-> Bukaj 07.07.20 10:16:07: Skôr mám podozrenie na malé kolesá a premeriavanie kilometrov, a tak človek reálne najazdil omnoho menej, ako mu tachometer napočítal.
Mne vychádza spotreba bajočko okolo 7 l / 100 km. Trasy prevažne cca 30 - 100 km na jeden šup. Okresky bez diaľnic. Tankujem skoro vždy "na poslednú chvíľu", ale nikdy tam nedostanem viac ako 30 - 32 litrov. A spravím na to okolo 500 km do ďalšieho tankovania. Pneu 175/70/13, tak reálne to vidím na tých približne 7 l / 100. Ale nesledujem to moc, len občas pre námatkovú kontrolu, že je všetko OK.
Ale s Denso sviečkami a 100 oktán. benzínom sa mi spotreba myslím trochu polepšila.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Rapid 130
rok výroby: 1985
původní barva: Bílá nyní Orientální oranžová
počet majitelů předemnou: 3
Karoserie:
- odstraněny okanpničky střechy, žlábky zavařeny a zacínovány (bohužel úprava předchozího majitele ne moje)
- vyvařena místa s mírnou korozí, vše dokonale ošetřeno Body 666 a Tlumexem, dutiny vystříkány Rezistinem
- všechny úchyty náprav vystuženy
- odstraněny trubky na zvedák a zavařen spodní lem prahu do jedné roviny
- plastové nárazníky svařeny do jednoho kusu a lakovány do černé matné
- na zadních a bočních sklech černé folie WrapStyle Zlín ( s atestem 8SD)
- zadní lampy (paraboly) nastříkány Chromem a nové kryty HirschCar
- boční polepy základ převzat z Fiatu Abarth, výroba Stickerz, montáž vlastní práce
- zpětná zrcátka Beskyd Sport v barvě auta
- kliky na dveřích z Felicie v barvě auta
- barva Orientální oranžová ze vzorníku AZNP (používaná na Škoda 110R v roce 1977 - 1980) autolakovna Ratiboř - Ševčík
Interiér:
- volant Rally (nástrojárna Kolín)
- sedačky Rapid (upravené - čalounictví Poličná)
- 3 bodové pásy Sparco
- zadní plata z DTD 16 mm očalouněná 4mm molitanem a černou autopotahovou látkou
- koberce lepené - šedý zátěžový koberec
- nové střešní okno
- autoradio Clarion
- ukazatel tlaku oleje, napětí a ampérmetr - Equus
- kontrolka řazení od ŘJ
- otáčkoměr Stacc
Přední náprava:
- kompletně vystužená ramena i nápravnice dle L/A
- tvrdé silentbloky od Pemita
- upravená geomtrie (závodní nastavení na vrchy - autoservis pan Plachý Loukov)
- pružiny 80kN (Tuner2)
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje upraveny na rozteč 4x100 mm (Saky)
- řízení s ,,ostrým" pastorkem kretší o 1,5 ot. z rejdu do rejdu výroba Saky
- stabilizátor v tvrdých gumách od Pemita, stabilizator tl. 22 mm p. Svozil
- podložka pod stabilizátorem ocel 10 mm
- dokončení povrchu ramen a nápravnice Alkyton - žlutá
Zadní náprava:
- vystužená dle L/A
- pružiny od Fána o 40 mm kratší než kyvka
- tlumiče GAZ schock (England)
- ložiska ZKL a ZVL + mazivo SKF
- náboje vyrobeny na zakázku od Sakyho na rozteč 4x100 mm + kotoučová brzda
- na ramenech udělány ,,podvěsy"
Brzdy:
- přední kotouče Brembo tl. 22 mm vnitřkem chlazené (Saky)
- zadní kotouče Brembo tl. 12 mm vrtané (Speedpro)
- 4 pístové brzdiče s propojkou v předu
- destičky Ferodo DS 2500 v předu
- destičky Ferodo Premier - půlené v zadu
- brzdiče 4 pístové s přepážkou 2 pístky ruční brzda , 2 pístky provozní brzda
- omezovač brzdného účinku k zadní nápravě (Speedpro - Tilton)
- ruční brzda domácí výroby (základ origo ručka) váleček Girling 15,8 mm s nádržkou
- podtlakový brzdový posilovač Felicia včetně HBV (upravená karoserie v kufru + spojkový pedál)
Převodovka:
Aktuálně: 5Q Stálý převod 4,22 + dlouhá jednička
V zásobě 5Q SP 3,9 (2 ks) a 5Q SP 4,44 vše s dlouhou jedničkou a ocelovými víky dif.
Kompletní repas a úpravu převodovek provedl VRBA MOTORSPORT
www.vrbamotorsport.cz
- stálý převod 4,22
- nové origo synchrony
- dlouhá jednička 3,09 (Sixta)
- seřízení vůlí a přetěsnění
- zaslepený náhon tachometru
- rozpěrka 3. převodového stupně
- ocelové boční víka diferenciálu (Jan Kubíček)
- tmel Victor Reinz
- olej Mogul PP80
Motor:
- základ Škoda Fabia 1,4 8V
- blok převrtán pro vložky 78,6 na objem 1509 ccm (Chovanec)
- klika Fabia zdvih 78 mm - odsoustružené vyvažováky a udělaný zápich na ložisko, (Chovanec)
- upravené ojnice na pístní čep 18mm
- upravená Fábiová řemenice pro snímač polohy kliky a upravená na klínový řemen (Vrba)
- setrvavčník svrtaný ke klice a odlehčený
- hlava Felicie 50kW, srovnaná, zvětšené kanály, zabroušená sedla ventilů (Chovanec)
- těsnění pod hlavou (pan Kalina Zlín)
- olejová vana Š120, prsa Š130, olejové čerpadlo Š130 upravené na větší mazací tlak
- spojková lamela originální Škoda 190 mm a přítlačný talíř Sachs (Felicie 1,6)
- vačka 304 / 304
- výměník voda / olej ze Škody Felicie 1,9 D
- olejový filtr Fram PH3614
- olej Total Quartz Racing 10W60
- olejový cath tank
- nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
- vysokotlaké čerpadlo MAGNETI MARELLI
- rovné Alu sání ala Weber
- vstřikovací čtyřklapka
- vzduchový filtr Piepr Cross 2x
- zapalovací svíčky Denso IridiumPower
- ŘJ IgniJet
- ocelové výfukové svody 4-2-1 a nerezový přičný tlumič nad příčku (Bouhuš Krejčí)
- svody omotány a výfuk omotány termo páskou
- startér Magneton 1kw s reduktorem
- alternátor Magneton 70A
Kola a pneu:
- O.Z. Racing Superlegra ET33, rozteč 4x100, barva černá
- Pneumtiky Extrém Tyres 185/55 semislick
Čokin Rapid - komentáře:
10:45:19
07.07.2020
07.07.2020

minno
10:26:53
07.07.2020
07.07.2020

Borderer
-> minno: To se mi náhodou povedlo. Na německý dálnici. Tankovali jsme v 7 večer plnou a pak znovu někdy po půlnoci. Dálnice bez aut, rychlost konstantní 100km/h a zastavili jsme za tu dobu tuším jednou. Výsledná byla 6,0l/100km. 

10:16:07
07.07.2020
07.07.2020

Bukaj
-> minno: Ekorallye?
Jinak 130L mi vždycky při jízdách v rámci republiky žrala kolem 8-8,5 litru na sto, ale při dálkových cestách po Evropě jsem měl průměr 6,9...

Jinak 130L mi vždycky při jízdách v rámci republiky žrala kolem 8-8,5 litru na sto, ale při dálkových cestách po Evropě jsem měl průměr 6,9...

10:01:57
07.07.2020
07.07.2020

minno
-> Dušan 07.07.20 09:37:18: Ale boli tu prípady so spotrebou 5,5 - 6 na škodovke

09:39:59
07.07.2020
07.07.2020

Jindas
-> Dušan: já jsem to už za ty roky co jsem mimo škodovky snad už i zapomněl 

09:37:18
07.07.2020
07.07.2020

Dušan
-> Jindas: všechny škodovky žerou odjakživa 9 

09:13:45
07.07.2020
07.07.2020

Jindas
-> Čokin 07.07.20 07:41:40: taky jsem už skoro neviděl když jsem to v noci psal. :-D
Chtěl jsem napsat, že na průměrnou spotřebu 9l/100km jsem se při větší trase dostal i s mým silným Volvem. Takže na škodovku mě to přijde dost.
-> Eidy: no jooooo detail, příště raději napíšu koněsílu
Chtěl jsem napsat, že na průměrnou spotřebu 9l/100km jsem se při větší trase dostal i s mým silným Volvem. Takže na škodovku mě to přijde dost.
-> Eidy: no jooooo detail, příště raději napíšu koněsílu

08:38:55
07.07.2020
07.07.2020

Eidy
-> Čokin: To je asi kvůli těm KelvinWatům. 

07:41:40
07.07.2020
07.07.2020

Čokin
-> Jindas: Coo? Píšu že jsem najel s touto konfigurací už 500 km a průměrnou spotřebu jsem spočítal na 9 l. Ne že to žere 1l na 100 km

23:25:03
06.07.2020
06.07.2020

Jindas


No hate


14:24:45
06.07.2020
06.07.2020

Čokin
-> darabos: Stejně jak zapalovací jednotky, takže Ignitech
13:59:00
06.07.2020
06.07.2020

darabos
-> Čokin: šikovné riešenie s klapkami, aké ecu ste použili?
23:06:06
02.07.2020
02.07.2020

Čokin
Hotovo....
05:12:06
01.07.2020
01.07.2020

T
-> Čokin: aha, špatně jsem koukal, tak to pak jo 

21:40:34
30.06.2020
30.06.2020

Čokin
-> T: Důvod, vyvoj verze vstřikování, je to dvouklapka se dvěma vstřiky, testujeme tuto verzi pro motory sport, samozřejmě pro motory Racing bude klasické sání pro 2 webry, takže klapka a vstřik pro každý válec. Začali jsme tou složitější variantou

21:37:24
30.06.2020
30.06.2020

havlik
-> T: Vstřikování
21:34:10
30.06.2020
30.06.2020

T
-> Čokin: co to ? Jeden weber ? Důvod ?
18:16:23
26.06.2020
26.06.2020

Eidy
Tak to jo.
17:55:22
26.06.2020
26.06.2020

Čokin
-> Eidy: Tady to jde vidět líp, původně tam byla jednotka zapalování. Nyni jsem ECU přemístil za zadní sedačky, a na tohle místo šel regulátor. 
