidně sedět dál u prázdnýho stolu, ale pořád nemám pocit, že je to tak bohovská výhoda, která vykompenzuje tu radost z jízdy. Koneckonců, několik týdnů předtím jsem jel podobně dlouhou trasu se svou Ovcí, vč. dálnic a jako.. Vždycky jsem se těšil do cíle už po 50 km

A teď k samotnému autu - budu to asi často porovnávat s e-Golfem.
Vadilo mi pár drobností
neumí to úplně plachtit
neumí to jezdit bez e-soundu
reakce na první milimetry sešlápnutí plynu je naprosto zbytečně ostrá, člověk má tendenci vyrazit prudčeji kupředu, i když to nemá v úmyslu. Dá se na to nastavit noha, ale musí si člověk dát záležet, aby se rozjel fakt ladně.. A nebo přepnout do módu Eco, kterej to má namapované jinak.
spotřeba ve městě a nízkých rychlostech je vyšší, než jsem čekal, i spotřeba klimatizace mi přišla vyšší, než v Golfu, ale je to dost možná dané větším vnitřním prostorem
nejdou s tím dělat žádné kraviny, ESP to strašně ukope a samotné mapování motoru je do cca 50 km/h hodně rozvolněné, že to tam nepustí plnej knedlík. Proto ve zrychlení 0-50 je Golf s Elroqem srovnatelný, přestože chudák Golf musí vztekle hrabat kvůli FWD.. Rozdíl ale nastává v tom, že Elroq za stejný čas jako 0-50 udělá i 50-100

Pokud by člověk měl TDI, tak s manuálem by musel mít nakopáno a vyčkávát s motorem ve vysokých otáčkách, což působí hrozně nervózně a efektivita jízdy jde do prdele a nebo by se musel trápit s kickdownem u DSG, který v kombinaci s turboefektem je tak pomalý, že se člověk na předjíždění radši vysere.
Co je naprostá pecka, na kterou jsem nebyl vůbec zvyklej, je rejd. Tam, kdy by člověk čekal, že se zasekne volant na dorazu, tam je ještě snad víc než půl otáčky rezervy a auto se otočí na mnohem menším prostoru, než by čekal. Až se tak jakoby divně nahrbí, asi jak se už všemožně kroutí McPherson na těch 235/40 R21

Co je na jednu stranu super, na druhou stranu znepokojující... To auto je oživené už tím, když se do něj vleze. Samo se to zapne a jediný, co člověk musí udělat je zvolit směr jízdy při sešlápnuté brzdě. Prostě o jeden úkol méně. Zároveň se v podstatě nijak nemusí řešit, jestli jde klimatizace. Ta se pustí hned jak tam člověk vleze - pokud by člověk nechtěl, musí to naopak ručně nechat umřít.
Nelíbí se mi v interiéru ta "polička na šampóny", čili přístrojová deska. Je mrňavá, font je pro slepý lidi dost malej a moc dat neumí ukázat. Člověk pak některé věci musí mít zobrazené na té velké televizi, pokud chce sledovat např. okamžitou spotřebu. S čistě digi tachometrem se mi nejezdí dobře, lépe se mi periferním viděním pozoruje poloha ručičky.
Líbí se mi, že Škodovka ponechala svůj styl a některé prvky interiéru osadila po svém a nepřevzala debility z VW ID.x - týká se to tlačítek na volantu, ovládání oken a shortcut tlačítek pro vyvolání požadovaného menu v infotainmentu. Ovládání klimatizace na displeji se mi spíš nelíbí, ale může to být dané tím, že to prostě nemám dobře osahané jako klasické Climatroniky.
Ke zpracování nemám asi zásadní připomínku, dveře se dobře zavírají na první dobrou, navzdory chýrám v autě nic nevrzalo. Jo, jen když jsem přerovnával kufr, tak mě to málem zavřelo pátejma dveřma, protože jsem jaksi netušil, že auto má virtuální pedál

Brzdy mají dlouhej krok, což nepovažuju za závadu, protože to člověka aspoň víc nutí využívat rekuperaci. Účinnost je asi dostatečná, ale pro místní brakefily s kotouči jak od návěsu bláta to nic moc nebude. Já mechanický brzdy za těch několik set km mockrát nepoužil. Výbava Sportline a výše má pod volantem pádla, kterými se dá nastavovat síla rekuperace. Dá se tak relativně plynule nabrzďovat bez použití nohou. Ale používal jsem to méně, než bych čekal. Spíše jsem přepínal téměř nulovou a maximální míru rekuperace tím malým voličem směru. V reálu pak stejně člověk optimální míru rekuperace najde přidáním plynu.
Interiér není navzdory tomu, jak auto zvenku působí, moc velkej. Sice ve všech směrech je to tak nějak "v pohodě", ale třeba překvapí relativně nízká výška v interiéru. Jak to má baterky pod celou podlahou (což jde krásně vidět na tom, jak masivní jsou prahy a stejně je to skoro bez schodu), tak v tom autě sedí člověk spíš jako v kombíku, než v SUV. Dobře to jde poznat v porovnání s Karoqem, kde člověk sedí jako na záchodě a ještě má spoustu místa nad hlavou. Samozřejmě autu chybí klasickej středovej tunel. Vzadu proto nic nepřekáží, je rovná podlaha, vpředu je pak mnoho místa pod středovým tunelem, kam se vejde třeba i pakl plechovek - nebo kabelka.
Když mluvíme o Karoqu - auto přibližně podobných rozměrů, ale všechno jinak. S Karoqem se sice jezdí dobře, co se týče podvozku, ale má úplně jiný styl. Karoq je plavný, je super naladěný na nerovné okresky, kde se i ve vyšších rychlostech tlumeně zhoupne a a plave si dál. Elroq je tužší auto, čili také sportovnější. V žádném případě ale nejde říct, že by byl nekomfortní, jen je potřeba brát v úvahu, že má prostě 21" kola a ne 17" jako zmiňovaný Karoq. Takže krátký příčný nerovnosti do kabiny přenese. Ale 235 vpředu a 255 vzadu (v základu verze 85), to jsou prostě lepidla.
Z čeho jsem měl rozporuplný pocity bylo to, jak je to auto oplastovaný kolem dokola. Oplastovaný dveře, ale i prahy (jako na starým Toledu, takže začínám tušit, jak to časem dopadne) a lemy blatníků jak na shnilý Felicii... no nevim. Naopak pečlivě udělanej undertray se mi líbil - i to asi může pomoct na dálnici k nižší spotřebě.
Matrix světla bych řekl že svítí intenzivněji a jsou propracovanější, než u Golfa, nicméně čekal bych větší posun v rychlosti reakcí. Někdy to bylo jen tak tak nebo i pozdě. Ale v noci jsem jel jen krátkou testovací jízdu, takže k tomu moc nemám...
09:20:14
11.09.2025
11.09.2025

palinator
Protože si zejtra jdu pro Enyaqa v naprosto stejné specifikaci i barvě
, dokopal jsem se napsat krátkou i rozšířenou recenzi:
S autem jsme během 4 dní ujeli celkem 884 km, vzalo to v průměru něco kolem 18 kWh/100 km a je to v běžném provozu zatraceně rychlý. Z Ostravy na Olomouc po D1 mě první auto předjelo někde u Lipníku a v jednom nejmenovaném vyhlášeném kopci (samozřejmě na německé dálnici, kam jsem se teleportoval) jsme se rozlítali s nějakým Passatem tak, že na tachu bylo 170 a 180 by to ještě v klidu udělalo, kdybych nevyměk
, takže toliko k jízdnímu stylu. Při tomto jízdním stylu dojezd někde kolem 400-420 km. Pokus o jízdu na spotřebu nebyl realizován, protože to prostě nešlo 
Na fotce drobná provokace, ale radši jsme hned zase jeli, abychom nedostali do držky

S autem jsme během 4 dní ujeli celkem 884 km, vzalo to v průměru něco kolem 18 kWh/100 km a je to v běžném provozu zatraceně rychlý. Z Ostravy na Olomouc po D1 mě první auto předjelo někde u Lipníku a v jednom nejmenovaném vyhlášeném kopci (samozřejmě na německé dálnici, kam jsem se teleportoval) jsme se rozlítali s nějakým Passatem tak, že na tachu bylo 170 a 180 by to ještě v klidu udělalo, kdybych nevyměk


Na fotce drobná provokace, ale radši jsme hned zase jeli, abychom nedostali do držky

16:36:02
10.09.2025
10.09.2025

minno
-> palinator 07.09.25 21:40:45: Eviduješ nejaký problém s baterkami, alebo s horením auta?
Nepostrehol som.
-> Milan 136 10.09.25 08:41:56:

-> Milan 136 10.09.25 08:41:56:

08:43:55
10.09.2025
10.09.2025

palinator
-> Milan 136:


08:41:56
10.09.2025
10.09.2025

Milan 136
11:58:56
09.09.2025
09.09.2025

saskyn2
-> palinator: jako jistej si samozřejmě být nemůžu ale jezdilo to na servis ke mě a do autorizáku.
09:34:36
09.09.2025
09.09.2025

palinator
-> saskyn2:
A jak jsi poznal že ho nikdo nikdy neměnil? Tim samozřejmě nechci zlehčovat, že z toho Golfa vytekla sračka.
Každopádně - a to je důležité - ztichlo to.
A jak jsi poznal že ho nikdo nikdy neměnil? Tim samozřejmě nechci zlehčovat, že z toho Golfa vytekla sračka.

Každopádně - a to je důležité - ztichlo to.
10:52:52
08.09.2025
08.09.2025

saskyn2
-> palinator 06.09.25 17:13:53: si mě inspiroval
417t najeto. Bylo ho tam samozřejmě víc, tohle je část odlita do světlý nádoby pro posouzení

10:33:06
08.09.2025
08.09.2025

Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 08.09.25 09:16:08: A teď bude Pipíq. 

09:16:08
08.09.2025
08.09.2025

Milan 136
-> Bukaj 07.09.25 23:16:56: Superb jen plug in hybrid u minulé a současné generace, Kodiaq až v té současné. Karoq nee. Pak ještě existuje plug in Octavia. Čistý elektro jak říkáš. Citigo, pak přišel Enyaq a po něm Elroq.
09:15:37
08.09.2025
08.09.2025

Jarda/felda
-> Bukaj 07.09.25 23:16:56: že má EL značku neznamená že je to čistý elektro
některý hybridy spalovák+elektro mají nízký emise tak dosáhnou na EL značku 


23:16:56
07.09.2025
07.09.2025

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Tak první elektro bylo Citigo, pak je určitě el Superb, Kodiaq a Karoq, do toho ten Eňáq a Balroq. Tedy aspoň tyhle vozy vídám s EL poznávačkama...
23:01:10
07.09.2025
07.09.2025

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 07.09.25 22:52:20: Vojmenuj mi je, nemám už v těch modelech a nastupujících generacích přehled. 

22:52:20
07.09.2025
07.09.2025

palinator
-> Jirik_Tuňák1983 07.09.25 22:39:31:
To mi teda dost lichotíš
-> Jirik_Tuňák1983 07.09.25 22:40:51:
Jakože když škodovka nabízí skoro deset spalovacích modelů a přijde třetí elektrickej za 5 let, tak je to moc, jo?
To mi teda dost lichotíš

-> Jirik_Tuňák1983 07.09.25 22:40:51:
Jakože když škodovka nabízí skoro deset spalovacích modelů a přijde třetí elektrickej za 5 let, tak je to moc, jo?

22:48:45
07.09.2025
07.09.2025

Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Jo, taky jsem si říkal, že se tomu bude říkat Pepiq...

22:40:51
07.09.2025
07.09.2025

Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 07.09.25 17:52:03: jestli by nebylo lepší počkat, až ta zelená píčovina přejde, než hrnout model za modelem. Jinak název zajímavej. Až budou auta i létat, přijde model Pipíq. 

22:39:31
07.09.2025
07.09.2025

Jirik_Tuňák1983
-> palinator 07.09.25 21:49:31: To tě to tak vzrušilo? 

21:49:31
07.09.2025
07.09.2025

palinator
-> minno:
Důkas místo slipů
Důkas místo slipů
21:40:45
07.09.2025
07.09.2025

palinator
-> minno:
Ano, taky jsem byl nemile překvapen. Ale vzhledem k tomu, že to přinejlepším do dvou let zdechne na baterky a nebo do konce měsíce rovnou podruhý shoří, napajcoval jsem to akorát voskem ve spreji.
Ano, taky jsem byl nemile překvapen. Ale vzhledem k tomu, že to přinejlepším do dvou let zdechne na baterky a nebo do konce měsíce rovnou podruhý shoří, napajcoval jsem to akorát voskem ve spreji.

19:52:46
07.09.2025
07.09.2025

minno
-> palinator: Nápravnica teda nič moc.
A olej klasika (tmavosťou ekvivalent k spaľováku aj po menej km).
A olej klasika (tmavosťou ekvivalent k spaľováku aj po menej km).
17:52:03
07.09.2025
07.09.2025

Milan 136
-> michael 07.09.25 15:53:03: Pěknej Renault
15:53:03
07.09.2025
07.09.2025

michael
12:26:02
07.09.2025
07.09.2025

saskyn2
-> palinator: Řekl bych že to je těma otáčkami jak si psal. Ale s tímhle nemám zkušenost na elektrice jsem ještě olej v převodovce nikdy nedělal.
10:37:32
07.09.2025
07.09.2025

palinator
-> saskyn2:
Ale u EV bych čekal, že se ten olej bude lépe chladit, když se převodovka od motoru neohřívá, ale naopak má třeba kolem 40°C
Ale u EV bych čekal, že se ten olej bude lépe chladit, když se převodovka od motoru neohřívá, ale naopak má třeba kolem 40°C
10:35:36
07.09.2025
07.09.2025

saskyn2
-> palinator: i převodový určitě tepelně degraduje. Je to vidět i když člověk vypustí diferáky u čtyřkoly. Zadní je vždycky pěknej a předek přepálenej humus.
10:31:10
07.09.2025
07.09.2025

palinator
-> Bukaj:
Je to převoďák. A ano, některá auta mají tímto olejem chlazené motory s výměníkem olej/voda.
-> saskyn2:
99 tkm. Na to, že tam moc koleček není, nejsou tam žádné spojky ani synchronizace, tak z toho fakt teče dost hnůj. Jsou tam i ocelové šupinky. Možná že to tepelně degraduje, protože je tam jen 0,8 litru a vstupní hřídel se točí až 14000 otáček, takže je tam dost velkej poměr.
Účelem výměny mělo být odstranění pazvuků, které se po delší jízdě v přímém směru objevovaly při zatáčení, hlavně doleva. Po výměně se mi zdá, že to postupně zmizelo (něco se vypláchlo?), ale nechci to zakřiknout.
Je to převoďák. A ano, některá auta mají tímto olejem chlazené motory s výměníkem olej/voda.
-> saskyn2:
99 tkm. Na to, že tam moc koleček není, nejsou tam žádné spojky ani synchronizace, tak z toho fakt teče dost hnůj. Jsou tam i ocelové šupinky. Možná že to tepelně degraduje, protože je tam jen 0,8 litru a vstupní hřídel se točí až 14000 otáček, takže je tam dost velkej poměr.
Účelem výměny mělo být odstranění pazvuků, které se po delší jízdě v přímém směru objevovaly při zatáčení, hlavně doleva. Po výměně se mi zdá, že to postupně zmizelo (něco se vypláchlo?), ale nechci to zakřiknout.
10:17:31
07.09.2025
07.09.2025

saskyn2
ale možná ta fotka zkresluje
10:16:11
07.09.2025
07.09.2025

saskyn2
-> palinator: Kolik to má najeto? Takový humusy bývají u spalováků po 300t. To mi připomnělo že bych ho asi měl taky vyměnit

09:28:45
07.09.2025
07.09.2025

Bukaj
-> palinator: To je převodovej? Nebo EL mobily mají elektromotor chlazenej olejovou lázní?

17:13:53
06.09.2025
06.09.2025

palinator
Degradace asi byla..
16:29:56
06.09.2025
06.09.2025

palinator
Výměna oleje na #motorzpračky
08:14:38
30.08.2025
30.08.2025

palinator
-> Syny:
Výkon, dojezd a zrychlení vynásob a vyděl koeficientem asi 1,7 a budeš na realitě verze 85.
Výkon, dojezd a zrychlení vynásob a vyděl koeficientem asi 1,7 a budeš na realitě verze 85.

07:59:40
30.08.2025
30.08.2025

palinator
-> Borderer:
Tak kde si myslíš, že milostpán usnul?
Plán byl v Olomouci, přitom to stihl o skoro 3 hodiny dřív ještě doma, na chvilku, no ale pak usnul až v serpentinách k resortu.
Tak kde si myslíš, že milostpán usnul?

Plán byl v Olomouci, přitom to stihl o skoro 3 hodiny dřív ještě doma, na chvilku, no ale pak usnul až v serpentinách k resortu.

07:58:06
30.08.2025
30.08.2025

Sita
-> palinator 29.08.25 20:29:55: na recenzi se tesim, uz jsem jich na to auto par videl a zatim vsechny pozitivni...
23:55:41
29.08.2025
29.08.2025

saskyn2
-> Syny: chybu, to je pro základ
23:41:54
29.08.2025
29.08.2025

Syny
-> palinator: Google AI mi vyplivlo todle. To tam ma Google chybu, ty nejakej jinej vykon nebo ses zvyklej na liny jebky, ze zrychleni z 0 na 100 za 9 sec ti prijde moc? 

23:19:21
29.08.2025
29.08.2025

Borderer
-> palinator: Sem si tak vzpomněl na ty žabomyší války, kdy se válíme u moře a rozkaz zněl jasně. Ujet co nejdál na synovo spaní. Tzn. poté co usne je i kolona na dálnici sprosté slovo.
Nakonec se povedlo 5 hodin jízdy v kuse, než milostpán usnul a probudil se. Následovala půlhodina rozjímání, hodina na odpočívadle a další hodina pekla, protože bez řevu bychom ho dostali do auta až další den.
Zítra završíme disciplínu úprku návratem opět tempomatovym tempem 140kmh a uvidíme, jak to klapne.
Ač v EV vidím výhody, tak zaplaťpánbůh za spalovák a 70l nádrž. 




21:20:41
29.08.2025
29.08.2025

palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
RWD a neuděláš s tim ani hovno. Leda snad vyndat pojistku ABS, ale to pověsíš na švestku.
Jako jo, je to drahý, ale zároveň taky nesrovnatelný. A přeci jen brát levnou verzi s malou baterkou, to pak jsou dlouhé cesty skutečně utrpení. Musí člověk vědět na co to chce.
Prej se chystá platforma MEB+, kde se očekává další zlevnění, asi přes LFP baterky, ale je otázkou, jaké z toho vypadnou parametry.
Pak by měla být platforma SSP, kde toho má být nového víc a slibují nákladovou paritu se spalovákem, ale to až tak za 4 roky.
RWD a neuděláš s tim ani hovno. Leda snad vyndat pojistku ABS, ale to pověsíš na švestku.
Jako jo, je to drahý, ale zároveň taky nesrovnatelný. A přeci jen brát levnou verzi s malou baterkou, to pak jsou dlouhé cesty skutečně utrpení. Musí člověk vědět na co to chce.
Prej se chystá platforma MEB+, kde se očekává další zlevnění, asi přes LFP baterky, ale je otázkou, jaké z toho vypadnou parametry.
Pak by měla být platforma SSP, kde toho má být nového víc a slibují nákladovou paritu se spalovákem, ale to až tak za 4 roky.