skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford - benzínové motory Zetec - Mondeo atd.
prohledat
58 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 04.11.2011 do 13.12.2016, založil/a Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
16:52:26
13.12.2016
13.12.2016

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Luboš: nevím co je tam za převodovku ale mondeo s převodovkou mtx75 má z boku kontrolní otvor
10:45:19
13.12.2016
13.12.2016

Luboš
Dotaz na servicemany:
Focus I generace FL, benzín 1,6 - má převodovka výpustný šroub nebo je třeba odsávačka oleje?
Focus I generace FL, benzín 1,6 - má převodovka výpustný šroub nebo je třeba odsávačka oleje?
11:13:28
16.03.2012
16.03.2012

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Luboš: radím ti, projdi svorkovnice co slučují signály od škrtící klapky, vstřikovačů a další motorové elektriky s elektrikou na auto (kulatý svorkovnice o cca 15pinech každá)... z fabriky je maj namazaný nějakou pastou, která má zabránit oxidaci kontaktů, ale vzhledem k jejímu stáří už asi neplní svoji funkci... není to stejnej případ, ale u našeho escorta 1.8 16v se právě takto zahnojené svorkovnice projevovaly náhlým škubáním... a to někdy dost brutálním. tohle udělej dřív, než začneš měnit volnoběžnej ventil, lambda sondu a jakýkoliv další čidla..vyhneš se dalším problémům... není to poprvé, co jsem odstranil problém na autě, kterej ani specialisti nebyli schopni vyřešit (měnili čidla, čidla a pořád jen čidla)...
11:05:15
16.03.2012
16.03.2012

jarda.u1
-> Luboš: dej tam origo svicky,stojej cca 100 kc/kus.Civky odchazeji taky bezne na tehdle motorech,origo stoji cca 3 500,-
10:21:57
16.03.2012
16.03.2012

Luboš
Dotaz na odborníky přes Fordy:
Focus '03 1,6 benzín - při prudké akceleraci s plynem na podlaze auto zlehýnka pokuckává, a to ne vždycky. Při mírném plynu (cca do půlky chodu pedálu) plynule táhne až do omezovače.
Další věc: před asi měsícem se mi dva dny za sebou stalo, že auto ráno běžně naskočilo a pak po asi vteřině zhaslo. Až na zhruba šestý pokus už běželo normálně. Od té doby se to už neopakovalo.
Otázky:
Čím by mohlo být to cukání? (svíčky NGK najeto necelých 30tis, kabely Tesla 10tis, cívka asi původní)
Můžou tyhle dvě věci mít něco společného?
Focus '03 1,6 benzín - při prudké akceleraci s plynem na podlaze auto zlehýnka pokuckává, a to ne vždycky. Při mírném plynu (cca do půlky chodu pedálu) plynule táhne až do omezovače.
Další věc: před asi měsícem se mi dva dny za sebou stalo, že auto ráno běžně naskočilo a pak po asi vteřině zhaslo. Až na zhruba šestý pokus už běželo normálně. Od té doby se to už neopakovalo.
Otázky:
Čím by mohlo být to cukání? (svíčky NGK najeto necelých 30tis, kabely Tesla 10tis, cívka asi původní)
Můžou tyhle dvě věci mít něco společného?
18:30:19
03.12.2011
03.12.2011

darklord
-> Marty_pv:
dik, som nejaky prepracovany

18:26:15
03.12.2011
03.12.2011

Marty_pv
-> darklord: to nejbliz rozvodovymu kolu neni palec vacky, pak uz to vychazi
18:16:44
03.12.2011
03.12.2011

darklord
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: tyjo divam sa na to, a nejak mi nesedia tie vacky to co je ? :) clovek by si myslel ze 16V bude mat na jednej hriadeli vzdy dve vacky rovnake...
18:13:51
03.12.2011
03.12.2011

alfik
Mame doma escorta r.v. 97 je to 1,4 55kw nabehane ma 230000km v prevodovke sa uz nieco oziva,ale na motore bolo vymenene zatial len cidlo tlaku oleja a teploty vody inak nic a ide ako hodinky ... spojku a rozvody nepocitam kedze to je to bezna udrzba ...
17:59:55
03.12.2011
03.12.2011

darklord
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček 03.12.11 17:47:57: ani ocko nenasadiiiiis 

17:49:43
03.12.2011
03.12.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
a takhle zakarbonovanej je motor po 250tis km ... (spíš 350 - je tam stočené tacho)
17:47:57
03.12.2011
03.12.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
...dnes rozvody a vodní pumpa .. ta pumpa u zeteca je peknej vopruz, hlavne přístup k hadici a ty zkurvený sponě .. musel jsem dát dolu i servopumpu ..
01:32:48
30.11.2011
30.11.2011

haso
-> vhml: kamaratov otec ma galaxy (uz aspon 10rokov) a ma vtom uz druhy motor (povodny klakol z akeho dovodu neviem, bol to benzin ale obsah netusim) a kamarat vravi ze uz sa to auto zacina dost sypat posledne 2-3 roky a o udrzbe to asi nebude, nakolko je byvaly vodic z povolania jeho otec (ked som vtom isiel ja tak na budikoch svietilo okolo 220tkm)
bohuzial blizsie info asi tazko nakolko kamarat moc do aut nevidi a s jeho otcom sa vidim tak raz za 3 roky
ale ako zvezenie paradne...miesta vovnutry habadej
bohuzial blizsie info asi tazko nakolko kamarat moc do aut nevidi a s jeho otcom sa vidim tak raz za 3 roky
ale ako zvezenie paradne...miesta vovnutry habadej

15:02:10
29.11.2011
29.11.2011

vhml
-> King: Jasná. U me to neni aktualni, az tak za rok, ale kdyz jsem tu na to narazil tak mi to zaumulo.
Podmínky jsou jednoduchý, silnej benzin prestavitelnej na LPG, koule na utahnutí plataku s autem a kufr v kterym se da spat. S rozumnou spolehlivosti a cenou do 100t. Takze jednim z favoritu bylo Legacy 99-03 + ted to galaxy. Prece jenom je to skoro celý koncern a pripadne opravy tak budou snazsi.
Podmínky jsou jednoduchý, silnej benzin prestavitelnej na LPG, koule na utahnutí plataku s autem a kufr v kterym se da spat. S rozumnou spolehlivosti a cenou do 100t. Takze jednim z favoritu bylo Legacy 99-03 + ted to galaxy. Prece jenom je to skoro celý koncern a pripadne opravy tak budou snazsi.
14:48:03
29.11.2011
29.11.2011

King
-> vhml: Nic jinýho, než iracionální touhu kdejakýho mamlase, kterej najede s bídou 10tkm ročně, po "úsporným" TD, co táhne vocpoda, bych v tom nehledal. Navíc se k tomu asi přidává fakt, že 2.3 je vyšší sazbě povinnýho ručení (o pár stovek :), než 2.0, což je pro spoustu kolenovrtů, který si neuměj spočítat 5+5 nepřekonatelná překážka.
Holt "socialistickej" ; konstrukt, že kdo má velkej motor, musí platit víc, protože proto

Holt "socialistickej" ; konstrukt, že kdo má velkej motor, musí platit víc, protože proto

12:19:54
29.11.2011
29.11.2011

vhml
-> King: takže netřeba se toho vyloženě bát a je to jen dané trhem?
A je druhá generace, s těma větším světlama, nějak zásadně lepší? Sice designove to je uplne nekde jinde, ale zase dat dalsich 40tisic jenom aby to bylo hezci...
A je druhá generace, s těma větším světlama, nějak zásadně lepší? Sice designove to je uplne nekde jinde, ale zase dat dalsich 40tisic jenom aby to bylo hezci...
00:07:24
29.11.2011
29.11.2011

King
-> vhml: Je to asi podobná story jako předražený vochcávky v turbošpíně.
00:04:19
29.11.2011
29.11.2011

King
-> marecko: A slyšels někdy o tom, že Ford kromě pravěkých TD, vyráběl TDDi a pak TDCi? S posledně jmenovaným typem jsem měl tu čest nalítat nějakých 350tkm a na druhej pokus b mrazu jsem startoval jenom jednou, když jsem v pominutí smyslů natankoval na pumpě Vidlák a Drn. Od roku 2008 sedlám stroje s DPF, který aspoň to viditelný svinstvo zneviditelněj :) Před tím to občas při šlápnutí na krk trošku zadýmalo, stejně jako tehdejší koncernový nedostižný TDI - s jediným rozdílem - u fordů není turbo nebo váha vzduchu spotřebák :)
20:10:13
28.11.2011
28.11.2011

Nwkt
-> marecko: Vyřiďte si to někde jinde
20:03:13
28.11.2011
28.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> vhml: no každopádně, pokud něco takového chceš kupovat, tak počítej s nutným servisem (brzdy,výfuky,spojka,tlum
iče) je to starý auto, a zrovna galaxy není typ auta, na ježdení do kostela atd .. takže radši kup něco za hubičku třeba i se závadou, protože investice budou tak jako tak ..

19:58:50
28.11.2011
28.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> marecko: ááá už to tu dlho nebolo
jedna babka povedala ... aj ja píšem slovensky, ale nepíšem ako ko..ot 


19:48:59
28.11.2011
28.11.2011

marecko
ale aspon hovorím slovensky a neojebujem ludí ako ty a forda si možeš šturit niekam staru vykopavku
a nepredávam vybehané agregáty čo žeru olej
tak jak si predal kamošovi favo motor vraj top stave čo si ho nakoniec prišiel urobit ty osobne chytrák





19:43:25
28.11.2011
28.11.2011

vhml
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: prvni generaci. Vsechny kusy kolem 50-60t. max.
Tak prave jsetli to opravdu jsou vraky, nebo jen jsou nizku kvuli nepopularnimu benzinu
Tak prave jsetli to opravdu jsou vraky, nebo jen jsou nizku kvuli nepopularnimu benzinu
19:36:39
28.11.2011
28.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> marecko: -> marecko: ten tvoj virovnaný pravopis a tašké štarty, to je tiež nič moc

19:29:50
28.11.2011
28.11.2011

marecko
ford nič moc neviem jak benzín ale diesle su haraburda hrkoce to taške štarty dymi to jak rušen
nikdy sa nevirovná ford wolksvagenu asi tolko moj názor len 


19:23:34
28.11.2011
28.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> vhml: hlavně za 50 koupíš asi vrak .. o jakém roku výroby uvažuješ?
18:17:50
28.11.2011
28.11.2011

vhml
Dotaz ohledně Galaxy 2,3. Proč jsou tak levný? Našel jsem jich spousta za 50, kdežto nafty za 100+. Je to jen o tom, že benzín nikdo nechce a všichni naftu?
Spolu s LPG tomu stejně nemůže nafta konkurovat
Spolu s LPG tomu stejně nemůže nafta konkurovat
17:55:11
28.11.2011
28.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
polykač kilometrů .... motor perfekt stav, bez spotřeby oleje, provoz lpg ...
17:54:11
28.11.2011
28.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
náš 2,0 100kw rok 95..
10:27:19
27.11.2011
27.11.2011

Matt-110Rten druhej
V modrým mam 1,8 16V Zetec , najeto něco kolem 230 tis - a motor jezdí nadherně
No a v oranžovým tam je 2,0l :)
No a v oranžovým tam je 2,0l :)
10:03:24
25.11.2011
25.11.2011

Karel.
-> Luboš: kamarád tam má 2.3 107kW, je to galaxy z 97?myslím, spotřebu teď měl na dálnici rekord kolem 8L plně naloženej do Prahy. 2.0 nechtěl, protože to s tím prý vůbec nejelo, navíc ty motory jsou prý poruchový, má s tím objetou půlku Evropy a krom startéru a kotoučů včetně destiček žádnej problém, teda až na řemen a kladky na řemen alternátoru. Musím říct, že ta 2.3 fakt moc hezky jede až jsem se divil.
09:54:19
25.11.2011
25.11.2011

Luboš
Pánové otázka, co je lepší benzín ve Fordu Galaxy, 2.0 nebo 2.3? Poruchy, problémy apod. Klidně i celkově auto.
08:01:45
08.11.2011
08.11.2011

Luboš
20:09:52
07.11.2011
07.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> VeTeV: dávám tenhle obchod.damoslovakia.sk/ka
talog/.../liqui-moly-leich
tlauf-special-f-5w-30-5l
5 litrovej kanistr 30eur (cca 720kč)
5 litrovej kanistr 30eur (cca 720kč)
18:14:43
07.11.2011
07.11.2011

stepan
-> VeTeV: Já mám fiestu 1995 1,25 zetec 55kw a opravdu tam patří 5w30. Jinak jezdim dost svižně a spotřeba je 6,5l/100km.
14:32:58
07.11.2011
07.11.2011

VeTeV
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: docela překvapen - tak snad mu ta 10W40 nenapáchala nějaké škody 
btw ma to nejaky doporuceny psecifikace sae/acea?

btw ma to nejaky doporuceny psecifikace sae/acea?
13:22:34
07.11.2011
07.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> VeTeV: ano, patří tam 5w30 .. já tam nic jiného neleju, a oba motory jsou vevnitř jako nové, žádné úsady nebo karbon..
10:05:20
07.11.2011
07.11.2011

VeTeV
co do techto motoru vubec patri za olej? kolega tvrdi ze 5W30 - což mě na auto z roku 96 či jak je to starý, přijde docela odvážný... doposud tam bylo 10w40 :-)
09:14:33
07.11.2011
07.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> King: spíš mě zajímalo jestli stav reduktoru má nebo může mít vliv na spotřebu ..
na tom autě bylo dost věcí co musely dostat přednost, aby to vůbec mohlo jezdit - komplet spojka s hydro ložiskem, kotouče, desky, ramena, čepy, bubny,pakny, válečky, tlumiče,pneumatiky atd
na tom autě bylo dost věcí co musely dostat přednost, aby to vůbec mohlo jezdit - komplet spojka s hydro ložiskem, kotouče, desky, ramena, čepy, bubny,pakny, válečky, tlumiče,pneumatiky atd

23:54:02
06.11.2011
06.11.2011

King
-> krup: Ale to je spíš Duratec, né? :) Ale jako příklad spotřeby dobrý - asi kdyby s tím jezdil jako člověk, tak by ta spotřeba byla podobná :)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Repasi reduktoru na jetým autě beru jako součást povinnýho rituálu, kam spadá výměna oleje, brzdy atd.
Repasní sady stojej do 1 litru.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Repasi reduktoru na jetým autě beru jako součást povinnýho rituálu, kam spadá výměna oleje, brzdy atd.
Repasní sady stojej do 1 litru.
18:56:27
06.11.2011
06.11.2011

krup
.. buducí "švagr" sedlá 2.0 107 2001 lpg, umí s tím za 8-9lpg .. ovšem jezdí s tím klučina skoro na volnoběh .. závady zatím jen zámky, nějaký to ložisečko a spínač odskoku kufru, má to od 180, teď už skoro 300tis..
21:14:45
05.11.2011
05.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> King: myslíš že má význam delat neco s reduktorem, jako výměna membrán atd?
s tou 1,6-kou 66kw jsem jezdil za 10,5-11l lpg
s tou 1,6-kou 66kw jsem jezdil za 10,5-11l lpg
18:46:49
05.11.2011
05.11.2011

King
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Cougi je takovej pseudosporťák se skoro 1400kg. Ty rekordy kolem 6l jsem dělal na dálku většinou v plným obsazení tj. cca 250kg "masa" a plnej kufr :) Ale ber to s rezervou - je to kochací jízda, vyhazování kvaltu, v limitech nebo jenom 10-20 přes limit, ale zase se spoustou předjetí, což obvykle ekojezdci nepraktikují :)
Já jsem sice diagnostickou zásuvku objevil, ale cougaří protokol není s většinou běžných softů a HW, kámoš. Vidím jenom základní OBD data, což je na pikaču.
Začal bych aspoň filtrem, pak klasickou bolístkou fordů - zasranou váhou vzduchu, svíce, pak reset a poctivou učící jízdou na benzín, ale s lpg se to stejně asi brzo rozšteluje.
13l lpg je docela hustý, byť to finančně odpovídá spotřebě benzínový fóbije :) Každopádně lpg si pořizujeme, abychom šetřili, takže by to asi stálo za nějaký poštelování. U 2.0l bych viděl jako rozumnou kombinovanou spotřebu kolem 8l benzínu a kolem 10l lpg - samozřejmě při "rozumný" jízdě.
Já jsem sice diagnostickou zásuvku objevil, ale cougaří protokol není s většinou běžných softů a HW, kámoš. Vidím jenom základní OBD data, což je na pikaču.
Začal bych aspoň filtrem, pak klasickou bolístkou fordů - zasranou váhou vzduchu, svíce, pak reset a poctivou učící jízdou na benzín, ale s lpg se to stejně asi brzo rozšteluje.
13l lpg je docela hustý, byť to finančně odpovídá spotřebě benzínový fóbije :) Každopádně lpg si pořizujeme, abychom šetřili, takže by to asi stálo za nějaký poštelování. U 2.0l bych viděl jako rozumnou kombinovanou spotřebu kolem 8l benzínu a kolem 10l lpg - samozřejmě při "rozumný" jízdě.
10:56:31
05.11.2011
05.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
každopádně i těch 15l lpg/100km je srovnatelných s cca 7,5l benzínu, což na tahání podvalu není špatné
10:52:52
05.11.2011
05.11.2011

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> King: nám ten kombík 2,0 docela "žere" - zatím nevím, střídám dvě mondea takže mám s kombi najeto jen pár tisíc km ale co jsem vypozoroval tak běžne tech 13,5l lpg/100km .. když táhnu podval tak 15l lpg - to se dá pochopit..
bude to chtít asi se na to podívat, problém je, že nemám kam připojit diagnostický kabel !? na místě zásuvky je jen prázdná díra ..
edit : ta tvoje spotřeba je pohádková - kolik má to coupé pohotovostní hmotnost?
bude to chtít asi se na to podívat, problém je, že nemám kam připojit diagnostický kabel !? na místě zásuvky je jen prázdná díra ..
edit : ta tvoje spotřeba je pohádková - kolik má to coupé pohotovostní hmotnost?
00:37:38
05.11.2011
05.11.2011

Hurdis
-> King: Klííd. Já v tomhle ohledu straším jen pokud jde o Esco MKV, MKVI a MKVII. Pokud jde o Mondea (nebo "mondea Coupe"), tam je to jednodušší.



00:23:01
05.11.2011
05.11.2011

King
-> Hurdis: Ou....nestraš :)
00:15:16
05.11.2011
05.11.2011

Hurdis
-> King: O šetření cínu a rekvalifikace čtení manuálů vím své.
Jako nepříznivec elektroinstalace jsem se brzy naučil vyměnit kompletní pojistkovou skříň s přeházením relátek a klem a našroubováním krytu do 5 min. Ještě jsem si to pak i stopoval.
Kompletní přeletování všech spojů pojistkové skříně mám taky za sebou, nicméně to nikdy nebylo ono, dokud se do mojí poslední čtvrté záložní skříně nepustil Martin (Samantus) a byl klid.
Ale zase jsem si během řešení menstruačních cyklů elektriky vyrobil ze základu aspoň kousek Ghii.
Ale ruku na srdce, na rozdíl od jiných vozidel jsou Fordi 92-02 ( i dále) pořád dost jednoduchá a dobře pochopitelná auta. Navíc deviza je ve velkém množství mrtvých, na kterých lze pitvat, jak s ohledem na úspory nákladů, tak s cílem se učit, se učit.
Jako nepříznivec elektroinstalace jsem se brzy naučil vyměnit kompletní pojistkovou skříň s přeházením relátek a klem a našroubováním krytu do 5 min. Ještě jsem si to pak i stopoval.
Kompletní přeletování všech spojů pojistkové skříně mám taky za sebou, nicméně to nikdy nebylo ono, dokud se do mojí poslední čtvrté záložní skříně nepustil Martin (Samantus) a byl klid.
Ale zase jsem si během řešení menstruačních cyklů elektriky vyrobil ze základu aspoň kousek Ghii.
Ale ruku na srdce, na rozdíl od jiných vozidel jsou Fordi 92-02 ( i dále) pořád dost jednoduchá a dobře pochopitelná auta. Navíc deviza je ve velkém množství mrtvých, na kterých lze pitvat, jak s ohledem na úspory nákladů, tak s cílem se učit, se učit.
00:09:09
05.11.2011
05.11.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
Tata ma 1,6 100koňí. Zere tak 12-14l, skoro nejede, sviti kontrolka motoru. Najeto pres 200 000km
Je to zanedbanou udrzbou (debilni autorizovanej servis :-/) a obsluhou 


00:03:30
05.11.2011
05.11.2011

King
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Ty údaje o ostatních fordích bzučítcích jsou docela zajímavý :) Jak jsem psal do tématu o spotřebě - 4místná "Pumička" na platformě mondea, poctivej zetec 2,0 16V 96kW, namotáno asi 150tkm. Ze začátku trochu cukala a papala, tak dostala novej fordí 5w30, vzduchovej filtr, brisky A-line, reset ŘJ a učící jízda - teď na dálku sosne 6-7l. Manželka s tím jezdí do práce 15km štreky (po zaškolení :) za 7-7,5 (ale dá se to i za 6, ale ty ženský nějak nemaj pro úspornou jízdu s poměrně těžkým dvoulitrem buňky či co :)
Na to, že to je nepřeplňovaný, jsem byl docela mile překvapenej, protože v otáčkách to docela příjemně táhne a snese to srovnání s služebním 2.0 TDCi, byť tam trošku chybí sen českýho křupana - zátah vocpoda :) A pro klid svědomí tam na radu, co mi dali zdejší klucí plzeňský, leju aditivum od VIFu a snažím se uvěřit, že těch +40háků/l ušetřím na spotřebě :)
Sice po letech luxusních (po stránce pracnosti) výměn oleje ve škodovkách, jsem by drobátko zklamán přístupem k fitru, ale jednou za rok se to dá.
Jediná závada se konala hned druhej den po koupi, kdy občas přestali blikat blinkry a já hned zmateně podezříval lucasy, kteréžto na cougara stojej ranec (až jsem se z toho orosil :). Následovalo stažení Ford TISu a intenzivní noční studium dokumentace - je to fuška rekvalifikovat se během pár hodin z Cedrycha a Andrta na Henryho káry. Pak už stačiloí vyzobnout "relátko" přerušovače blinkrů a trafopájkou trablšútnout srudeňák. To je asi to, čeho se nejvíc bojím, protože zlí jayzkové tvrdí, že fordí snaha šetřit cínem na plošňákách se občas na starších kusech vymstí. Ale o tom vědí svoje i majitelé favořiťů, že? :) Jinak ujeto asi 10km bez jedinýho problému, dokonce jsem mu natolik věřil, že jsem s tím 2x vzal rodinu na dovču, protože svezení v kupéčku v benzínu je jiná liga, než chrochtavej kombík a nezachrání to ani 10let rozdílu v datu výroby a dvouhmotový setrváky a podobný pikačovny - nafta fakt patří do traktoru :)
Jinak na cougařím fóru vím o jednom s dvoulitrem na lpg, co jezdí údajně za 8-9l a to má prej momentálně klasickou bolístku zeteců - prasklý vejfukový potrubí, což nějakou tu desetinku přidá.
Na to, že to je nepřeplňovaný, jsem byl docela mile překvapenej, protože v otáčkách to docela příjemně táhne a snese to srovnání s služebním 2.0 TDCi, byť tam trošku chybí sen českýho křupana - zátah vocpoda :) A pro klid svědomí tam na radu, co mi dali zdejší klucí plzeňský, leju aditivum od VIFu a snažím se uvěřit, že těch +40háků/l ušetřím na spotřebě :)
Sice po letech luxusních (po stránce pracnosti) výměn oleje ve škodovkách, jsem by drobátko zklamán přístupem k fitru, ale jednou za rok se to dá.
Jediná závada se konala hned druhej den po koupi, kdy občas přestali blikat blinkry a já hned zmateně podezříval lucasy, kteréžto na cougara stojej ranec (až jsem se z toho orosil :). Následovalo stažení Ford TISu a intenzivní noční studium dokumentace - je to fuška rekvalifikovat se během pár hodin z Cedrycha a Andrta na Henryho káry. Pak už stačiloí vyzobnout "relátko" přerušovače blinkrů a trafopájkou trablšútnout srudeňák. To je asi to, čeho se nejvíc bojím, protože zlí jayzkové tvrdí, že fordí snaha šetřit cínem na plošňákách se občas na starších kusech vymstí. Ale o tom vědí svoje i majitelé favořiťů, že? :) Jinak ujeto asi 10km bez jedinýho problému, dokonce jsem mu natolik věřil, že jsem s tím 2x vzal rodinu na dovču, protože svezení v kupéčku v benzínu je jiná liga, než chrochtavej kombík a nezachrání to ani 10let rozdílu v datu výroby a dvouhmotový setrváky a podobný pikačovny - nafta fakt patří do traktoru :)
Jinak na cougařím fóru vím o jednom s dvoulitrem na lpg, co jezdí údajně za 8-9l a to má prej momentálně klasickou bolístku zeteců - prasklý vejfukový potrubí, což nějakou tu desetinku přidá.