-> David29: Pokud spíš novějšího, tak s 9-3NG v sedanu asi neuděláš chybu. NG znamená "new generation", pro tebe to znamená od roku 2003 dál. Nějaký přehledný info tady:
en.wikipedia.org/wiki/Saa
b_9-3
Všechny motorizace krom 2.2TiD jsou na poměry Saabu nadprůměrně spolehlivý. Naftová 1.9TiD je klasické Fiatí JTD, to by mělo být úplně v pohodě, snad jen u 1.9TTiD (twinturbo) být opatrný. Minimálně osmiventil a snad i některý 16V nemají DPF.
Benzíny by měly být bezproblémový všechny, snad jen u 2.8V6 po roce 2008 (tuším) občas předčasně odchází rozvody - ne katastrofálně, díly na výměnu už se snad do desítky vejdou (detaily nevím, můžu zjistit). Ten šestiválec jede nádherně, ale je potřeba počítat, že si pápne. S dvoulitrem, i v Aero verzi (154kW)m se naopak dá jezdit velice rozumně. U dvoulitru už jsem slyšel o kusu co žral olej, ale úplně pravidlem to u nich myslím není.
O prvních ročních se říká, že trpí na interiér (vrzání)... co je na tom pravdy netuším, jen abys věděl na co si dát bacha, abys časem nezjistil, že to nesneseš. A vůbec ten interiér je z velký části GM koncern - mě to moc nebere. Ale sesle jsou tradičně pohodlný.
Je to asi nejmíň saabovitej Saab, možná proto je asi nejspolehlivější

Kdybys chtěl něco víc echt Saab, tak asi brejlovce (poslední ročníky 9-5 první generace, tzn do roku 2009), klasika 2.3 turbobenzín... větší, pohodlnější, divnější, žravější. Automaty jen 5q (9-3NG měla i 6q). Krásný svezení (speciálně Aero), ale myslím trochu rizikovější než 9-3NG.
A auto ideálně kupovat od Saabisty-srdcaře, nebo někoho kdo se na to specializuje. V Praze Saaby vozí a servisuje minimálně David Bubník v Hloubětíně, Roman Šolc v Komořanech a Jaroslav Halda (ten dělá jen dovoz, servis má Martin Halda (tuším jeho syn) v Počernicích).
Co se servisu týká, David Bubník má věčně plno a do některých věcí se mu moc nechce (minimálně do těch, kde to smrdí dlouhou detektivkou s nejistým výsledkem), ale co dělá, to dělá pořádně. Roman Šolc věčně nestíhá a je trochu pověstný tím, že lidem ruinuje rodinné rozpočty (hlavně na úpravách). Halda asi nemá úplně zázračnou pověst jako kovaný odborník, ale vyloženě scary-story krom pár vyložených drbů jsem na něj neslyšel. Před kým se mít na pozoru je mladý Plichta z Velkých Popovic/Brtnice... starej Plichta je hodně uznávanej odborník, ale bohužel jeho synáček je kvítko k pohledání. Pár lidem snad rozebral auta na díly atd... myslím, že snad za to nějakou dobu i seděl.