Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5955 příspěvků (zobrazeno 901 až 950) od 17.05.2013 do 10.12.2025, založil/a David29
řadit dle data
09:02:49
05.05.2023
dragon_cb_cz
-> David29: I ten Viggen nárazník se nechá, ty auta umírají většinou buď na lehlej motor nebo korozi, plasty přežijou, tak je kde brát 3 To ten můj bodykit na 900 Aero je trochu složitější (jen 200 vyrobených kusů), ale nárazník jako takový je stejný, jen na něm jsou nějaké serepetičky navíc a ty přežily... ale stejně jsem sehnal celý druhý kit.

Jinak se díly sehnat nechají, ale já ten čumák v dílech celý asi mám u kamaráda na půdě. Jen najít v sobě vůli najít a ukecat nějakého klempíře aby opravil ty konce nosníků a vlastně teda už prolézt celý auto a udělat ho pořádně. Protože to nějakou bouračku už mělo kdysi v Itálii a ta oprava není úplně top... takže by to stejně šlo celý do laku.
08:51:51
05.05.2023
David29
-> dragon_cb_cz: No můžu jak píšeš - ale zase nemám zpětnou vazbu, co tam za kvalt aktuálně je 3 Takže podřazování je taková metoda pokus-omyl 3

No tak to je pěkná sbírka Saabů no. Já doufám, že mi tenhle vydrží co nejdýl 3 Daj se sehnat díly na tu 900 v pohodě? Předpokládám, že můj Viggen nárazník by byl problém...
08:43:32
05.05.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Tak ty tam taky máš možnost podřazovat až na 1, ne? Jen ten volič v 9-3OG není úplně "šikovnej" na to nebo jak to říct... třeba takovej ten "schodovitej" mi v tomhle přijde lepší.

Jinak nám už rodinou prošlo Saabů víc, momentálně jezdím číslem 7, co jsme koupili loni : -> dragon_cb_cz 03.05.22 19:54:58: Aero dvoulitr (154kW), automat (bohužel jen 5q). Na prodej čeká de facto to samé ale v naftě, naftovýho kombíka v manuálu jsem posunul segře... Pak jsme ještě měli dvě 9-5 (kombi Aero 184 kw v automatu a sedan Vector 162 kw v manuálu) a dvě 900NG. Jedno íčko v automatu co jsem koupil za 3 tisíce 3 To už šlo do světa. No a pod plachtou pořád čeká na znovuzrození moje 900NG Aero (2.0T 136 kw) co ho vylepšila segra -> dragon_cb_cz 29.07.21 15:14:07: 8
08:31:46
05.05.2023
David29
-> Jarda/felda: Hele i u starýho nákladního Volva tahle možnost byla.. Tam jde spíš o odlišný jízdní styl.. Z 90% řidičům osobáků je tohle fuk a stačí jim brzda a plyn.
08:29:27
05.05.2023
Jarda/felda
-> David29 04.05.23 22:55:02: jenže mix je o 20 let novější 3 3
22:55:02
04.05.2023
David29
-> Jirik_Tuňák1983: Benzin dvoulitr s turbem, 136kW. A 4q automat

-> dragon_cb_cz: A co že to máte v rodině vy? :)
U mixu mám na voliči +/-, kde si můžu prostě přeřadit - jednoduchý, funkční. Jak na brždění, tak na akceleraci.
upraveno 1x, naposled 04.05.2023 22:56:34
20:25:45
04.05.2023
dragon_cb_cz
-> David29 04.05.23 15:37:09: Origo držák na pití do 9-3OG je dost úzkej profil - za to se platí v tisících. Ale kamarád kdysi dělal 3d tisk něčeho co se pověsí na ten čudlík směřování výdechu klimy... mám to u něj už asi dva roky uložené, tak ti to můžu vyzvednout :D

Jinak je to prostě automat no... v dobrém i zlém. Když to dáš do S-mode, tak to bude podřazovat samo trochu ochotněji.
upraveno 1x, naposled 04.05.2023 20:26:37
16:54:53
04.05.2023
Jirik_Tuňák1983
-> David29 04.05.23 15:37:09: Co to má za pohoňovací ústrojí?
15:37:09
04.05.2023
David29
-> dragon_cb_cz: No to taky.. Ale občas dělám (když si na to vzpomenu), že při jízdě z kopce to zamknu do 3, takže motor brzdí.
Ta nemožnost si podřadit mě celkem štve, protože by to kolikrát bohatě stačilo

Hele já teda jezdím celkem piánko.. No, i když je pravda že když držím první místo na semaforu... 1 3

A co mě teda úplně vytáčí je, že chybí absolutně nějakej držák na pití 3
14:00:51
04.05.2023
dragon_cb_cz
-> David29: o přetlačování motoru ani tak nejde, spíš prostě brzdíš víc (protože nebrzdíš tolik motorem). Plus syndrom čerstvěho Saabisty co má potřebu to stádo pořád škádlit a pak musí brzdit 3

Jinak viz -> palinator 04.05.23 09:08:27:
09:08:27
04.05.2023
palinator
-> David29:
Záleží na deskách. Zpravidla ty co špiněj, tak i dobře brzděj a nežerou kotouče. Pokud chceš čistý kola, tak dej desky ATE Ceramic.
22:37:38
03.05.2023
David29
Nikdy předtím jsem to neřešil - ale jak rychle se špiní přední disky destičkama?

Umyl jsem je, a po cca 300km maj zase černej nádech.. Je to normální v kombinaci s automatem, kdy při dojíždění brzdy musí přetlačovat motor?
07:27:51
30.04.2023
David29
-> StepaNoFUN: Chtěl jsem to umejt, a říkám si, že střechu nebudu zatahovat - nejsem debil, umím s wapkou tak, abych si nenamočil introš.
Tak jsem tam couvl a koukám nad sebou na to rameno s hadicí... A radši jsem to zatáhl, při mojí smůle by to začalo téct 3

-> dragon_cb_cz: Snad ted bude chvíli klid
00:07:48
30.04.2023
dragon_cb_cz
-> David29: To je taková svatá trojice - vodní pumpa, zapalovací kazeta a čidlo otáček na klice. U 9-5 ještě palivový čerpadlo, ale to u 9-3 myslím problematické moc není.
22:31:00
29.04.2023
StepaNoFUN
-> David29: Těsněj tomu dveře? To by dneska mohlo dopadnout takhle...
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od StepaNoFUN vložen 29.04.2023 22:31:00
22:26:11
29.04.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Včera hotovo, za jednoho masaryka pěkná práce. Tak aspon tu vodní pumpu mám za sebou.
A zítra snad bude hezky, ačkoliv jsem střechu uklidil i dnes 1
19:14:43
27.04.2023
dragon_cb_cz
18:59:46
27.04.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 27.04.23 17:59:31: Ale já navazuji na Saskyna, který zmiňuje vozy s řemenovými rozvody, které mají ve většině případů kryt plastový. To jen tak mezi řečí. Asi si budu muset zvyknout na to, že se někdy musí všechno popsat do každého detailu, aby nevznikl prostor pro další fabulace.
18:31:30
27.04.2023
dragon_cb_cz
-> Milan 136: Teoreticky ne, jsou lidi co to dělají i bez toho. Ale mám pocit, že je hlava spojená (sešroubovaná) s prsama a doporučuje se při jejich sundání pak raději rovnou udělat i těsnění pod hlavou. Takže jo, pak je z toho solidní rozborka. Na druhou stranu, ty rozvody někdy vydrží i 400t km...
upraveno 2x, naposled 27.04.2023 18:32:38
18:27:33
27.04.2023
Milan 136
-> dragon_cb_cz: To jsou ty rozvody, kvůli kterým se musí rozebrat skoro celý motor? Nebo jsi tehdy psal o jiném?
17:59:31
27.04.2023
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 27.04.23 16:57:21: To by tady ten řemen s hliníkovejma prsama měl asi docela práci...

-> David29 27.04.23 17:07:37: Klasika... proto jsem psal, že je dobrý jí udělat. Ale pokud neprobrousila prsa (což taky umí), tak v klidu.
17:07:37
27.04.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Už je u Davida v nemocnici 3
Jinak se teda sekla vodní pumpa.. což by mě zajímalo, jak dlouho teda reálně běžěl motor bez nuceného chlazení... No, snad moc dlouho ne
16:57:21
27.04.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 27.04.23 14:01:14: Většinou to rozjebe i ten kryt.
14:03:18
27.04.2023
dragon_cb_cz
-> David29: Zkus jestli se k tej řemenici klikovky nedostaneš skrz podběh... u 9-5 je po sundání kola pěkně přístupná.
14:01:14
27.04.2023
dragon_cb_cz
-> David29: myslím úplně v pohodě. Jinak vodní pumpu je beztak dobrý udělat, tak se alespoň připomněla 1

-> saskyn2 27.04.23 00:39:18: I kdyby tam byl řemen, tak jak by se to mohlo stát? Pokud je ten drážkovej řemen už pryč... a rozvody beztak bejvaj pod krytem, ne?

EDIT: Jo teď čtu, že zůstal namotanej na řemenici...
upraveno 1x, naposled 27.04.2023 14:02:12
07:31:11
27.04.2023
David29
-> saskyn2: Řetěz :-)
00:39:18
27.04.2023
saskyn2
-> David29: V klidu to bude dokud se nenamotá pod rozvodák3
00:27:53
27.04.2023
David29
-> Bukaj: Na ulici se s tím srát nebudu - navíc je to namotaný na řemenici a co je nejhorší, nevím jak má vést. A o přístupu jako v 742 si můžu nechat zdát 3
A oni vymění co je potřeba (kladky) a dělaj rovnou i vodní pumpu.. a za rozumnej peníz

-> Jirik_Tuňák1983: Zdá se že ne


Nejlepší na tom bylo, že jsem přijel k baráku a slyšel jsem hvííízd, plesk, plesk, plesk.... Tak mi hned došlo která bije a v rychlosti jsem zacouval na místo a hotovo 3 Nijak mě to nepálí, to je věc co jsem měl v plánu dělat


Hele, najetí na odtahovku motorem (bez vodní pumpy) bude v klidu, ne? U nafty bych byl v klidu, ale u toho benálu nevím... Ale asi na pohodu, co?
upraveno 3x, naposled 27.04.2023 00:30:20
00:03:01
27.04.2023
Jirik_Tuňák1983
-> David29 26.04.23 18:37:25: A nic dalšího nevzal?
23:16:55
26.04.2023
Bukaj
-> David29: Tak rozvodovej by byl horší3
Klíňák (resp. drážkáč) je jedna z věcí, kterou vozím náhradní v každém autě, kterým jezdím...6
18:37:25
26.04.2023
David29
Tak mi odlít klínovej řemen 3
05:11:43
25.04.2023
Jumbo
-> jans: No jo vlastne...
21:30:05
24.04.2023
dragon_cb_cz
-> jans: Pravda!
21:11:39
24.04.2023
jans
-> dragon_cb_cz: Měl to i Jumbo (nevím, jestli MSA 15.7 nebo 15.8), ale mohl by taky poradit.
13:19:57
24.04.2023
mirecek.666
-> dragon_cb_cz: jasný, napíšu mu díky
11:16:14
24.04.2023
dragon_cb_cz
-> David29 22.04.23 23:20:41: Já jsem v pár Fcb skupinách, na technický dotazy je asi nejlepší SAAB BAZAR: www.facebook.com/groups/1 294726303912663

Jednak ti tam docela často poradí, druhak ti občas i někdo rovnou nabídne díly 4 Občas tam radí i David, Jirka Nepraš a další servisáci.
11:14:24
24.04.2023
dragon_cb_cz
-> mirecek.666 24.04.23 11:04:39: Eidy něco takového dřív měl myslím.
11:04:39
24.04.2023
mirecek.666
Poradil by mi tu někdo s V70 2.5tdi rok 98m6 6 6
23:20:41
22.04.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Dík, asi to půjdu za chvíli vyzkoušet 1

Máš tip na nějaký slušný Saab forum? Ne takový, kde vrchlol úspěšného tématu je, jakej si dát reprák do auta nebo jakej čistič disků je nejlepší 3
Chtěl bych se podívat na tu střechu - ted jsem si uvědomil, že mi to psalo kontrolu střechu jen tak během jízdy.. Bude tam asi nějakek koncák nebo něco
22:35:12
22.04.2023
dragon_cb_cz
-> David29 22.04.23 21:48:58: To cuknutí může být spíš tou soustavou silentbloků okolo nápravnice, řízení, motoru a převodovky... pokud měnit, tak ideálně komplet 4 Většina z nich není nijak drahá. A pak taky dodělat vzpěru řízení, to na 9-3 řeší skoro každej. Ta by měla to tahání za volant při akceleraci dost omezit... ale jestli to dělá i při brždění, tak tam nejspíš bude ještě něco.

Ad tempomat - tam už si přesně nepamatuju, jak to 9-3Og má, ale Saaby to typicky mají tak, že máš "hlavní" vypínač tempomatu, který ho uvede do "standby" módu, ale samotné nastavení proběhne až následně - tuším, že tlačítko z boku levé páčky pod volantem? Prostě nejdřív zapnout celý ten systém, až následně zafixuješ jiným tlačítkem aktuální rychlost a následně můžeš přidávat/ubírat.
upraveno 1x, naposled 22.04.2023 22:35:50
22:19:40
22.04.2023
U-Geen
-> David29: Cruise vetsinou jen spina tempomat, pak tam bude jeste set/reset/accel ne?
21:48:58
22.04.2023
David29
Tak dneska druhý vejletění s větrem ve vlasech - a krom novejch stěračů a vzpěr víka kufru, budu řešit podvozek.
Po zamíření a vypálení jak poradil dragon - volant prostě dost cukne doprava. A při brždění to zase jde doleva 3 Ale ještě napřed kouknu na geometrii, pač volant se prostě nevrací jak by měl.

No a pak problém se střechou - při skládání se vzadu nezamkla a nechtěla ani na jednu stranu, jen hláška "zkontrolujte střechu". Ruční dopomoc nezabrala.... Asi se jí ještě nechtělo spát, protože po další projíždce už šla složit a pak se zamkla normálně.

A dotaz - jaký je heslo na aktivaci tempomatu? 3
Cruise se rozsvítí, ale rozhodně to necruisisuje 3 Dělám to tak že jedu pod plynem a zapnu ho... Jiný postup?
00:52:16
22.04.2023
David29
Řízení je takový tupý.. Plus si musím zvyknout že je to něco jinýho, pač Dachčije bez posilovače byla prostě přirozená. Ale je tady taky otázka, v jakým stavu to celý je.. Nějak nemám schopnost to možná posoudit

Každopádně já jsem nejvíc paf z toho výhledu - čelní okno je mrňavý, ale absence B sloupku? To je hodně fajn, na to se moc dobře zvyká. Stejně tak nástup a výstup. Asi se budu pak moc bouchat do hlavy 3
23:36:53
21.04.2023
dragon_cb_cz
-> David29 21.04.23 22:53:15: 156 Hele ze všech našich aut jezdila Alča nejmíň jako dobytek s tím absolutně nejsilnější - 9-5 Aero (184kW)... speciálně v tom automatu je fajn tam ten výkon mít, ale na nějaké prasení tam nutkání úplně není... někdy. Jen občas na magistrále 3

Plus ta 9-3 prostě není sporťák, řízení atd není úplně silná stránka toho auta. Jak říká kolega, auto namířit-vypálit 1
22:53:15
21.04.2023
David29
Tak, už 1
Svezení fajn, ale asi stárnu - vůbec mi nevadilo jet v rámci limitu a jen si užívat jízdu 3
11:11:13
21.04.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 21.04.23 09:55:54: Jakoby jo. 3

V posledních týdnech jsem se hodně zaměřil na slovo jakoby, tak jsem to sem jen tak upustil. 3
upraveno 1x, naposled 21.04.2023 11:11:45
09:55:54
21.04.2023
dragon_cb_cz
-> David29 21.04.23 09:13:44: Já v tom taky pořád dost plavu, to jsou pořád Viggen nárazníky, Griffin nárazníky, iceblock světla, US blinkry... kdo se v tom má vyznat 3
09:55:11
21.04.2023
dragon_cb_cz
-> David29 21.04.23 09:16:58: Ty tam máš B205L - poslední evoluce Saab H-engine (en.wikipedia.org/wiki/Saa b_H_engine). První písmeno značí benzín/nafta (B/D), další dvě čísla objem (20 - dvoulitr, 23 - 2.3 atd), poslední číslice je řekněme "generace". A koncové písmeno značí řekněme "výkonovou variantu" - cca:

i - atmosféra
E - nízkotlaké turbo
L - střednětlaké turbo
R - vysokotlaké turbo

B205 už v atmosféře nebyl, turba jsou výkonově B205E - 110kW, B205L - 136kW, B205R - 151kW.

"Opel" nebo spíš řekněme "koncern GM" benzínový čtyřválce v 9-3OG nejsou, do Saabů se dostaly až ve druhé generaci co třeba teď jezdím já - GM Ecotec první generace. Konkrétně mám B207R - tzn benzín, dvoulitr, vysokotlaké turbo (154kW).

Ale třeba ten šestiválec co jsi na něj prvně poslal odkaz, tak to je Opel motor - v Saabech se objevoval v různých variantách v 9000, 900NG a 9-5OG (OG - old generation, NG - new generation).
09:16:58
21.04.2023
David29
Ten 2.0 turbo v benzinu, 136kW.. Co je zač ten motor? To už je nějakej Opel?
09:13:44
21.04.2023
David29
-> dragon_cb_cz: Ty jo, nevím, já si na kola nějak nepotrpím.. Leda bych už nevěděl co s penězma 3 To radši třeba udělám brzdy nebo opravím tu kosmetiku...

Budu se muset v Saabech víc orientovat - dokud jsi mi to neřekl, nevšim jsem se dvou druhů nárazníků 40

Každopádně - tím jak jsem si něco hledal o Saabech všeobecně, našel jsem:
Podle studií jsou nejvzdělanějšími řidiči majitelé vozů Saab Tak tu studii trochu kurvím 3
Extreme Tyres