
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazda Mx-5 a jiný rejžožrouti:d
prohledat
2457 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 18.08.2015 do 04.09.2025, založil/a Mantrabeach
21:24:21
06.07.2023
06.07.2023

Matthes, záškodník z TechWebu
Svezeni super, ale neni to auto pro tlusty zirafy. Vystoupit, to je strasny
Kolena pod bradou, stisnenej do boku... Jeste jsem jako trubka musel volat sefovi jak se otevira nadrz.

08:49:02
01.07.2023
01.07.2023

Mantrabeach
-> Skili 09.04.23 21:11:40: mam neco podobnyho v toyote aristo
21:31:34
18.04.2023
18.04.2023

Jarda/felda
-> Kuladmin 03.04.23 08:56:06: tak report u mýho passata nakonec pomohla výměna gumiček v HBV a pak jsem ovzdušňoval odsávačkou
a propadání je pryč 


21:40:08
13.04.2023
13.04.2023

Jirik_Tuňák1983
20:30:52
13.04.2023
13.04.2023

Kuladmin
Tak zpět k problému CR-V ani diagnostika jen to odzkouší abs čerpadlo s jednotlivými ventilky - nakope mě to zpětně do pedálu. Ale problém přetrvává - s nastartovaným motorem jde pedál postupně behem cca 2sekund až na podlahu. Já to vzdávám uvidíme jestli si s tím někde jinde poraděj.
21:19:14
09.04.2023
09.04.2023

Skili
-> Tom Troll 09.04.23 21:05:37: jj kompas, 北 (kita) sever, je jedno z mála kanji ktery si pamatuju 
jinak ja japonsky skoro vůbec neumím jen jsem se naučil hiraganu a katakanu

jinak ja japonsky skoro vůbec neumím jen jsem se naučil hiraganu a katakanu
21:17:19
09.04.2023
09.04.2023

Tom Troll
-> Skili: Když u toho podržíš levý tlačítko tak se to zresetuje na nulu a pak to postupně s časem roste, takže to bude servisní interval. 
E: Netušim ale proč jsou olej a filtr zvlášť, a co je to memo.

E: Netušim ale proč jsou olej a filtr zvlášť, a co je to memo.

21:11:40
09.04.2023
09.04.2023

Skili
-> Tom Troll: tak teď jsem ještě zmatenější
engine oil / check
oil filter / check
tyre / check
memo / check
co to má znamenat netuším, ale vypadá to pěkně
engine oil / check
oil filter / check
tyre / check
memo / check
co to má znamenat netuším, ale vypadá to pěkně

21:05:37
09.04.2023
09.04.2023

Tom Troll
A tohle bude kompas? 

21:04:34
09.04.2023
09.04.2023

Tom Troll
... A tady něco jinýho...
21:03:49
09.04.2023
09.04.2023

Tom Troll
-> Skili: Tak tady to máš, a vyfocený trošku líp. 

19:52:25
09.04.2023
09.04.2023

Skili
-> Tom Troll: ekvalizér to asi nebude, v modrých rámečkách to píše
セット (set) potom エンジンオ *dál nečitelny* (engine o**)
オイル*zase nečitelny* (oil*)
potom je tam právě タイヤ (tyre) což mě zmátlo a proto jsem se ptal jestli to má hlídání tlaku v pneu
セット (set) potom エンジンオ *dál nečitelny* (engine o**)
オイル*zase nečitelny* (oil*)
potom je tam právě タイヤ (tyre) což mě zmátlo a proto jsem se ptal jestli to má hlídání tlaku v pneu
18:55:47
09.04.2023
09.04.2023

Tom Troll
-> Skili: Tpms to nemá, tohle bude hádám zrovna ekvalizér.
18:13:55
09.04.2023
09.04.2023

Skili
-> Tom Troll: Škoda té mázlé fotky.
To má i snímače tlaku v pneu?
To má i snímače tlaku v pneu?

12:04:53
09.04.2023
09.04.2023

Tom Troll
... zapoměl jsem to nejdůležitější... 

12:03:02
09.04.2023
09.04.2023

Tom Troll
... 

12:02:19
09.04.2023
09.04.2023

Tom Troll
...
12:01:47
09.04.2023
09.04.2023

Tom Troll
-> Hřib: Ok 
Transkript mého postu z FB:
Proč by se v Japonsku zahazovali se západním faux luxusem, když dokáží vyrobit vlastní dokonalý vůz dle obrazu svého.
Stručný výčet vlastností kterými disponuje:
Toyota Crown ve výbavě Royal Saloon z roku 1989 (typ od 1987)
- Čtyřdveřová hardtop karoserie sedící na rámu, ve všech dimenzích menší než BMW E34
- Bezrámová okna dveří
- 4.0L 1UZ-FE DOHC V8 + zde laděný výfuk
- Hydraulický adaptivní podvozek, tj regulace tvrdosti do zatáček, při brždění, stavitelná výška (4x nezávislé odpružení samozřejmostí)
- V interiéru jsem napočítal 9 obrazovek, možná jsem nějaké přehlédl. Segmentové displeje na topení, (vpředu i vzadu), hodiny, digitální budíky, CRT televize v palubní desce pro infotainment a navigaci (+ Analogová televize, která v evropě však nelze naladit, + GPS navigace)
- CD Přehrávač (kazeta už nikoliv), radio vpředu i vzadu + asi tak milion reproduktorů
- Všechno představitelné v elektrice, od zrcátek až po stavitelný volant s pamětí, po vypnutí klíčku se přisune k paluní dece pro snadnější nástup a výstup
- Semišové koberce a čalounění obecně hodné pětihvězdičkového hotelu - teké tak bylo cítit, včetně kufru
- Drobnosti jako kmitání větracích mřížek ze strany na stranu, a to včetně vzadu uprostřed, a vzadu na stropě. Blinkry vyvedené optickými vlákny na horní stranu blatníků, atd atd.
Co mě zarazilo je, že paradoně tento vůz neměl v konfiguraci navoleno dálkové odemykání.
Crown šel objednat ve velmi široké paletě výbav, od personálního korábu jako je toto, až po standardní taxíky s koženkovými lavicemi pro šest, řazením pod volantem, a naftovými čtyřválci.
Tento raketoplán dotáhl včetně dovozu na druhou stranu planety, cla, registrace, daně, atd, za cenu u nás obdobné "pouhé" W124, nebo hezčího Rapida.
... A potom jsem po týdnu přijel ze služebky domů a obratem jel Š120 na nákup, s rohlíkem od ucha k uchu. Některým lidem se prostě nezavděčíš.

Transkript mého postu z FB:
Proč by se v Japonsku zahazovali se západním faux luxusem, když dokáží vyrobit vlastní dokonalý vůz dle obrazu svého.
Stručný výčet vlastností kterými disponuje:
Toyota Crown ve výbavě Royal Saloon z roku 1989 (typ od 1987)
- Čtyřdveřová hardtop karoserie sedící na rámu, ve všech dimenzích menší než BMW E34
- Bezrámová okna dveří
- 4.0L 1UZ-FE DOHC V8 + zde laděný výfuk
- Hydraulický adaptivní podvozek, tj regulace tvrdosti do zatáček, při brždění, stavitelná výška (4x nezávislé odpružení samozřejmostí)
- V interiéru jsem napočítal 9 obrazovek, možná jsem nějaké přehlédl. Segmentové displeje na topení, (vpředu i vzadu), hodiny, digitální budíky, CRT televize v palubní desce pro infotainment a navigaci (+ Analogová televize, která v evropě však nelze naladit, + GPS navigace)
- CD Přehrávač (kazeta už nikoliv), radio vpředu i vzadu + asi tak milion reproduktorů
- Všechno představitelné v elektrice, od zrcátek až po stavitelný volant s pamětí, po vypnutí klíčku se přisune k paluní dece pro snadnější nástup a výstup
- Semišové koberce a čalounění obecně hodné pětihvězdičkového hotelu - teké tak bylo cítit, včetně kufru
- Drobnosti jako kmitání větracích mřížek ze strany na stranu, a to včetně vzadu uprostřed, a vzadu na stropě. Blinkry vyvedené optickými vlákny na horní stranu blatníků, atd atd.
Co mě zarazilo je, že paradoně tento vůz neměl v konfiguraci navoleno dálkové odemykání.
Crown šel objednat ve velmi široké paletě výbav, od personálního korábu jako je toto, až po standardní taxíky s koženkovými lavicemi pro šest, řazením pod volantem, a naftovými čtyřválci.
Tento raketoplán dotáhl včetně dovozu na druhou stranu planety, cla, registrace, daně, atd, za cenu u nás obdobné "pouhé" W124, nebo hezčího Rapida.
... A potom jsem po týdnu přijel ze služebky domů a obratem jel Š120 na nákup, s rohlíkem od ucha k uchu. Některým lidem se prostě nezavděčíš.

11:36:21
09.04.2023
09.04.2023

Hřib
-> Tom Troll: viděl jsem na FB, hoď sem popis výbavy 

22:41:12
08.04.2023
08.04.2023

Tom Troll
-> darklord: Mercedes tomuhle nesahá ani po kotníky, ale reálně. 
-> Skili: 4.0 DOHC V8 1UZ-GE, ale to je vpodstatě jenom drobnost v tom, co všechno to auto umí.

-> Skili: 4.0 DOHC V8 1UZ-GE, ale to je vpodstatě jenom drobnost v tom, co všechno to auto umí.
22:09:48
08.04.2023
08.04.2023

darklord
-> Tom Troll: volaky zvlastny mercedes 

22:04:28
08.04.2023
08.04.2023

Skili
-> Tom Troll: Těžká závist.
Co tam je za motor?

21:54:04
08.04.2023
08.04.2023

Tom Troll
Měl jsem včera tu čest s auťákem jako žádným jiným.
10:09:06
06.04.2023
06.04.2023

Kuladmin
Tak to vypadá, že se musí od odvzdušnit s diagnostikou - otevírá jednotlivé ventilky v absku.
13:43:32
03.04.2023
03.04.2023

gim
-> Kuladmin: záleží jak moc je to měkký :-D ve srovnání s koncernem a PSA výrazně. Z hlediska brzdného účinku si nemůžu stěžovat, ale chápu jak to myslíš. Máme ji v rodině 150kkm, tak vím jak se má chovat.
10:13:28
03.04.2023
03.04.2023

Kuladmin
-> gim: Tak teď jen jestli je to opravdu vlastnost nebo máš stejný problém jako já. Je pravda že takhle to člověka nutí jet alespoň klidnou jízdou a nehnat těch 150 koníku, který budou žrát asi i trávu okolo.
Otákou jen zůstává zda se to nemusí dělat s diagnostikou... nevíte někdo? nemáte někdo přístup
Otákou jen zůstává zda se to nemusí dělat s diagnostikou... nevíte někdo? nemáte někdo přístup
09:58:32
03.04.2023
03.04.2023

gim
-> Kuladmin: dvojkový CRVčko máme na chalupě jako rezervní vozidlo pro naše. Ony ty měkký brzdy jsou u CRVčka vlastnost - v klidu je pedál tuhý a za provozu, jak když šlápneš do hnoje. Tak jestli se nesnažíš dosáhnout neexistujícího stavu. Taky jsme se s tím natrápili.
09:28:50
03.04.2023
03.04.2023

Jirik_Tuňák1983
-> Kuladmin 03.04.23 09:14:31: Jak jako my. 

09:14:31
03.04.2023
03.04.2023

Kuladmin
-> Jirik_Tuňák1983: Ani ne díky když jsem to psál právě toho 1 tak jsem dlouho nechápal než my to došlo. V editaci ok a potom ....
09:03:49
03.04.2023
03.04.2023

Jirik_Tuňák1983
-> Kuladmin 03.04.23 08:56:06: Nechceš napsat U-geenovi, aby ti individuálně zapnul Virt verze 1.4.2023? 

08:56:06
03.04.2023
03.04.2023

Kuladmin
-> charon: To my říkej prošel jsem to už x krát vždy my někdo šlapal na pedál a nikde nic neteče, hadice se nenafukují, pístky se hýbou, brzdovka neubývá, je tam někde bota v tom ABSku pač se zhasnutým motorem to na podruhý případně napotřetí šlápnutí tuhne a je tvrdej pedál ale při nastartovaným to je bláto. Ještě jsem i četl, že u hond pomáhá jízdou aktivovat absko někde na klukým povrchu že tím člověk vyžene ten vzduch ven z oné jednotky. Uvidím teď ještě povyměnuji další díly co je třeba a pojedu to projet ven z dílny.
06:39:47
03.04.2023
03.04.2023

charon
Ja teda auto s ABS odvzdusnuju vzdy aspon se zapnutym zapalovanim. Vzdycky si ale davam setsakra pozor, aby mi pri rozdelavani z ABS nic nevyteklo a celkove ze systemu vyteklo co nejmene.
Tohle bych zkusil odvzusnit pres diagnostiku. Prece to nemuze delt nic jineho nez vzduch v systemu. Pokud by to nekde chcalo, tak bude minimalne ubejvat brzdovka
Tohle bych zkusil odvzusnit pres diagnostiku. Prece to nemuze delt nic jineho nez vzduch v systemu. Pokud by to nekde chcalo, tak bude minimalne ubejvat brzdovka
13:16:58
02.04.2023
02.04.2023

Karel.
-> Kuladmin: odvzdušni to hned u HBV
12:43:48
02.04.2023
02.04.2023

Jarda/felda
-> Milan 136 02.04.23 09:46:52: kámošovi to začal dělat tranzit a to jen vyměnil destičky 

12:42:56
02.04.2023
02.04.2023

Jarda/felda
-> Kuladmin 02.04.23 09:15:20: nejen hondy dělá to spousta aut 

11:55:11
02.04.2023
02.04.2023

Kuladmin
Tak jsem prolil pár litrů trubkame a nic zkusil jsem povolovat i jednotlivé trubky na ABS okamžitě šla ven jen kapalina. Zhasnuty motor celkem ok nepropadá se . Nastartovaný jde dolů končím s tim
09:46:52
02.04.2023
02.04.2023

Milan 136
-> Kuladmin 02.04.23 08:13:53: Tak to nechal ten dotyčný vytéct nádobku a bude vzduch v abs. Přitom stačí přemýšlet a nemusí z toho při rozebrání téct nic.
Mohlo by pomoct i uvést někde na kluzkém povrchu abs do činnosti a pak to odvzdušnit. Nebo přímo na tom ABS no.
Mohlo by pomoct i uvést někde na kluzkém povrchu abs do činnosti a pak to odvzdušnit. Nebo přímo na tom ABS no.
09:15:20
02.04.2023
02.04.2023

Kuladmin
Teď jsem ještě vyčetl že by se mělo odvzdušňovat s nastartovaným motorem právě kvůli tomu absku ty hondy jsou v tom nějak zvláštní
08:34:48
02.04.2023
02.04.2023

vhml
-> Kuladmin 02.04.23 08:13:53: zkus odvzdusnit ABS, normálně našlapej a povol na něm trubku.
08:13:53
02.04.2023
02.04.2023

Kuladmin
Auto se v tomhle stavu koupilo, někdo předtím měl kompletně rozebrané zadní brzdice jsou tam nové pístky a gumičky, a já musel pregumickovat i PP. Všude pěkně teče brzdová při odvzdušneni, mě napadá nemusí se pomocí PC diagnostiky ale u takhle starýho verku bych to nečekal.uz právě nevím co s tim
20:32:47
01.04.2023
01.04.2023

Milan 136
-> Kuladmin 01.04.23 20:29:20: Jak se to stalo? Samo od sebe? Nebo po nějakém zásahu?
Možná zavzdušnéné ABS?
Možná zavzdušnéné ABS?
20:29:20
01.04.2023
01.04.2023

Kuladmin
Nemáte někdo tip Honda CR-V druhá generace rv 2002 nový hl. brzdový válec měněno právě s tohoto důvodu ale nezabralo, vše odvzdušněno pístky se hýbou jdou i zasunout, hadice ok, nikde nic neteče ale s nastartovaným motorem se propadá brzdový pedál. Se zhasnutím se taky propadá ale pomalu a když se vícekrát nášlape tak i drží ale za několik minut opět až k podlaze. Mě napadá už snad jen problém s ABS. Nemáte někdo zkušenosti resp. nápad. Díky předem.
11:34:52
04.03.2023
04.03.2023

Jirik_Tuňák1983
18:54:11
16.02.2023
16.02.2023

Syny
-> minno: Vsak pisu, ze by to tam chtelo treba ciselnou hodnotu teploty jak vody, tak oleje. Ale u VW ten teplomer standardne ukazuje 90 od 70 do 110 stupnu, coz je fakt uplne k prdu. Buh vi jak dlouho jsem jezdil se zaseklym pootevrenym termostatem a na budiku to nepoznal - i kdyz diagnistika ukazovala 75 stupnu... To je mi ten budik fakt k nicemu - vidim na nem jen do kdy cca je voda tak nejak studena a to buh vi jak presne. To uz mi stejne poslouzi i ta kontrolka. Nwkt mi to ale predelal a ted uz to ukazuje realnou hodnotu, tak uz to k necemu alespon trochu je. Ale obecne spis stejne vic sleduju teplotu oleje.
14:16:51
16.02.2023
16.02.2023

minno
-> Syny: Tak asi nejde len o tú strednú hodnotu - tam mi to nevadí, že to ukazuje pri bežnom rozsahu prevádzkovej teploty (cca 75-95°C) stále v strede.
To rozpätie hodnôt je tam ale určite väčšie ako hlúpa kontrolka "studené".
Na budíku sa mi ručička začne hýbať od cca 40°C. Vidím, ako sa to postupne ohrieva. Ak nechám auto v mrazoch štartnuté len na voľnobeh, vidím, že tá ručička moc nelezie hore, pri normálnom ohreve jazdou zas vidím otvorenie termostatu (ručka na moment poklesne a nazad sa vráti do stredu). Naopak keď bol vadný termostat, v mrazoch jazdou dole kopcom tá teplota výrazne klesala a na budíku som to videl.... Len príklad.
Ale ak vám stačí kontrolka, kupujte si len také autá :)
To rozpätie hodnôt je tam ale určite väčšie ako hlúpa kontrolka "studené".
Na budíku sa mi ručička začne hýbať od cca 40°C. Vidím, ako sa to postupne ohrieva. Ak nechám auto v mrazoch štartnuté len na voľnobeh, vidím, že tá ručička moc nelezie hore, pri normálnom ohreve jazdou zas vidím otvorenie termostatu (ručka na moment poklesne a nazad sa vráti do stredu). Naopak keď bol vadný termostat, v mrazoch jazdou dole kopcom tá teplota výrazne klesala a na budíku som to videl.... Len príklad.
Ale ak vám stačí kontrolka, kupujte si len také autá :)
13:49:51
16.02.2023
16.02.2023

Syny
-> vhml: Kdyby tam namisto raficky na teplotu vody byl dispej, kde by byly uvedeny stupne vody a oleje, bylo by to o dost lepsi :) Je fakt, ze mnohem vic sleduju teplotu oleje nez vody. A kdyz je ta raficka jeste seriove oblbnuta, ze pri 90 +/- 20 stupnu ukazuje stejne furt 90, tak to uz to tam fakt bejt nemusi...
13:46:54
16.02.2023
16.02.2023

minno
-> vhml: Asi ako u akého auta.
13:41:04
16.02.2023
16.02.2023

vhml
-> minno 16.02.23 13:24:36: přitom je to přece nesmysl. Ten teploměr neukazuje nic. Jen při dosažení nějaké teploty se pohne doprostřed. To je stejné jako tlakoměr v MX-5. Pokud to nějaký tlak má ( "nesvítí" kontrolka ) tak to prostě ukazuje prostředek budíku. Ani to čidlo neumí nic měřit, je tam jen spínací čidlo jako ve škodovce.
13:24:36
16.02.2023
16.02.2023

minno
-> darklord 16.02.23 12:04:24: Toto je už celkom cajk. Aspoň sú tam budíky :)
-> darklord 16.02.23 12:05:51: Sto ľudí, sto chutí. Pre mňa, ako pre človeka, čo sa okolo áut trochu motá, je ten absentujúci teplomer zle a v živote by som si také auto nekúpil. Detto bez otáčkomera a podobných "štandardov". Ale viem a možno aj trochu chápem, že veľa ľudí - povedzme laikov, žien, čo majú auto len na presun a nehľadajú za tým nič iné technické, si to skoro ani nevšimnú, resp. aj tak ani na "normálnom aute" nepoznajú a nevšímajú si 90% kontroliek a ukazovateľov, čo sa im tam zobrazuje
Áno, budíky teplomerov dnešných áut tak trochu klamú a prižmurujú oči nad miernymi odchýlkami, ale neklamú zas až tak moc, aby to bolo úplne nepoužiteľné. Resp. to aspoň na oko vyzerá normálne
-> darklord 16.02.23 12:05:51: Sto ľudí, sto chutí. Pre mňa, ako pre človeka, čo sa okolo áut trochu motá, je ten absentujúci teplomer zle a v živote by som si také auto nekúpil. Detto bez otáčkomera a podobných "štandardov". Ale viem a možno aj trochu chápem, že veľa ľudí - povedzme laikov, žien, čo majú auto len na presun a nehľadajú za tým nič iné technické, si to skoro ani nevšimnú, resp. aj tak ani na "normálnom aute" nepoznajú a nevšímajú si 90% kontroliek a ukazovateľov, čo sa im tam zobrazuje

Áno, budíky teplomerov dnešných áut tak trochu klamú a prižmurujú oči nad miernymi odchýlkami, ale neklamú zas až tak moc, aby to bolo úplne nepoužiteľné. Resp. to aspoň na oko vyzerá normálne
