Elektromobilita

prohledat
1786 příspěvků (zobrazeno 1001 až 1050) od 04.09.2021 do 23.09.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
22:46:15
11.07.2023
pavucina
-> StepaNoFUN: ty neco platis za to, ze musis tankovat na benzince ?
EV nemusi videt rychlonabijecku klidne celej zivot.

A nemel by to spis platit provozovatel nabijeci stanice a to zhohlednit v cene nabijeni ?
Docela by me zajimalo, jak to resi seversky zeme, kde ta hustota zalidneni je nic moc a presto v kazdy prdeli je rychlonabijecka, nebo rovnou hub rychlonabijecek. Kdyby to byl takovy problem, tak uz na autoforum je napsano, jak to bylo strasne drahy a kdo to zaplatil, kvuli te zle elektromobilite.

Jak se tu psalo, podstatne vetsi problem bude zmena zdroju elektriny… to je zmena, ktera je proste nevyhnutelna.
Transformace distribuce a zdroju proste musi prijit a neco k ji k tomu donuti, nemuze byt vse pri starem, protoze to je lepsi (ale hlavne z duvodu, ze se s tim nemusi nic delat).

Trosku mi to pripomina dobu okolo 2011, kdyz jsem tu pdal o vstrikovani s jednotkou ve skodovce a taky to byla cerna draha magie.
18:40:51
11.07.2023
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 11.07.23 18:29:51: Těch 750 Kč asi distribuci bude platit spíš provozovatel nabíjecí stanice, ne? 4
18:29:51
11.07.2023
StepaNoFUN
-> palinator: Toho co píšeš, jsem si vědom. Nicméně ta odbočka/linka 110kV něco stojí, trafo něco stojí, transformační ztráty něco stojej a rezervovanej příkon taky.
A kdo to ve finále zaplatí? Jsou 2 možnosti. Buď majitelé EV (který budou chtít mít rezervovanej příkon 125kW v každý prdeli ideálně jen pro sebe), nebo nakonec my všichni.
Ono když to vezmu, tak je to stejný jako odběr. 125kW při 400V je cca 300A, budu počítat tedy 3x100A => momentální platba za "jistič" 3x100A pro elektromobilitu je 750,- Kč/měsíc.
Takže každej, kdo bude mít elektromobil, bude i když najede 0km, nebo bude nabíjet jen doma z běžnýho příkonu, kterej si doma platí (ale bude chtít mít možnst "tankovat" kdekoli), bude platit 750,- Kč měsíčně Distribuci?
16:29:57
11.07.2023
dragon_cb_cz
-> pavucina 11.07.23 14:27:05: Za celou dobu jsem nepotkal jedinou plnou nabíječku, max tak z půlky a většinou ani to ne. Takže pokud se to nenechá totálně vyhnít, tak problém fakt nečekám.
16:04:40
11.07.2023
palinator
-> StepaNoFUN:
Tak tu a tam nějakou linku ZVN/VVN/VN to bude chtít posílit. Nakonec, posiluje se to od doby co je přenosovka přenosovkou a distribuce distribucí. Bude to sice trochu závislý na geografii, ale jinak celkem řešitelný. Když se někde elektrifikuje trať, kde si mašina v klidu cucne 8 MW, obvykle s tím nejsou větší problémy, než postavit dvoulinkové vedení 110 kV z nejbližší rozvodny, případně udělat odbočku. Pravdou je, že u trakce se počítá s nějakým trvalým, hodinovým a špičkovým výkonem - ta mašina na 8 MW zcela jistě nepojede dýl než jednotky minut a i kdyby jela, tak velmi pravděpodobně brzy začne odebírat na sousední měnírně. 3 U nabíječek je to horší. Tam to plným výkonem dokáže valit dost dlouho a běžné třífázové prodlužováky po hodině nabíjení hřejou solidně - a to se těch 16 A v mém případě bere jen ze dvou fází. 3

Myslím, že investičně bude náročnější přizpůsobit síť fotovoltaikám a hlavně zahraničním tranzitům, ono potahat z Německa další 2 GW by nebyl vůbec žádnej problém (a bylo by to samozřejmě žádoucí), jen k tomu chybí vedení.
Platba za jistič se asi bude zvedat z toho důvodu, že existuje riziko stále většího cílení spotřeby a nemožnosti cílit výrobu z FVE. Spotřebitelé budou stále více motivováni skrze spotové tarify, spotřebovávat elektřinu v určitý čas, kdy je určitá nadvýroba, mimo toto okno bude elektřina stále dražší. Upozadí se tedy zájmy distribuce a přenosovky (která chtěla, aby odběr byl co možná nejrovnoměrněji během dne rozložen) a spotřebovávat se bude více tehdy, kdy se více vyrábí (kde je tlak na cenu směrem dolů). Uhelce bylo jedno, jestli elektřinu pro bojler vyrobí ráno nebo večer.
Každopádně si myslím, že vzhledem k rychlosti elektrifikace naší dopravy, tohle nebude problém rychleji, než se přenosovka a distribuce posílí. S FVE si už tak jistej nejsem.
14:55:01
11.07.2023
StepaNoFUN
-> pavucina: Tak ono nejde snad ani o výstavbu těch stanic jako takovejch, ale o to aby to dala přenosová soustava. Ta nabíječka je jen koncovej článek. Musej to dát rozvodny a musej se k tomu postavit trafa...
Čož je docela prdel v době, kdy se bojuje za to, že chtěj zpoplatnit rezervovanej příkon docela šílenou částkou. Takže na baráky si budem dávat ideálně 16tky jističe a nabíječky nebude stačit 300A..
14:27:05
11.07.2023
pavucina
Pokud nezaostane infrastruktura za prodejem aut, tak sae toho opravdu nebojím. Sledoval jsem jak vypadají nabíječky po ceste do Chorvatska, když se tam stehuje pulka evropy, a jo tam problém byl, ale vzhledem k tomu, že se tam nabíječky postavali jeste před boomem a ted na to nikdo nešahnul, se není čemu divit.

Superchargery mají 6-8 stání V2 (max 125kW a pokud dva sousední obsazene, tak to dělí na půl) To nemuze fungovat.

Ale zápádní evropa je už ted nesmyslná, každý kousek 20-40 stojanů...
23:41:41
10.07.2023
dragon_cb_cz
Nedávno tu někdo projevil obavu, jestli na cestě na dovču bude na nabíječce místo. Tak aktuální report ze země, kde už spalováky jsou druh na vymření říká, že to asi nebude tak žhavý - foceno na myslím turisticky "hlavním tahu" z Oslo směr Kristiansand:
zvětšit Elektromobilita - obrázek od dragon_cb_cz vložen 10.07.2023 23:41:41
12:16:46
27.06.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 27.06.23 08:45:38: A proto si hodně lidí pořizuje domů bazény. Resp. pořizovalo, to byla taková ta bazénová vlna. Ne každej snese přecpaná koupaliště a veřejné bazény, kam chodí cikorky chcát, umýt se a strkat žiletky do tobogánů jako v Plzni.
08:45:38
27.06.2023
dragon_cb_cz
Mám to stejně, když chci plavat, tak plavat a ne se s někým postrkovat v bazénu kde je víc lidí jak vody. Bohužel ale spousta českých rybníků je docela humus a jakmile se oteplí, tak voda v nich je hnusná 8

No a to že Alča v práci dělá rozbory vody z koupališť pro hygienu taky úplně nepomáhá 3
07:04:02
27.06.2023
Bukaj
-> David29: Mám to podobně. Koupu se rád, ale tam, kde nejsou lidi a ani nemám plavky. Ten lom u Berouna je fajn - chodíme tam, když jsme na soustředku se sborem - na jaře, když se ještě lidi nekoupou a na podzim, když už se lidi nekoupou3
Jinak teď v červnu a přes léto je ideální čas na koupání za světla neděle v devět hodin večer - to už jsou přírodní koupaliště většinou pustá5
06:08:21
27.06.2023
David29
Taky to neznám 3
Já jsem takhle objevil koupání v lomu u Berouna - čuměním do letecké mapy. Na internetech se o tom dalo něco najít, že se tam lze koupat, byť oficiálně tam je vstup zakázán... Bylo to super, lidí fakt málo a voda super.
No a další rok o tom psali na novinkách.cz a už to bylo v prdeli 3

Já, kterej nesnáší davy lidí, se moc v létě koupat nechodím - pro mě prostě není kam. To když, tak si udělám koupačku za tmy, kdy lidi nevotravujou
upraveno 1x, naposled 27.06.2023 06:09:13
00:31:42
27.06.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 26.06.23 23:35:28: Tak pokud to nehledáš, tak se tam asi moc nedostaneš... autem rozhodně 4 Jedna z věcí co jsem zjistil, když jsem začal víc jezdit na kole - kolika věcí si člověk nevšimne, když jezdí autem.
23:35:28
26.06.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Hnedle vedle vás - to jsem nikdy nezaregistroval...9
15:07:04
26.06.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Jo, taky jsem nad tím přemýšlel, ale nechat mi v obytný zóně bublat X hodin nastartovaný motor, tak už bych svině byl a to nepovolený parkování bych nahlásil. Teď je to ještě dobrý, ale přes prázdninytu občas ty lidi parkujou fakt jak debilové.

-> Bukaj 26.06.23 14:05:05: www.koupalistekolovraty.c z/ Ale v létě je tam teda hlava na hlavě, takže tam vůbec nechodím 8
14:32:57
26.06.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Nevím jak tohle průchozí.. Ty nesmíš mít nastartováno bezdůvodně.
No a běh klimatizace už důvod je 1
14:22:33
26.06.2023
saskyn2
-> Bukaj: celkem vyhlášeny bazén. Taky tam jezdíme s dětmi
14:05:05
26.06.2023
Bukaj
-> dragon_cb_cz 26.06.23 08:58:12: U vás je nějakej koupák?9
12:34:31
26.06.2023
dragon_cb_cz
-> Borderer 26.06.23 12:04:00: Jo, je to možný - ale nechat někdo bublat V8čku v obytný zóně z tohodle důvodu, tak už to městapo volám stopro...

-> charon 26.06.23 12:10:22: Mám to stejně. Já i manželka jsme charakterem tras pro EV ideální uživatelé (vlastně i naše "dlouhý" trasy by se v pohodě daly - přes 200km jedeme zcela výjimečně), ale ta ekonomika jaksi nevychází 8
12:10:22
26.06.2023
charon
Já bych si třeba elektromobil dovedl představit pro manželku hnedka - ona jezdi s děckama do skolky naprosto typicke trasy pro elektromobil - denně do 20 km a minimálně 4x nastartovat ... Pro sebe konecne taky - ja jezdim 30 km denne a z toho nejmene 2 starty.
Bohužel rozpočet není nafukovací a nez projedim tech minimálně cca 100 000 CZK v palivu, kdyz vezmu porizovacku pouzitelneho benzinu / elektromobilu i když bych nabijel bych ze solaru, tak mi to proste smysl nedava. Servis nepocitam - gumy a tlumice potrebujou obe, ruceni a STK taky, olej a filtry jsou 1000 CZK rocne a rozvody jsou 3000/za sest let. To by ale zas vykompenzoval nakup a instalace solaru na nabijeni ...
12:04:00
26.06.2023
Borderer
-> dragon_cb_cz: Nedivil bych se, kdyby tohle uměl i ten Challenger. Strýc si pořídil Durango Hellcat a na dálku si to umí vychladit nebo vytopit. Jen s tím rozdílem, že tam ta V8ma klape na volnoběh, no. 3
11:34:42
26.06.2023
dragon_cb_cz
-> palinator: Jsem tak nějak doufal, že tyhle věci jsou standard... holt das Auto...
10:56:04
26.06.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:
To umí i Éčko. Na displeji nacvakáš čas odjezdu a jestli to má před odjezdem vychladit/vytopit.Ideální je, když je to ještě na kabelu. Když si zaplatíš konektivitu, dá se to ovládat i dálkově mobilem. Ale já jsem škrt. 40
08:58:12
26.06.2023
dragon_cb_cz
Já si teda cestu 1200km bez zastávky nedovedu představit v žádným autě - ani kdybych ho nemusel řídit. Každopádně o víkendu jsem si u nás u domu vyfotil tenhle kontrast. A jakkoliv se mi o dost víc líbí ten Challenger, tak myslím, že po návratu z koupaliště bude určitě spokojenější majitel Tesly - foukání klimatizace bylo sice tiché, ale slyšitelné.

Ale chuť zavolat Městapo jsem měl na oba stejnou teda...
zvětšit Elektromobilita - obrázek od dragon_cb_cz vložen 26.06.2023 08:58:12
00:20:38
26.06.2023
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 25.06.23 23:57:59: Když ty nádrže dnes mají kvůli váze nebo hybridním pohonům 45 litrů a člověk může být rád.
00:14:02
26.06.2023
saskyn2
-> pavucina 25.06.23 23:57:59: ale jo to souhlas4
00:10:29
26.06.2023
palinator
Já taky beru tu jednu cestu za rok do Chorvatska jako false argument. Horší je to s tou ekonomikou. A to nemusím počítat bezcenný vraždy, ale auto třeba 5 let starý. Před 3 lety by to vycházelo lépe.
23:57:59
25.06.2023
pavucina
-> saskyn2: Já tu cestu sem dával protože jsem ji podnikl, jinak ano mě si ted na tom to chytil, ale všichni zarytí odpůrci ti touhle cestou budou argumentovat a jezdí ji jednou ročně.

Jinak, když si tady pročtěs moje komentáře dozadu, tak jsem psal, že ano, ten kdo jezdí 1000km často, tak je naučeněj a bude ho to zdržovat. Ale pro zbylých 98%, který na to nejsou zvyklý a tuhle cestou podniknou 1-2x do roka to už je a stále více bude lichý argument.

Ano např. TM3 Long range potřebuje na této ceste nabíjet 45minut.

upraveno 1x, naposled 25.06.2023 23:59:10
23:51:25
25.06.2023
saskyn2
-> pavucina: Já se nechci vysmívat, ale právě takovou podobnou cestu si tady řešil ty. Naopak já jsem psal že na určitý jízdní profil(krátký častý trasy s možností dobíjet) je elektromobil super. Jinak nevím kde si přišel na to že takovou cestu jezdím jednou ročně3 Fakt tomu stačí 45 minut na 1200km cestu? 9
-> pavucina 25.06.23 23:46:03: S Pašíkem
upraveno 1x, naposled 25.06.2023 23:57:14
23:46:03
25.06.2023
pavucina
-> saskyn2: S kterým autem jezdíš dálky 1200km na nádrž, a tankování trvá 5minut předpokládám ?
23:44:46
25.06.2023
pavucina
-> saskyn2:
Já se nechci vysmívat, ale proč proboha každej řeší tu jednu jedinou cestu za rok do Chorvatska(kde je už tak draho, že ani ty nejvetsi odpurci tam přestanou jezdit), a tím je to pro něj nepoužitelný. Dyt auto velikosti octavie na té ceste nabíjí 45min. A těch nabiječek je po ceste tolik, že i při rozmarech dětí to dodržíš.

Na rovinu říkám, že sebemrskačství byla cesta se citigem dál jak 400km, ted už se tomu jen směju.

Naopak naprosto nerozporuju: pořizovací cena s kombinací malého nájezdu -> proste není návratnost, a vnucování.

-> Jarda/felda: To je právě ten problém, že je to zatím strašná džungle. Ale to je vývoj.
23:41:53
25.06.2023
saskyn2
-> Jarda/felda: A je hezký jak zapomínáte že třeba ty nabíječky taky můžou být obsazený atd. Prostě jsem zvyklej jet s čistou hlavou a jedním dotankováním po 1200+ km a ne takovýhle hovna, sorry to nechám sebemrskačům, který to očividně baví...
23:39:37
25.06.2023
Jarda/felda
-> saskyn2 25.06.23 23:35:19: každých zhruba 300km si dáš půlhodinku možná dřív, to spočte podle toho kde je nabíječka 4
23:35:19
25.06.2023
saskyn2
-> Jarda/felda 25.06.23 23:20:56: Takže to vypočítá kdy se dětem chce čůrat, nebo jim to nějak nakáže? A fakt je to za půl hodiny nabitý na celou cestu nebo těch půlhodin bude 5? Já fakt nemám nic proti elektromobilům, při správném používání-krátké a časté trasy-typicky různé rozvážkové služby a podobné po městě to určitě smysl má, ale tvl tohle je za mě sebemrskačství, nic proti...
23:31:57
25.06.2023
palinator
-> Jarda/felda:
Ono vychází špatně i 7 Kč/kWh, co je dneska ještě relativně slušnej VT.
Já zjistil, že nejlepší je nabíjet na fotovoltaice sousedů a kolegů 3
23:29:15
25.06.2023
Jarda/felda
-> pavucina 25.06.23 22:10:56: platit běžný ceny u nabíječek tak to tolik výhodný není 8
23:27:28
25.06.2023
Jarda/felda
-> palinator 25.06.23 23:22:23: teoreticky by měl, nový enyaq to umí 4
23:22:23
25.06.2023
palinator
-> Jarda/felda:
Nejsem si jistej jestli ty nabíječky neumí i Golf. Rozhodně je zobrazuje.
23:21:05
25.06.2023
palinator
-> darklord:
Asi jsi to nepochopil... Existuje EV, kterej by odpovídal té 66kW Ovci? Neexistuje. Proč? Protože vytvořit takovou baterku je řádově dražší, než k tomu přismrknout elektromotor, kterej výkonově tu baterku i využije. Marketing to navíc ochotně zhodnotí.
Uznávám, že někomu ta finanční rozvaha vyjde lépe, pokud tou elektrikou nahradí nějakej rozežranej a na servis náročnej fekál. Na druhou stranu, ten eGolf jsem koupil silně pod tržní cenou a stejně to vychází nahovno, navíc s určitým rizikem drahého servisu. Přitom se mu dostane přesně toho provozu, ke kterému je určen - časté trasy po desítkách km.
23:20:56
25.06.2023
Jarda/felda
-> saskyn2 25.06.23 22:32:36: v tom je právě tesla suprová že ti vypočítá trasu i s tim kde budeš dobíjet a ta půlhodina u nabíječky nejni takový terno, dáš si kafe, vyvenčíš psa kterýho měl sebou....
22:56:49
25.06.2023
saskyn2
-> darklord 25.06.23 22:50:49: Jenže v supersportu se rád svezu. Když pojedu do chorvatska tak ti na nějakej supersport z vysoka jebu, stejně každá blbá oktávka těch 150 v kopci udrží a víc si kvůli pokutám nerisknu. A jediný co mě zajímá je jestli to pojedu 9h nebo 15h a že mi tam nebudou děti řvát protože tu cestu prospěj. Asi nechápu to kolenovrctví dát o mega víc za auto ve kterým pak budu takhle trpět abych na takový cestě ušetřil 400Kč. Ale nikomu to necpu, každý dle své libosti.
S tím LPG souhlas, to je v podstatě stejná písnička.
upraveno 2x, naposled 25.06.2023 22:58:26
22:50:49
25.06.2023
darklord
-> palinator: no tak si skus do kopca predbiehat s nalozenou oktaviou 66kW co pojde "za 4". Ked chces porovnavat bez kompromisov, tak bez kompromisov. Osobne ma ide porazit uz len pri cakani na LPG pumpe, kedy tankovanie polovicneho objemu paliva trva tak minimalne stvornasobok casu beznej plnej nadrze. Ale porovnavat cestovanie v rebrinaku vs supersporte, to mi nejak nehra...
upraveno 1x, naposled 25.06.2023 22:51:31
22:45:27
25.06.2023
pavucina
-> saskyn2:
Hele asi takhle, než to obhajovat co je a co není super napíši mojí motivaci tohoto výletu.
1) jeli jsme se psem
2) chtěli jsme projet kus anglie, tzn. pujčit si auto vyjde na docela nesmysl
3) nesmyslné emisní zony v Londýně a nemalý poplatek, když tam jedes s nižším než euro 6

To proč už 3. rok jezdím 3. elektromobilem rozepisovat nebudu, to že v tom mám najeto skoro 100tkm o něcem svedčí, že to tak strašný nebude. (3. ptž provozem těchto krámu si můzu za usetrený penize na paliva dovolit upgrade).



Praha Calais 1100km, nabíjení zabralo 1,5h. V autě mě na delších cestách často bolí hlava, zvláste, kdyz svití sluníčko, takže hodně piju, takže jsem nekdy docela vyhlížel, kdy budu stavět na té nabíječce a mohl se vychcat. Jo jsem asi divnej, ale mám to tak ale tohle auto už me opravdu neomezuje. Chápu, že to není pro každého, když někdo dává 600km bez zastávky, ja bych chcíp. Je to návykově, bohužel je, mesíc a pů jsem jezdil na naftu a fakt mi ten klid chyběl. To by asi spravila V8, kterou jsem měl dva roky, ale zase ten provoz co to stálo.. br.

Přesto, že tesla navigace je strašná píčovina a nejradsi bych ten tablet někdy prokop (zvlástě při přehlašování na nového perátora v další zemi) zadám kam chci jet a ono ti to řekne, kde budeš nabíjet. Asi tak je to složité.
22:41:51
25.06.2023
David29
Ono není špatný, že někdo (kdo chce) si jezdí em a tráví čas u nabíječky - každýho věc. Nejhorší na tom je to vnucování - a to se týká všeho. MHD, cyklo...
22:40:22
25.06.2023
palinator
-> darklord:
To je trochu nefér srovnání ne? Jestli má ten elektromotor 100 kW nebo 250 kW nehraje tak zásadní roli na spotřebě, jako u spalováku. Rozdíly jsou papírově malé.
Navíc jsem ještě neviděl, že by se prodával nějaký elektromobil s velkou baterkou, kterej by zároveň neměl výkonnej motor. Ona je jaksi baterka hlavní omezující prvek v tom, jaký výkon auto mít bude.

-> StepaNoFUN:
S jebnutym 1,6 Rapidem to jde i na dálnici. O1 to nedá.

-> vhml:
Máš nějakou alternativu, koupit si slabší EV s delším dojezdem, aby to bylo na dálky použitelný? Nemáš. kW jdou ruku v ruce s kWh - samozřejmě v určitých mezích.

Jako možná jsem nejpřísnější spolumajitel EV na světě, ale to nasáté éčko se dokáže zaplatit podle mejch odhadů pouze za důsledného využívání levného zdroje elektřiny. Křivka pádu hodnoty je dost šílená s kilometrama i rokama. Auto nesmí jezdit moc dlouhý střeky, ale musí jezdit často. Při ceně elektřiny 1 Kč/kWh jsem vypočítal návratnost na nějakých 120000 km proti obdobně starému TSI, počítal jsem i odhadovaný servis s tím, že el. pohonu se nic nestane. Po 120000 km auta bude asi 12 let a bude mít najeto 200 tisíc. Takže asi KO.
22:37:27
25.06.2023
StepaNoFUN
-> StepaNoFUN: Mně teda s naftou (ano dodávka 3t) vychází průměr 9l/100km.
A jestli dobře počítám - 9x30,91 (průměrná cena za 1. čtvrtletí bez DPH), mi to vychází na 2,78... V nakladu pro firmu, který "vrátěj" DPH.
22:32:36
25.06.2023
saskyn2
-> pavucina: Spíš bych odečetl komfort dobíjení a ten čas strávený nad onanijí kde a jak dobíjet a hlavně ten čas strávený samotným dobíjením, pak člověk zjistí že by to i letecky vyšlo levněji3 Ale samozřejmě pokud tě to baví, tak proč ne, každý má nějakou libůstku.
22:26:15
25.06.2023
pavucina
-> palinator: dobře, to jsem pochopil, tak blbej nejsem.
Ale špís tvoje výpočty, průměrná spotřeba a cena za litr. Jako chápu, že se dálkově cesty rovnají cene paliva, zvlástě při dnesních cenách za naftu, která je v ČR okolo 30Kč.

Když odečtu komfort klimatizace, který si u naftáka stejne nemuzu dopřát, tak je to 1,45kč/km.
EDIT: komfort klimatiazce pri zaparkovaném voze se psem uvnitř
upraveno 1x, naposled 25.06.2023 22:30:28
22:25:22
25.06.2023
vhml
Hele to se to tu hezky sešlo 3 3 3
22:24:55
25.06.2023
vhml
-> palinator 25.06.23 22:16:53: jakej 240kW diesel jezdí za 5 litrů? Potažmo za dramaticky míň než 5 litrů aby se dalo mluvil o tom, že to opravdu bylo dražší/levnější?
Extreme Tyres