-> David29 04.02.24 19:31:20: lakovana bremba jsem daval na octu pritelkyni s nejakejma strednima deskama taky brembo, ale cekal jsem, ze budou trochu vic kousat, ale asi dobry, u me uz by to bylo slusnejsi, kdyz mam 312, ona ma jen 280 mm
To lakovani si nedelam iluze, ze by nejak dlouho vydrzelo...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> ajok: Asi to bude ono, asi to dělá jen když se to pořádně prohřeje. Já to stejně beru tak, že je to 20let starý auto a během několika let z toho udělám tak či tak skoro funglovku 
Akorát se mi to ted moc nehodí, protože zima a moc se nejezdí s betonem - chtěl jsem to dělat třeba v létě.
A asi musím udělat i brzdy
Co jsem koukal, líbí se mi možnost vzít lakované:
ATE za 2700
TRW za 2500
Brembo za 2500
Tak vzít asi to Brembo? Mě ta cena přijde divně nízká, na to že je to Brembo
Desky stejný, to je jasný..

Akorát se mi to ted moc nehodí, protože zima a moc se nejezdí s betonem - chtěl jsem to dělat třeba v létě.
A asi musím udělat i brzdy

Co jsem koukal, líbí se mi možnost vzít lakované:
ATE za 2700
TRW za 2500
Brembo za 2500
Tak vzít asi to Brembo? Mě ta cena přijde divně nízká, na to že je to Brembo

-> David29 04.02.24 18:03:56: prave, ze ne, me u octy se vzdy tak 1000km neco nezda, nez to zacne vic zlobit a nebo dokonce vypise miss fire detect
kolikrat nadavam, at uz to kouka napsat, at nemusim zkouset jednu po druhe... jako bez te nahradni civky bych nikam nejel a nekam dal min. 2ks s sebou, nahoda je blbec, jednou jsem si lajznul nemecko je s jednou a kdyz jsem ji uz vymenil, tak jsem mel strach, aby neodesla jeste dalsi a bez ni se jet neda, to by mohlo chytnout nebo zlikvidujes min. kat.

kolikrat nadavam, at uz to kouka napsat, at nemusim zkouset jednu po druhe... jako bez te nahradni civky bych nikam nejel a nekam dal min. 2ks s sebou, nahoda je blbec, jednou jsem si lajznul nemecko je s jednou a kdyz jsem ji uz vymenil, tak jsem mel strach, aby neodesla jeste dalsi a bez ni se jet neda, to by mohlo chytnout nebo zlikvidujes min. kat.
-> dragon_cb_cz: Aha, dobrý vědět.
Nj, prostě to není škodka no
Ale trochu mě teda znerovoznuje, že to dneska nedělalo.. Já co jsem se setkal s poruchou zapalování, tak to prostě bud jelo nebo ne a nic mezitím
Nj, prostě to není škodka no

Ale trochu mě teda znerovoznuje, že to dneska nedělalo.. Já co jsem se setkal s poruchou zapalování, tak to prostě bud jelo nebo ne a nic mezitím

-> David29: Pro slabší výkony je myslím relativně dobře funkční jeden aftermarket, nevím jestli NGK, Hitachi? Zeptám se ti. Ale třeba David fakt nic jinýho než origo nedává... ono už jí pak máš na furt, resp. dalších třeba 150-200t km.
Důvod je ten, že Trionic přes tu kazetu dělá třeba i detekci klepání a měření ionizace ve válci. A u většiny těch aftermarket to prostě funguje blbě nebo vůbec. U slabších výkonů to skončí třeba jen kontrolkou na palubce, u vyšších klidně dírou v pístu...
Ze stejnýho důvodu používat jen předepsaný NGK svíčky. Pokud tam dáš něco jinýho, opět riskuješ, že Trionic připravíš o informace který má dostat a v motoru se bude dít něco jinýho, než čeká.
Důvod je ten, že Trionic přes tu kazetu dělá třeba i detekci klepání a měření ionizace ve válci. A u většiny těch aftermarket to prostě funguje blbě nebo vůbec. U slabších výkonů to skončí třeba jen kontrolkou na palubce, u vyšších klidně dírou v pístu...
Ze stejnýho důvodu používat jen předepsaný NGK svíčky. Pokud tam dáš něco jinýho, opět riskuješ, že Trionic připravíš o informace který má dostat a v motoru se bude dít něco jinýho, než čeká.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.02.24 13:05:06: Tak i minimální ceny jsou někdy přes, ale většinou srovnatelné s konkurencí. Samozřejmě ani VIP nemá minimálky, ale dá se to vyžádat.
-> dragon_cb_cz: Taky mě napadlo, že David asi ví, proč prodává tu lištu co prodává. Tak dík, vezmu ji od něj
A tak všeobecně...
Má/nemá smysl používat takový ty lepší svíčky, co maj víc patek ke kterým lítá jiskra? Nebo je to jen reklamní tah a význam žádnej? A ba naopak vzhledem k zapalování to může být i kontraproduktivní?
A tak všeobecně...
Má/nemá smysl používat takový ty lepší svíčky, co maj víc patek ke kterým lítá jiskra? Nebo je to jen reklamní tah a význam žádnej? A ba naopak vzhledem k zapalování to může být i kontraproduktivní?
-> růža 04.02.24 01:34:30: I s VIP cenama je autokelly drahy... Autodilos umi vetsinu veco o neco levnejs. Ale objednavat se vyplati az na vetsi akce...
-> David29: U kazety je všeobecné doporučení dávat jen origo... pokud máš svůj motor rád. Je to o dost víc než cívka.
A vždy zároveň s ní měnit svíčky, za předepsané NGK.
A vždy zároveň s ní měnit svíčky, za předepsané NGK.
-> růža: Právě že mám, některý díly daj fakt levně.. Možná by to uměl i vrátit, kdyby to náááhodou nebylo tím
Taky si myslím, ne NKG by byla jistota
No a pro sichr se teda optám...
Blbnou otáčky.. Jemně to hapruje nahoru a dolu. Zpočátku to dělalo jen na volnoběh, citelný to bylo při zařazeným D - taky jsem obviňoval hydroměnič, případně nějakej systém volnoběhu.
Jenže ted už to dělá občas i na volnoběh při N a dokonce i při konstatní jízdě nebo mírném zrychlování... Takže se to zhoršuje.
To by mělo bejt ono, ne?
Taky si myslím, ne NKG by byla jistota
No a pro sichr se teda optám...
Blbnou otáčky.. Jemně to hapruje nahoru a dolu. Zpočátku to dělalo jen na volnoběh, citelný to bylo při zařazeným D - taky jsem obviňoval hydroměnič, případně nějakej systém volnoběhu.
Jenže ted už to dělá občas i na volnoběh při N a dokonce i při konstatní jízdě nebo mírném zrychlování... Takže se to zhoršuje.
To by mělo bejt ono, ne?
-> David29 04.02.24 00:22:32: ERA je vabank, půlka funguje, půlka se vrací na reklamaci. Ta dražší by měla být kvalitnější, ta levnější je vyloženě low-cost ("A" v objednacím čísle, jako aftermarket). Jak doporučují kluci, šel bych taktéž do NGK.
A pokud nemáš u AK známého s VO VIP registrací, tak to radši kup jinde. Jinak budeš platit o hromadu víc peněz za nic.
A pokud nemáš u AK známého s VO VIP registrací, tak to radši kup jinde. Jinak budeš platit o hromadu víc peněz za nic.
-> David29 04.02.24 00:43:04: a bacha, nekdy muze nicit civky i velka elektrodova vzdalenost
ale ja moc ohledne civek radit nemohu, kdyz u octy jsem vymenil asi 10ks :) ( tam je na kazdem valci) , ale zas na 1.3 a 1.4 mpi zadnou

ale ja moc ohledne civek radit nemohu, kdyz u octy jsem vymenil asi 10ks :) ( tam je na kazdem valci) , ale zas na 1.3 a 1.4 mpi zadnou
-> David29: však ERA taky neni nic drahýho rubiparts.cz/zapalovaci-c
ivka-era-880082a
osobně bych měl větší důvěru v to NGK co odkazoval Jarda.
osobně bych měl větší důvěru v to NGK co odkazoval Jarda.
-> ajok: To je ještě větší rozdíl... A ne malej teda...
Zase nechci koupit něco levnýho, abych to řešil za rok znova
Zase nechci koupit něco levnýho, abych to řešil za rok znova

Máte někdo zkušenosti s dílama ERA?
Asi budu muset koupit novou zapalovací lištu, originál prej za 9tkč, Era asi za 5tkč...
A dokážete mi někdo vysvětlit, jaký je mezi nima rozdíl, krom ceny?
www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;26;1 45848;148424;35120358;3496 4920;32999791
www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;26;1 45848;148424;35120358;3496 4920;32999791
Asi budu muset koupit novou zapalovací lištu, originál prej za 9tkč, Era asi za 5tkč...
A dokážete mi někdo vysvětlit, jaký je mezi nima rozdíl, krom ceny?

www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;26;1 45848;148424;35120358;3496 4920;32999791
www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;26;1 45848;148424;35120358;3496 4920;32999791
Jinak já uhlovku chápu asi jako náhradu hypoidniho (šnekového) převodu s tím, že má menší třecí ztráty v prevodu, ale zas nepřenese zdaleka takový kroutak...
-> dragon_cb_cz: myslíš Vítku, že u octy budu mít tu vůli taky na tisicihranu? Když mám 250tis.km, naftová atakuje 400tis.km a vůli tam nepozorují, já myslel, že to bude v ozubení a spojené i s tím množstvím oleje, já si do velkého plechu dělal průduch na vzduch, aby se uhlovka líp chladila
-> dragon_cb_cz: To mě napadlo.
A ta je kde? Hned teda za převodovkou nebo až za diferákem předku?
A ta je kde? Hned teda za převodovkou nebo až za diferákem předku?
-> David29: Úhlová převodovka, tzn to co roztáčí celou tu sestavu směrem k zadním kolům.
-> David29: taky nevim ale vybavila se mi uhlova naprava ze S130, alias vlecka 

Prosím vás, úhlovka je co?
Předpokládám, že Volvo nemá ve výbavě rozbrus
Předpokládám, že Volvo nemá ve výbavě rozbrus

-> dragon_cb_cz: Tak, úhlovky u Volva jsou tak na 200t km bez ohledu na to, jak moc terénem se jezdí. Vyžvejká se tisícihran.
-> ajok 21.01.24 12:28:21: Kazí se manuály i automaty... když se to posere, tak to holt necháš zrepasovat no.
-> dragon_cb_cz 21.01.24 11:57:32: me stve uhlovka i u moji octy taky, prvni majitel tam taky ten celozivotni olej nechal 150tis.km, menim v ni olej cca kazdych 30 tis.km (proste vypustim a dolivam prevodovku a necham to tam natyct) a vzdy neni nic moc - neco na magnetu a olej cernej, mam tam napln asi necele 2 dcl, hlukem se to neprojevuje, ale vule tam mozna bude ta, ktere rikam vule na kardanu, naftova ma tak min. dvojnasobek oleje, tam jsem to menil jen jednou a byl docela cistej, ale rakusaci oleje menili nad plan skodovky.
Jinak ono i ten nefunkcni haldex - asi KO RJ a manualne otevrel ventil hlavniho tlaku a ovlada to zapinanim cerpadla, takze na asfalte nepouzitelny, ale libi se mi, ze to je manual, automatu ja se mooc bojim.
Jinak ono i ten nefunkcni haldex - asi KO RJ a manualne otevrel ventil hlavniho tlaku a ovlada to zapinanim cerpadla, takze na asfalte nepouzitelny, ale libi se mi, ze to je manual, automatu ja se mooc bojim.
-> ajok 21.01.24 03:30:52: ono jestli předchozích 150 někdo jen jezdil a sral na údržbu tak e to potom nasčítá 

-> ajok: Mám pocit, že ty úhlovky u Volva jsou známé slabé místo, nějak extra moc nevydrží...
-> ajok: Asi to dost používal a využíval výhod SUV
Nějakej lesák, koňař... Protože proč by jinak měnil i kouli

auto.bazos.cz/inzerat/...
/xc90-25-benzinlpg-manual-
4x4rv2006.php
pri tech km je toho delano nejak moc, ne?
pri tech km je toho delano nejak moc, ne?

-> David29: No ten skutečný tlak to nějak bere v potaz, ale přímé měření to není, to snad bylo naposled u T5.5 motorů, ty už máš T7.
-> dragon_cb_cz: To je vypočítavaný? Jsem myslel že to bude přes nějakou hadičku dle vytvářeného tlaku
-> David29 24.12.23 12:18:49: Ten turbo budík neber moc vážně, on neukazuje žádné reálné měření, je to taková vypočtená hodnota ze všeho možného... ale jinak jak jsem říkal, začal bych podltakama a vůbec všema hadicema okolo motoru a případně APC ventil. Silikonový podtlakový hadičky mají u Davida v metráži, vyměnit je komplet není myslím nijak zásadně drahé. Většinou jsou v dost žalostným stavu, pokud je ještě nikdo nedělal.
Chm, tak hydroměnič to možná nebude.. Zakopanej pes bude asi jinde
Včera jsem jel na tempomat, a ačkoliv otáčky dle otáčkoměru nekolísaly, tak se měnil v pravidelném intervalu tah vozidla a bylo cítit (a díky turboměru i vidět), že se prostě roztáčelo turbo. Ale zase jenom nějakou chvíli a pak byl klid...
Včera jsem jel na tempomat, a ačkoliv otáčky dle otáčkoměru nekolísaly, tak se měnil v pravidelném intervalu tah vozidla a bylo cítit (a díky turboměru i vidět), že se prostě roztáčelo turbo. Ale zase jenom nějakou chvíli a pak byl klid...
-> David29 21.12.23 12:44:45: To ale na mojí otázce nic nemění

-> King: Já měl první automat kdysi v S80.. Já proti automatům vesměs nic nemám - spíš naopak.
Nechtěl jsem ho spíš ze strachu, aby se nevysral no.. Ne, že by to u manuálu nehrozilo
Nechtěl jsem ho spíš ze strachu, aby se nevysral no.. Ne, že by to u manuálu nehrozilo
-> Jirik_Tuňák1983 18.12.23 16:40:50: 40km pod plným do kopce, olej na 120C a nedal jsem tý S4 ani milimetr 
Jinak kat-off, čípeček, Rkový vstřiky, tlumič jen vzadu a to ještě na oko.
Moje teorie si myslím, že u P2 Volva to je hlavně tím, že to turbo nemá ani ťuk náporového chlazení. Je schovaný a rozpálený do ruda ač je chlazené olejem i vodou, litina neee.

Jinak kat-off, čípeček, Rkový vstřiky, tlumič jen vzadu a to ještě na oko.
Moje teorie si myslím, že u P2 Volva to je hlavně tím, že to turbo nemá ani ťuk náporového chlazení. Je schovaný a rozpálený do ruda ač je chlazené olejem i vodou, litina neee.
-> King 21.12.23 11:40:23: Touha po topless byla příliš silná 

-> David29 21.12.23 10:22:09: Cože? Už ty, Brute, jsi rezignoval za volantem na svoje mužství?!

-> David29: Hele jedna ze dvou situací kdy jsem se Saabem nedojel byla, když mě na manuálu odešla spojka... takže tak
Jinak netuším... asi bych se ozval Davidovi a probral to s ním. Nebo bych zkontroloval rozsah asistenčky v povinku a jezdil dál
V tahu to dělá co? Jestli to náhodou není něco úplně jinýho, typu nějakýho děravýho podtlaku atd...


V tahu to dělá co? Jestli to náhodou není něco úplně jinýho, typu nějakýho děravýho podtlaku atd...
-> dragon_cb_cz: Tak to je ta horší varianta vlastně 
Akorát nechápu, že to dělá jen někdy. No super, přesně proto jsem automat nechtěl
Kolik tak může zbejvat času, než mě to někde prostě nechá?

Akorát nechápu, že to dělá jen někdy. No super, přesně proto jsem automat nechtěl

Kolik tak může zbejvat času, než mě to někde prostě nechá?
-> David29: B205 EGR nemá pokud mi paměť slouží.
Tak včera při skákání v koloně... lítali otáčky při D a stání. Až i nepříjemně to vyskočilo, že jsem musel víc stlačit brzdu.
Když jsem to hodil do N, tak byl klid.. I pomalý rozjezd byl takový divný.
Po třeba deseti minutách se to uklidnilo a bylo to v pohodě
Asi hydroměnič, co? Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být EGR?
Když jsem to hodil do N, tak byl klid.. I pomalý rozjezd byl takový divný.
Po třeba deseti minutách se to uklidnilo a bylo to v pohodě
Asi hydroměnič, co? Ještě mě napadlo, jestli to nemůže být EGR?
-> Jirik_Tuňák1983: Ono aby to taky nežhnulo, když se v podstatě jedná o průchozí rouru od katu dál.
Sem z toho unešenej jak puberťák a doufám, že sem neofouknul kvůli staženým oknům v tunelu.

Sem z toho unešenej jak puberťák a doufám, že sem neofouknul kvůli staženým oknům v tunelu.

-> Borderer 20.12.23 20:26:51: A to máš atmošku. Já to takhle poprvé zkusil očuchat jako u škodovky za chodu v létě a skoro jsem přišel o fousy a obočí. 
Zvuk pětiválce líbí?

Zvuk pětiválce líbí?

-> Jirik_Tuňák1983 20.12.23 20:24:29: Original volvo, takže bych se nedivil, kdyby celých 20 let.
Edit: Jinak jo, projel sem to kus pk rychlý, aby se to prohřálo a když sem pak strčil nohu za vejfuk, tak sem málem přišel o chlupy (kraťasy)
Edit: Jinak jo, projel sem to kus pk rychlý, aby se to prohřálo a když sem pak strčil nohu za vejfuk, tak sem málem přišel o chlupy (kraťasy)

-> Borderer 20.12.23 20:20:09: Původní byl kolik let?
Tak je tam. Zvuk krásně decentní, ale když se rozehřeje a naloží se mu, řekl bych, že je to na hranici drzosti, vzhledem ke 170hp. 

-> palinator: Jj tohle jsme teď řešili na chalupě při stavbě kamen. A když jsem kominíkovi říkal nějaký věci co nám k tomu řekl kamnář tak říkal "toho se držte, ten o tom něco ví, to není úplně běžný"
A zvládli se pak dobře domluvit.
