-> Nepér: Ja ja, zvonkovej draj je nej. Videl jsem spoustu bastliru, ktery pomoci nej snad zivili a zesilovac. :))))))))))))
Jinak co se tyce ted boxu na ovaly, tak jsem to kdysi zkousel tad do bedny a rozdil mezi platem a bednou tam byl. Sice pro nekoho asi neslysitelny, nebo nevyznamny, ale je. Jinak jak pisou jini, tuhe plato postaci velice dobre.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Bedna :)
prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 14.08.2008 do 29.08.2008, založil/a Tomas120Ls
-> El_Burro: Kluci z učňáku říkali, že zvonkovej drát má malej votpor, tak zkus ten. Budeš mít nejlepší bubny na vsi!
-> El_Burro: Původní majitel asi dobře věděl, proč ti to dává...
-> Nepér: No přesně ten sem dostal zadarmo,a ty repra stoho by nemuseli bet špatný že bych je dal někam jinam ale jak je zapojit bez zesilovače...
Boom boxem myslíme takovou tu červenou příšernost se dvěma 4" středobasy, dvěma piezo tweetery dvěma bassreflexy a úžasným madlem pro přenášení z nákupního vozíku, která se za Kč 399,- vyplatí!
Takže už proto to nemůže hrát.
Takže už proto to nemůže hrát.
-> El_Burro: Bez zesilovače na subwoofer zapomeň. Když máš vzadu ovály, jaký další repra proboha? Leda zesilovač s crossoverem a subwoofer... Třeba já mám čtyřkanál, dva dopředu a druhý dva v můstku do subwooferu. Méně je někdy více. Qalitní aparátek se dá složit tak za 5000, když se nebudeš bát použitejch komponent.
-> M@rtin: Já mám vzádu ovály v 18mm dřevotřísce jsou to MAC Audio maj 100w RMS a max 300w a hraje to hezky ale pořád bych to chtěl něčim vylepšit ale nechce se mi dávat několik tisíc za bassový boxy a zesilovače,někdo mi tu tenkrát tvrdil že když udělám ozvučnici tomu oválu a vyplnim jí vatelínem že se zmení fyzikální vlastnost bedny a bude to mít o dost lepší bassy...
-> Nepér: V čem je ten boom box tak špatnej?Kamarád ho měl v escortu s nad nim měl ovály v tom origo platu a hrálo mu to hodně dobře bassy to mělo skoro jak nějaký levnějí bassový boxy poháněný zesilovačem...
Ale mě de spíš o to když mám v autě repro ve předu a vzádu ovály v 18mm dřevotřísce tak kdybych chtěl zapojit dozadu eště nějaký repra tak jak nebo kam je mám zapojit když mám rádio na 4 repra...
Ale mě de spíš o to když mám v autě repro ve předu a vzádu ovály v 18mm dřevotřísce tak kdybych chtěl zapojit dozadu eště nějaký repra tak jak nebo kam je mám zapojit když mám rádio na 4 repra...
-> Nepér: Máš pravdu na ovály když bude pořádný a pevný plato není potřeba ozvučnice, mám to vyzkoušený ve vyztuženým platu ve Feldě, když ovály hrály do 200Hz, a neměl sem woofer, dalo se to poslouchat bez woofru a ani to nebyl tak velkej rozdíl
1) Ovály jsou určený do plata, kde se předpokládá "freeair" ozvučnice. Výrobce většinou ani neudává T-S parametry, aby mělo smysl k tomu ladit nějakou ozvučnici, zlepšení zvuku uzavřením ozvučnice je značně diskutabilní...
2) Na boombox zapomeň, jestli myslíš zvuk v autě vážně...
2) Na boombox zapomeň, jestli myslíš zvuk v autě vážně...
1.Lidi a jak vypočítám ozvuničnico mejch oválů 3x9 MAC audio,který mám v platu z 18mm dřevotřísky,tak knim udělat ze spoda taky z dřevotřísky ozvučnice jako bedýnky...
2.Pak jak mám zapojit třeba ten boombox,to mám jako napojit na nějakej jinej repro nebo jak to všichni dělaj že maj více repro na rádiu pro 4 repra??
3.Díky za odpovědi
2.Pak jak mám zapojit třeba ten boombox,to mám jako napojit na nějakej jinej repro nebo jak to všichni dělaj že maj více repro na rádiu pro 4 repra??
3.Díky za odpovědi

-> Tuner#2: Ale jo, v PA má ten limiter význam, ať už jako ochrana konce, nebo někde v řetězci, třeba na snímání vokálů, ale do HI-FI to skutečně moc nepatří.
-> Tuner#2: Uz se poprali, uz se poprali?? :)))) Se tu po dlouhe dobe zase dobre bavim. :)
-> dunde.e: Nepíšeš úplné bláboly, ale profi ozvučení a komponenty pro něj jsou jiné, než do auta. Jak v autě, tak i doma jsem měl hodněkrát slabší příkonově repro než byl výkon zesilovače a vždy to bylo lepší jak tam mít 20W. Byla ta cítít podstatně lepší kontrola membrány a systém hrál víc s "nadhledem". Limitér je špatná věc strašně sráží dynamiku a pokud se v nějaké špičce objeví malé zkreslení tak je to pořád lepší než mít zkomprimovaný dynamicky plochý zvuk.
M@rtin 15.08.08 07:15:23 napsal: -> dunde.e:
No to je ale blábolů, co zde píšeš.
a) Od kdy je lepší mít na zesilovači připojený repro s nižším příkonem?
b) Od kdy je frekvenční charakteristika na hovno??
c) a na propojení repro a zesilovače určitě stačí ten nejslabší zvonkovej drát a já blbec mám na kompa 2,5qmm a na woofer 4qmm, asi je někde něco špatně ne??
TAk to by mě zajímalo kde sem to napsal a co myslíš tím příkonem. Nikde sem nepsal že je lepší mít připojeny k zesilovači slabší bednu takže kdo blábolí? A jestli si to možnáý myslel naopak že sem psal že k zesáku je lépe mít připojenou více dimenzovanou bednu, tak za tím si stojím, já teda nevím jak se pozná na bedně pokud ještě nekreslí že už je za svým maximem, většinou než k tomu dojdeš už stejně začne dělat něco jiného než aby tě k tomu pustila, takže na 100W zesák mít připojenou 200W bednu proč ne. Zesilovače většinou mívají i na konci limiter, který by neměl dovolit ti zkreslit signál a tím odpálit repro projeví se to ztrátou dynamiky. JAsně celý systém by měl mít velkou dynamickou rezervu, pro zvučení akcí se také použivají subbasy které mají třeba možní i tu 1kW ale standartně hrají na několik desítek nebo stovekl watů, kdybys jim pustil dlouhodobě 1kW tak i když to vydrží, tak zvukl pujde doháje.
A o tloušťce drátu sem psal, že pro malé výkony může být v celku cokoliv, ale když lezeš výkonem nahoru, tak taky musíš už i hledět na drát. Přečti si to prosím ještě jednou než budeš dementovat názory druhých.
Hledět frekvenční charakteristika je dost nahovno u nástrojových aparátů, tam opravdu není třeba hledat aparát s hifi frekvenční charakteristikou +-1dB a podobně i když i tady jsou. se zesilovačem není problém ať už je poskládáný z čehokoliv ale u ostatního to rovné není a ruzné několikapásmové ekvalizéry udělají stejn své..... no nebudu to tu více rozepisovat. Ale krom frekvenční charakteristiky je i třeba velmi důležitá max výchylka Xmax, kterou když reproduktor nemá dostatečnou tak i když má ciltivost odbrovskou do 40Hz tak to neuhraje protože by se vytrhl a naopak reprák co má horší citlivost ale větší Xmax to může uhrát když ho víc nakrmíš takže všechno chce uvádět trochu v kontextu a ne čučet jen na jednu věc
Tuner#2 tu napsal aspoň argumenty tys to označil celkově za bláboly¨, tak kdyžtak konkrétněji. Puvodně sem chtěl podat vysvětlení pro laika, ale chytli ste se za mě ale jestli označujete něco za dezorientaci tak uveďte co.
P.S pro tunera , ten 10W zesík byl obyčejný novodobý šunt od IBANEZ s přikonem asi 12W
No to je ale blábolů, co zde píšeš.
a) Od kdy je lepší mít na zesilovači připojený repro s nižším příkonem?
b) Od kdy je frekvenční charakteristika na hovno??
c) a na propojení repro a zesilovače určitě stačí ten nejslabší zvonkovej drát a já blbec mám na kompa 2,5qmm a na woofer 4qmm, asi je někde něco špatně ne??
TAk to by mě zajímalo kde sem to napsal a co myslíš tím příkonem. Nikde sem nepsal že je lepší mít připojeny k zesilovači slabší bednu takže kdo blábolí? A jestli si to možnáý myslel naopak že sem psal že k zesáku je lépe mít připojenou více dimenzovanou bednu, tak za tím si stojím, já teda nevím jak se pozná na bedně pokud ještě nekreslí že už je za svým maximem, většinou než k tomu dojdeš už stejně začne dělat něco jiného než aby tě k tomu pustila, takže na 100W zesák mít připojenou 200W bednu proč ne. Zesilovače většinou mívají i na konci limiter, který by neměl dovolit ti zkreslit signál a tím odpálit repro projeví se to ztrátou dynamiky. JAsně celý systém by měl mít velkou dynamickou rezervu, pro zvučení akcí se také použivají subbasy které mají třeba možní i tu 1kW ale standartně hrají na několik desítek nebo stovekl watů, kdybys jim pustil dlouhodobě 1kW tak i když to vydrží, tak zvukl pujde doháje.
A o tloušťce drátu sem psal, že pro malé výkony může být v celku cokoliv, ale když lezeš výkonem nahoru, tak taky musíš už i hledět na drát. Přečti si to prosím ještě jednou než budeš dementovat názory druhých.
Hledět frekvenční charakteristika je dost nahovno u nástrojových aparátů, tam opravdu není třeba hledat aparát s hifi frekvenční charakteristikou +-1dB a podobně i když i tady jsou. se zesilovačem není problém ať už je poskládáný z čehokoliv ale u ostatního to rovné není a ruzné několikapásmové ekvalizéry udělají stejn své..... no nebudu to tu více rozepisovat. Ale krom frekvenční charakteristiky je i třeba velmi důležitá max výchylka Xmax, kterou když reproduktor nemá dostatečnou tak i když má ciltivost odbrovskou do 40Hz tak to neuhraje protože by se vytrhl a naopak reprák co má horší citlivost ale větší Xmax to může uhrát když ho víc nakrmíš takže všechno chce uvádět trochu v kontextu a ne čučet jen na jednu věc
Tuner#2 tu napsal aspoň argumenty tys to označil celkově za bláboly¨, tak kdyžtak konkrétněji. Puvodně sem chtěl podat vysvětlení pro laika, ale chytli ste se za mě ale jestli označujete něco za dezorientaci tak uveďte co.
P.S pro tunera , ten 10W zesík byl obyčejný novodobý šunt od IBANEZ s přikonem asi 12W
-> Tomas120Ls: Bez zesíku ne, navíc na rádiu ani nenastavíš horní propust a poleze Tě do woofer celé pásmo, byť tam má být jen pásmo pod obecně 100Hz. Já ho třeba řežu dokonce na 63Hz a hraje jen nejhlubší spodek.
-> Stepan FUN: JJ trefil se s citlivostí, tam taky souhlasím, ale jinak ne.
-> dunde.e: Ke každému pořádnému reproduktoru jsou dodány Thiele small parametry a na základě nich jde vypočítat a změřit jaká ozvučnice, typ a objem bude nejvhodnější. Výsledná křivka jde změřit v bezdozvukové komoře a potažmo i v autě, kde se na charakteristice podepíše akustika auta. Je to hodně o ladění, ale jde vytvořit hodně lineární křivka i v autě i doma. To že slabší zesík může hrát lépe, pokud bude stavěn z kbalitních součástek než silný zesík šmejd je jesné, ale nesprávně jsi napsal, že je lepší dávat slabší zesík. Já třeba doma asi dva roky hrál na bedny s 80W RMS se zesíkem 150W na kanál do 4 ohmů a bylo to naprosto bez problému. Ono u zesilovače není ten výkon jen jedna veličina, hodně důležitý je taky činitel tlumení a stabilita při různé zátěži, neb impedanční charakteristika je poměrně kmitočtově závislá.
-> dunde.e: Ke každému pořádnému reproduktoru jsou dodány Thiele small parametry a na základě nich jde vypočítat a změřit jaká ozvučnice, typ a objem bude nejvhodnější. Výsledná křivka jde změřit v bezdozvukové komoře a potažmo i v autě, kde se na charakteristice podepíše akustika auta. Je to hodně o ladění, ale jde vytvořit hodně lineární křivka i v autě i doma. To že slabší zesík může hrát lépe, pokud bude stavěn z kbalitních součástek než silný zesík šmejd je jesné, ale nesprávně jsi napsal, že je lepší dávat slabší zesík. Já třeba doma asi dva roky hrál na bedny s 80W RMS se zesíkem 150W na kanál do 4 ohmů a bylo to naprosto bez problému. Ono u zesilovače není ten výkon jen jedna veličina, hodně důležitý je taky činitel tlumení a stabilita při různé zátěži, neb impedanční charakteristika je poměrně kmitočtově závislá.
-> dunde.e:
No to je ale blábolů, co zde píšeš.
a) Od kdy je lepší mít na zesilovači připojený repro s nižším příkonem?
b) Od kdy je frekvenční charakteristika na hovno??
c) a na propojení repro a zesilovače určitě stačí ten nejslabší zvonkovej drát a já blbec mám na kompa 2,5qmm a na woofer 4qmm, asi je někde něco špatně ne??
No to je ale blábolů, co zde píšeš.
a) Od kdy je lepší mít na zesilovači připojený repro s nižším příkonem?
b) Od kdy je frekvenční charakteristika na hovno??
c) a na propojení repro a zesilovače určitě stačí ten nejslabší zvonkovej drát a já blbec mám na kompa 2,5qmm a na woofer 4qmm, asi je někde něco špatně ne??
Podle mě jo a pokud nebude zesák kreslit tak to nic špatného neudělá. Je pravděpodobné že to bude hrát dost potichu, ale tak zkusíš a uslyšíš. Nizké frekvence potřebují mnohem více výkonu než co potřebuješ k danému aparátu např pro středy nebo výšky. Třeba tě bedna překvapi.
mno bedna je presne vypocitana na ten reprak. je to sony xplode 1100w/800RMS asi.. to rms som si nie isty.. takze z tohoto vypliva ze bez zosiku to nemozem dat do auta ? 

Och jej
, napsal sem to protože odpověď NE se mi uplně nelíbila i když moje reakce sklidila větši nespokojení. Ä k výkonům v řádech kW mám trochu odpor. 
frekvenční charakteristiku měřit až už tu bednu máš je jen papír navíc pokud si to budeš chtít vytisknout (nehledě na to že tam nesmíš vnést další chyby způsobené meřením, takže to nemusí být až taková stranda). A pokud tu bednu nemáš tak můžeš jen spekulovat jestli to vyrobce udal správně nebo kecá a většinou grafy nedá, ale napíše jen např 50Hz-5kHz a neuvede nai kolik je to +-. Já sem v oblasti audio zvuku víceméně laik, zajímám se o to v oblastí muzikantské (jako hráč ne zvukař) a tam to co je psáno není až tak vypovidající o té bedně. A mám odzkoušeno že 10W (tranzistor) zesák dokáže s pořádnou bednou slušně zahrát a výrobky kde je výkon udaný téměř v řádech kW stojí povětšinou uplně za hov** a to kvůli tomu že to je jen reklamní trik a výrobce kecá anebo to může mít takový výkon ale s výkonem se civky v bednách zahřívají a pak to je ještě horší a zkreslené.
A to že dokáže hňup zázraky s tím plně souhlasím, už jen pomyšlení že si někdo koupí repráky které jsou dělané do ozvučnice mají psáno třeba 150W, nacpe si je do zadního plata všude fugy a pustí do toho svůj mega zesák 50W nejlépe jen v obasti basů. Pak to je taková hra "typni si kam až ta membrána dosáhne a kdy vyskoči". Ne všichni lidi ví že nehraje jen samotné repro, ale musí být ve vhodné bedně a aby to bylo vše co nej tak to zase není tak snadné a musí se to trochu podle určitých parametrů navrhnout. Viděl sem už i nějaké repráky které jsou dělané jakože bez ozvučnice, ale v akci sem je neviděl, nebo spíš neslyšel.
S tím máx výkonem 14-16W při 14V napájení nevím jestli to je možné maximum ale souhlasil bych stím, o moc víc to určitě nebude leda kdyby to šlo na nižší zátěž do 2ohmů, tak by nějaký Wat přibyl..
Vlastně souhlasil bych s tebou asi ve všem a v nečem ne, protože o tom nic nevím, tak mi nezbývá než ti věřit.


frekvenční charakteristiku měřit až už tu bednu máš je jen papír navíc pokud si to budeš chtít vytisknout (nehledě na to že tam nesmíš vnést další chyby způsobené meřením, takže to nemusí být až taková stranda). A pokud tu bednu nemáš tak můžeš jen spekulovat jestli to vyrobce udal správně nebo kecá a většinou grafy nedá, ale napíše jen např 50Hz-5kHz a neuvede nai kolik je to +-. Já sem v oblasti audio zvuku víceméně laik, zajímám se o to v oblastí muzikantské (jako hráč ne zvukař) a tam to co je psáno není až tak vypovidající o té bedně. A mám odzkoušeno že 10W (tranzistor) zesák dokáže s pořádnou bednou slušně zahrát a výrobky kde je výkon udaný téměř v řádech kW stojí povětšinou uplně za hov** a to kvůli tomu že to je jen reklamní trik a výrobce kecá anebo to může mít takový výkon ale s výkonem se civky v bednách zahřívají a pak to je ještě horší a zkreslené.
A to že dokáže hňup zázraky s tím plně souhlasím, už jen pomyšlení že si někdo koupí repráky které jsou dělané do ozvučnice mají psáno třeba 150W, nacpe si je do zadního plata všude fugy a pustí do toho svůj mega zesák 50W nejlépe jen v obasti basů. Pak to je taková hra "typni si kam až ta membrána dosáhne a kdy vyskoči". Ne všichni lidi ví že nehraje jen samotné repro, ale musí být ve vhodné bedně a aby to bylo vše co nej tak to zase není tak snadné a musí se to trochu podle určitých parametrů navrhnout. Viděl sem už i nějaké repráky které jsou dělané jakože bez ozvučnice, ale v akci sem je neviděl, nebo spíš neslyšel.
S tím máx výkonem 14-16W při 14V napájení nevím jestli to je možné maximum ale souhlasil bych stím, o moc víc to určitě nebude leda kdyby to šlo na nižší zátěž do 2ohmů, tak by nějaký Wat přibyl..
Vlastně souhlasil bych s tebou asi ve všem a v nečem ne, protože o tom nic nevím, tak mi nezbývá než ti věřit.

-> Tuner#2: No v tom příspěvku od dunde.e je sice pár pravdivejch informací, ale jak píšeš, více dezinformací. 

-> dunde.e: No na to, že ten příspěvek začíná och jejda jsi napsal dost nesmyslů.
1. Autorádia co mají 4 x 45 - 50W na kanál mají skutečný výkon mezi 14 - 16W na kanál. Víc nejde bez měniče napětí za vyšší z 12V vyloudit. Tudíš woofer bez zesíku opravdu nee.
2. Od kdy 45W zesák nedokáže odpálit 200W bednu? Dokáže a to dokonce mnohem snáž, než třeba 300W zesík, neboť ten 45W zesák brzo dosáhne limitace, na výstupu se objeví zkreslený signál doprovázený stejnosměrnou složkou a je po výškáči ať má zatížitelnost jakou chce. Já mám na woofer, který má 300W sinus 480W a ještě se mě nestalo, že by byl nějaký problém. Ono obsluha musí slyšet, pokud je dotyčný hňup, tak to spálí tak jako tak.
3. Od kdy není frekvenční charakteristika změřitelná a není podstatná? Já blbec si nechávám počítat bednu v profi programu a ono to nakonec není důležité. Navíc křivku v autě i doma si změřím pomocí mikrofonu a patřičného softu bez problému.
4. Na kabelech a jejich průřezech opět záleží a to hlavně v autohifi, kde tečou velké proudy celkem dost.
1. Autorádia co mají 4 x 45 - 50W na kanál mají skutečný výkon mezi 14 - 16W na kanál. Víc nejde bez měniče napětí za vyšší z 12V vyloudit. Tudíš woofer bez zesíku opravdu nee.
2. Od kdy 45W zesák nedokáže odpálit 200W bednu? Dokáže a to dokonce mnohem snáž, než třeba 300W zesík, neboť ten 45W zesák brzo dosáhne limitace, na výstupu se objeví zkreslený signál doprovázený stejnosměrnou složkou a je po výškáči ať má zatížitelnost jakou chce. Já mám na woofer, který má 300W sinus 480W a ještě se mě nestalo, že by byl nějaký problém. Ono obsluha musí slyšet, pokud je dotyčný hňup, tak to spálí tak jako tak.
3. Od kdy není frekvenční charakteristika změřitelná a není podstatná? Já blbec si nechávám počítat bednu v profi programu a ono to nakonec není důležité. Navíc křivku v autě i doma si změřím pomocí mikrofonu a patřičného softu bez problému.
4. Na kabelech a jejich průřezech opět záleží a to hlavně v autohifi, kde tečou velké proudy celkem dost.
och jejda. 1100W je jen v uvozovkách to zaprvé. A za druhé rádia mají vlastní zesáky. Pokud to tvé je 4x45W tak se ještě mrkni do kolika ohmu minimálně, právděpodobně do 4 (někdy i do 2) , no hlavní je že na 4 ohmové nesmíš připojit bednu ani žádné pekelné propojení beden které by to na ten jeden kanál dávalo míň jak 4ohm (popř2), pak by si zesilovač spáli ať už ty bedny budou mít 5W nebo milióntřistapadesátsedm W. Je rozdí paralelní zapojení a sériové..äle to jen v případě pokud na jeden kjanál chceš zapojit více beden než jen jednu.
K zesilovači je dobré míti zapojené bedny které mají psaný vyžší výkon (RMS) než je max výkon zesilovač. Poküd by si připojil na zesák 45W bednu třeba 20W pak se může stát že to přehulíš, bedna se ti spálí a pak i třeba zesák, pokud budeš mít opak že na 45W zesák připojiš 200W bednu pak nevyužiješ akorát maximální výkon co by bedny snesla ale nic se nestane a za jistých okolností to bude hrát stejně hlasitě ať už k tomu zesáku připojíš 45W bednu nebo 100W nebo 1000W.... záleží na výkonu zesilovače (a pak taky na kvalitě bedny, zejména její citlivosti která se udává v dB/W/m a ty hodnoty jsou od cca 80 po 100-108 , záleži na co je ten reprák navržený a jak je bedna vyladěná, já mám třeba basový aparát (muzikantský) a mám tam citlivost na bednách 105dB/W/m což už je asi maximum a taky je to zaplaceno cenou, ale potom to hraje s menším výkonem zesilovače více nahlas. Pro přestavu dvakrát takový výkon na zesilovači je to samé jako bedna citlivější o 3dB (takže 20W zesik s bednou o citlivosti 95dB/w/m bud ehrát stejně nahlas jako 10Wzesik s bendou o citlivosti 98dB.....) a člověk vnímá dvojnásobnou hlasitost přibližně jako rozdíl asi 6-12dB ...záleží jak kdo.)
U bedny je i důležitá frekvenční charakteristika, ale na to bych moc nehleděl buď se ví že to hraje nebo nehraje a přesné měření se člověk většinou nedopátrá.
Takže ještě jednou odpověď. Pokud ta bedna 1100W má větší nebo stejnou impedanci jako je navržený zesák tak to mlžeš vpohodě připojit, ale je otázka jestli bude 45W dost, ono pokud je ta bedna šunt tak nbude hrát se 45W ani se 100W ....a zajimálo by mě kolik vydrži těch poctivývh RMS Watů. Ty čísla 1100W nebývají ty RMS které jsou ty njdůležitější, takže 1100W bych do ni nepouštěl určitě by to nevydržela, konec konců zesák o výkonu 1100W je už pěkné hovado.
A dráty na propojení beden a zesáku můžeš použít klidně i dost tenké, 45W není velký výkon a nepoteče tím velký proud aby se ti roztavily kabely anebo způsobovali nějakou nežádoucí indukčnost. Moc tenký kabel můžeš nechtě přetrhnout tak vem nějaký normální. Kdyby to mělo výkony skutečně v kW tak by to už chtělo co nejkrátší a nejsilnější dráty jako u svářečky, ale na ty bežné výkony stačí skoro cokoliv
K zesilovači je dobré míti zapojené bedny které mají psaný vyžší výkon (RMS) než je max výkon zesilovač. Poküd by si připojil na zesák 45W bednu třeba 20W pak se může stát že to přehulíš, bedna se ti spálí a pak i třeba zesák, pokud budeš mít opak že na 45W zesák připojiš 200W bednu pak nevyužiješ akorát maximální výkon co by bedny snesla ale nic se nestane a za jistých okolností to bude hrát stejně hlasitě ať už k tomu zesáku připojíš 45W bednu nebo 100W nebo 1000W.... záleží na výkonu zesilovače (a pak taky na kvalitě bedny, zejména její citlivosti která se udává v dB/W/m a ty hodnoty jsou od cca 80 po 100-108 , záleži na co je ten reprák navržený a jak je bedna vyladěná, já mám třeba basový aparát (muzikantský) a mám tam citlivost na bednách 105dB/W/m což už je asi maximum a taky je to zaplaceno cenou, ale potom to hraje s menším výkonem zesilovače více nahlas. Pro přestavu dvakrát takový výkon na zesilovači je to samé jako bedna citlivější o 3dB (takže 20W zesik s bednou o citlivosti 95dB/w/m bud ehrát stejně nahlas jako 10Wzesik s bendou o citlivosti 98dB.....) a člověk vnímá dvojnásobnou hlasitost přibližně jako rozdíl asi 6-12dB ...záleží jak kdo.)
U bedny je i důležitá frekvenční charakteristika, ale na to bych moc nehleděl buď se ví že to hraje nebo nehraje a přesné měření se člověk většinou nedopátrá.
Takže ještě jednou odpověď. Pokud ta bedna 1100W má větší nebo stejnou impedanci jako je navržený zesák tak to mlžeš vpohodě připojit, ale je otázka jestli bude 45W dost, ono pokud je ta bedna šunt tak nbude hrát se 45W ani se 100W ....a zajimálo by mě kolik vydrži těch poctivývh RMS Watů. Ty čísla 1100W nebývají ty RMS které jsou ty njdůležitější, takže 1100W bych do ni nepouštěl určitě by to nevydržela, konec konců zesák o výkonu 1100W je už pěkné hovado.
A dráty na propojení beden a zesáku můžeš použít klidně i dost tenké, 45W není velký výkon a nepoteče tím velký proud aby se ti roztavily kabely anebo způsobovali nějakou nežádoucí indukčnost. Moc tenký kabel můžeš nechtě přetrhnout tak vem nějaký normální. Kdyby to mělo výkony skutečně v kW tak by to už chtělo co nejkrátší a nejsilnější dráty jako u svářečky, ale na ty bežné výkony stačí skoro cokoliv

-> Tomas120Ls: Ne, musíš mít k tomu zesilovač
caute chcem sa spytat mam obycajne radio panassocnic 4 x45 - mam dva repraky tusim 45 -ky a vcera som si doniesol od kamosa sony xplode tusim 1100w mno a chces sa spytat ci to mozem normalne zapojit na radio bez zosiku priamo na radio, aby som nieco neodpalil.. a aka min hrubka kabla ma byt diky moc 
